UWAGA! ETAP 1 i 2 MODERNIZACJI MOSTU NA RZECE ZIMNA WODA W KM 20.508 LINII KOLEJOWEJ NR 47 NA SZLAKU KOMORÓW - PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA W OKRESIE OD 01.06.2017-31.07.2017. WIĘCEJ INFORMACJI W "AKTUALNOŚCIACH"

Kasy biletowe WKD

  1. Warszawa Śródmieście WKD - kasa pełnozakresowa czynna:
    Pn. - Niedz. w godz. 4:30 - 00:50
    Przy kasie biletowej znajduje się kasownik ZTM, w którym można aktywować/skasować bilety ZTM.
    Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, iż z dniem 27.06.2016r. w związku z zakończonym remontem lokali kas biletowych, kasa biletowa na stałe przeniesiona została do poprzedniego pomieszczenia znajdującego się przy wejściu na peron stacji Warszawa Śródmieście WKD.

  2. Warszawa Ochota WKD - kasa pełnozakresowa czynna:
    Pn. - Niedz. w godz.:
    6:00 - 19:00 w okresie od 1 października do 14 maja
    6:00 - 21:00 w okresie od 15 maja do 30 września.

    Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż od dnia 1 lipca 2017 r. do odwołania zawieszone zostaje funkcjonowanie kasy biletowej na stacji Warszawa Ochota WKD.

    Bilety WKD można nabyć w automacie biletowym znajdującym się na peronie WKD, w aplikacjach mobilnych mPay lub SkyCash, innych uprawnionych punktach zlokalizowanych na pozostałych stacjach/przystankach WKD lub w przedsprzedaży tj. „na zapas”. Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy.

  3. Warszawa Zachodnia WKD - kasa pełnozakresowa czynna:
    Pn. - Niedz. w godz. 7:00 - 19:00

  4. Michałowice – kasa pełnozakresowa czynna:
    Pn. - Pt. w godz. 7:00 - 18:00
    Sob. w godz. 8:00 - 18:00

    Niedziela i święta kasa nieczynna. 

    Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż od dnia 1 lipca 2017 r. do odwołania zawieszone zostaje funkcjonowanie kasy biletowej na p.o. Michałowice.

    Bilety WKD można nabyć w automacie biletowym znajdującym się na peronie WKD, w aplikacjach mobilnych mPay lub SkyCash, innych uprawnionych punktach zlokalizowanych na pozostałych stacjach/przystankach WKD lub w przedsprzedaży tj. „na zapas”. Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy.

  5. Pruszków WKD - kasa pełnozakresowa czynna:

    Pn. - Niedz. w godz. 7:00 - 19:00

  6. Komorów - kasa pełnozakresowa czynna:
    Pn. - Pt. w godz. 7:00 - 19:00
    Sob. - Niedz. i święta w godz. 8:00 - 18:00

  7. Podkowa Leśna Główna – kasa pełnozakresowa czynna:
    Pn. - Niedz. w godz. 7:00 - 19:00


  8. Grodzisk Mazowiecki Radońska – kasa pełnozakresowa czynna:
    Pon. - Pt. w godz. 7:00 - 19:00
    Sob., Niedz. i święta w godz. 8:00 - 18:30

Zakup przez komórkę

1. Aplikacja mPay

Za pośrednictwem aplikacji mPay możliwy jest zakup biletów jednorazowych wg taryfy normalnej, ulgi handlowej 50% oraz ulgi ustawowej 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95%, na wszystkie strefy czasowe.

Z mPay mogą korzystać użytkownicy wszystkich sieci za pomocą aplikacji mobilnej:

1. Przed zakupem biletu należy pobrać aplikację mPay Płatności mobilne (www.app.mpay.pl), założyć konto użytkownika oraz korzystając z dostępnych metod płatności zasilić swoją portmonetkę:

- zasilenie z karty płatniczej

- zasilenie z konta bankowego

- przelew dowolnej kwoty na podany niżej numer rachunku Raiffeisen Polbank, w tytule wpisując wyłącznie 9-cyfrowy numer telefonu (bez odstępów i kresek):

42 1750 0009 0000 0000 0711 1088

Za pomocą kodów USSD w sieci Play i T-mobile oraz kanału głosowego Plus, Play i Orange: 

1. Przed zakupem biletu należy założyć konto w systemie mPay i zdefiniować do niego PIN dzwoniąc pod bezpłatny numer *145# (bezpłatny tryb tekstowy dla klientów sieci Play i T-mobile) lub *145 (bezpłatny tryb głosowy dla klientów sieci Plus, Play i Orange) bądź 791 145 145 (awaryjny tryb głosowy dla klientów wszystkich sieci; połączenie płatne jak do sieci Play).

Swoje konto mPay można zasilać wykonując przelew na dowolną kwotę na rachunek bankowy:

42 1750 0009 0000 0000 0711 1088

Raiffeisen Polbank, a w tytule należy wyłącznie wpisać 9-cyfrowy numer telefonu (bez odstępów i kresek).

2. Aby ustawić ulgę należy wybrać bezpłatny numer *145*0# (dla klientów Play i T-mobile) lub *145*0 (dla klientów sieci Plus, Play i Orange) albo płatny 791 145 145 następnie 0 i potwierdzić *. Posiadacz biletu ulgowego musi poświadczyć prawo do ulgi.

3. Aby kupić bilet należy zadzwonić pod numer: *145*kod biletu# (dla klientów Play i T-mobile) lub *145*kod biletu (dla klientów sieci Plus, Play i Orange) bądź płatny numer 791 145 145 i po komunikacie wprowadzić kod biletu oraz*

Dla każdej strefy czasowej zdefiniowany jest oddzielny kod:

Rodzaj zastosowanej ulgiI strefaII strefaIII strefa
KOD BILETU
220119 220238 220339
taryfa normalna 3,60 zł 4,80 zł 7,00 zł
taryfa ulgowa 37% 2,30 zł 3,00 zł 4,40 zł
taryfa ulgowa 49% 1,85 zł 2,45 zł 3,60 zł
taryfa ulgowa 50% 1,80 zł 2,40 zł 3,50 zł
taryfa ulgowa 51% 1,76 zł 2,35 zł 3,43 zł
taryfa ulgowa 78% 0,80 zł 1,00 zł 1,50 zł
taryfa ulgowa 93% 0,25 zł 0,34 zł 0,49 zł
taryfa ulgowa 95% 0,20 zł 0,25 zł 0,35 zł

WKD uprzejmie informuje o obowiązku zakupu biletu niezwłocznie po wejściu do pociągu. Bilet jest ważny od momentu zakupu przez telefon komórkowy.

 

2. Aplikacja SkyCash

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż do dnia 31.03.2018 r. istnieje możliwość zakupu biletów jednortazowych WKD za pośrednictwem systemu SkyCash. 

W aplikacji SkyCash będzie można nabyć bilety wg taryfy normalnej, ulgi handlowej 45% i 50% oraz ulgi ustawowej 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95% i 100%, na wszystkie strefy czasowe.

Jak pobrać aplikację?

Aby korzystać z możliwości zakupu biletów WKD przez SkyCash, wystarczy posiadać telefon komórkowy z systemem Android, iOS lub Windows Phone i zainstalować bezpłatną aplikację. Można to zrobić, wpisując w przeglądarce telefonu adres m.skycash.com lub pobierając ją z dedykowanego sklepu z aplikacjami: Google Play, App Store lub Windows Phone Store.

SkyCash można też pobrać wysyłając SMS-a o treści 1 na numer 510-510-205 (opłata zgodna z cennikiem operatora). Podczas pierwszego uruchomienia aplikacji SkyCash w telefonie, użytkownik zostanie przeprowadzony przez krótki proces rejestracji.

Jak doładować konto?

Podobnie jak podczas zakupu w kasie, do kupna biletu przez komórkę potrzebne są środki pieniężne. SkyCash umożliwia dokonanie bezpiecznego zakupu za pomocą podpiętej karty lub z konta przedpłaconego SkyCash.

 Jak najszybciej doładować portmonetkę SkyCash?

  • Za pomocą karty płatniczej – wybierz jedną ze swoich zarejestrowanych kart płatniczych*, wpisz kwotę, którą chcesz zasilić swoje konto SkyCash oraz wymagany kod CVV/CVV2/CVC2/MPIN. Transakcję potwierdź kodem PIN SkyCash. I już. Pieniądze lądują na Twoim koncie. Szybko, sprawnie, bez zbędnych skomplikowanych procesów.

*Aby dodać kartę, wybierz kafelek „Twoje karty płatnicze” z ekranu głównego aplikacji SkyCash. Następnie kliknij „Dodaj kartę”. Wpisz wymagane dane: Imię i Nazwisko posiadacza karty, Numer karty (wskazówka: numer karty możesz również wprowadzić za pomocą aparatu w swoim telefonie), Datę ważności karty. Nie zapomnij o zaakceptowaniu regulaminu „Centrum Kart SkyCash”. Po wszystkim dodajesz kartę.

  • Za pomocą Przelewów24 - wpisz kwotę, którą chcesz zasilić swoje konto SkyCash, a następnie wybierz swój bank i postępuj zgodnie z wskazówkami, które pojawią się na ekranie. Ekspresowo i bezboleśnie przeprowadzą Cię przez proces przelewu.

System SkyCash zapewnia bezpieczeństwo transakcji na poziomie kart kredytowych i bankowości elektronicznej. Potwierdza to przyznana przez Narodowy Bank Polski licencja Agenta Rozliczeniowego. Firma posiada ponadto certyfikat PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Oznacza to, że SkyCash spełnia światowe standardy mające na celu zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa we wszystkich środowiskach, w których przetwarzane są dane posiadaczy kart płatniczych.

Jak zakupić bilet?

  1. Uruchom aplikację w telefonie i wybierz kafelek KOLEJE REGIONALNE.

  2. Wybierz kafelek WKD – WARSZAWSKA KOLEJ DOJAZDOWA.

  3. Wybierz strefę czasową, datę i godzinę wyjazdu oraz określ liczbę pasażerów i rodzaj przysługującej ulgi, po czym kliknij „Kup”.

  4. Wybierz metodę płatności – konto SkyCash lub kartę płatniczą.

  5. W celu potwierdzenia płatności:

    a) przy płatności z konta SkyCash wprowadź swój kod PIN podany przez Ciebie przy rejestracji, a następnie kliknij „Zapłać”.

    b) przy płatności kartą, wprowadź kod CVV/CVV2/CVC2/MPIN, a następnie kliknij „Zapłać”.

  6. Wyświetli się potwierdzenie, które oznacza, że Twój bilet został pomyślnie zakupiony.

Pobierz – Instrukcja zakupu biletów WKD

Kontrola biletów

Wszystkie zakupione bilety zostają automatycznie zapisane w pamięci telefonu i są dostępne w zakładce „Bilety do kontroli”, która jest dostępna na ekranie startowym aplikacji SkyCash oraz po wejściu w przewoźnika, czyli w tym przypadku WKD u góry po prawej stronie. Aby okazać bilet, nie trzeba mieć połączenia z Internetem.

Kontakt

W razie potrzeby pasażerowie mogą się kontaktować ze SkyCash pod adresem bok@skycash.com lub pod numerami telefonów: (22) 403 80 20 oraz (22) 403 80 40. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00.

Regulamin Użytkownika systemu SkyCash jest dostępny na stronie internetowej http://www.skycash.com/regulamin/

Szczegółowy regulamin usługiBilet przez telefon komórkowy w Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. - pobierz

W sprawach nieuregulowanych powyższym regulaminem obowiązują przepisy Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO WKD).

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zachęca wszystkich pasażerów do korzystania  z zakupu biletów WKD przez telefon komórkowy.

Bilety okresowe

1. BILETY ODCINKOWE OKRESOWE IMIENNE

Bilet odcinkowy imienny uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany. Bilet może być wydany na przejazdy „tam i z powrotem” lub na przejazdy w jedną stronę. Bilety wydaje się na przejazdy we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy.

Wydaje się następujące rodzaje biletów odcinkowych imiennych:

  1. TYGODNIOWE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%
  2. DWUTYGODNIOWE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%
  3. MIESIĘCZNE - wg taryfy normalnej, z ulgą handlową 50%, 70%, 80% oraz z ulgami ustawowymi 33%, 37%, 49%,51%,78%,93%.
  4. KWARTALNE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%, 70%

Bilety okresowe imienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym

2. BILETY ODCINKOWE OKRESOWE BEZIMIENNE

Bilet odcinkowy bezimienny uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany. Bilet może być wydany tylko na przejazdy „tam i z powrotem”.
Bilety wydaje się na przejazdy we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy.

Wydaje się następujące rodzaje biletów odcinkowych bezimiennych:

  1. miesięczne - wg taryfy normalnej
  2. kwartalne - wg taryfy normalnej

Bilety okresowe bezimienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym

3. BILETY MIESIĘCZNE WEEKENDOWE BEZIMIENNE

Bilet weekendowy miesięczny bezimienny uprawnia do dowolnej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany w ciągu kolejno następujących po sobie weekendów (sobota, niedziela) oraz we wszystkie dni świąteczne, w okresie obowiązywania biletu (miesiąca).

Bilet weekendowy wydaje się tylko na przejazdy "tam i z powrotem".

Za odległość w km ceny biletów
do 5 32,00 zł
6-10 42,00 zł
11-15 49,00 zł
16-20 58,00 zł
21-33 75,00 zł

Biletu nie można foliować, wymieniać na bilet ważny na przejazdy w innej relacji albo w pociągach innego przewoźnika, ani też przedłużać terminu jego ważności.

Bilety miesięczne weekendowe bezimienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym

Dla osób niepełnosprawnych

1. POMOC I WSPARCIE UDZIELANE OSOBOM NIEPEŁNOSPRAWNYM I OSOBOM O OGRANICZONEJ SPRAWNOŚCI RUCHOWEJ

Pracownicy WKD zobowiązani są do podejmowania wszelkich działań, w celu zapewnienia osobie niepełnosprawnej lub osobie o ograniczonej sprawności ruchowej dostępu do swoich usług.

Informacje o dostępności do pociągów WKD, o udogodnieniach zastosowanych w pociągach WKD dla osób niepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej udzielane są pod numerem telefonu:
22 755 70 82 (informacja całodobowa)

Osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej podczas wsiadania/wysiadania do/z pociągu WKD zapewnia nieodpłatną pomoc. Warunkiem jest powiadomienie przewoźnika przez osobę potrzebującą pomocy o potrzebie udzielenia takiej pomocy przynajmniej na 24 godziny przed planowaną godziną odjazdu pociągu z danej stacji/przystanku.

Zgłoszenia o potrzebie udzielenia pomocy osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej przyjmowane są pod nr telefonu kontaktowego:

22 755 70 82 – dyspozytor (nr tel. czynny całodobowo)
22 755 47 60 – Wydział Marketingu i Sprzedaży Usług (czynny w godz. 7 – 15)
22 755 55 64 – Sekretariat (czynny w godz. 7 – 15)

Zgłaszający obowiązany jest podać:

  1. datę i godzinę przejazdu;
  2. relację przejazdu;
  3. czy osoba niepełnosprawna posiada bilet na przejazd;
  4. imię i nazwisko oraz nr telefonu podróżnego lub dane kontaktowe osoby zgłaszającej, jeśli zgłoszenia nie dokonuje sam zainteresowany;
  5. rodzaj niepełnosprawności lub ograniczenia sprawności ruchowej podróżnego;
  6. czy osoba niepełnosprawna odbywa podróż sama;
  7. czy porusza się na wózku inwalidzkim, jeżeli tak, to na jakim (elektryczny, składany, ręczny) lub korzysta z jakiegoś sprzętu ortopedycznego (kule, chodzik itp.);
  8. inne istotne okoliczności zgłaszanego przejazdu, np. czy podróżny odbywa przejazd z psem, z bagażem ręcznym lub rowerem itp.

Zgłaszający informowany jest o godzinie i wyznaczonym miejscu, w którym podróżny powinien się stawić - nie wcześniej niż 60 minut i nie później niż 30 minut przed godziną odjazdu pociągu.

Jeśli nie dokonano powiadomienia zgodnie z w/w, np. pod wskazanym nr telefonu lub w przypadku braku możliwości wyznaczenia osoby do pomocy osobie niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej, podejmowane są wszelkie możliwe działania, by osoby te mogły odbyć podróż.

Jeżeli udzielenie pomocy osobie niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej nie jest możliwe ze względu na bariery architektoniczne lub brak personelu, bądź z przyczyn technicznych i organizacyjnych – wówczas osoba wyznaczona do pomocy, do której zgłosiła się osoba niepełnosprawna – informuje o najbliższej stacji odpowiednio dostosowanej, na której obecny jest personel udzielający takim osobom bezpośrednio pomocy.

2. SPRZEDAŻ BILETÓW W POCIĄGACH DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Niepełnosprawny podróżny, który z jakichkolwiek przyczyn nie nabył biletu w kasie biletowej,punkcie agencyjnym WKD automacie biletowym lub za pośrednictwem telefonu komórkowego, może zakupić bilet w pociągu u maszynisty wg taryfy z ulgą: 37%, 49%, 78%, 93% - bez opłaty dodatkowej

Ceny biletów wg taryfy ulgowej dla osób niepełnosprawnych:

Rodzaj ulgi I strefaII strefaIII strefa
taryfa ulgowa 37% 2,30 zł 3,00 zł 4,40 zł
taryfa ulgowa 49% 1,85 zł 2,45 zł 3,60 zł
taryfa ulgowa 78% 0,80 zł 1,00 zł 1,50 zł
taryfa ulgowa 93% 0,25 zł 0,34 zł 0,49 zł

Bilety ulgowe bez opłaty dodatkowej sprzedawane są przez maszynistę TYLKO osobom niepełnosprawnym, tj. osobom uprawnionym do ulgi ustawowej z tytułu inwalidztwa.

W przypadku ujawnienia w trakcie kontroli biletów:

  1. osoby niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej,
  2. niewidomej podróżującej bez przewodnika lub z psem przewodnikiem,
  3. poruszającej się na wózku inwalidzkim, odbywającej przejazd bez osoby towarzyszącej,

która nie posiada ważnego biletu na przejazd, odprawy tej osoby dokonuje się w trakcie kontroli, tj. kontroler wystawia wezwanie do zapłaty, a w uwagach zamieszcza zapis: „przejazd osoby o ograniczonej możliwości poruszania się”. Kontroler poucza pasażera, iż opłacenie opłaty taryfowej za przejazd w terminie 7 dni, będzie równoznaczne z umorzeniem sprawy. W przypadku nie uregulowania w/w należności w terminie 7 dni, przejazd taki będzie traktowany jako przejazd bez biletu.

Przepisy

Informacje dot. praw i obowiązków w ruchu kolejowym można znaleźć na stronie Urzędu Transportu Kolejowego: www.utk.gov.pl

Komisja Europejska przygotowała specjalną stronę internetową, na której znajduje się streszczenie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007, str. 14) m.in. można na niej znaleźć 6 podstawowych praw przysługujących osobom podróżującym koleją:

  1. Bezproblemowy zakup biletu
  2. Bezpieczne podróżowanie
  3. Prawa pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej
  4. Informacje o ułatwieniach dla pasażerów niepełnosprawnych
  5. Odszkodowanie z tytułu śmierci, obrażeń i odpowiedzialności za bagaż
  6. Ochrona pasażera w przypadku niewypełnienia przez przedsiębiorstwa kolejowe ich zobowiązań

 

Organ nadzorujący przestrzeganie praw pasażera w transporcie kolejowym:

Urząd Transportu Kolejowego
Aleje Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
nr infolinii: 801 044 080 lub 22 460 40 80
adres e-mail: pasazer@utk.gov.pl

 

Kontrola biletów i opłaty dodatkowe

KONTROLA BILETÓW W POCIĄGACH

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w imieniu spółki pracownicy firmy Z.W. „Renoma” Sp. z o.o. dokonują kontroli biletów w pociągach na linii WKD.
Ustawa Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000 r. nr 50 poz. 601 z późn. zm.) mówi iż:

  1. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona, legitymująca się identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, może dokonywać kontroli dokumentów przewozu osób lub bagażu.
  2. Identyfikator, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać co najmniej następujące informacje:
    1. nazwę przewoźnika,
    2. numer identyfikacyjny osoby dokonującej kontroli dokumentów przewozu osób lub bagażu,
    3. zdjęcie kontrolującego,
    4. zakres upoważnienia,
    5. okres ważności,
    6. pieczęć i podpis wystawcy (przewoźnika).

Ponadto podróżny ma prawo zawsze zwrócić się do kontrolera firmy Z.W. „Renoma” Sp. z o.o. i poprosić go o okazanie legitymacji uprawniającej do przeprowadzania kontroli.
W przypadku ujawnienia podróżnego bez ważnego biletu lub dokumentu poświadczającego uprawnienie do ulgi, kontroler sporządza wezwanie – protokół z podaniem należności za przejazd oraz opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu.

Pracownicy firmy Z.W. „Renoma” Sp. z o.o. upoważnieni są również do:
żądania okazania dokumentu umożliwiającego stwierdzenie tożsamości podróżnego, a w przypadku odmowy - zwrócenia się do funkcjonariuszy Policji i innych organów z prośbą o ustalenie tożsamości podróżnego (w razie niemożności ustalenia jego tożsamości).

OPŁATY DODATKOWE

Opłaty dodatkowe wynikają z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20.01.2005 r. w sprawie sposobu ustalenia wysokości opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób, zabieranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłaty manipulacyjnej (Dz.U. Nr 14 poz. 117).

  1. Osoba upoważniona przez przewoźnika - na należność za przewóz i opłatę dodatkową, wystawia wezwanie do zapłaty w razie stwierdzenia braku:
    1. odpowiedniego dokumentu przewozu,
    2. ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienia do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu.
  2. Opłata dodatkowa wynosi:
    1. 180,00 zł – za przejazd bez odpowiedniego dokumentu przewozu,
    2. 144,00 zł – za przejazd bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu,
    3. 72,00 zł – za naruszenie przepisów o przewozie rzeczy i zwierząt, a w szczególności za zabranie ze sobą do środka transportu:
      1. rzeczy lub zwierząt, za których przewóz przewiduje się opłaty,
      2. bez odpowiedniego dokumentu przewozu,
      3. rzeczy wyłączone z przewozu albo rzeczy dopuszczone do przewozu na warunkach szczególnych - bez zachowania tych warunków.
  3. W razie uiszczenia opłaty dodatkowej w terminie 7 dni od daty wystawienia wezwania do zapłaty, wysokość opłaty dodatkowej obniża się o:
    1. 60% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 1- opłata wynosi - 72,00 zł
    2. 50% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 2- opłata wynosi - 72,00 zł
    3. 50% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 3- opłata wynosi - 36,00 zł
    W razie uiszczenia opłaty dodatkowej w terminie 30 dni od daty wystawienia wezwania do zapłaty, wysokość opłaty dodatkowej obniża się o:
    1. 40% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 1- opłata wynosi - 108,00 zł,
    2. 25% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 2- opłata wynosi - 108,00 zł,
    3. 25% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 3- opłata wynosi - 54,00 zł,
  4. Opłata dodatkowa za spowodowanie przez podróżnego zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego bez ustalonej przyczyny wynosi – 540,00 zł.
  5. Opłata manipulacyjna pokrywająca koszty poniesione przez przewoźnika w związku z nie posiadaniem przez podróżnego – w trakcie kontroli:
    1. ważnego dokumentu poświadczającego jego uprawnienia do bezpłatnego bądź ulgowego przejazdu,
    2. ważnego biletu okresowego imiennego i udokumentowaniem tego uprawnienia po odbytym przejeździe
      wynosi – 10,00 zł.

Raporty roczne

Raport 2009

Raport 2009

Raport 2010

Raport 2010

Raport 2011

Raport 2011

Raport 2012

Raport 2012

 Raport 2013

raport-2013

Raport 2014

 raport 2014

 

Raport 2015

okładkarr2015

 

 

 

Dane statystyczne

Liczba przewiezionych pasażerów w latach 2004-2015

liczba przewiezionych pasazerow 2004-2015

 

1. Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. w 2015r. przewiozła 7 655 889 pasażerów, czyli o 3,6% mniej, jak w 2014r. 

Mając na uwadze znaczne ograniczenia przewozowe WKD, które miały miejsce podczas remontu torów w wakacje 2015r. i wiążący się z tym drastyczny spadek liczby pasażerów (o ok 35-38% w stosunku do analogicznego okresu 2014r.), Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. może pochwalić się stosunkowo dobrym wynikiem liczby przewiezionych pasażerów w stosunku do 2014r. – odnotowując tylko 3,6% spadku.

Na osiągnięcie takiego wyniku miała wpływ pierwsza połowa roku, kiedy to WKD, dzięki wysokiej punktualności i niezawodności kursowania pociągów WKD, stabilności oferty przewozowej oraz pozostających od ponad dwóch lat na stałym poziomie cen biletów – odnotowała wzrost liczby przewiezionych pasażerów o 12,81% w stosunku do analogicznego okresu w 2014r. Ponadto nie bez znaczenia dla WKD były też duże utrudnienia w ruchu pociągów innych przewoźników (remont na linii PKP PLK na odcinku Warszawa – Grodzisk Maz.), które przyczyniły się do okresowego przejęcia przez WKD części ich stałych pasażerów. 

 

2. W 2014 r. Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. odnotowała wzrost liczby przewiezionych pasażerów o 7,34 % w stosunku do roku 2013, tj. o 542 994 pasażerów więcej.

Na powyższe przełożyło się wiele czynników wewnętrznych takich jak: modyfikacja rozkładu jazdy, skierowanie do ruchu dodatkowego taboru, czy też rezygnacja z tzw. wakacyjnego rozkładu jazdy, charakteryzującego się ograniczeniem liczby uruchamianych pociągów w dniach roboczych oraz największa w kraju niezawodność i punktualność kursowania pociągów, jak i czynników zewnętrznych tj.: remonty prowadzone na linii PKP PLK na odcinku Warszawa – Grodzisk Maz., następstwem których były duże utrudnienia w ruchu pociągów przewoźników KM i SKM.
Liczba przewiezionych pasażerów przełożyła się bezpośrednio na wykonaną pracę przewozową. W 2014 r. WKD odnotowała pracę przewozową na poziomie 128 498 415 pasażerokilometrów, tj. o 9,8% więcej, jak w roku ubiegłym.

Dziękujemy podróżnym za korzystanie z naszych usług.

3. Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż w 2013 r. odnotowała wzrost liczby przewiezionych pasażerów o 4,22 % w porównaniu do roku 2012, tj. o 299 824 pasażerów więcej.

Na powyższy wzrost miały wpływ:

  • działania Spółki w celu zwiększenia pracy eksploatacyjnej poprzez wprowadzenie w miesiącach wakacyjnych (tj.: lipcu i sierpniu) tzw. roboczego rozkładu jazdy pociągów WKD
  • wysoka niezawodność i punktualność kursowania
  • remonty prowadzone na linii PKP PLK na odcinku Warszawa-Grodzisk, następstwem których były duże utrudnienia w ruchu pociągów spółek KM i SKM

4. W 2012 r. liczba przewiezionych pasażerów WKD osiągnęła poziom 7 099 197 osób, tj. o 3,13 % mniej niż w roku 2011. Najprawdopodobniej na spadek ten miały wpływ remonty, które zostały przeprowadzone na linii WKD w okresie od lipca do listopada oraz nasilająca się konkurencja ze strony indywidualnego transportu samochodowego (szczególnie po otwarciu odcinka autostrady A2 pomiędzy Grodziskiem Maz. i Warszawą).

Niemniej jednak, do utrzymania liczby przewiezionych pasażerów, na zbliżonym poziomie do roku 2011, przyczyniły się:

  • niezawodność i punktualność pociągów WKD,
  • wprowadzenie do ruchu nowego taboru EN97 (zakupionego w firmie Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżetu Państwa w ramach RPO WM 2007-2013) oraz
  • utrzymanie stałej liczby podróżnych korzystających z oferty ,,wspólny bilet WKD - ZTM”. Z oferty tej w 2012 r. skorzystało 57,92% podróżnych WKD, tj. o 0,86% pasażerów więcej, niż w roku 2011.

5. W 2011 r. WKD odnotowała zwiększenie ilości przewiezionych pasażerów w stosunku do 2010r. o 425 836 osób (o ponad 6%), pomimo silnej konkurencji ze strony lokalnych przewoźników tj. SKM oraz KM - działających na tym samym obszarze.

Na powyższe przełożyło się wiele czynników zewnętrznych tj.: duża usterkowość taboru konkurentów (zarówno Kolei Mazowieckich, jak i SKM), planowe remonty infrastruktury PKP, a z drugiej strony niezawodność WKD, która jest silnym atutem Spółki.
Ponadto na wzrost liczby przewiezionych pasażerów miało wpływ większe z roku na rok zainteresowanie podróżnych ofertą ,,wspólnego biletu WKD - ZTM” na odcinku Warszawa Śródmieście – Opacz, z której w 2011r. skorzystało 57,06% podróżnych WKD, czyli o 7,54% pasażerów więcej, niż w roku 2010.

6. W 2010 r. Warszawska Kolej Dojazdowa odnotowała 4% wzrost liczby przewiezionych pasażerów w porównaniu do roku 2009.

Na powyższy wzrost miały wpływ:

  • działania podjęte przez Spółkę w celu zwiększenia pracy eksploatacyjnej
  • wysoka niezawodność i punktualność kursowania
  • remonty prowadzone na linii PKP PLK na odcinku Warszawa-Grodzisk
  • duże utrudnienia w ruchu pociągów spółek KM i SKM podczas okresu zimowego.

Ponadto do zwiększenia liczby przewiezionych pasażerów przyczyniła się także popularność oferty „wspólny bilet ZTM-WKD” (z roku na rok coraz wyższa) i pasażerowie którzy na odcinku Opacz - Warszawa Śródmieście, korzystają tylko z biletów ZTM.

7. W 2009 r. WKD przewiozła 6 631 213 pasażerów, czyli o ok. 6% pasażerów mniej, w odniesieniu do roku 2008r.

Warszawska Kolej Dojazdowa analizując przyczyny w/w spadku uważa, że zmniejszenie popytu na usługi WKD spowodowane jest coraz to silniejszą konkurencją ze strony SKM w Warszawie na odcinku W-wa Śródmieście - Pruszków oraz Kolei Mazowieckich – KM na odcinku W-wa Śródmieście – Grodzisk Maz., szczególnie od momentu, kiedy KM rozszerzyła obszar obowiązywania WKM do Pruszkowa, ale też nasilającego się indywidualnego transportu samochodowego.