MODERNIZACJA MOSTU NA RZECE ZIMNA WODA W KM 20.508 LINII KOLEJOWEJ NR 47 NA SZLAKU KOMORÓW - PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA W OKRESIE 01.06-31.07.2017

KOMUNIKAT WKD W SPRAWIE ORGANIZACJI RUCHU POCIĄGÓW NA LINII WKD W ZWIĄZKU Z MODERNIZACJĄ MOSTU NA RZECE ZIMNA WODA W KM 20.508 LINII KOLEJOWEJ NR 47 NA SZLAKU KOMORÓW – PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA W OKRESIE OD 01.06.2017 DO 31.07.2017

 Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w związku z modernizacją mostu na rzece Zimna Woda w km 20.508 linii kolejowej nr 47 na szlaku Komorów – Podkowa Leśna Główna w okresie od 1 czerwca do 31 lipca 2017 r. na linii WKD zostaną wprowadzone ograniczenia w ruchu pociągów oraz będzie obowiązywać specjalny rozkład jazdy.

 Specjalna organizacja ruchu pociągów na linii WKD obejmie okres od 1 czerwca do 31 lipca 2017 r. i zostanie podzielona na dwa etapy:

ETAP 1: od 01.06.2017 do 30.06.2017 (zamknięty tor nr 1: tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego):

A. Kursowanie pociągów będzie się odbywać na następujących relacjach:

DZIEŃ POWSZEDNI:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Podkowa Leśna Główna          (dla podróżnych do/z Grodziska Maz. obowiązuje przesiadka na stacji Podkowa Leśna Główna)

-     Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska      (dla podróżnych do/z Grodziska Maz.)

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów                             (dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

SOBOTA, NIEDZIELA, ŚWIĘTO:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki Radońska

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów                               (dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

B. Na odcinku Komorów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów będzie się odbywać wahadłowo, wyłącznie po torze nr 2 (tor prawy w kierunku Warszawy). Tor nr 1 będziew tym czasie całkowicie zamknięty dla ruchu pociągów (wraz ze wszystkimi peronami przystankowymi zlokalizowanymi przy tym torze).  

Na odcinku Pruszków WKD – Podkowa Leśna Główna w zamian za część wycofanych kursów pociągów zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA)

C. Na odcinku Milanówek Grudów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany. W zamian za wycofane pociągi na tej relacji zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

D. Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz obsługującymi relację w kierunku Grodziska Mazowieckiego. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi od 7 do 8 minut.

Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić również punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz pojazdami zastępczej komunikacji autobusowej obsługującymi relację w kierunku Milanówka. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi średnio 5 minut.

ETAP 2: od 01.07.2017 do 31.07.2017 (zamknięty tor nr 2: tor prawy w kierunku Warszawy):

A. Kursowanie pociągów będzie się odbywać na następujących relacjach:

DZIEŃ POWSZEDNI:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Podkowa Leśna Główna          (dla podróżnych do/z Grodziska Maz. obowiązuje przesiadka na stacji Podkowa Leśna Główna)

-     Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska      (dla podróżnych do/z Grodziska Maz.)

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów                             (dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

SOBOTA, NIEDZIELA, ŚWIĘTO:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki Radońska

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów                               (dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

B. Na odcinku Komorów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów będzie się odbywać wahadłowo, wyłącznie po torze nr 1 (tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego). Tor nr 2 będzie w tym czasie całkowicie zamknięty dla ruchu pociągów (wraz ze wszystkimi peronami przystankowymi zlokalizowanymi przy tym torze).
Na odcinku Pruszków WKD – Podkowa Leśna Główna w zamian za część wycofanych kursów pociągów zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

C. Na odcinku Milanówek Grudów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany. W zamian za wycofane pociągi na tej relacji zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

D. Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz obsługującymi relację w kierunku Grodziska Mazowieckiego. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi od 7 do 8 minut.

Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić również punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz pojazdami zastępczej komunikacji autobusowej obsługującymi relację w kierunku Milanówka. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi średnio 5 minut.

INFORMACJE DODATKOWE

A. Podróżni korzystający z autobusowej komunikacji zastępczej zobowiązani są do podróżowania tą komunikacją na podstawie ważnego biletu WKD jednorazowego lub okresowego. W związku z brakiem możliwości skasowania biletu jednorazowego w autobusie, pasażerowie rozpoczynający podróż zobowiązani są skasować odręcznie bilet jednorazowy w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika, wpisując w sposób trwały datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.

B. W odstępstwie od terminów wskazanych w § 13 Regulaminu Przewozu Osób, Rzeczy i Zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO-WKD), podróżni, którzy zrezygnują z przejazdów pociągami WKD mogą dokonać zwrotu biletów okresowych odcinkowych: tygodniowych, dwutygodniowych, miesięcznych i kwartalnych zakupionych najpóźniej 31 maja 2017 r. i ważnych na przejazdy w dniu 1 czerwca 2017 r. i później:

  1. całkowicie niewykorzystanych,
  2. częściowo niewykorzystanych, proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych

bez potrącania odstępnego.

Zwrotu biletów całkowicie lub częściowo niewykorzystanych dokonują odpowiednio:

  • kasy biletowe w przypadku biletów zakupionych w kasach
  • Centrum Obsługi Klienta w Warszawie (stacja metro Świętokrzyska – pawilon 1000 E, tel. 22 656-41-00. Punkt czynny jest od pn. do pt. w godz. 8:00 – 18:00),
    w przypadku biletów zakupionych w automatach biletowych.

 

Uprzejmie prosimy o szczegółowe zapoznanie się z organizacją ruchu pociągów WKD w okresie ograniczeń, w  celu zaplanowania dogodnej podróży.

Przepraszamy za utrudnienia


DO POBRANIA

Specjalny rozkład jazdy pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważny w okresie od 01.06.2017-30.06.2017 (etap 1)

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD-Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów- dzień powszedni

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD-Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów- sobota, niedziela i święto

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Warszawa Śródmieście WKD - dzień powszedni

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Warszawa Śródmieście WKD - sobota, niedziela i święto

 


Specjalny rozkład jazdy pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważny w okresie od 01.07.2017-31.07.2017 (etap 2)

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD-Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów- dzień powszedni

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD-Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów- sobota, niedziela i święto

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Warszawa Śródmieście WKD - dzień powszedni

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Warszawa Śródmieście WKD - sobota, niedziela i święto

Wskaźnik punktualności w I kwartale 2017 r.

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Urząd Transportu Kolejowego Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. w I kwartale 2017 r. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim uzyskując bardzo wysoki 99,61% wskaźnik punktualności pociągów.

Poniżej tabela dotycząca punktualność przewozów pasażerskich w I kwartale 2017 r.

               Nazwa przewoźnika  I kwartał
1. Warszawska Kolej Dojazdowa 99,61%
2. UBB GMBH 99,35%
3. PKP SKM w Trójmieście 98,56%
4. Łódzka Kolej Aglomeracyjna 95,48%
5. Arriva RP 94,54%
6. Szybka Kolej Miejska w Warszawie 94,23%
7. Koleje Wielkopolskie 93,38%
8. Przewozy Regionalne 92,53%
9. Koleje Mazowieckie 92,38%
10. Koleje Śląskie 90,13%
11. Koleje Dolnośląskie 89,91%
12. Koleje Małopolskie 89,47%
13. PKP Intercity 75,85%
Ogółem 92,10%

Źródło: www.utk.gov.pl/pl/aktualnosci

Spółka w rozkładzie jazdy pociągów ważnym od dnia 11.12.2016 r. (na sezon 2016/2017) uruchomiła 31 dodatkowych połączeń w dni robocze oraz 32 połączenia w soboty, niedziele i święta. Pomimo tak dużego zwiększenia oferty przewozowej WKD udało się utrzymać pozycję lidera w zakresie punktualności przewozów. Bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów, w porównaniu z innymi operatorami kolejowymi, podobnie jak w latach ubiegłych, Spółka osiągnęła dzięki następującym czynnikom:

  1. Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, znacząco upraszczające ścieżkę decyzyjną oraz działania interwencyjne w przypadku zaistnienia jakiegokolwiek zdarzenia awaryjnego – tak po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej scentralizowanej w jednej komórce organizacyjnej.
  2. Prowadzenie przewozów kolejowych na całkowicie wydzielonej linii kolejowej, z infrastrukturalnego punktu widzenia niezależnej od sieci innych zarządców.
  3. Infrastruktura zarządzana przez spółkę nie jest wykorzystywana przez innych przewoźników.
  4. Posiadanie własnych zapleczy utrzymaniowych taboru oraz infrastruktury kolejowej z odpowiednio wykwalifikowanym personelem, przy jednoczesnym ograniczonym do niezbędnego minimum zlecaniu usług w tym zakresie jednostkom zewnętrznym. Dzięki powyższemu możliwe jest osiągnięcie niskiej usterkowości eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów zarządzanej infrastruktury kolejowej.
  5. Oferta przewozowa skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny, zapewniającego niezbędne rezerwy oraz niską podatność na zakłócenia.

Konsultacje społeczne w sprawie budowy drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego (AKTUALIZACJA: MAPY)

Firma Multiconsult Polska, na zlecenie Warszawskiej Kolei Dojazdowej, opracowuje Studium Wykonalności dla projektu pod nazwą „Modernizacja infrastruktury kolejowej linii WKD – poprzez budowę drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego”. Celem projektu jest zwiększenie przepustowości szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska linii kolejowej nr 47.

Przewiduje się wykonanie prac modernizacyjnych polegających na kompleksowej wymianie nawierzchni istniejącego toru oraz dobudowę drugiego toru na szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska. W ramach prac wykonana zostanie m.in.:

  • optymalizacja geometrii linii kolejowej (w granicach istniejących konstrukcji ziemnych) celem poprawy istniejącej prędkości maksymalnej,
  • zastosowanie nawierzchni bezstykowej oraz rozjazdów spawanych,
  • elektryfikacja dobudowanego toru,
  • wymiana na nowe wszystkich obiektów inżynieryjnych,
  • przebudowa peronów na wszystkich przystankach osobowych,
  • dobudowa peronów dla potrzeb drugiego toru, dojścia do peronów dostosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, wyposażenie peronów w elementy małej architektury oraz wiaty, elementy systemu informacji dla podróżnych, elementy systemu monitoringu,
  • niezbędna przebudowa przejazdów kolejowo – drogowych wynikająca z dobudowy drugiego toru,
  • modernizacja budynków w części obsługi pasażerów (pomieszczenia kas wraz z zapleczem) na stacjach Podkowa Leśna Główna oraz Grodzisk Mazowiecki Radońska,

Na obecnym stadium projektowym rozważane są 2 warianty inwestycyjne modernizacji infrastruktury kolejowej linii WKD:

  1. kombinacja wariantu 1a i wariantu 2a
  2. kombinacja wariantu 1a i wariantu 2b

wariant 1a Włączenie linii nr 48 w rejonie przystanku osobowego „Podkowa Leśna Zachodnia” polegające na połączeniu linii kolejowych z kierunku Grodziska Mazowieckiego i Milanówka w rejonie przystanku Podkowa Leśna Zachodnia
wariant 2a Włączenie grupy torów postojowych z zabezpieczeniem sposobu manewrowania w czynnych torach szlakowych (głównych), bez przebudowy/rozbudowy układu torowego stacji „Grodzisk Mazowiecki Radońska”.
wariant 2b Włączenie grupy torów postojowych z przebudową/rozbudową układu torowego stacji „Grodzisk Mazowiecki Radońska”.
Kompleksowa przebudowa peronów na stacji „Grodzisk Mazowiecki Radońska”.

 

 

 

 

 

 

 

W ramach Studium Wykonalności opracowywana jest dokumentacja środowiskowa, której efektem będzie uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W ramach projektu Wykonawca dokumentacji przeprowadzi konsultacje społeczne z mieszkańcami poszczególnych miejscowości leżących wzdłuż projektowanego do modernizacji szlaku linii kolejowej nr 47. Na spotkaniach zostaną przedstawione podstawowe informacje o przedsięwzięciu inwestycyjnym.

Planowane są następujące terminy spotkań:

  • Brwinów w dniu 8 czerwca od godziny 16:00 – Sala widowiskowa OSP Brwinów ul. Pszczelińska 3
  • Podkowa Leśna w dniu 8 czerwca od godziny 18:30 – Sala widowiskowa Centrum Kultury i Inicjatyw Obywatelskich ul. Świerkowa 1
  • Milanówek w dniu 9 czerwca od godziny 16:00 – Sala konferencyjna w UM Milanówka ul. Spacerowa 4
  • Grodzisk Mazowiecki w dniu 9 czerwca od godziny 18:30 – Sala konferencyjna Ośrodka Kultury Gminy Grodzisk Mazowiecki ul. Spółdzielcza 9

 

Zainteresowanych prosimy również o uzupełnienie ankiety (do pobrania na stronie) i odesłanie jej na adres wkd@multiconsult.com.pl do dnia 21.06.2017 r.

W związku z opracowywanym projektem pragniemy zasięgnąć Państwa opinii na temat przedmiotowego przedsięwzięcia:

1. Czy są Państwo za zwiększeniem przepustowości na linii kolejowej nr 47 i dobudową 2 toru na odcinku Podkowa Leśna – Grodzisk Mazowiecki?

  • Tak
  • Nie
  • Nie mam zdania

2. Proszę podać miejsce zamieszkania:

  • Gmina Brwinów
  • Gmina Milanówek
  • Gmina Podkowa Leśna
  • Gmina Grodzisk Mazowiecki
  • Inne

3. Jak często używacie Państwo kolejki WKD na odcinku Podkowa Leśna – Grodzisk Mazowiecki?

  • Kilka razy dziennie
  • kilka razy w tygodniu
  • kilka razy w miesiącu
  • Wcale

Dokumenty związane - do pobrania:

Ogłoszenie o konsultacjach (PDF)

Formularz zgłaszania uwag i wniosków (DOCX)

Formularz zgłaszania uwag i wniosków (PDF)

Mapa dla wariantu inwestycyjnego 1

Mapa dla wariantu inwestycyjnego 2

AWARIA URZĄDZEŃ ZDALNEGO STEROWANIA W DNIU 19.05.2017 (ZAKOŃCZONA)

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w związku z awarią urządzeń zdalnego sterowania na linii WKD występują utrudnienia w kursowaniu pociągów. 

Do odwołania wprowadzono honorowanie wszystkich rodzajów biletów WKD w pociągach spółki "Koleje Mazowieckie - KM" Sp. z o.o. na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Warszawa Śródmieście.

Za utrudnienia serdecznie przepraszamy. 


AKTUALIZACJA godz. 12:15

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że trwa przywracanie rozkładowej organizacji ruchu pociągów, mogą występować opóźnienia wtórne. 


AKTUALIZACJA godz. 14:05

Honorowanie wszystkich rodzajów biletów WKD w pociągach spółki "Koleje Mazowieckie - KM" Sp. z o.o. na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Warszawa Śródmieście obowiązuje do godziny 15:00.