Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że z przyczyn niezależnych od spółki, zmianie ulegnie termin uruchomienia nowych stacjonarnych automatów biletowych, które w łącznej liczbie 30 sztuk zostaną zainstalowane na peronach wszystkich stacji i przystanków osobowych linii WKD – docelowo zastępując obecnie użytkowane urządzenia Mennicy Polskiej S.A.

Zmiana terminu instalacji nowych stacjonarnych urządzeń do sprzedaży biletów WKD spowodowana została skutkami gospodarczymi będącymi następstwem zagrożenia epidemicznego z uwagi na rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-Cov-2, wywołującego chorobę zakaźną COVID-19. Dynamika rozprzestrzeniania się tego zagrożenia, w obliczu narastającej liczby chorych, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo ludności, zmusiła zarówno państwowe, jak i międzynarodowe ośrodki decyzyjne do wprowadzenia w kraju i na świecie szeregu koniecznych rozwiązań legislacyjnych związanych z zapobieganiem bądź ograniczaniem szerzenia się epidemii. Decyzje te, choć niezbędne, wpłynęły negatywnie na wiele obszarów życia społeczno-gospodarczego. Sytuacja epidemiczna i podjęte przez większość krajów na świecie, wymagane środki zapobiegawcze i obostrzenia sparaliżowały sektor przemysłowy, co spowodowało wstrzymanie produkcji i brak dostaw, w tym podzespołów niezbędnych do terminowej realizacji zamówienia przez nowego Operatora. Z uwagi na zaistniałe okoliczności, stacjonarne automaty biletowe zostaną zainstalowane na peronach stacji i przystanków osobowych WKD w późniejszym terminie, tj. do dnia 01.09.2020.

Jednocześnie Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż od dnia 03.06.2020 wstrzymana zostanie możliwość zakupu biletów WKD za pośrednictwem stacjonarnych biletomatów zainstalowanych obecnie na stacjach i przystankach WKD. W dniach 04-12.06.2020 dotychczasowy operator urządzeń, Mennica Polska S.A. w związku z zakończeniem obowiązującej umowy, dokona demontażu aktualnie użytkowanych urządzeń.

Mając na uwadze powyższe uwarunkowania, zachęcamy do zakupu biletów jednorazowych w przedsprzedaży w pełnozakresowych kasach biletowych, w uprawnionych punktach ajencyjnych (kioskach i sklepach) oraz do korzystania z aplikacji mobilnych SkyCash i mPay.

Za wszelkie powstałe w najbliższym czasie utrudnienia, ograniczenia i niedogodności w procesie zakupu biletów WKD serdecznie przepraszamy. Niedogodności te mają charakter tymczasowy i dołożone zostaną wszelkie starania, aby okres ich trwania był jak najkrótszy, a zakres utrudnień ograniczony do minimum.