Umowa na remont toru podpisana

W dniu 18 marca 2016 r. w siedzibie spółki WKD w Grodzisku Mazowieckim podpisana została umowa w sprawie zamówienia publicznego pomiędzy Zamawiającym: Warszawską Koleją Dojazdową sp. z o.o. i Wykonawcą: TRAKCJA PRKiI S.A. na wykonanie kompleksowej naprawy toru nr 2 linii kolejowej nr 47 na szlaku Warszawa Śródmieście WKD – Komorów.

Roboty zasadnicze na odcinku pomiędzy stacjami Warszawa Śródmieście WKD i Komorów, wymagające zamknięć torów, odbędą się w okresie od dnia 01.07.2016 do 31.08.2016.

W ramach realizacji przedmiotu zamówienia wykonane zostaną:

  1. Wymiana nawierzchni torowej w torze nr 2 w km od 0,331 do 17,840
  2. Mechaniczne ścięcie ław torowiska
  3. Mechaniczne oczyszczenie podsypki tłuczniowej
  4. Renowacja rowów odwadniających
  5. Wymiana szyn na wybranych odcinkach
  6. Obniżenie niwelety toru o 300 mm w rejonie wiaduktu drogowego w Pruszkowie w km 16,790 wraz z zabudową skarpy pod wiaduktem
  7. Regulacja toru w planie i profilu

Kompleksowa naprawa toru nr 2 na szlaku Warszawa Śródmieście WKD – Komorów jest przedsięwzięciem inwestycyjnym obejmującym naprawę torowiska na najbardziej obciążonym szlaku linii kolejowej WKD, mającym na celu utrzymanie właściwych parametrów użytkowanej infrastruktury kolejowej służącej sprawnemu prowadzeniu przewozów pasażerskich o odpowiedniej intensywności i sprawności oraz o najwyższym komforcie i bezpieczeństwie. Przedsięwzięcie stanowi kontynuację zrealizowanej w ciągu 2015 r. kompleksowej naprawy toru nr 1 na ww. szlaku linii WKD.

Wartość prac w ramach podpisanej umowy wynosi 15.977.700,00 PLN brutto.

Przedsięwzięcie obejmujące kompleksową naprawę toru nr 2 pomiędzy stacjami Warszawa Śródmieście WKD i Komorów stanowi element projektu pn. „Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej”, współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej (tzw. Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy).

Nowe pociągi dla WKD niebawem

Firma NEWAG S.A. z siedzibą w Nowym Sączu wyprodukowała pierwszy z sześciu zamówionych przez Warszawską Kolej Dojazdową sp. z o.o. pociągów typu 39WE, których zakup jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (SPPW). Dostawa pierwszego pojazdu obejmująca przeprowadzenie procedury odbiorczej z wynikiem pozytywnym w siedzibie WKD powinna zostać zrealizowana przed upływem miesiąca kwietnia 2016 r. Po wykonaniu niezbędnych czynności odbiorczych możliwe będzie dopuszczenie pojazdu do regularnego ruchu pasażerskiego.

Nowy tabor do obsługi linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej to niskopodłogowe elektryczne zespoły trakcyjne typu 39WE przystosowane do pracy pod napięciem zasilania 3000V prądu stałego. Maksymalna prędkość eksploatacyjna, z jaką będą poruszać się pojazdy w ruchu pasażerskim wyniesie 80 km/h.

Przedsięwzięcie obejmujące zakup nowego taboru kolejowego jest kluczowym elementem projektu zawierającego również działania związane z modernizacji infrastruktury kolejowej, współfinansowanego ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. W dniu 10.02.2016 r. przedstawiciele instytucji sprawujących bezpośredni nadzór nad wdrażanym projektem uczestniczyli w przeglądzie przedsięwzięcia dotyczącego dostawy nowych pojazdów łącznie z przedstawicielami WKD w fabryce NEWAG S.A. w Nowy Sączu. Obecnie odbywają się badania i próby testowe na torze doświadczalnym w Żmigrodzie, w tym: badania hałasu, ogrzewania, klimatyzacji, pracy hamulca, czy dynamiki jazdy. Badania zakończą się w drugiej połowie marca br.

Nowe pociągi to lepsza jakość i komfort podróży dla pasażerów, w tym przede wszystkim dla mieszkańców sześciu gmin: Michałowic, Pruszkowa, Brwinowa, Milanówka, Podkowy Leśnej, Grodziska Mazowieckiego oraz dwóch zachodnich dzielnic Warszawy. Nowe pociągi to również większe bezpieczeństwo i nowoczesny wygląd. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w system monitoringu wewnętrznego oraz zewnętrznego z rejestratorem zdarzeń, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, audio-wizualną informację pasażerską oraz system zliczania podróżnych.

Nowe pojazdy zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz osób niepełnosprawnych. Przewidziano w nich 4 miejsca dla wózków inwalidzkich z zastosowaniem ramp odkładanych, umożliwiających wygodny wjazd wózka z nawierzchni peronu.

Szczególną uwagę poświęcono przestrzeni przeznaczonej dla podróżnych przy założeniu jej wykorzystania w jak najbardziej efektywny sposób. W nowych sześcioczłonowych pojazdach o długości 60 m (zestawionych w układzie dwóch trójczłonów) zapewniających przewóz ponad 500 pasażerów, postawiono na znaczące zwiększenie liczby miejsc siedzących, których ilość wynosi 164. Miejsca te w zdecydowanej większości wyposażone zostały w fotele z oparciami oraz profilowanymi zagłówkami. Każdy z sześciu nowoczesnych pociągów typu 39WE zapewnia również 8 miejsc do przewozu rowerów.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. podpisała umowę na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 39WE z firmą NEWAG S.A. w dniu 26.08.2014 r. przy wsparciu Samorządu Województwa Mazowieckiego. Koszt inwestycji wynosi ponad 98 mln zł, z czego 45,5 mln zł stanowić będzie udział funduszy szwajcarskich. Planowany termin dostawy ostatniego z sześciu pojazdów to druga połowa sierpnia bieżącego roku.

Projekt współfinansowany ze środków szwajcarskich, którego szczególnie istotnym elementem jest zakup nowego taboru kolejowego, ma strategiczny charakter dla obszaru aglomeracji warszawskiej ze względu na znaczną liczbę przewożonych pasażerów na linii WKD. Realizacja Projektu wpłynie na wzrost spójności gospodarczej i społecznej tego obszaru i pozwoli zmniejszyć różnice pomiędzy ośrodkiem centralnym a słabiej rozwiniętym pod względem strukturalnym regionem, a w szerszej perspektywie – pomiędzy Polską a wyżej rozwiniętymi państwami Europy Zachodniej, co stanowi główny cel szwajcarskiej pomocy.

Rozpoczęto odbiory końcowe zabudowanych urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na przejazdach kolejowych linii WKD

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w dniu 16.02.2016 r. (wtorek) rozpoczęły się odbiory końcowe zabudowanych urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (SSP) na 8 przejazdach kolejowych linii WKD. Odbiory odbywają się w ramach komisji złożonych m.in. z przedstawicieli zarządcy infrastruktury kolejowej, służb Policji oraz zarządcy infrastruktury drogowej. Po zakończeniu czynności odbioru końcowego na danym obiekcie w ramach weryfikacji poprawności funkcjonowania wszystkich zabudowanych elementów infrastruktury następuje jej ostateczne udostępnienie dla wszystkich użytkowników.

Pierwszym z ośmiu obiektów, na którym przeprowadzono czynności odbioru końcowego jest przejazd zlokalizowany w km 29,881 linii kolejowej nr 47 w ciągu ul. Środkowej w miejscowości Kady (gmina Grodzisk Mazowiecki) - na szlaku Podkowa Leśna Główna - Grodzisk Mazowiecki Radońska.

Przedsięwzięcie obejmujące zabudowę SSP na przejazdach kolejowych jest realizowane w ramach projektu pn. "Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej" współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej (Swiss Contribution).

W najbliższych dniach będą kontynuowane czynności odbiorów końcowych na kolejnych obiektach.

Utrudnienia na linii WKD w dniu 04.01.2016 r. (zakończone)

AKTUALIZACJA GODZ. 8:05:

Opóźnienia pociągów zakończone.


Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w związku z utrudnieniami w sterowaniu rozjazdami na stacji "Podkowa Leśna Główna" w godzinach porannych w dniu 04.01.2016 r. (poniedziałek) pociągi poruszające się po jednotorowym szlaku Podkowa Leśna Główna - Grodzisk Mazowiecki Radońska mogą być opóźnione o ok. 10 minut.

Odjazdy ze stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska:

  • Poc. 112 - planowy odj. 6:20 - opóźniony 10 minut: odjazd o godz. 6:30
  • Poc. 114 - planowy odj. 6:35 - opóźniony 13 minut: odjazd o godz. 6:48
  • Poc. 116 - planowy odj. 6:50 - opóźniony 15 minut: odjazd o godz. 7:05
  • Poc. 118 - planowy odj. 7:25 - opóźniony 5 minut: odjazd o godz. 7:30
  • Poc. 120 - planowy odj. 7:40 - opóźniony 5 minut: przewidywany odjazd o godz. 7:45

Odjazd ze stacji Podkowa Leśna Główna:

  • Poc. 103 - planowy odj. 6:03 - opóźniony 10 minut: odjazd ok. godz. 6:13
  • Poc. 105 - planowy odj. 7:03 - opóźniony 15 minut: odjazd ok. godz. 7:18

Za wszelkie utrudnienia w podróżowaniu serdecznie przepraszamy.