Zaproszenie do ankiety

Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej

plakat kierunek życzliwość

Po stołecznych ulicach i torach kursują już nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje, autobusy i pociągi, z których korzysta kilka milionów pasażerów dziennie. Można się nimi wybrać w podróż w „kierunku życzliwości”, zgodnie z hasłem rozpoczynającej się 22.05.2014 r.  kampanii społecznej „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”.

Zauważmy potrzeby innych i podróżujmy w atmosferze życzliwości. Pomagajmy sobie nawzajem, jeśli zachodzi taka potrzeba, ustępujmy miejsca i szanujmy naszą wspólną własność. Życzliwość i uprzejmość to właściwy kierunek – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.

W stolicy mieszka prawie dwa miliony ludzi. Zdecydowana większość z nich korzysta na co dzień z komunikacji miejskiej której tabor jest sukcesywnie unowocześniany. Od 2007 roku wydano na ten cel 5 miliardów złotych - autobusy i pociągi są już w pełni niskopodłogowe, a w 2015 roku już 60 proc. tramwajów w stolicy będzie miało niską podłogę.

Dla komfortu pasażerów pojazdy komunikacji miejskiej w Warszawie są wyposażone w wyświetlacze i głosowe zapowiedzi przystanków, przyciski STOP z napisami w alfabecie Braille’a, kontrastowe oznakowanie poręczy i krawędzi podestów, pochylnie do wjazdu wózków inwalidzkich. Autobusy mają funkcję przyklęku, która ułatwia wejście i wyjście z pojazdu. Przygotowane są również miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich i oznaczone fotele dla osób starszych, niepełnosprawnych oraz osób podróżujących z małymi dziećmi. Modernizowana jest infrastruktura przystankowa - wysokość przystanków jest dostosowana do wysokości taboru niskopodłogowego, zaś na przystankach montowane są antypoślizgowe płytki i pasy z wypustkami ułatwiające bezpieczne poruszanie się. Na stacjach pierwszej linii metra są instalowane dodatkowe windy.

Dzięki tym wszystkim działaniom komunikacja miejska jest coraz bardziej przyjazna. Ale niezależnie od tych wszystkich udoskonaleń, jakość podróży zależy od samych pasażerów. Kampania „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”, której organizatorami są: Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawy, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejską, Metro Warszawskie, Miejskie Zakłady Autobusowe, Zarząd Transportu Miejskiego i Koleje Mazowieckie, a partnerami: Warszawska Kolej Dojazdowa, Polski Związek Niewidomych i Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej, chce zwrócić uwagę na to jak ważnym i niezbędnym elementem podróży, jest życzliwe zachowanie się względem innych pasażerów.

Badania pokazują, że oceniamy siebie jako uprzejmych, narzekamy natomiast na brak uprzejmości innych. Główną przyczyną braku gotowości do pomocy jest głównie pośpiech oraz tzw. efekt widza. Skupieni na sobie nie zauważamy ludzi wokoło, a nawet jeśli zwrócimy uwagę na człowieka w potrzebie idziemy dalej, przekonani, że pomoże mu ktoś inny. Warto być życzliwym. Skorzysta na tym zarówno obdarowywany, jak i osoba pomagająca, a na dużą skalę – my wszyscy. Liczą się nawet małe gesty – ustąpienie miejsca, przytrzymanie drzwi, wskazanie drogi czy zwykły uśmiech. – mówi Magdalena Jabłońska, psycholog społeczny ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie.

Od 22.05.2014 r. w taborze komunikacji miejskiej (tramwajach, autobusach, pociągach KM, SKM i WKD) pojawiły się plakaty kampanii, zawierające siedem komunikatów z podziękowaniem lub prośbą o pomoc. A w specjalnym folderze opisano szczegółowo zasady życzliwego zachowania się w środkach komunikacji miejskiej. Wydawnictwo trafi do rąk mieszkańców stolicy już 24 maja, podczas Wielkiego Pikniku Rodzinnego, który odbędzie się w Parku Górczewska, w Amfiteatrze im. M. Jacksona. W programie imprezy przewidziano wiele zabaw i gier promujących życzliwość, koncert zespołu The Postmann oraz występ artystów Teatru Muzycznego Roma, którzy wykonają utwory ze spektaklu „Ale Musicale”.

Kampania „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej” potrwa do końca bieżącego roku. W ramach działań zaplanowano przeprowadzenie gry miejskiej podczas Dni Transportu Publicznego oraz specjalnych warsztatów dla dzieci i młodzieży uczestniczących w Warszawskiej Linii Edukacyjnej.

Ulotka kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej

Więcej informacji o kampanii kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej na stronie www.kierunekzyczliwosc.pl

Kalendarz kulturalny

Warszawska Kolej Dojazdowa stworzyła na stronie internetowej tzw. kalendarz kulturalny, w którym zamieszczane są wszelkie informacje dotyczących wydarzeń kulturalnych odbywających się na terenie gmin, przez które biegnie linia WKD.
Serdecznie zapraszamy do brania udziału w imprezach organizowanych przez współpracujące z nami gminy.

1. Europejskie Centrum Promocji Kultury Regionalnej i Narodowej „Matecznik Mazowsze"

 Strona internetowa "Matecznik Mazowsze"

UWAGA: 
Bilety na koncert lub spektakl odbywający się w sali widowiskowej „Matecznik Mazowsze", uprawniają do bezpłatnego przejazdu pociągiem WKD na koncert/spektakl, z miejsca zamieszkania do Otrębus i z powrotem. Promocja ważna jest na dwie godziny przed i po przedstawieniu. Na podstawie biletu na spektakl/koncert można odbyć podróż pociągiem WKD jeden raz do Otrębus i jeden raz z powrotem. Podczas kontroli biletowej należy okazać bilet na koncert/spektakl odbywający się w sali widowiskowej „Matecznik Mazowsze".

2. Muzeum im. A.J. Iwaszkiewiczów w Stawisku

Strona internetowa Muzeum w Stawisku

3. Centrum Kultury i Inicjatyw Obywatelskich w Podkowie Leśnej

Strona internetowa Centrum Kultury w Podkowie Leśnej

4. Centrum Kultury w Grodzisku Mazowieckim

Strona Internetowa Centrum Kultury w Grodzisku Mazowieckim

5. Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy w Pruszkowie

Strona internetowa Muzeum w Pruszkowie

 

Wizyta Ministra Gospodarki

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w dniu 18 kwietnia 2014 r. siedzibę spółki odwiedził Wicepremier, Minister Gospodarki, p. Janusz Piechociński.

Podczas wizyty Wicepremier zapoznał się z ogólną sytuacją spółki w zakresie realizowanych funkcji kolejowego przewoźnika pasażerskiego oraz zarządcy infrastruktury kolejowej. Szczególnej uwadze poświęcono możliwość zaprezentowania aktualnie eksploatowanego taboru kolejowego oraz pozostających do dyspozycji obiektów zaplecza technicznego służących do jego bieżącego utrzymania.

Przybycie Wicepremiera Janusza Piechocińskiego do siedziby Warszawskiej Kolei Dojazdowej odbyło się w ramach wizytacji Gminy Grodzisk Mazowiecki, podczas której zrealizowany został cykl spotkań z udziałem przedstawicieli lokalnych władz samorządowych oraz przedstawicieli lokalnej przedsiębiorczości.

WŁADZE SPÓŁKI

Zarząd:

  • Michał Panfil - p.o. Prezesa Zarządu
  • Jolanta Dałek - Członek Zarządu, Dyrektor d/s Ekonomiczno - Finansowych

Rada Nadzorcza:

  • Mariusz Frankowski - Przewodniczący Rady Nadzorczej
  • Małgorzata Więckowska - Członek Rady Nadzorczej
  • Andrzej Kamasa - Członek Rady Nadzorczej
  • Grzegorz Benedykciński - Członek Rady Nadzorczej
  • Agnieszka Stankiewicz - Członek Rady Nadzorczej

 

Skargi, wnioski, reklamacje

SKARGI I WNIOSKI

  1. Podróżny może skierować do WKD skargę/wniosek dotyczącą:

    • jakości świadczonych usług,

    • zachowania pracowników WKD,

    • innej istotnej sprawy, związanej z działalnością WKD.

  2. Skargi/wnioski należy składać w terminie 7 dni od daty zdarzenia, objętego skargą/wnioskiem, podając jego szczegółowy opis (m.in. datę, miejsce, numer pociągu, relację oraz godzinę odjazdu pociągu; numer kontrolera itp.).

  3. Skarga/wniosek nie może zawierać roszczenia o odszkodowanie.
  4. Do WKD można kierować również wnioski dotyczące ulepszenia świadczonych usług we wskazanym obszarze działania WKD, oferty przewozowej, obowiązującego rozkładu jazdy pociągów lub innych spraw, jeśli należą do kompetencji WKD.

  5. Skargi i wnioski mogą być składane poprzez wypełnienie "Formularza do zgłaszania odwołania od wystawionego wezwania, reklamacji, skargi i wniosku" (wzór nr 26 do Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez Warszawską Kolej Dojazdową sp. z o.o. - RPO-WKD) lub złożenie odrębnego pisma:

    • korespondencyjnie lub osobiście w siedzibie WKD

    Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o., ul. Batorego 23, 05-825 Grodzisk Mazowiecki

    • w kasie biletowej WKD lub poprzez wpis do "Książki skarg i wniosków",

    • drogą internetową na adres: wkd@wkd.com.pl

  6. W przypadku złożenia skargi lub wniosku i umieszczenia w nim informacji dotyczących stanu zdrowia lub dołączenia dokumentów zawierających informacje dotyczące stanu zdrowia, konieczne jest wyrażenie zgody na przetwarzanie przez Warszawską Kolej Dojazdową sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Batorego 23, 05-825 Grodzisk Maz., udostępnionych danych osobowych dotyczących stanu zdrowia/stanu zdrowia osoby pozostającej pod opieką w celu rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi na skargę lub wniosek. W przypadku braku wyrażenia zgody na przetwarzanie umieszczonych danych osobowych dotyczących stanu zdrowia, dane te zostaną przez administratora usunięte i nieuwzględnione podczas prowadzenia przedmiotowego postępowania. Zgodę wyraża się na formularzu według wzoru 26 do RPO-WKD lub składając oświadczenie według wzoru nr 27 do RPO-WKD, załączając je do skargi/wniosku złożonego w formie odrębnego pisma.

  7. W przypadku złożenia skargi lub wniosku i umieszczenia w nim informacji dotyczących stanu zdrowia lub dołączenia dokumentów zawierających informacje dotyczące stanu zdrowia, konieczne jest wyrażenie zgody na przetwarzanie przez Warszawską Kolej Dojazdową sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Batorego 23, 05-825 Grodzisk Maz., udostępnionych danych osobowych dotyczących stanu zdrowia/stanu zdrowia osoby pozostającej pod opieką w celu rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi na skargę lub wniosek. W przypadku braku wyrażenia zgody na przetwarzanie umieszczonych danych osobowych dotyczących stanu zdrowia, dane te zostaną przez administratora usunięte i nieuwzględnione podczas prowadzenia przedmiotowego postępowania. Zgodę wyraża się na formularzu według wzoru 26 do RPO-WKD lub składając oświadczenie według wzoru nr 27 do RPO-WKD, załączając je do skargi/wniosku złożonego w formie odrębnego pisma.

  8. W ciągu jednego miesiąca, WKD udziela odpowiedzi wraz z uzasadnieniem lub też w uzasadnionych przypadkach informuje pasażera o terminie krótszym niż 3 miesiące od daty złożenia skargi, w jakim może on spodziewać się odpowiedzi.

  9. Jeżeli na podstawie skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia wyjaśnienia lub uzupełnienia braków w terminie 14 dni od daty otrzymania wezwania z pouczeniem, że nie złożenie wyjaśnienia lub nie uzupełnienie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.

  10.  W przypadku zamieszczenia w skardze/wniosku danych dotyczących stanu zdrowia i niewyrażenia zgody na ich przetwarzanie, WKD wzywa do uzupełnienia braków w terminie 14 dni od daty otrzymania wezwania, z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków spowoduje, że dane te zostaną usunięte i nieuwzględnione podczas rozpatrywania skargi/wniosku.

  11.  WKD nie udziela odpowiedzi na skargi lub wnioski, jeśli nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) wnoszącego oraz pełnego adresu do korespondencji pocztowej.

REKLAMACJE

  1. Reklamacje dotyczące świadczonych usług przez WKD są przyjmowane, rozpatrywane i załatwiane na zasadach przewidzianych w przepisach:

    • Rozporządzenia (WE) Nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącym praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz.U. UE L Nr 315, poz. 14 z późn. zmianami) z dnia 03 grudnia 2007 r.;

    • ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe (Dz.U. z 2000 r. Nr 50, poz. 601 z późn. zm.);

    • Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24.02.2006 r. w sprawie ustalenia stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz.U. Nr 38, poz. 266).

  2. Podróżny może złożyć do WKD reklamację dotyczącą niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu z żądaniem naprawienia szkody poprzez zwrot poniesionych kosztów przewozu, pokrycie dodatkowych udokumentowanych start materialnych lub odszkodowanie w innej formie zgodnej z profilem działalności przewoźnika.

  3. Reklamację składa się w formie pisemnej.

  4. Reklamacja powinna zawierać:

    • datę sporządzenia reklamacji;

    • nazwę i siedzibę WKD;

    • imię i nazwisko (nazwę), adres zamieszkania (siedzibę) składającego reklamację;

    • tytuł oraz uzasadnienie reklamacji;

    • kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozu) i ewentualnie nazwę banku i numer konta bankowego, na które WKD powinna przekazać należności w razie uznania reklamacji;

    • wykaz załączonych dokumentów (uzasadniających złożenie reklamacji);

    • podpis osoby wnoszącej reklamację.

  5. Do reklamacji powinny być dołączone, odpowiednio do przedmiotu roszczenia, oryginały dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu (w szczególności oryginał biletu na przejazd/przewóz) oraz potwierdzone za zgodność z oryginałem (np. przez upoważnionego pracownika WKD - pracownika Wydziału Marketingu i Sprzedaży Usług WKD/kasjera kasy biletowej WKD, bądź wystawcę dokumentu, notariusza) kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia, w tym poświadczających uprawnienia do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów.

  6. Reklamacje można składać poprzez wypełnienie  „Formularza do zgłaszania odwołania od wystawionego wezwania, reklamacji, skargi i wniosku” (wzór nr 26 do Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez Warszawską Kolej Dojazdowa sp. z o.o. – RPO-WKD) lub złożenie odrębnego pisma:

    • korespondencyjnie lub osobiście w siedzibie WKD:
      Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.
      ul. Batorego 23
      05-825 Grodzisk Mazowiecki,

    • w kasie biletowej WKD,

    • drogą internetową na adres: wkd@wkd.com.pl

  7. W przypadku złożenia reklamacji i umieszczenia w niej informacji dotyczących stanu zdrowia lub dołączenia dokumentów zawierających informacje dotyczące stanu zdrowia, konieczne jest wyrażenie zgody na przetwarzanie przez Warszawską Kolej Dojazdową sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Batorego 23, 05-825 Grodzisk Maz., udostępnionych danych osobowych dotyczących stanu zdrowia/stanu zdrowia osoby pozostającej pod opieką w celu rozparzenia i udzielenia odpowiedzi na skargę lub wniosek. W przypadku braku wyrażenia zgody na przetwarzanie umieszczonych danych osobowych dotyczących stanu zdrowia, dane te zostaną przez administratora usunięte i nieuwzględnione podczas prowadzenia przedmiotowego postępowania. Zgodę wyraża się na formularzu według wzoru 26 do RPO-WKD lub składając oświadczenie według wzoru nr 27 do RPO-WKD, załączając je do reklamacji złożonej w formie odrębnego pisma.

  8. WKD jest zobowiązana przyjąć każdą reklamację spełniającą warunki, o których mowa w ust. 3-5.

  9. Przepisy dotyczące reklamacji z tytułu przewozu osób, mają zastosowanie również do przewozu rzeczy i żywych zwierząt przewożonych pod opieką podróżnego.

  10. Reklamacje zawierające zarzut niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu składa się nie później niż przed upływem jednego roku od daty zdarzenia.

  11. Roszczenia dochodzone na podstawie ustawy Prawo przewozowe lub przepisów wydanych w jej wykonaniu, przedawniają się z upływem roku od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany – od dnia, kiedy miał być wykonany.

  12. Jeżeli wniesiona reklamacja nie spełnia warunków, o których mowa w ust. 3-5, WKD wzywa reklamującego, aby usunął braki w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że nie uzupełnienie braków w tym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Za datę wniesienia reklamacji przyjmuje się datę otrzymania przez WKD uzupełnionej reklamacji.

    W przypadku zamieszczenia w reklamacji danych dotyczących stanu zdrowia i niewyrażenia zgody na ich przetwarzanie, WKD wzywa do uzupełnienia braków  w terminie 14 dni od daty otrzymania wezwania, z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków spowoduje, że dane te zostaną usunięte i nieuwzględnione podczas rozpatrywania reklamacji.

  13. Reklamacje pozostawia się bez rozpoznania w przypadku zgłoszenia ich po upływie terminów określonych w ust. 11 i 12.

  14. Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez WKD.

  15. Nieudzielenie przez WKD odpowiedzi na reklamację w wymaganym terminie skutkuje uwzględnieniem reklamacji.

  16. W przypadku złożenia odwołania przez podróżnego od nieuwzględnionej w całości lub w części reklamacji WKD w terminie 14 dni od daty otrzymania odwołania, może zmienić rozstrzygnięcie, jeżeli stwierdzi, że dokonano błędnej oceny stanu faktycznego, albo gdy zostały ujawnione nowe, istotne dla sprawy okoliczności, które nie były wcześniej WKD znane.

  17. Dochodzenie roszczeń w postępowaniu sądowym przysługuje uprawnionemu po bezskutecznym wyczerpaniu drogi reklamacji.

SPRAWY DOTYCZĄCE REKLAMACJI ZA PRZEJAZD BEZ WAŻNEGO BILETU LUB DOKUMENTU UPRAWNIAJĄCEGO DO BEZPŁATNYCH, BĄDŹ ULGOWYCH PRZEJAZDÓW

W przypadku otrzymania wezwania do zapłaty odwołania przyjmuje i rozpatruje w imieniu WKD:

Biuro Windykacji Należności Przewozowych
"Przewozy Regionalne" spółka z o.o.
Poznań 60-715 ul. Kolejowa 5
e-mail: windykacja@p-r.com.pl fax: (61) 633-43-54

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerami telefonów: 

783-932-872 lub 783-933-066, 783-933-067, 783-933-069, 783-933-083 w dni robocze od godz. 7:15-14:45.
Interwencje osobiste w siedzibie Biura w dni robocze od godz. 9:00 - 13:00.
Dotyczy tylko wezwań do zapłaty wystawionych do 31 maja 2015 r. 

 

REWIZOR Paweł Adamiak
ul. Chwaszczyńska 49A/3
81-571 Gdynia

REWIZOR O/Warszawa
Al. Jerozolimskie 144
02-305 Warszawa (budynek PKS POLONUS, Dworzec Zachodni, II piętro, pokój 402)
e-mail: biuro.warszawa@rewizor.eu

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerami telefonu: (58) 778 90 19 lub 531 921 777
Dotyczy wezwań do zapłaty wystawionych od dnia 1 czerwca 2015 r. do dnia 31.05.2016 r. 

 

Z.W. "Renoma" Sp. z o.o.
ul. 3 Maja 67
81-850 Sopot
e-mail: kontakt.wkd@zwrenoma.pl

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 629 39 67 w poniedziałki, środy, piątki w godz. 9:00 – 13:00.
Dotyczy wezwań do zapłaty wystawionych od dnia 1 czerwca 2016 r.  

 

Podróżny posiadający uprawnienie do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów, który nie okazał w pociągu ważnego dokumentu poświadczającego to uprawnienie lub nie okazał w pociągu ważnego biletu okresowego imiennego, może w ciągu 7 dni od daty doręczenia wezwania (nie wliczając dnia wystawienia wezwania), wnieść reklamacje do w/w Biura, dołączając uwierzytelnioną kserokopię dokumentu lub biletu oraz dowód wniesienia opłaty manipulacyjnej w kwocie 10,00 zł na wskazane w przekazie konto. Nie podlegają reklamacji wezwania sporządzone z powodu nie okazania w pociągu biletu odcinkowego bezimiennego.

UWAGA! Opłata dodatkowa za:

  1. przejazd bez ważnego biletu wynosi - 180 zł

  2. przejazd bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu wynosi - 144 zł

  3. naruszenie przepisów o przewozie rzeczy i zwierząt - 72 zł

Odwołania od wystawionych w pociągach wezwań do zapłaty mogą być składane poprzez wypełnienie „Formularza do zgłaszania odwołania od wystawionego wezwania, reklamacji, skargi i wniosku” (wzór nr 26 do Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez Warszawską Kolej Dojazdowa sp. z o.o. – RPO-WKD) lub złożenie odrębnego pisma:

  1. korespondencyjnie lub osobiście w jednostce organizacyjnej wskazanej w wezwaniu, na adres:
    Z.W. "Renoma" Sp. z o. o.  
    ul. 3 Maja 67
    81-850 Sopot

  2. korespondencyjnie lub osobiście w siedzibie WKD, znajdującej się przy ul. Batorego 23 w Grodzisku Maz.,

  3. w kasie biletowej WKD,

  4. drogą internetową na adres: kontakt.wkd@zwrenoma.pl

W przypadku złożenia odwołania od wystawionego wezwania  i umieszczenia w nim informacji dotyczących stanu zdrowia lub dołączenia dokumentów zawierających informacje dotyczące stanu zdrowia, konieczne jest wyrażenie zgody na przetwarzanie przez Warszawską Kolej Dojazdową sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Batorego 23, 05-825 Grodzisk Maz. oraz Z.W. "Renoma" Sp. z o. o., ul. 3 Maja 67, 81-850 Sopot, udostępnionych danych osobowych dotyczących stanu zdrowia/stanu zdrowia osoby pozostającej pod opieką w celu rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi na złożone odwołanie. W przypadku braku wyrażenia zgody na przetwarzanie umieszczonych danych osobowych dotyczących stanu zdrowia, dane te zostaną przez administratora usunięte i nieuwzględnione podczas prowadzenia przedmiotowego postępowania. Zgodę wyraża się na formularzu według wzoru 26 do RPO-WKD lub składając oświadczenie według wzoru nr 27 do RPO-WKD, załączając je do odwołania złożonego w formie odrębnego pisma.


Po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej u przewoźnika pasażer ma prawo złożyć odwołanie do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego na adres:
Urząd Transportu Kolejowego
Aleje Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
nr infolinii: 801 044 080 lub 22 460 40 80
adres e-mail: pasazer@utk.gov.pl

 

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje o funkcjonowaniu Rzecznika Praw Pasażera Kolei, którego zadaniem jest pozasądowe rozstrzyganie sporów na linii przewoźnik – pasażer.

Z Rzecznikiem Praw Pasażera Kolei można skontaktować się wysyłając e-mail na adres:  rzecznik@utk.gov.pl  bądź  list za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres:

Rzecznik Praw Pasażera Kolei
przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa

Więcej informacji  na stronie www.pasazer.gov.pl

 

Automaty na wszystkich stacjach/przystankach WKD

Biletomat

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, iż zostały uruchomione kolejne automaty biletowe.
W związku z powyższym już wszystkie stacje/przystanki wyposażone są w automaty w których istnieje możliwość zakupu biletów WKD jednorazowych i okresowych.
Zachęcamy podróżnych do korzystania z możliwości zakupu biletów w automatach.

UWAGA PASAŻEROWIE!
Punkt obsługi reklamacji biletów zakupionych w automatach biletowych WKD znajduje się w Warszawie na stacji metro Świętokrzyska - pawilon 1000E 2, tel. 22 656 41 00.
cok@strefa.waw.pl
Punkt czynny jest: od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-18:00

WKD przewiozła więcej pasażerów

Wykres

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż w 2013r. odnotowała wzrost liczby przewiezionych pasażerów o 4,22 % w porównaniu do roku 2012, tj. o 299 824 pasażerów więcej.
Na powyższy wzrost miały wpływ:
- działania Spółki w celu zwiększenia pracy eksploatacyjnej poprzez wprowadzenie w miesiącach wakacyjnych (tj.: lipcu i sierpniu) tzw. roboczego rozkładu jazdy pociągów WKD,
- wysoka niezawodność i punktualność kursowania,
- remonty prowadzone na linii PKP PLK na odcinku Warszawa-Grodzisk, następstwem których były duże utrudnienia w ruchu pociągów spółek KM i SKM.
Dziękujemy podróżnym za korzystanie z naszych usług.

Zmiana wymiaru ulgi ustawowej dla nauczycieli

Książka

W związku ze zmianą od dnia 1 stycznia 2014r. Ustawy z dnia 20 czerwca 1992r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego, Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że zmianie uległ wymiar ulgi ustawowej dla nauczycieli z 37% na 33%.

W związku z powyższym od dnia 1 stycznia 2014r. do ulgi ustawowej 33% będą uprawnieni: nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych publicznych lub niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, nauczyciele akademiccy oraz nauczyciele przedszkoli publicznych lub niepublicznych.

Ponadto od 1 stycznia 2014r. spółka WKD nie będzie uczestniczyć w ofercie handlowej „Duży klient”, która uprawniała do ulgi handlowej 33% na bilety jednorazowe i okresowe.

Oferty dla pasażerów

1. BILETY JEDNORAZOWE

Do przejazdu jednorazowego uprawnia bilet jednorazowy strefowy czasowy, skasowany w danym pociągu, na przejazd w danej strefie czasowej. W przypadku uszkodzenia kasownika elektronicznego w wagonie, podróżny obowiązany jest skasować bilet w drugim kasowniku umieszczonym w tym wagonie, a w razie uszkodzenia obydwu kasowników (i tylko w tym wypadku) dopuszcza się skasowanie biletu odręcznie przez podróżnego – w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika, wpisując w sposób trwały np. długopisem: datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.

Bilet na przejazd jest ważny w:

  1. I strefie czasowej – do 19 minut
  2. II strefie czasowej – do 38 minut
  3. III strefie czasowej – powyżej 38 minut

od skasowania, wg czasu przejazdu określonego w rozkładzie jazdy pociągów. Nie planowanego postoju pociągu (opóźnienia) nie wlicza się do czasu ważności biletu.

Bilety jednorazowe można nabyć na przejazdy wg taryfy:

  1. normalnej
  2. z ulgą handlową 45%, 50%, 85%
  3. z ulgą ustawową: 33%, 37%, 49%, 51%,78%, 93%, 95%, 100%.

UWAGA! Bilet jest ważny tylko w pociągu, w którym został skasowany.

Osoby uprawnione do ulgi 100% zobowiązane są posiadać ważny bilet na przejazd. Podróżni nie posiadający takiego biletu traktowani będą jak bez ważnego biletu, ze wszystkimi konsekwencjami wynikającymi z tego tytułu.

Na linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej obowiązują bilety nabyte wyłącznie w:
1) kasie biletowej WKD,
2) placówce handlowej upoważnionej przez WKD,
3) automacie biletowym WKD,
4) przez komórkę.

TABELA OPŁAT ZA BILETY JEDNORAZOWE

Rodzaj zastosowanej ulgiI strefa czasowa
(do 19 minut) 
wg rozkładowego czasu przejazdu
II strefa czasowa
(do 38 minut)
wg rozkładowego czasu przejazdu
III strefa czasowa
(ponad 38 minut)
wg rozkładowego czasu przejazdu
Taryfa normalna 3,60 zł 4,80 zł 7,00 zł
Taryfa ulgowa 33%
(ulga ustawowa)
2,40 zł 3,20 zł 4,70 zł
Taryfa ulgowa 37%
(ulga ustawowa)
2,30 zł 3,00 zł 4,40 zł
Taryfa ulgowa 49%
(ulga ustawowa)
1,85 zł 2,45 zł 3,60 zł
Taryfa ulgowa 50%
(ulga handlowa)
1,80 zł 2,40 zł 3,50 zł
Taryfa ulgowa 51%
(ulga ustawowa)
1,76 zł 2,35 zł 3,43 zł
Taryfa ulgowa 70%
(ulga handlowa)
1,80 zł 1,80 zł 2,10 zł
Taryfa ulgowa 78%
(ulga ustawowa)
0,80 zł 1,00 zł 1,50 zł
Taryfa ulgowa 93%
(ulga ustawowa)
0,25 zł 0,34 zł 0,49 zł
Taryfa ulgowa 95%
(ulga ustawowa)
0,20 zł 0,25 zł 0,35 zł
BILET ABONAMENTOWY
(5 przejazdów odpłatnych + 1 gratis)
18,00 zł 24,00 zł 35,00 zł
Bilety sprzedawane przez maszynistów:
1) wg taryfy normalnej
2) ulga ust. 100%
5,00 zł (3,60 zł + 1,40 zł)
(0,00 zł)
6,00 zł (4,80 zł + 1,20 zł)
(0,00 zł)
8,00 zł (7,00 zł + 1,00 zł)
(0,00 zł)

 

2. BILETY JEDNORAZOWE ABONAMENTOWE

(5 przejazdów odpłatnych + 1 gratis)
Bilet abonamentowy uprawnia do 6 przejazdów w danej strefie czasowej, za który przewoźnik pobiera opłatę wg taryfy normalnej, stanowiącą równowartość ceny za 5 przejazdów w danej relacji.

Ceny biletów abonamentowych:
I strefa - 18,00 zł
II strefa - 24,00 zł
III strefa - 35,00 zł

Podróżny obowiązany jest skasować kupon biletu abonamentowego na określony przejazd w kasowniku, zaraz po wejściu do pociągu. Kupon stanowi integralną część biletu abonamentowego i do czasu zakończenia przejazdu nie wolno go odrywać. Kupon oderwany od biletu jest nieważny.

Bilety abonamentowe można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. placówce handlowej upoważnionej przez WKD
  3. automacie biletowym WKD (automat wydaje 6 kolejno zakupionych biletów jednorazowych z tym samym numerem biletu).

3. BILETY JEDNORAZOWE MIEJSKIE

Bilet miejski uprawnia do jednorazowego przejazdu linią WKD w tzw. „strefie miejskiej” znajdującej się w obrębie miast:

  1. Grodzisk Mazowiecki – ograniczonej stacjami: Grodzisk Maz. Radońska – Grodzisk Maz. Okrężna;
  2. Podkowa Leśna - ograniczonej stacjami: Podkowa Leśna Zach. – Podkowa Leśna Wsch.

Bilet wydawany jest także na przewóz pod opieką podróżnego rzeczy, w tym roweru.
Bilet może nabyć każda osoba odbywająca podróż na linii WKD w obrębie miast: Grodzisk Maz. i Podkowa Leśna.
Opłata za BILET MIEJSKI wynosi 2,00 zł.

Bilety miejskie można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. placówce handlowej upoważnionej przez WKD
  3. automacie biletowym.

4. BILETY ODCINKOWE OKRESOWE IMIENNE

Bilet odcinkowy imienny uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany. Bilet może być wydany na przejazdy „tam i z powrotem” lub na przejazdy w jedną stronę. Bilety wydaje się na przejazdy we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy.

Wydaje się następujące rodzaje biletów odcinkowych imiennych:

  1. TYGODNIOWE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%
  2. DWUTYGODNIOWE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%
  3. MIESIĘCZNE - wg taryfy normalnej, z ulgą handlową 50%, 70%, 80% oraz z ulgami ustawowymi 33%, 37%, 49%,51%, 78%,93%
  4. KWARTALNE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%, 70%.

Bilety okresowe imienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym.

5. BILETY ODCINKOWE OKRESOWE BEZIMIENNE

Bilet odcinkowy bezimienny uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany. Bilet może być wydany tylko na przejazdy „tam i z powrotem”.
Bilety wydaje się na przejazdy we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy.

Wydaje się następujące rodzaje biletów odcinkowych bezimiennych:

  1. miesięczne - wg taryfy normalnej
  2. kwartalne - wg taryfy normalnej.

Bilety okresowe bezimienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym.

6. BILETY MIESIĘCZNE WEEKENDOWE BEZIMIENNE

Bilet weekendowy miesięczny bezimienny uprawnia do dowolnej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany w ciągu kolejno następujących po sobie weekendów (sobota, niedziela) oraz we wszystkie dni świąteczne, w okresie obowiązywania biletu (miesiąca).

Bilet weekendowy wydaje się tylko na przejazdy "tam i z powrotem".

Za odległość w kmceny biletów
do 5 32,00 zł
6-10 42,00 zł
11-15 49,00 zł
16-20 58,00 zł
21-33 75,00 zł

Biletu nie można foliować, wymieniać na bilet ważny na przejazdy w innej relacji albo w pociągach innego przewoźnika, ani też przedłużać terminu jego ważności.

Bilety miesięczne weekendowe bezimienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym.

7. ZAKUP PRZEZ KOMÓRKĘ

1. Aplikacja mPay

Za pośrednictwem telefonu komórkowego możliwy jest zakup biletów jednorazowych wg taryfy normalnej, ulgi handlowej 50% oraz ulgi ustawowej 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95%, na wszystkie strefy czasowe.  

Z mPay mogą korzystać użytkownicy wszystkich sieci za pomocą aplikacji mobilnej:

1. Przed zakupem biletu należy pobrać aplikację mPay Płatności mobilne (www.app.mpay.pl), założyć konto użytkownika oraz korzystając z dostępnych metod płatności zasilić swoją portmonetkę:

- zasilenie z karty płatniczej

- zasilenie z konta bankowego

- przelew dowolnej kwoty na podany niżej numer rachunku Raiffeisen Polbank, w tytule wpisując wyłącznie 9-cyfrowy numer telefonu (bez odstępów i kresek):

42 1750 0009 0000 0000 0711 1088

Za pomocą kodów USSD w sieci Play i T-mobile oraz kanału głosowego Plus, Play i Orange: 

1. Przed zakupem biletu należy założyć konto w systemie mPay i zdefiniować do niego PIN dzwoniąc pod bezpłatny numer *145# (bezpłatny tryb tekstowy dla klientów sieci Play i T-mobile) lub *145 (bezpłatny tryb głosowy dla klientów sieci Plus, Play i Orange) bądź 791 145 145 (awaryjny tryb głosowy dla klientów wszystkich sieci; połączenie płatne jak do sieci Play).

Swoje konto mPay można zasilać wykonując przelew na dowolną kwotę na rachunek bankowy:

42 1750 0009 0000 0000 0711 1088

Raiffeisen Polbank, a w tytule należy wyłącznie wpisać 9-cyfrowy numer telefonu (bez odstępów i kresek).

2. Aby ustawić ulgę należy wybrać bezpłatny numer *145*0# (dla klientów Play i T-mobile) lub *145*0 (dla klientów sieci Plus, Play i Orange) albo płatny 791 145 145 następnie 0 i potwierdzić *. Posiadacz biletu ulgowego musi poświadczyć prawo do ulgi.

3. Aby kupić bilet należy zadzwonić pod numer: *145*kod biletu# (dla klientów Play i T-mobile) lub *145*kod biletu (dla klientów sieci Plus, Play i Orange) bądź płatny numer 791 145 145 i po komunikacie wprowadzić kod biletu oraz*

Dla każdej strefy czasowej zdefiniowany jest oddzielny kod:

Rodzaj zastosowanej ulgiI strefaII strefaIII strefa
KOD BILETU
220238 220119 220339
taryfa normalna 3,60 zł 4,80 zł 7,00 zł
taryfa ulgowa 37% 2,30 zł 3,00 zł 4,40 zł
taryfa ulgowa 49% 1,85 zł 2,45 zł 3,60 zł
taryfa ulgowa 50% 1,80 zł 2,40 zł 3,50 zł
taryfa ulgowa 51% 1,76 zł 2,35 zł 3,43 zł
taryfa ulgowa 78% 0,80 zł 1,00 zł 1,50 zł
taryfa ulgowa 93% 0,25 zł 0,34 zł 0,49 zł
taryfa ulgowa 95% 0,20 zł 0,25 zł 0,35 zł

WKD uprzejmie informuje o obowiązku zakupu biletu niezwłocznie po wejściu do pociągu. Bilet jest ważny od momentu zakupu przez telefon komórkowy. 

2. Aplikacja SkyCash

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż do dnia 31.03.2018 r. istnieje możliwość zakupu biletów jednortazowych WKD za pośrednictwem systemu SkyCash. 

W aplikacji SkyCash będzie można nabyć bilety wg taryfy normalnej, ulgi handlowej 45% i 50% oraz ulgi ustawowej 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95% i 100%, na wszystkie strefy czasowe.

Jak pobrać aplikację?

Aby korzystać z możliwości zakupu biletów WKD przez SkyCash, wystarczy posiadać telefon komórkowy z systemem Android, iOS lub Windows Phone i zainstalować bezpłatną aplikację. Można to zrobić, wpisując w przeglądarce telefonu adres m.skycash.com lub pobierając ją z dedykowanego sklepu z aplikacjami: Google Play, App Store lub Windows Phone Store.

SkyCash można też pobrać wysyłając SMS-a o treści 1 na numer 510-510-205 (opłata zgodna z cennikiem operatora). Podczas pierwszego uruchomienia aplikacji SkyCash w telefonie, użytkownik zostanie przeprowadzony przez krótki proces rejestracji.

Jak doładować konto?

Podobnie jak podczas zakupu w kasie, do kupna biletu przez komórkę potrzebne są środki pieniężne. SkyCash umożliwia dokonanie bezpiecznego zakupu za pomocą podpiętej karty lub z konta przedpłaconego SkyCash.

 Jak najszybciej doładować portmonetkę SkyCash?

  • Za pomocą karty płatniczej – wybierz jedną ze swoich zarejestrowanych kart płatniczych*, wpisz kwotę, którą chcesz zasilić swoje konto SkyCash oraz wymagany kod CVV/CVV2/CVC2/MPIN. Transakcję potwierdź kodem PIN SkyCash. I już. Pieniądze lądują na Twoim koncie. Szybko, sprawnie, bez zbędnych skomplikowanych procesów.

*Aby dodać kartę, wybierz kafelek „Twoje karty płatnicze” z ekranu głównego aplikacji SkyCash. Następnie kliknij „Dodaj kartę”. Wpisz wymagane dane: Imię i Nazwisko posiadacza karty, Numer karty (wskazówka: numer karty możesz również wprowadzić za pomocą aparatu w swoim telefonie), Datę ważności karty. Nie zapomnij o zaakceptowaniu regulaminu „Centrum Kart SkyCash”. Po wszystkim dodajesz kartę.

  • Za pomocą Przelewów24 - wpisz kwotę, którą chcesz zasilić swoje konto SkyCash, a następnie wybierz swój bank i postępuj zgodnie z wskazówkami, które pojawią się na ekranie. Ekspresowo i bezboleśnie przeprowadzą Cię przez proces przelewu.

System SkyCash zapewnia bezpieczeństwo transakcji na poziomie kart kredytowych i bankowości elektronicznej. Potwierdza to przyznana przez Narodowy Bank Polski licencja Agenta Rozliczeniowego. Firma posiada ponadto certyfikat PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Oznacza to, że SkyCash spełnia światowe standardy mające na celu zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa we wszystkich środowiskach, w których przetwarzane są dane posiadaczy kart płatniczych.

Jak zakupić bilet?

  1. Uruchom aplikację w telefonie i wybierz kafelek KOLEJE REGIONALNE.

  2. Wybierz kafelek WKD – WARSZAWSKA KOLEJ DOJAZDOWA.

  3. Wybierz strefę czasową, datę i godzinę wyjazdu oraz określ liczbę pasażerów i rodzaj przysługującej ulgi, po czym kliknij „Kup”.

  4. Wybierz metodę płatności – konto SkyCash lub kartę płatniczą.

  5. W celu potwierdzenia płatności:

    a) przy płatności z konta SkyCash wprowadź swój kod PIN podany przez Ciebie przy rejestracji, a następnie kliknij „Zapłać”.

    b) przy płatności kartą, wprowadź kod CVV/CVV2/CVC2/MPIN, a następnie kliknij „Zapłać”.

  6. Wyświetli się potwierdzenie, które oznacza, że Twój bilet został pomyślnie zakupiony.

Pobierz – Instrukcja zakupu biletów WKD

Kontrola biletów

Wszystkie zakupione bilety zostają automatycznie zapisane w pamięci telefonu i są dostępne w zakładce „Bilety do kontroli”, która jest dostępna na ekranie startowym aplikacji SkyCash oraz po wejściu w przewoźnika, czyli w tym przypadku WKD u góry po prawej stronie. Aby okazać bilet, nie trzeba mieć połączenia z Internetem.

Kontakt

W razie potrzeby pasażerowie mogą się kontaktować ze SkyCash pod adresem bok@skycash.com lub pod numerami telefonów: (22) 403 80 20 oraz (22) 403 80 40. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00.

Regulamin Użytkownika systemu SkyCash jest dostępny na stronie internetowej http://www.skycash.com/regulamin/

Szczegółowy regulamin usługiBilet przez telefon komórkowy w Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. - pobierz

W sprawach nieuregulowanych powyższym regulaminem obowiązują przepisy Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO WKD).

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zachęca wszystkich pasażerów do korzystania  z zakupu biletów WKD przez telefon komórkowy.

8. ZAKUP W BILETOMACIE

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że wszystkie stacje i przystanki wyposażone są w automaty biletowe, w których istnieje możliwość zakupu biletów WKD:

  1. jednorazowych oraz
  2. okresowych.

Schemat zakupu biletów przedstawia się następująco:

podróżny ma opcję wyboru biletu - bilet jednorazowy lub okresowy:

  1. Przy zakupie biletów jednorazowych podróżny wybiera strefę czasową, w której zamierza odbyć podróż, a następnie przysługującą mu ulgę. Przy zakupie biletów możliwe jest wydrukowanie potwierdzenia zakupu.
  2. Przy zakupie biletów okresowych:
    1. wybranie rodzaju biletu - imienny, bezimienny,
    2. wybranie rodzaju biletu - tygodniowy, dwutygodniowy, miesięczny, kwartalny, weekendowy,
    3. wybranie relacji tj. w jedną stronę czy tam i powrót,
    4. wybranie przysługującej ulgi,
    5. wskazanie relacji na bilecie (od stacji do stacji).

Po zakupie biletu okresowego podróżny sam wpisuje imię i nazwisko posiadacza biletu.

  1. W przypadku zakupu biletów w automacie możliwe jest także skorzystanie z ekranu szybkiego wybierania, gdzie znajdują się bilety jednorazowe (wg taryfy normalnej 3,60 zł, 4,80 zł, 7,00 zł).
    Jeżeli podróżny nie chce korzystać z tej opcji wystarczy, że wybierze ikonkę „więcej biletów”, po której wraca do opcji tradycyjnego wybierania biletów jednorazowych lub okresowych.
  2. Płatność bilonem przyjmowana jest przez automat do kwoty 50 zł.
  3. W automatach można płacić gotówką (bilonem), kartą lub płatnością mobilną BLIK (płatność za pomocą aplikacji na telefonie komórkowym). 

Zachęcamy podróżnych do korzystania z możliwości zakupu biletów w automatach.

UWAGA PASAŻEROWIE!
Punkt obsługi reklamacjibiletów zakupionych w automatach biletowych WKD znajduje się wWarszawie na stacji metro Świętokrzyska-pawilon 1000E, tel. 22 656 41 00.
cok@strefa.waw.pl

Punkt czynnyjest: odponiedziałkudopiątku w godz. 8:00-18:00

9. PRZEJAZDY DLA SENIORÓW

Oferta skierowana jest do osób, które ukończyły 60 lat.
Osoba taka może zakupić bilet jednorazowy lub okresowy imienny z ulgą 50% bez konieczności zakupu legitymacji.
Ulgę 50% stosuje się na podstawie dokumentu stwierdzającego wiek w/w osoby.
Ulga ma zastosowanie przy przejazdach pociągami WKD w dni robocze od poniedziałku do piątku od godz. 9:00 oraz w soboty, niedziele i święta (przez 24 godz.).
Szczegółowe informacje można uzyskać w kasach biletowych.

10. PRZEJAZDY RODZINNE

Oferta ważna jest w okresie ferii zimowych i wakacji letnich, w okresach ustalonych każdorazowo przez przewoźnika.
Z przejazdów tych może korzystać osoba dorosła odbywająca przejazd z dzieckiem, które nie ukończyło 16 roku życia. Osoba ta może wówczas wykupić dla siebie i dla dziecka jednorazowe bilety według taryfy ulgowej 50%, albo bilet jednorazowy wg taryfy ulgowej 50% dla siebie i bilet jednorazowy dla dziecka zgodnie z przysługującą mu ulgą ustawową lub handlową.

Uprawnienie do przejazdów rodzinnych przysługuje we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy WKD.

Kasa biletowa dokonuje na bilecie adnotacji w brzmieniu: „Przejazd rodzinny” i potwierdza ją datownikiem kasy.
Osoba dorosła powinna posiadać przy sobie dokument stwierdzający wiek dziecka.
Jeżeli osoba dorosła odbywa przejazd z więcej niż jednym dzieckiem, powinna dla pozostałych dzieci nabyć bilet zgodnie z przysługującymi uprawnieniami oraz posiadać dokumenty potwierdzające te uprawnienia (legitymację szkolną).

11. PRZEJAZDY DZIAŁACZY OPOZYCJI ANTYKOMUNISTYCZNEJ I OSÓB REPRESJONOWANYCH Z POWODÓW POLITYCZNYCH 

Działacze opozycji antykomunistycznej oraz osoby represjonowane z powodów politycznych wymienieni w Ustawie z dnia 20 marca 2015 r. o działaczach opozycji antykomunistycznej oraz osobach represjonowanych z powodów politycznych (Dz.U.2015, poz.693) uprawnieni są do przejazdów z ulgą 50% na podstawie biletów jednorazowych. Podczas kontroli biletowej wraz z ww. ulgowym biletem jednorazowym należy okazać Legitymację działacza opozycji antykomunistycznej oraz osoby represjonowane z powodów politycznych. 
Przejazdy działaczy opozycji antykomunistycznej i osób represjonowanych z powodów politycznych w pociągach WKD

12. POCIĄGI NADZWYCZAJNE

Przewoźnik uruchamia na zamówienie, w miarę możliwości eksploatacyjnych, pociągi nadzwyczajne dla przejazdów jednorazowych grup podróżnych na następujących warunkach:

  1. Wniosek o uruchomienie pociągu nadzwyczajnego powinien być złożony na piśmie do Wydziału Marketingu i Sprzedaży Usług, co najmniej na 14 dni przed zamierzonym terminem wyjazdu pociągu.
  2. Wniosek powinien zawierać: nazwisko i adres zamawiającego (nazwę i adres instytucji), cel przejazdu, stacje na których przewidywane jest wsiadanie lub wysiadanie uczestników grupowego przejazdu, liczbę i miejsca zatrzymania pociągu na szlaku w celu wykonania zdjęć, nazwę stacji wyjazdu, imię, nazwisko i adres przewodnika grupy, liczbę osób, itp. dane potrzebne dla uruchomienia pociągu.
  3. O możliwości przydzielenia pociągu nadzwyczajnego przewoźnik zawiadamia wnioskodawcę, wyznaczając termin dla uiszczenia w siedzibie Spółki – w Grodzisku Mazowieckim (kasa w Wydziale Marketingu i Sprzedaży Usług) opłaty za przydzielenie pociągu nadzwyczajnego. Przewoźnik zobowiązany jest również zawiadomić zamawiającego o braku możliwości zrealizowania wniosku.
  4. Pociąg nadzwyczajny może być uruchomiony w składzie 1 lub 2 elektrycznych zespołów trakcyjnych.
  5. Opłata za przebieg pociągu nadzwyczajnego wskazana jest w Załączniku do TOB (Wykaz innych opłat przewozowych).
  6. W razie uwzględnienia wniosku o uruchomienie pociągu nadzwyczajnego, zamawiający opłaca należność, w kasie wskazanej w pkt 3, najpóźniej na 3 dni przed mającym nastąpić uruchomieniem pociągu nadzwyczajnego. Następnie we wskazanym wyżej terminie zamawiający obowiązany jest przedłożyć wyznaczonemu pracownikowi przewoźnika dowód opłacenia należności, w przeciwnym razie przewoźnik uważa pociąg za odwołany przez zamawiającego.
  7. Kasa dokonuje odprawy od razu na przejazd „tam i z powrotem”, przy czym czas ważności biletu zbiorowego jest równy okresowi, na jaki został ustalony przejazd pociągu nadzwyczajnego.
  8. Rzeczy zabierane przez podróżnych do pociągów nie mogą powodować zanieczyszczenia i uszkodzeń wagonów.
  9. W uzasadnionych przypadkach ubiegający się o przydzielenie pociągu nadzwyczajnego może złożyć pisemny wniosek później niż na 7 dni przed terminem zamierzonego wyjazdu. Jeżeli przewoźnik ma możliwość zrealizowania zamówienia, uwzględnia wniosek pod warunkiem uprzedniego wpłacenia we wskazanej wyżej kasie przewoźnika zarówno opłaty za przydzielenie pociągu, jak i opłaty za przebieg pociągu oraz przedłożenia do wglądu dowodów zapłacenia tych należności.
  10. Na żądanie zamawiającego Wydział Marketingu i Sprzedaży Usług może przydzielać składy pociągów dla wykonania operacji manewrowych w obrębie stacji lub na szlaku dla celów specjalnych (np. kinematograficznych); za przydzielenie takich składów oraz za wykonanie operacji manewrowych pobiera się opłaty ustalone przez Przewoźnika.
  11. Opłata za przydzielenie pociągu nadzwyczajnego podlega zwrotowi w przypadku:
    1. nie przydzielenia pociągu przez przewoźnika,
    2. odwołania zamówionego pociągu przez organizatora przejazdu co najmniej na 3 dni przed terminem wyjazdu. W takim wypadku od opłaty podlegającej zwrotowi potrąca się 50% tytułem odstępnego.
  12. Opłata za przydzielenie pociągu nadzwyczajnego nie podlega zwrotowi, jeżeli organizator przejazdu odwoła zamówienie w terminie krótszym niż 3 dni.

13. WSPÓLNY BILET ZTM-KM-WKD

W pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej, na odcinku Warszawa Śródmieście WKD - Opacz honorowane są następujące bilety ZTM:

  1. okresowe 30 i 90 dniowe zakodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej (oraz Elektronicznej Legitymacji Studenckiej)
  2. dobowe
  3. 3-dniowe
  4. weekendowe
  5. weekendowe grupowe
  6. bilet seniora
  7. dla dziecka z rodziny posiadającej troje dzieci

oraz uprawnienia do bezpłatnych i ulgowych przejazdów na podstawie stosownych Uchwał Rady Miasta Stołecznego Warszawy.

Na odcinku linii WKD objętym ofertą obowiązuje wyłącznie 1 strefa biletowa.

Zobacz schemat


W/w bilety ZTM honorowane są w pociągach WKD pod warunkiem, że są ważne w chwili przejazdu, tzn. zostały wcześniej aktywowane/skasowane.

W pociągach WKD nie ma możliwości skasowania / aktywowania biletów ZTM.

Osoby odbywające przejazdy na podstawie w/w biletów ZTM, do/z miejscowości położonych poza obszarem objętym umową, zobowiązane są do nabycia biletu WKD na przejazd pociągiem WKD poza obszarem objętym umową, zgodnie z zasadami obowiązującymi w WKD.

Stacje i przystanki osobowe WKD, na których znajduje się kasownik ZTM aktywujący/kasujący bilety ZTM:

  1. Opacz - sklep przy ul. Ryżowej 83 – czynny całą dobę
  2. Warszawa Śródmieście WKD
  3. Warszawa Zachodnia - tunel przy wejściu na peron nr 2
  4. Warszawa Ochota - przy zejściu na peron kolei aglomeracyjnej.

Na obszarze obowiązywania oferty, istnieje możliwość przejazdów pociągami WKD, na podstawie biletów ZTM zakupionych przez telefon komórkowy:

  1. dobowego,
  2. 3-dniowego
  3. weekendowego,
  4. weekendowego grupowego

mPay szczegóły zakupu przez mPay
SkyCashszczegóły zakupu przez SkyCash
moBILETszczegóły zakupu przez moBILET

Bilety ZTM:

  1. jednorazowe,
  2. inne niż wyżej wymienione, nie są honorowane, tj. nie uprawniają do przejazdów pociągami WKD.

Windykacja należności za przejazd bez ważnego dokumentu lub biletu odbywa się według zasad obowiązujących w Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Wszystko na temat oferty Wspólny bilet ZTM-KM-WKD

Uprawnienia do ulg w komunikacji miejskiej w Warszawie

14. WUKADKĄ Z BILETEM „MAZOWSZA” 

Bilet na koncert lub spektakl wystawiony przez "Mazowsze", odbywający się w sali widowiskowej „Matecznik Mazowsze", uprawnia do bezpłatnego przejazdu pociągiem WKD na koncert/spektakl, z miejsca zamieszkania do Otrębus i z powrotem.

Promocja ważna jest na dwie godziny przed i po przedstawieniu. Na podstawie biletu na spektakl/koncert można odbyć podróż pociągiem WKD jeden raz do Otrębus i jeden raz z powrotem.

Podczas kontroli biletowej należy okazać bilet na koncert/spektakl (wystawiony przez "Mazowsze") odbywający się w sali widowiskowej „Matecznik Mazowsze".

Informacja dot. koncertów i spektakli odbywających się w sali widowiskowej „Matecznik Mazowsze":

  1. oficjalna strona Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca Mazowsze im. Tadeusza Sygietyńskiego
  2. oficjalna strona Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury

15. POROZUMIENIE Z KOLEJAMI MAZOWIECKIMI – KM sp. z o.o.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, iż obowiązuje porozumienie zawarte pomiędzy spółkami WKD i KM w sprawie wzajemnego honorowania biletów okresowych.

W związku z powyższym bilety okresowe odcinkowe imienne i bezimienne według taryfy normalnej lub ulgowej wydane w relacjach do/z:

  1. Warszawa Śródm./Warszawa Śródm. WKD:
    Grodzisk Maz./Grodzisk Maz. WKD
    Milanówek/Milanówek Grudów
    Pruszków/Pruszków WKD

  2. Warszawa Ochota/Warszawa Ochota WKD:
    Grodzisk Maz./Grodzisk Maz. WKD
    Milanówek/Milanówek Grudów
    Pruszków/Pruszków WKD

  3. Warszawa Zach./Warszawa Zach. WKD:
    Grodzisk Maz./Grodzisk Maz. WKD
    Milanówek/Milanówek Grudów
    Pruszków/Pruszków WKD
  1. Ważne na przejazdy pociągami Warszawskiej Kolei Dojazdowej są honorowane w pociągach Spółki „Koleje Mazowieckie-KM” sp. z o.o.
  2. Ważne na przejazdy pociągami „Kolei Mazowieckich-KM” są honorowane w pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o.

Pod pojęciem „Grodzisk Maz. WKD” należy rozumieć wszystkie stacje WKD w obrębie miasta Grodzisk Maz. tj: Grodzisk Maz. Radońska, Grodzisk Maz. Jordanowice, Grodzisk Maz. Piaskowa, Grodzisk Maz. Okrężna.

Wzajemne honorowanie biletów, wynikające z zawartego porozumienia pomiędzy spółkami WKD i KM, dotyczy wyłącznie biletów okresowych na przejazdy osób w w/w relacjach. 
Przewóz rzeczy, rowerów i zwierząt odbywa się na zasadach określonych w regulaminie przewozu spółki, której środkiem transportu dokonywany jest przewóz. 
W związku z powyższym podróżni z ważnymi w/w biletami na przejazdy pociągami KM, odbywający przejazdy pociągami WKD są zobowiązani posiadać ważny bilet na przewóz, zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.

Windykacja należności z tytułu przejazdu bez ważnego biletu odbywa się wg zasad obowiązujących u danego przewoźnika.

16. WPSÓLNY BILET SAMORZĄDOWY

„Wspólny Bilet Samorządowy” jest biletem imiennym i uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów w pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy uruchamianych przez niżej wymienionych przewoźników:

  • Koleje Śląskie Sp. z o.o.,
  • Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.,
  • Koleje Małopolskie sp. z o.o.
  • Arriva RP Sp. z o.o.,
  • Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o.,
  • Koleje Dolnośląskie S.A.,
  • Łódzka Kolej Aglomeracyjna Sp. z o.o.,
  • „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.,

Bilet ten nie uprawnia do przejazdów w pociągach:

  1. komercyjnych KM – Słoneczny,
  2. ŁKA – ŁKA Sprinter,
  3. komercyjnych Arriva,
  4. “KD-Specjal” i “Pociąg do Kultury”,
  5. KMŁ – na odcinku Kraków Olszanica – Kraków Lotnisko,
  6. komercyjnych KŚ oraz na odcinku Chałupki – Bohumin;

„Wspólny Bilet Samorządowy” ważny jest 24 godziny od określonej na nim daty i godziny zakupu lub godziny wskazanej przez nabywcę.

Cena biletu jest zryczałtowana i wynosi wg taryfy normalnej 38,00 zł. Od ceny tej nie stosuje się ulg i opustów. 

Od dnia 1 sierpnia 2017 r. oferta jest dostępna w następujących kanałach dystrybucji WKD, tj.: kasach biletowych oraz przez telefon komórkowy za pomocą aplikacji SkyCash.

W pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. od dnia 1 sierpnia 2017 r. honorowany będzie bilet na przejazd wydany według oferty „Wspólny Bilet Samorządowy" przez wszystkich przewoźników uczestniczących w ofercie ze wszystkich kanałów dystrybucji.

Warunki taryfowe oferty specjalnej „Wspólny Bilet Samorządowy”

Załącznik do warunków oferty „Wspólny Bilet Samorządowy”

17. PARK&RIDE

Oferta skierowana jest do podróżnych, którzy chcą pozostawić samochód w pobliżu stacji WKD oraz przesiąść się do pociągu w celu kontynuowania podróży.

Obecnie spółka posiada jeden dozorowany parking w Komorowie oraz trzy parkingi niedozorowane zlokalizowane przy przystankach: Grodzisk Mazowiecki Okrężna, Grodzisk Mazowiecki Piaskowa oraz Pruszków WKD. 

PARK&RIDE w Komorowie

W Komorowie przy stacji WKD uruchomiony został parking dla pasażerów, który obejmuje ofertę:

  1. Park&Ride – "zaparkuj i przesiądź się"
  2. Park&Ride dla roweru
  3. parking miejski

PARK & RIDE
Pasażer kupując bilet miesięczny, kwartalny lub dwa jednorazowe może zaparkować samochód (do 3,5 t) na dozorowanym parkingu przy stacji WKD, nabywając bon parkingowy.
Cena za miejsce parkingowe wynosi:

  1. 45,00 zł do biletu miesięcznego
  2. 100,00 zł do biletu kwartalnego
  3. 3,00 zł do dwóch biletów jednorazowych (bon jednodniowy)

PARK & RIDE DLA ROWERU
Podróżny kupując bilet miesięczny lub kwartalny może zostawić rower na dozorowanym parkingu przy stacji WKD, nabywając bon parkingowy.
Cena za miejsce parkingowe wynosi:

  1. 12,00 zł do biletu miesięcznego
  2. 30,00 zł do biletu kwartalnego
  3. 1,00 zł do dwóch biletów jednorazowych (bon jednodniowy)

PARK & RIDE DLA MOTORU, SKUTERA, MOTOROWERU
Podróżny kupując bilet miesięczny lub kwartalny może zostawić motor, skuter lub motorower na dozorowanym parkingu przy stacji WKD, nabywając bon parkingowy.
Cena za miejsce parkingowe wynosi:

  1. 18,00 zł do biletu miesięcznego
  2. 40,00 zł do biletu kwartalnego
  3. 2,00 zł do dwóch biletów jednorazowych (bon jednodniowy)

PARKING MIEJSKI
Oferta skierowana jest do wszystkich, którzy chcieliby pozostawić samochód lub rower na parkingu przy stacji WKD niezależnie od tego, czy są pasażerami WKD (tzn. posiadają bilet na przejazd). Niemniej jednak pierwszeństwo mają pasażerowie WKD posiadający bilety okresowe.
Opłata za samochód:

  1. 2,50 zł - pierwsza godzina postoju
  2. 2,00 zł - każda kolejna godzina

Opłata za rower:

  1. 4,00 zł - za jeden dzień postoju

Parking czynny codziennie w godzinach: 6:00 – 22:00
Szczegółowe warunki korzystania z parkingu określone są w „Regulaminie parkingu”

Kasy biletowe WKD

  1. Warszawa Śródmieście WKD - kasa pełnozakresowa czynna:
    Pn. - Niedz. w godz. 4:30 - 00:50
    Przy kasie biletowej znajduje się kasownik ZTM, w którym można aktywować/skasować bilety ZTM.
    Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, iż z dniem 27.06.2016r. w związku z zakończonym remontem lokali kas biletowych, kasa biletowa na stałe przeniesiona została do poprzedniego pomieszczenia znajdującego się przy wejściu na peron stacji Warszawa Śródmieście WKD.

  2. Warszawa Ochota WKD

    Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż od dnia 1 lipca 2017 r. do odwołania zawieszone zostaje funkcjonowanie kasy biletowej na stacji Warszawa Ochota WKD.

    Bilety WKD można nabyć w automacie biletowym znajdującym się na peronie WKD, w aplikacjach mobilnych mPay lub SkyCash, innych uprawnionych punktach zlokalizowanych na pozostałych stacjach/przystankach WKD lub w przedsprzedaży tj. „na zapas”. Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy.

  3. Warszawa Zachodnia WKD - kasa pełnozakresowa czynna:
    Pn. - Niedz. w godz. 7:00 - 19:00

  4. Michałowice

    Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż od dnia 1 lipca 2017 r. do odwołania zawieszone zostaje funkcjonowanie kasy biletowej na p.o. Michałowice.

    Bilety WKD można nabyć w automacie biletowym znajdującym się na peronie WKD, w aplikacjach mobilnych mPay lub SkyCash, innych uprawnionych punktach zlokalizowanych na pozostałych stacjach/przystankach WKD lub w przedsprzedaży tj. „na zapas”. Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy.

  5. Pruszków WKD - kasa pełnozakresowa czynna:

    Pn. - Niedz. w godz. 7:00 - 19:00

  6. Komorów - kasa pełnozakresowa czynna:
    Pn. - Pt. w godz. 7:00 - 19:00
    Sob. - Niedz. i święta w godz. 8:00 - 18:00

  7. Podkowa Leśna Główna – kasa pełnozakresowa czynna:
    Pn. - Niedz. w godz. 7:00 - 19:00


  8. Grodzisk Mazowiecki Radońska – kasa pełnozakresowa czynna:
    Pon. - Pt. w godz. 7:00 - 19:00
    Sob., Niedz. i święta w godz. 8:00 - 18:30