Uwaga! Kolizja na przejeździe kolejowym w ciągu ul. Nadarzyńskiej w Grodzisku Mazowieckim w dniu 18.10.2018 (ZAKOŃCZONE)

AKTUALIZACJA GODZ. 22:45

Odjazd pociągu nr 168 w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (22:31) - Warszawa Śródmieście WKD (23:26) ze stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska z opóźnieniem ok. 15 minut.

Uwaga! W związku z ograniczoną przepustowością jednotorowego szlaku Grodzisk Mazowiecki Radońska - Podkowa Leśna Główna i możliwością wyprawienia tylko jednego pociągu na ten szlak z czasem przejazdu ok. 15 minut pociągi zmierzające z Warszawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego będa oczekiwać na możliwość kontynuowania przejazdu na stacji Podkowa Leśna Główna. Czas oczekiwania na stacji Podkowa Leśna Główna pociągów odjeżdżających z tej stacji o godz. 22:46 (poc. 155), 23:01 (poc. 157), 23:16 (poc. 159), 23:31 (poc. 161) w kierunku Grodziska Mazowieckiego może wynieść od 10 do 15 minut, co przełoży się bezpośrednio na opóźnienie tych pociągów na dojeździe do stacji docelowej.


AKTUALIZACJA GODZ. 22:35

Odjazd pociągu nr 263 ze stacji Podkowa Leśna Główna do przystanku Milanówek Grudów. Pociąg nr 153 opóźniony ok. 15 minut kontynuuje przejazd na szlaku Podkowa Leśna Główna (22:30) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (22:44).

Pociąg nr 168 w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (22:31) - Warszawa Śródmieście WKD (23:26) odjedzie ze stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska z opóźnieniem ok. 15 minut. Pociąg nr 168 oczekuje na wolną drogę przez jednotorowy szlak Podkowa Leśna Główna - Grodzisk Mazowiecki Radońska zajęty przez pociąg nr 153.


AKTUALIZACJA GODZ. 21:50

Pociąg nr 151 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (21:20) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (22:15) zostanie skrócony do stacji Podkowa Lesna Główna (22:01). Skład zostanie zmanewrowany w tory postojowe i będzie oczekiwać na przyjazd opóźnionego pociągu nr 153 (przyjazd do stacji Podkowa Leśna Główna ok. 22:15). Po odjedzie pociągu nr 153 do Grodziska Mazowieckiego skład zostanie podstawiony w peron stacji Podkowa Leśna Główna i obsłuży kurs do Milanówka w zamian za odwołany pociąg nr 263 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (21:50) - Milanówek Grudów (22:38) na odcinku Warszawa - Podkowa Leśna Główna.

Pociąg nr 153 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (21:35) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (22:30) odjechał ze stacji Warszawa Śródmieście WKD z opóźnieniem 15 minut, ok. godz. 21:50. Pociąg ten jedzie w planie kursu nr 263 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (21:50) - Milanówek Grudów (22:38). Pociąg dojedzie do stacji Podkowa Lesna Główna i będzie kontynuować przejazd do Grodziska Mazowieckiego (przyjazd ok. 22:45).

Pociąg nr 263 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (21:50) - Milanówek Grudów (22:38) zostaje odwołany na odcinku Warszawa - Podkowa Leśna Główna. W planie tego pociągu jedzie pociąg nr 153 opóźniony o ok. 15 minut. Po dojeździe tego pociągu do stacji Podkowa Leśna Główna (ok. 22:31) dla podróżnych jadących do Milanówka zostanie podstawiony pociąg ze stacji Podkowa Lesna Główna (ok. 22:35).


AKTUALIZACJA GODZ. 21:30

Pociąg nr 147 wyprawiony na szlak Podkowa Leśna Główna (21:30) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (21:44).

Pociąg nr 166 w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (21:31) - Warszawa Śródmieście WKD (22:26) odjedzie ze stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska z opóźnieniem ok. 15 minut.


AKTUALIZACJA GODZ. 21:20

Zakończono czynności na przejeździe w ciągu ul. Nadarzyńskiej w Grodzisku Mazowieckim (przystanek osobowy Grodzisk Mazowiecki Jordanowice). Skład został wycofany do stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska. Pociąg nr 164: Grodzisk Mazowiecki Radońska (20:35) - Warszawa Śródmieście WKD (21:26) uległ odwołaniu na całej relacji.

Skład obsługujący pociąg nr 147 został zmanewrowany w tory postojowe na stacji Podkowa Leśna Główna w celu umożliwienia wjazdu dla pociągu nr 393. W dalszej kolejności skład obsługujący pociąg nr 147 zostanie podstawiony w tor nr 1 przy peronie nr 2 w celu kontynuowania jazdy w kierunku stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 21:15). Opóźnienie pociągu ok. 20 minut.


AKTUALIZACJA GODZ. 21:10

W związku z brakiem możliwości wjazdu na zablokowany jednotorowy szlak Podkowa Leśna Główna - Grodzisk Mazowiecki Radońska pociąg nr 147 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (20:20) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (21:15) oczekuje na stacji Podkowa Leśna Główna. Pociąg nr 393 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (20:35) - Podkowa Leśna Główna (21:16) oczekuje przed wjazdem na stację Podkowa Leśna Główna.


Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że ok. godz. 20:35 na przejeździe kolejowym w ciągu ul. Nadarzyńskiej w Grodzisku Mazowieckim (przystanek osobowy Grodzisk Mazowiecki Jordanowice) miała miejsce kolizja pociągu ruszającego z przystanku osobowego z samochodem osobowym. Pociąg poruszał sie w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (20:31) - Warszawa Śródmieście WKD (21:26).

W związku z kolizją ruch pociągów na szlaku Grodzisk Mazowiecki Radońska - Podkowa Leśna Główna pozostaje wstrzymany do odwołania. Na miejscu kolizji prowadzone są czynności wyjaśniające z udziałem Policji. Pociąg nr 164 w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (20:31) - Warszawa Śródmieście WKD (21:26) do czasu zakończenia czynności wyjaśniających pozostaje opóźniony.

Za utrudnienia w podróżowaniu serdecznie przepraszamy.

Utrudnienia na linii WKD w dniu 16.10.2018 (ZAKOŃCZONE)

AKTUALIZACJA GODZ. 8:00

Z powodu braku możliwości wymiany uszkodzonego składu i koniecznością wycofania do stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska odwołane zostają następujące pociągi wyruszające ze stacji Warszawa Śródmieście WKD:

  • pociąg nr 317 relacji Warszawa Śródmieście WKD (8:00) - Podkowa Leśna Główna (8:41) - zostaje odwołany na całej relacji
  • pociąg nr 113 relacji Warszawa Śródmieście WKD (8:30) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (9:30) - zostaje odwołany na całej relacji

AKTUALIZACJA GODZ. 7:50

Wznowienie ruchu pociągów na szlaku Grodzisk Mazowiecki Radońska - Podkowa Leśna Główna. Odjazd pociągu nr 126 ze stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska do Warszawy.


AKTUALIZACJA GODZ. 7:40

Ok. godz. 7:40 uszkodzony skład zostanie ściągnięty na stację Grodzisk Mazowiecki Radońska.

Odjazd pociągu nr 126 relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (7:41) - Warszawa Śródmieście WKD (8:36) odbędzie się z opóźnieniem ok. 5 minut.


Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w związku z awarią składu na przystanku "Brzózki", obsługującego pociąg nr 120 w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 6:46) - Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 7:46) od ok. godz. 7:00 do odwołania został wstrzymany ruch pociągów na szlaku Grodzisk Mazowiecki Radońska - Podkowa Leśna Główna.

Skład, który uległ awarii będzie ściągany przez drugi pociąg, wysłany z Grodziska Mazowieckiego. Do czasu ściągnięcia uszkodzonego składu ruch pociągów na szlaku Grodzisk Mazowiecki Radońska - Podkowa Leśna Główna pozostaje wstrzymany.

W związku z powyższym zmianie ulega rozkład jazdy następujących pociągów:

  • pociąg nr 120 relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (6:46) - Warszawa Śródmieście WKD (7:46) zostaje odwołany.
  • pociąg nr 107 relacji Warszawa Śródmieście WKD (6:20) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (7:15) zostaje skrócony do stacji Podkowa Leśna Główna.
  • pociąg nr 122 relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (7:21) - Warszawa Śródmieście WKD (8:16) zostaje odwołany na całej relacji.

Za wszelkie utrudnienia w podróżowaniu serdecznie przepraszamy.

WKD nagrodzona przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego

Z radością informujemy, że Warszawska Kolej Dojazdowa w dniu 3 października br. otrzymała nagrodę Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego podczas jubileuszowej Gali z okazji 15-lecia funkcjonowania UTK połączonej z finałem konkursu „Kultura bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”. Przyznana spółce nagroda w jednej z kluczowych kategorii jest wyrazem dostrzeżenia i uznania przez ekspertów oraz podmioty decyzyjne w branży kolejowej, szerokiego i kompleksowego zakresu działań podejmowanych przez WKD na rzecz wzrostu poziomu bezpieczeństwa na zarządzanej linii oraz w jej najbliższym otoczeniu. Przyznaną spółce nagrodę odebrał Prezes Zarządu WKD, Michał Panfil.

Uroczysta Gala jubileuszu 15-lecia Urzędu Transportu Kolejowego została zorganizowana w Auli Głównej Politechniki Warszawskiej. Połączona została z III Konferencją Kultury Bezpieczeństwa, będącą zwieńczeniem tegorocznej, III edycji konkursu „Kultura bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”. Całość przedsięwzięcia stanowi kontynuację działań prowadzonych przez UTK od kilku lat związanych z promowaniem kultury bezpieczeństwa w tej gałęzi transportu. Podczas jubileuszowej Gali zaplanowano uroczyste wręczenie nagród i wyróżnień dla wyłonionych laureatów tegorocznej edycji konkursu. Ponadto w trakcie Konferencji Kultury Bezpieczeństwa współorganizowanej przez Urząd Transportu Kolejowego oraz Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej odbyła się debata na temat tego, jak za następne 15 lat może wyglądać rola Prezesa UTK. Patronat nad całym wydarzeniem objął Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.

W tegorocznej edycji konkursu kultury bezpieczeństwa udział wzięło ponad 30 przedsiębiorstw i instytucji związanych z transportem kolejowym. Uczestnicy mogli rywalizować w pięciu kategoriach: rozwiązanie techniczne, rozwiązanie systemowe, czynnik ludzki – edukacja, pasażer z niepełnosprawnością oraz praca dyplomowa. Każdy z uczestników mógł przedłożyć tylko jedno zgłoszenie. Warszawska Kolej Dojazdowa
sp. z o.o. zgłosiła do konkursu projekt w kategorii „rozwiązanie techniczne” obejmujący zrealizowane i wdrożone do użytkowania przedsięwzięcie inwestycyjne związane z zabudową urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (samoczynnego systemu ostrzegania) w obrębie przejazdów kolejowych linii WKD. Projekt został zrealizowany przy udziale współfinansowania ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.

Nadesłane projekty oceniała Kapituła konkursu, której przewodniczył dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. W składzie Kapituły znaleźli się specjaliści z dziedziny transportu kolejowego: prof. dr hab. inż. Marianna Jacyna – Dziekan Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej, prof. dr hab. inż. Franciszek Tomaszewski – Dziekan Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej, dr hab. inż. Krzysztof Żółtowski – Kierownik Katedry Transportu Szynowego i Mostów Politechniki Gdańskiej, dr hab. inż. Piotr Folęga – Dziekan Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej oraz dr hab. inż. Maciej Szkoda – Dyrektor Instytutu Pojazdów Szynowych Politechniki Krakowskiej.

Zgodnie z regulaminem konkursu Kapituła dokonała szczegółowej analizy nadesłanych zgłoszeń i wskazała jako zwycięskie te, które w największym stopniu spełniły określone kryteria, takie jak: innowacyjność, korzyści dla bezpieczeństwa transportu kolejowego oraz pozytywny wpływ na rozpowszechnianie zasad kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym. Kategoria „rozwiązanie techniczne”, w której swój projekt zgłosiła Warszawska Kolej Dojazdowa w szczególności stanowiła, aby proponowane rozwiązanie zapewniało podniesienie poziomu bezpieczeństwa oraz umożliwiało wyeliminowanie lub ograniczanie źródeł zagrożeń.

Spośród zgłoszonych przeszło 30 projektów, pomysłów i zrealizowanych przedsięwzięć, które pomagają tworzyć bezpieczną kolej, Kapituła konkursu po przeprowadzeniu wnikliwej oceny w tegorocznej, III edycji, przyznała 2 nagrody oraz 10 wyróżnień. Nagrody zostały przyznane jedynie w kategoriach: „rozwiązanie techniczne” oraz „czynnik ludzki – edukacja”. Z wielką przyjemnością oraz zaskoczeniem przyjęliśmy informację, że nagroda w kategorii „rozwiązanie techniczne” trafiła do spółki Warszawska Kolej Dojazdowa, która wdrożyła kompleksowy program zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (samoczynnego systemu ostrzegania) w obrębie przejazdów kategorii „D”.

Bezpieczeństwo stanowi jeden z zasadniczych fundamentów, na których opiera się transport kolejowy. Wdrażanie projektów oraz inicjatyw mających na celu eliminowanie potencjalnych zagrożeń oraz czynników ryzyka w tym sektorze z roku na rok przynosi wymierne korzyści – powiedział Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego tuż przed rozpoczęciem ceremonii wręczenia nagród i wyróżnień. – Prezentowane w ramach Konkursu kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym pomysły i rozwiązania powinny stanowić wyraźny impuls do działania dla branży kolejowej, a w konsekwencji prowadzić do stałego podnoszenia poziomu bezpieczeństwa – podsumował Prezes UTK.

Podstawowymi elementami nagrodzonego rozwiązania technicznego, wchodzącymi w skład stworzonego pzez WKD systemu ostrzegania są tablice informacyjne, które w czasie obejmującym zbliżanie się pociągu do przejazdu kolejowego wyświetlają komunikat „UWAGA! POCIĄG”. W celu zwiększenia skuteczności ostrzegania uczestników ruchu drogowego oraz pieszego zamontowano również sygnalizatory z pulsującym światłem o barwie żółtej, uzupełniające informację o nadjeżdżającym pociągu. Wszystkie elementy zaprojektowanego i wdrożonego rozwiązania technicznego składają się na nowoczesny, a zarazem nowatorski system bezpieczeństwa na obiektach przejazdowych, który spełnia wszystkie wymagania dla urządzeń ruchu kolejowego w poszczególnych branżach, m.in.: sterowania ruchem kolejowym, teletechnicznej, torowo-drogowej czy energetycznej.

Odbierając przyznaną dla WKD nagrodę chciałbym serdecznie podziękować wszystkim, którzy dostrzegli oraz docenili całokształt działań podejmowanych przez WKD, obejmujących wszelkie aspekty w ramach prowadzonej działalności, w tym szczególnie nakierowanych na rzecz rozwoju kultury bezpieczeństwa transportu kolejowego – powiedział Prezes Zarządu WKD, Michał Panfil. – Otrzymana nagroda stanowi dla nas wielki powód do dumy, ale i pokory w kontekście dalszej ciężkiej pracy w służbie Kolei. Chciłabym również bardzo podziękować Samorządowi Województwa Mazowieckiego, właścicielowi większości udziałów spółki WKD, bez wsparcia którego nie udałoby się osiągnąć tak dobrych rezultatów – uzupełnił Prezes WKD.

Szczególnego podkreślenia wymaga fakt, iż w ramach przyznanej spółce WKD nagrody Przewodniczący Kapituły konkursu wyraził podziękowanie za osobiste i instytucjonalne zaangażowanie w program rozwoju kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym, do którego Warszawska Kolej Dojazdowa zobowiązała się poprzez sygnowanie „Deklaracji w sprawie rozwoju kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”, znajdujące odzwierciedlenie m.in. w podejmowanych na bieżąco działaniach odznaczających się wysoka świadomością kultury bezpieczeństwa oraz udziale w przedmiotowym Konkursie.

Przyznane przez Kapitułę wyróżnienia w konkursie trafiły w pozostałych kategoriach do jednostek naukowych, przedsiębiorstw oraz podmiotów prywatnych. Ponadto poza projektami, pomysłami i działaniami wyróżnione zostały także konkretne osoby, które swoimi działaniami pokazały i udowodniły, co oznacza pojęcie bezpieczeństwa na kolei i dały przykład jak należy zachowywać się w trudnych i niebezpiecznych sytuacjach.

W trakcie Gali jubileuszu 15-lecia Urzędu Transportu Kolejowego odbyła się również debata pn. „Rola Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego na rynku kolejowym. Jak powinna wyglądać za 15 lat.” Udział w dyskusji wzięli m.in. Andrzej Bittel – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Krzysztof Mamiński – Prezes PKP S.A., Prof. dr hab. inż. Marianna Jacyna – Dziekan Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej, Jakub Majewski – Prezes Fundacji Pro Kolej oraz dr inż. Ignacy Góra – Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. Debatę poprowadził Adrian Furgalski, Przewodniczący Zarządu Railway Business Forum.

Wdrożone przez Warszawską Kolej Dojazdową i nagrodzone przez Kapitułę Konkursu rozwiązanie techniczne w sposób kompleksowy poprawiło bezpieczeństwo w obrębie skrzyżowań drogowo-kolejowych zlokalizowanych na linii WKD. Zabudowa urządzeń odbyła się w oparciu o najnowsze rozwiązania technologiczne i standardy utrzymania bezpieczeństwa zawarte w aktach prawa powszechnego i branżowego, w tym technicznej specyfikacji interoperacyjności w aspekcie bezpieczeństwa na przejeździe i bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego.

Wśród nowych rozwiązań zastosowanych na przejazdach wyposażonych w urządzenia sygnalizacji, poza uczestnikami ruchu kołowego, szczególne miejsce zajęła dbałość o zabezpieczenie pieszych zarówno w obrębie samego przejazdu, jak i dojścia do peronu, takich jak: oddzielne pasy ruchu dla pieszych o standardach zawartych w TSI, zabezpieczenie separatorami od ruchu samochodowego, oddzielne rogatki dla pieszych, oddzielne sygnalizatory dla pieszych, jak również wykonanie ciągów komunikacyjnych kierujących potoki podróżnych w sposób uniemożliwiający pasażerom nieuprawnione przebywanie na przejeździe w czasie przejazdu pociągu.

W ramach wdrożonego rozwiązania zidentyfikowano następujące korzyści i rezultaty:

  1. Podwyższenie bezpieczeństwa pieszych (rozgraniczenie ruchu).
  2. Uświadomienie kierowców o zagrożeniu (przekazanie informacji o zbliżającym się pociągu).
  3. Większa ostrożność kierowców (monitorowanie przejazdu).
  4. Zwiększenie płynności ruchu samochodów (zapobieganie powstawaniu zatorów przed przejazdem).
  5. Urządzenia samoczynnego systemu ostrzegania zintegrowane z centrum sterowania.
  6. Ograniczenie liczby zdarzeń i sytuacji niebezpiecznych w obrębie przejazdu kolejowego.

Zabezpieczenia zastosowane na przejazdach kolejowych WKD w sposób innowacyjny pozwalają odnieść się do zagadnienia znaczącej poprawy bezpieczeństwa. Sygnalizatory i dodatkowe tablice tekstowe o zmiennej treści umożliwiają poinformowanie wszystkich uczestników ruchu kołowego i pieszego z odpowiednim wyprzedzeniem o nadjeżdżającym pociągu. Tego typu rozwiązanie zostało zastosowane po raz pierwszy wśród krajowych zarządców infrastruktury kolejowej. Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. realizując od wielu lat konsekwentną politykę w zakresie rozwoju kultury bezpieczeństwa w ramach oferowanych usług, dzięki wdrożonemu przedsięwzięciu w szerszym kontekście wpływa na kształtowanie świadomości lokalnej społeczności dotyczącej prowadzonej sukcesywnie kompleksowej modernizacji systemu komunikacji transportu szynowego, stanowiącej jeden z kluczowych elementów Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego.

Więcej informacji na temat jubileuszowej Gali UTK oraz konkursu „Kultura bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”:

>> Nagrody dla tworzących bezpieczną kolej

>> Jubileuszowa Gala UTK

Zobacz galerię zdjęć:

View the embedded image gallery online at:
http://wkd.com.pl/aktualnosci.html#sigProGalleria7ffc3a9647

Przejazdy dla seniorów w WKD już bez ograniczeń

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. wprowadziła modyfikację oferty „przejazdy dla seniorów”, obecnie funkcjonującej na linii WKD. Od poniedziałku, 8 października br. zostaje zniesione ograniczenie godzinowe warunkujące możliwość korzystania z tej oferty w dni powszednie.

Oferta „przejazdy dla seniorów” jest skierowana do osób, które ukończyły 60 lat i które na podstawie dokumentu stwierdzającego wiek, mogą zakupić bilet jednorazowy lub okresowy z ulgą 50%. Dotychczas z oferty można było skorzystać przy przejazdach pociągami WKD w dni robocze od poniedziałku do piątku od godz. 9:00 oraz w soboty, niedziele i święta (przez 24 godz.). Od poniedziałku, 8 października br. takie ograniczenie nie będzie już obowiązywać: ograniczenie czasowe dla dnia powszedniego (od godz. 9:00) zostaje zniesione.

Obserwując bieżącą sytuację na rynku pracy, spółka zauważa coraz większą aktywność zawodową seniorów. Mając to na uwadze, a także wychodząc naprzeciw oczekiwaniom podróżnych postanowiliśmy znieść ograniczenie czasowe obowiązujące dotychczas w ofercie. Liczymy, że dzięki tej zmianie uda się pozyskać nowych pasażerów, którzy dotychczas podróżowali innymi środkami transportu. Aktywni zawodowo emeryci w drodze do pracy, zamiast korzystać z dotychczasowych środków komunikacji, nierzadko własnych samochodów, zachęceni nowym rozwiązaniem, będą mogli przesiąść się do pociągu WKD, zakupując bilet z ulgą 50% – podkreśla Michał Panfil, Prezes Zarządu Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Tym samym w ramach zmodyfikowanej od dnia 8 października br. oferty „przejazdy dla seniorów” osoby, które ukończyły 60 lat będą mogły podróżować wszystkimi pociągami na linii WKD bez względu na porę dnia oraz dzień tygodnia na podstawie biletów jednorazowych lub okresowych nabytych z ulgą 50% – pod warunkiem posiadania przy sobie dokumentu potwierdzającego wiek.

Zmiana warunków przejazdu seniorów nie będzie wiązała się z żadnymi zmianami w systemie sprzedaży biletów w kasach biletowych oraz automatach biletowych.