Płatność mobilna BLIK w automatach biletowych

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż od dnia 14.09.2016r. w automatach biletowych  zainstalowanych na stacjach/przystankach WKD obok płatności gotówką i kartą, dostępna jest również płatność mobilna BLIK (płatność za pomocą aplikacji na telefonie komórkowym). 

MODERNIZACJA: TORU NR 1 NA SZLAKU KOMORÓW – PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA (15.09.2016 - 15.10.2016) ORAZ TORU NR 1M NA SZLAKU PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA – MILANÓWEK GRUDÓW (01.10.2016 - 31.10.2016)

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w związku z modernizacją toru nr 1 na szlaku Komorów – Podkowa Leśna Główna w okresie od 15 września do 15 października 2016 r. oraz modernizacją toru nr 1M na szlaku Podkowa Leśna Główna – Milanówek Grudów w okresie od 01 października do 31 października 2016 r. na linii WKD zostaną wprowadzone ograniczenia w ruchu pociągów oraz będzie obowiązywać specjalny rozkład jazdy.

 Specjalna organizacja ruchu pociągów na linii WKD obejmie okres od 15 września do 31 października 2016 r. i zostanie podzielona na trzy etapy:

 ETAP 1: od 15.09.2016 do 30.09.2016:

A. Kursowanie pociągów będzie się odbywać na następujących relacjach:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Podkowa Leśna Główna

(dla podróżnych do/z Grodziska Maz. oraz Milanówka obowiązuje przesiadka na stacji Podkowa Leśna Główna)

-     Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska

(dla podróżnych do/z Grodziska Maz. oraz Milanówka)

-     Podkowa Leśna Zachodnia – Milanówek Grudów

(dla podróżnych do/z Milanówka obowiązuje przesiadka na przystanku Podkowa Leśna Zachodnia)

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów

(dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

B. Na odcinku Komorów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów będzie się odbywać wahadłowo, wyłącznie po torze nr 2 (tor prawy w kierunku Warszawy). Tor nr 1 będzie w tym czasie całkowicie zamknięty dla ruchu pociągów (wraz ze wszystkimi peronami przystankowymi zlokalizowanymi przy tym torze).

C. Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz obsługującymi relację w kierunku Grodziska Mazowieckiego. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi od 7 do 8 minut.

D. Ze stacji Podkowa Leśna Główna nie będą odprawiane bezpośrednie pociągi do Milanówka. Dla podróżnych udających się do/z Milanówka obowiązuje przesiadka na przystanku Podkowa Leśna Zachodnia pomiędzy pociągami w relacji Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska oraz skomunikowanymi pociągami w relacji Podkowa Leśna Zachodnia (peron do Milanówka) – Milanówek Grudów. Czas przewidziany na przesiadkę dla podróżnych do/z Milanówka wynosi 3 minuty.

 

ETAP 2: od 01.10.2016 do 15.10.2016 (z wyjątkiem dni 08-09.10.2016):

A. Kursowanie pociągów będzie się odbywać na następujących relacjach:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Podkowa Leśna Główna

(dla podróżnych do/z Grodziska Maz. oraz Milanówka obowiązuje przesiadka na stacji Podkowa Leśna Główna)

-     Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska

(dla podróżnych do/z Grodziska Maz. oraz Milanówka)

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów

(dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

B. Na odcinku Komorów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów będzie się odbywać wahadłowo, wyłącznie po torze nr 2 (tor prawy w kierunku Warszawy). Tor nr 1 będzie w tym czasie całkowicie zamknięty dla ruchu pociągów (wraz ze wszystkimi peronami przystankowymi zlokalizowanymi przy tym torze).

C. Na odcinku Milanówek Grudów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany. W zamian za wycofane pociągi na tej relacji zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

D. Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz obsługującymi relację w kierunku Grodziska Mazowieckiego, a także pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz autobusami obsługującymi relację w kierunku Milanówka. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi od 7 do 8 minut.

E. W ramach etapu 2 w dniach 08-09.10.2016 (sobota-niedziela) kursowanie pociągów będzie się odbywać na następujących relacjach:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Maz. Radońska

(w ww. dniach nie obowiązuje przesiadka na stacji Podkowa Leśna Główna)

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów

(dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

F. W ww. dniach liczba kursujących pociągów będzie ograniczona.

G. Na odcinku Milanówek – Grudów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany. W zamian za wycofane pociągi na tej relacji zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

 

ETAP 3: od 16.10.2016 do 31.10.2016:

A. Kursowanie pociągów będzie się odbywać według zwykłego rozkładu jazdy obowiązującego od 13.12.2015 z wyłączeniem pociągów do/z Milanówka, które będą kończyć lub rozpoczynać bieg na stacji Podkowa Leśna Główna.

B. Na odcinku Milanówek Grudów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany. W zamian za wycofane pociągi na tej relacji zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

C. Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić punkt przesiadkowy dla pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz autobusami obsługującymi relację w kierunku Milanówka. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi od 7 do 8 minut.

 

-        Podróżni korzystający z autobusowej komunikacji zastępczej zobowiązani są do podróżowania tą komunikacją na podstawie ważnego biletu WKD jednorazowego lub okresowego. W związku z brakiem możliwości skasowania biletu jednorazowego w autobusie, pasażerowie rozpoczynający podróż zobowiązani są skasować odręcznie bilet jednorazowy w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika, wpisując w sposób trwały datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.

-        W odstępstwie od terminów wskazanych w § 13 Regulaminu Przewozu Osób, Rzeczy i Zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO-WKD), podróżni, którzy zrezygnują z przejazdów pociągami WKD mogą dokonać zwrotu biletów okresowych odcinkowych: tygodniowych, dwutygodniowych, miesięcznych
i kwartalnych zakupionych najpóźniej 14 września 2016 r. i ważnych na przejazdy w dniu 15 września 2016 r. i później:

  1. całkowicie niewykorzystanych,
  2. częściowo niewykorzystanych, proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych

bez potrącania odstępnego.

Zwrotu biletów całkowicie lub częściowo niewykorzystanych dokonują odpowiednio:

  • kasy biletowe w przypadku biletów zakupionych w kasach
  • Centrum Obsługi Klienta w Warszawie (stacja metro Świętokrzyska – pawilon 1000 E, tel. 22 656-41-00.
    Punkt czynny jest od pn. do pt. w godz. 8:00 – 18:00), w przypadku biletów zakupionych w automatach biletowych.

Uprzejmie prosimy o szczegółowe zapoznanie się z organizacją ruchu pociągów WKD w okresie ograniczeń, w  celu zaplanowania dogodnej podróży.

Przepraszamy za utrudnienia.

 


DO POBRANIA

Specjalny rozkład jazdy pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważny w okresie od 15.09.2016 do 30.09.2016 (etap 1)

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD - Komorów - Podkowa Leśna Gł. - Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Podkowa Leśna Gł. - Komorów - Warszawa Śródmieście WKD

 


 Specjalny rozkład jazdy pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważny w okresie od 01.10.2016 do 15.10.2016 (z wyjątkiem dni 08-09.10.2016) (etap 2)

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD - Komorów - Podkowa Leśna Gł. - Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Podkowa Leśna Gł. - Komorów - Warszawa Śródmieście WKD

 


 Specjalny rozkład jazdy pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważny w dniach 08.-09.10.2016

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD - Komorów - Podkowa Leśna Gł. - Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Podkowa Leśna Gł. - Komorów - Warszawa Śródmieście WKD

 


Specjalny rozkład jazdy pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważny w okresie od 16.10.2016 do 31.10.2016 (etap 3)

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD - Komorów - Podkowa Leśna Gł. - Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Podkowa Leśna Gł. - Komorów - Warszawa Śródmieście WKD

 


 

Przedsięwzięcie obejmujące modernizację toru nr 1 na szlaku Komorów - Podkowa Leśna Główna oraz toru nr 1M na szlaku Podkowa Leśna Główna - Milanówek Grudów jest realizowane w ramach projektu nr KIK/22 pn. "Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej" współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Zakończenie dostaw nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN100

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że zakończyły się dostawy sześciu sztuk nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN100 (typ 39WE) zakupionych w ramach projektu wspólfinansowanego ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Ostatni z pojazdów, EN100-06 został dostarczony do siedziby spółki WKD w nocy z 19.08 na 20.08.2016. Po przeprowadzeniu odbiorów i przygotowaniu do przewozów w ruchu pasażerskim pojazd został skierowany do obsługi linii WKD.

W pierwszy kurs w regularnym ruchu pasażerskim pojazd EN100-06 wyruszył w dniu 24.08.2016 o godz. 17:30 jako pociąg nr 532 relacji A1: Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 17:30) – Opacz (przyj. 18:14) – zgodnie ze specjalnym rozkładem jazdy pociągów WKD ważnym w okresie od 01.07.2016 do 31.08.2016.

Tym samym wszystkie zamówione i dostarczone pojazdy zostały włączone do eksploatacji i znajdują się w regularnym ruchu pasażerskim.


Przedsięwzięcie obejmujące dostawę 6 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych zostało zrealizowane w ramach projektu nr KIK/22 pn. "Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej" współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.