Wskaźnik punktualności w II kwartale 2017 r.

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Urząd Transportu Kolejowego w II kwartale 2017 r. Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim uzyskując bardzo wysoki 99,52% wskaźnik punktualności.

Poniżej tabela dot. punktualności przewozów pasażerskich w II kwartale 2017 r.

               Nazwa przewoźnika  II kwartał
1. Warszawska Kolej Dojazdowa 99,52%
2. UBB GMBH 98,89%
3. PKP SKM w Trójmieście 98,16%
4. Łódzka Kolej Aglomeracyjna 96,38%
5. Koleje Małopolskie 95,16%
6. Szybka Kolej Miejska w Warszawie 94,68%
7. Arriva RP 94,60%
8. Koleje Mazowieckie 92,88%
9. Koleje Wielkopolskie 92,72%
10. Przewozy Regionalne 92,40%
11. Koleje Śląskie 91,09%
12. Koleje Dolnośląskie 89,97%
13. PKP Intercity 76,64%
Ogółem 92,29%

Źródło: www.utk.gov.pl

Bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów, podobnie jak w latach ubiegłych, Spółka osiągnęła dzięki następującym czynnikom:

  1. Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, znacząco upraszczające ścieżkę decyzyjną oraz działania interwencyjne w przypadku zaistnienia jakiegokolwiek zdarzenia awaryjnego – tak po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej scentralizowanej w jednej komórce organizacyjnej.
  2. Prowadzenie przewozów kolejowych na całkowicie wydzielonej linii kolejowej, z infrastrukturalnego punktu widzenia niezależnej od sieci innych zarządców.
  3. Infrastruktura zarządzana przez Spółkę nie jest wykorzystywana przez innych przewoźników.
  4. Posiadanie własnych zapleczy utrzymaniowych taboru oraz infrastruktury kolejowej z odpowiednio wykwalifikowanym personelem, przy jednoczesnym ograniczonym do niezbędnego minimum zlecaniu usług w tym zakresie jednostkom zewnętrznym. Dzięki powyższemu możliwe jest osiągnięcie niskiej usterkowości eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów zarządzanej infrastruktury kolejowej.
  5. Oferta przewozowa skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny, zapewniającego niezbędne rezerwy oraz niską podatność na zakłócenia.

Konsultacje społeczne w sprawie budowy drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego (AKTUALIZACJA: MAPY)

Firma Multiconsult Polska, na zlecenie Warszawskiej Kolei Dojazdowej, opracowuje Studium Wykonalności dla projektu pod nazwą „Modernizacja infrastruktury kolejowej linii WKD – poprzez budowę drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego”. Celem projektu jest zwiększenie przepustowości szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska linii kolejowej nr 47.

Przewiduje się wykonanie prac modernizacyjnych polegających na kompleksowej wymianie nawierzchni istniejącego toru oraz dobudowę drugiego toru na szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska. W ramach prac wykonana zostanie m.in.:

  • optymalizacja geometrii linii kolejowej (w granicach istniejących konstrukcji ziemnych) celem poprawy istniejącej prędkości maksymalnej,
  • zastosowanie nawierzchni bezstykowej oraz rozjazdów spawanych,
  • elektryfikacja dobudowanego toru,
  • wymiana na nowe wszystkich obiektów inżynieryjnych,
  • przebudowa peronów na wszystkich przystankach osobowych,
  • dobudowa peronów dla potrzeb drugiego toru, dojścia do peronów dostosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, wyposażenie peronów w elementy małej architektury oraz wiaty, elementy systemu informacji dla podróżnych, elementy systemu monitoringu,
  • niezbędna przebudowa przejazdów kolejowo – drogowych wynikająca z dobudowy drugiego toru,
  • modernizacja budynków w części obsługi pasażerów (pomieszczenia kas wraz z zapleczem) na stacjach Podkowa Leśna Główna oraz Grodzisk Mazowiecki Radońska,

Na obecnym stadium projektowym rozważane są 2 warianty inwestycyjne modernizacji infrastruktury kolejowej linii WKD:

  1. kombinacja wariantu 1a i wariantu 2a
  2. kombinacja wariantu 1a i wariantu 2b

wariant 1a Włączenie linii nr 48 w rejonie przystanku osobowego „Podkowa Leśna Zachodnia” polegające na połączeniu linii kolejowych z kierunku Grodziska Mazowieckiego i Milanówka w rejonie przystanku Podkowa Leśna Zachodnia
wariant 2a Włączenie grupy torów postojowych z zabezpieczeniem sposobu manewrowania w czynnych torach szlakowych (głównych), bez przebudowy/rozbudowy układu torowego stacji „Grodzisk Mazowiecki Radońska”.
wariant 2b Włączenie grupy torów postojowych z przebudową/rozbudową układu torowego stacji „Grodzisk Mazowiecki Radońska”.
Kompleksowa przebudowa peronów na stacji „Grodzisk Mazowiecki Radońska”.

 

 

 

 

 

 

 

W ramach Studium Wykonalności opracowywana jest dokumentacja środowiskowa, której efektem będzie uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W ramach projektu Wykonawca dokumentacji przeprowadzi konsultacje społeczne z mieszkańcami poszczególnych miejscowości leżących wzdłuż projektowanego do modernizacji szlaku linii kolejowej nr 47. Na spotkaniach zostaną przedstawione podstawowe informacje o przedsięwzięciu inwestycyjnym.

Planowane są następujące terminy spotkań:

  • Brwinów w dniu 8 czerwca od godziny 16:00 – Sala widowiskowa OSP Brwinów ul. Pszczelińska 3
  • Podkowa Leśna w dniu 8 czerwca od godziny 18:30 – Sala widowiskowa Centrum Kultury i Inicjatyw Obywatelskich ul. Świerkowa 1
  • Milanówek w dniu 9 czerwca od godziny 16:00 – Sala konferencyjna w UM Milanówka ul. Spacerowa 4
  • Grodzisk Mazowiecki w dniu 9 czerwca od godziny 18:30 – Sala konferencyjna Ośrodka Kultury Gminy Grodzisk Mazowiecki ul. Spółdzielcza 9

 

Zainteresowanych prosimy również o uzupełnienie ankiety (do pobrania na stronie) i odesłanie jej na adres wkd@multiconsult.com.pl do dnia 21.06.2017 r.

W związku z opracowywanym projektem pragniemy zasięgnąć Państwa opinii na temat przedmiotowego przedsięwzięcia:

1. Czy są Państwo za zwiększeniem przepustowości na linii kolejowej nr 47 i dobudową 2 toru na odcinku Podkowa Leśna – Grodzisk Mazowiecki?

  • Tak
  • Nie
  • Nie mam zdania

2. Proszę podać miejsce zamieszkania:

  • Gmina Brwinów
  • Gmina Milanówek
  • Gmina Podkowa Leśna
  • Gmina Grodzisk Mazowiecki
  • Inne

3. Jak często używacie Państwo kolejki WKD na odcinku Podkowa Leśna – Grodzisk Mazowiecki?

  • Kilka razy dziennie
  • kilka razy w tygodniu
  • kilka razy w miesiącu
  • Wcale

Dokumenty związane - do pobrania:

Ogłoszenie o konsultacjach (PDF)

Formularz zgłaszania uwag i wniosków (DOCX)

Formularz zgłaszania uwag i wniosków (PDF)

Mapa dla wariantu inwestycyjnego 1

Mapa dla wariantu inwestycyjnego 2

AWARIA URZĄDZEŃ ZDALNEGO STEROWANIA W DNIU 19.05.2017 (ZAKOŃCZONA)

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w związku z awarią urządzeń zdalnego sterowania na linii WKD występują utrudnienia w kursowaniu pociągów. 

Do odwołania wprowadzono honorowanie wszystkich rodzajów biletów WKD w pociągach spółki "Koleje Mazowieckie - KM" Sp. z o.o. na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Warszawa Śródmieście.

Za utrudnienia serdecznie przepraszamy. 


AKTUALIZACJA godz. 12:15

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że trwa przywracanie rozkładowej organizacji ruchu pociągów, mogą występować opóźnienia wtórne. 


AKTUALIZACJA godz. 14:05

Honorowanie wszystkich rodzajów biletów WKD w pociągach spółki "Koleje Mazowieckie - KM" Sp. z o.o. na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Warszawa Śródmieście obowiązuje do godziny 15:00.

Informacja w sprawie Systemu Informacji Pasażerskiej na stacjach i przystankach osobowych WKD

AKTUALIZACJA 26.04.2017 - 16:00

Podjęto przywracanie elementów podsystemu na poszczególnych obiektach peronowych.


Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w związku z awarią serwera, na którym jest zainstalowane oprogramowanie zarządzające podsystemem informacji pasażerskiej oraz oprogramowanie służące do zarządzania treściami prezentowanymi na elektronicznych tablicach informacji przystankowej, wystąpił tymczasowy brak możliwości wyświetlania informacji o planowanych oraz rzeczywistych odjazdach pociągów WKD na wszystkich obiektach stacyjnych i przystankowych.

Aktualnie prezentowane na tablicach dane ograniczają się jedynie do nazwy stacji/przystanku osobowego oraz aktualnego czasu - na niebieskim tle pola opisowego tablicy.

Trwają prace nad możliwie najszybszym przywróceniem docelowego układu prezentacji danych. Za wszelkie utrudnienia w podróżowaniu oraz w dostępie do informacji o rzeczywistej realizacji planowanego rozkładu jazdy pociągów serdecznie przepraszamy.