Zakup przez komórkę

1. Aplikacja mPay

Za pośrednictwem aplikacji mPay możliwy jest zakup biletów jednorazowych wg taryfy normalnej, ulgi handlowej 50% oraz ulgi ustawowej 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95%, na wszystkie strefy czasowe.

Z mPay mogą korzystać użytkownicy wszystkich sieci za pomocą aplikacji mobilnej.

Przed zakupem biletu należy pobrać aplikację mPay Płatności mobilne.

Jak pobrać aplikację mPay?

Aplikacja mPay jest dostępna na telefony z systemami Android, iOS oraz Windows Phone. Żeby ją pobrać, wystarczy w dedykowanym sklepie z aplikacjami wpisać "mPay płatności mobilne". Innym sposobem jest wpisanie w przeglądarce internetowej telefonu adresu www.app.mpay.pl.

Podczas pierwszego uruchomienia aplikacja przeprowadza użytkownika przez krótki proces rejestracji.

Metody płatności za bilety

Za bilety użytkownicy mogą płacić środkami pieniężnymi, którymi wcześniej zasilili swoją elektroniczną portmonetkę lub przy użyciu podłączonej do aplikacji karty płatniczej.

1) Karta płatnicza

Podłączenie do mPay karty płatniczej pozwala kupować bilety bez konieczności pamiętania o regularnym zasilaniu konta. Kwota odpowiadająca cenie biletu będzie pobierana bezpośrednio z konta bankowego użytkownika.
Z płaceniem kartą nie wiążą się żadne prowizje.

Karty płatnicze z logo różnych banków i organizacji płatniczych można podłączyć do mPay w dowolnym momencie, bezpośrednio z poziomu aplikacji w telefonie. W tym celu wystarczy wejść do zakładki "Karty płatnicze" i założyć swój mPay Wallet - cyfrowy portfel działający w technologii Masterpass. Można również skorzystać ze strony internetowej www.wallet.mpay.pl.

Partnerem mPay w zakresie obsługi transakcji kartowych jest firma Mastercard. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych zabezpieczeń dane kart płatniczych zapisanych w Masterpass są w pełni bezpieczne.

2. Elektroniczna portmonetka

Konto mPay można zasilić na wiele sposobów:

- bezpłatne zasilenie tradycyjnym przelewem bankowym lub przekazem pocztowym na indywidualny rachunek mPay, który każdy użytkownik znajdzie w swoim panelu użytkownika na www.system.mpay.pl. W tytule przelewu należy podać swój 9-cyfrowy numer telefonu.

- natychmiastowe zasilenie z konta bankowego za pośrednictwem serwisu eCard. Usługa jest dostępna z poziomu aplikacji oraz strony internetowej www.mpay.pl. Do kwoty zasilenia doliczana jest prowizja w wysokości 2 proc.

- natychmiastowe zasilenie z karty płatniczej, dostępne z poziomu aplikacji. Do kwoty zasilenia doliczana jest prowizja w wysokości 2 proc.

Zakup biletów

Kupowanie biletów za pomocą mPay jest bardzo proste:

  1. Wejdź do zakładki „Bilety” i z listy miast wybierz Warszawa WKD
  2. Wybierz strefę: strefa I, strefa II, strefa III
  3. Wybierz jeden z dostępnych biletów normalny czy ulgowy
  4. Określ liczbę kupowanych biletów i potwierdź
  5. Wybierz metodę płatności i zatwierdź zakup, podając numer PIN

Pamiętaj, że bilet zostaje automatycznie skasowany w momencie zakupu.

Kontrola biletów

Wszystkie zakupione bilety zostają automatycznie zapisane w aplikacji. Podczas kontroli wystarczy wejść do zakładki „Kontrola biletów”, wybrać aktywny bilet i okazać go kontrolerowi. Można to zrobić nawet wtedy, gdy telefon nie ma połączenia z Internetem.

WKD uprzejmie informuje o obowiązku zakupu biletu niezwłocznie po wejściu do pociągu. Bilet jest ważny od momentu zakupu przez telefon komórkowy.

 

2. Aplikacja SkyCash

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż do dnia 31.03.2019 r. istnieje możliwość zakupu biletów jednortazowych WKD za pośrednictwem systemu SkyCash. 

W aplikacji SkyCash będzie można nabyć bilety wg taryfy normalnej, ulgi handlowej 45% i 50% oraz ulgi ustawowej 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95% i 100%, na wszystkie strefy czasowe.

Jak pobrać aplikację?

Aby korzystać z możliwości zakupu biletów WKD przez SkyCash, wystarczy posiadać telefon komórkowy z systemem Android, iOS lub Windows Phone i zainstalować bezpłatną aplikację. Można to zrobić, wpisując w przeglądarce telefonu adres m.skycash.com lub pobierając ją z dedykowanego sklepu z aplikacjami: Google Play, App Store lub Windows Phone Store.

SkyCash można też pobrać wysyłając SMS-a o treści 1 na numer 510-510-205 (opłata zgodna z cennikiem operatora). Podczas pierwszego uruchomienia aplikacji SkyCash w telefonie, użytkownik zostanie przeprowadzony przez krótki proces rejestracji.

Jak doładować konto?

Podobnie jak podczas zakupu w kasie, do kupna biletu przez komórkę potrzebne są środki pieniężne. SkyCash umożliwia dokonanie bezpiecznego zakupu za pomocą podpiętej karty lub z konta przedpłaconego SkyCash.

 Jak najszybciej doładować portmonetkę SkyCash?

  • Za pomocą karty płatniczej – wybierz jedną ze swoich zarejestrowanych kart płatniczych*, wpisz kwotę, którą chcesz zasilić swoje konto SkyCash oraz wymagany kod CVV/CVV2/CVC2/MPIN. Transakcję potwierdź kodem PIN SkyCash. I już. Pieniądze lądują na Twoim koncie. Szybko, sprawnie, bez zbędnych skomplikowanych procesów.

*Aby dodać kartę, wybierz kafelek „Twoje karty płatnicze” z ekranu głównego aplikacji SkyCash. Następnie kliknij „Dodaj kartę”. Wpisz wymagane dane: Imię i Nazwisko posiadacza karty, Numer karty (wskazówka: numer karty możesz również wprowadzić za pomocą aparatu w swoim telefonie), Datę ważności karty. Nie zapomnij o zaakceptowaniu regulaminu „Centrum Kart SkyCash”. Po wszystkim dodajesz kartę.

  • Za pomocą Przelewów24 - wpisz kwotę, którą chcesz zasilić swoje konto SkyCash, a następnie wybierz swój bank i postępuj zgodnie z wskazówkami, które pojawią się na ekranie. Ekspresowo i bezboleśnie przeprowadzą Cię przez proces przelewu.

System SkyCash zapewnia bezpieczeństwo transakcji na poziomie kart kredytowych i bankowości elektronicznej. Potwierdza to przyznana przez Narodowy Bank Polski licencja Agenta Rozliczeniowego. Firma posiada ponadto certyfikat PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Oznacza to, że SkyCash spełnia światowe standardy mające na celu zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa we wszystkich środowiskach, w których przetwarzane są dane posiadaczy kart płatniczych.

Jak zakupić bilet?

  1. Uruchom aplikację w telefonie i wybierz kafelek KOLEJE REGIONALNE.

  2. Wybierz kafelek WKD – WARSZAWSKA KOLEJ DOJAZDOWA.

  3. Wybierz strefę czasową, datę i godzinę wyjazdu oraz określ liczbę pasażerów i rodzaj przysługującej ulgi, po czym kliknij „Kup”.

  4. Wybierz metodę płatności – konto SkyCash lub kartę płatniczą.

  5. W celu potwierdzenia płatności:

    a) przy płatności z konta SkyCash wprowadź swój kod PIN podany przez Ciebie przy rejestracji, a następnie kliknij „Zapłać”.

    b) przy płatności kartą, wprowadź kod CVV/CVV2/CVC2/MPIN, a następnie kliknij „Zapłać”.

  6. Wyświetli się potwierdzenie, które oznacza, że Twój bilet został pomyślnie zakupiony.

Pobierz – Instrukcja zakupu biletów WKD

Kontrola biletów

Wszystkie zakupione bilety zostają automatycznie zapisane w pamięci telefonu i są dostępne w zakładce „Bilety do kontroli”, która jest dostępna na ekranie startowym aplikacji SkyCash oraz po wejściu w przewoźnika, czyli w tym przypadku WKD u góry po prawej stronie. Aby okazać bilet, nie trzeba mieć połączenia z Internetem.

Kontakt

W razie potrzeby pasażerowie mogą się kontaktować ze SkyCash pod adresem bok@skycash.com lub pod numerami telefonów: (22) 403 80 20 oraz (22) 403 80 40. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00.

Regulamin Użytkownika systemu SkyCash jest dostępny na stronie internetowej http://www.skycash.com/regulamin/

Szczegółowy regulamin usługiBilet przez telefon komórkowy w Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. - pobierz

W sprawach nieuregulowanych powyższym regulaminem obowiązują przepisy Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO WKD).

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zachęca wszystkich pasażerów do korzystania  z zakupu biletów WKD przez telefon komórkowy.

Bilety okresowe

1. BILETY ODCINKOWE OKRESOWE IMIENNE

Bilet odcinkowy imienny uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany. Bilet może być wydany na przejazdy „tam i z powrotem” lub na przejazdy w jedną stronę. Bilety wydaje się na przejazdy we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy.

Wydaje się następujące rodzaje biletów odcinkowych imiennych:

  1. TYGODNIOWE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%
  2. DWUTYGODNIOWE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%
  3. MIESIĘCZNE - wg taryfy normalnej, z ulgą handlową 50%, 70%, 80% oraz z ulgami ustawowymi 33%, 37%, 49%,51%,78%,93%.
  4. KWARTALNE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%, 70%

Bilety okresowe imienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym

2. BILETY ODCINKOWE OKRESOWE BEZIMIENNE

Bilet odcinkowy bezimienny uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany. Bilet może być wydany tylko na przejazdy „tam i z powrotem”.
Bilety wydaje się na przejazdy we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy.

Wydaje się następujące rodzaje biletów odcinkowych bezimiennych:

  1. miesięczne - wg taryfy normalnej
  2. kwartalne - wg taryfy normalnej

Bilety okresowe bezimienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym

3. BILETY MIESIĘCZNE WEEKENDOWE BEZIMIENNE

Bilet weekendowy miesięczny bezimienny uprawnia do dowolnej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany w ciągu kolejno następujących po sobie weekendów (sobota, niedziela) oraz we wszystkie dni świąteczne, w okresie obowiązywania biletu (miesiąca).

Bilet weekendowy wydaje się tylko na przejazdy "tam i z powrotem".

Za odległość w km ceny biletów
do 5 32,00 zł
6-10 42,00 zł
11-15 49,00 zł
16-20 58,00 zł
21-33 75,00 zł

Biletu nie można foliować, wymieniać na bilet ważny na przejazdy w innej relacji albo w pociągach innego przewoźnika, ani też przedłużać terminu jego ważności.

Bilety miesięczne weekendowe bezimienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym

Bilety jednorazowe

1. BILETY JEDNORAZOWE

Do przejazdu jednorazowego uprawnia bilet jednorazowy strefowy czasowy, skasowany w danym pociągu, na przejazd w danej strefie czasowej. W przypadku uszkodzenia kasownika elektronicznego w wagonie, podróżny obowiązany jest skasować bilet w drugim kasowniku umieszczonym w tym wagonie, a w razie uszkodzenia obydwu kasowników (i tylko w tym wypadku) dopuszcza się skasowanie biletu odręcznie przez podróżnego – w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika, wpisując w sposób trwały np. długopisem: datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.

Bilet na przejazd jest ważny w:

  1. I strefie czasowej – do 19 minut
  2. II strefie czasowej – do 38 minut
  3. III strefie czasowej – powyżej 38 minut

od skasowania, wg czasu przejazdu określonego w rozkładzie jazdy pociągów. Nie planowanego postoju pociągu (opóźnienia) nie wlicza się do czasu ważności biletu.

Bilety jednorazowe można nabyć na przejazdy wg taryfy:

  1. normalnej
  2. z ulgą handlową 45%, 50%, 85%
  3. z ulgą ustawową: 33%, 37%, 49%, 51%,78%, 93%, 95%, 100%

UWAGA! Bilet jest ważny tylko w pociągu, w którym został skasowany.

Osoby uprawnione do ulgi 100% zobowiązane są posiadać ważny bilet na przejazd. Podróżni nie posiadający takiego biletu traktowani będą jak bez ważnego biletu, ze wszystkimi konsekwencjami wynikającymi z tego tytułu.

Na linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej obowiązują bilety nabyte wyłącznie w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. placówce handlowej upoważnionej przez WKD
  3. automacie biletowym WKD
  4. przez komórkę

Tabela opłat za bilety jednorazowe:

Rodzaj zastosowanej ulgiI strefa czasowa
(do 19 minut)
wg rozkładowego czasu przejazdu
II strefa czasowa
(do 38 minut)
wg rozkładowego czasu przejazdu
III strefa czasowa
(ponad 38 minut)
wg rozkładowego czasu przejazdu
Taryfa normalna 3,60 zł 4,80 zł 7,00 zł
Taryfa ulgowa 33%
(ulga ustawowa)
2,40 zł 3,20 zł 4,70 zł
Taryfa ulgowa 37%
(ulga ustawowa)
2,30 zł 3,00 zł 4,40 zł
Taryfa ulgowa 49%
(ulga ustawowa)
1,85 zł 2,45 zł 3,60 zł
Taryfa ulgowa 50%
(ulga handlowa)
1,80 zł 2,40 zł 3,50 zł
Taryfa ulgowa 51%
(ulga ustawowa)
1,76 zł 2,35 zł 3,43 zł
Taryfa ulgowa 70%
(ulga handlowa)
1,80 zł 1,80 zł 2,10 zł
Taryfa ulgowa 78%
(ulga ustawowa)
0,80 zł 1,00 zł 1,50 zł
Taryfa ulgowa 93%
(ulga ustawowa)
0,25 zł 0,34 zł 0,49 zł
Taryfa ulgowa 95%
(ulga ustawowa)
0,20 zł 0,25 zł 0,35 zł
BILET ABONAMENTOWY
(5 przejazdów odpłatnych + 1 gratis)
18,00 zł 24,00 zł 35,00 zł
Bilety sprzedawane przez maszynistów:
1) wg taryfy normalnej
2) ulga ust. 100%
5,00 zł (3,60 zł + 1,40 zł)
(0,00 zł)
6,00 zł (4,80 zł + 1,20 zł)
(0,00 zł)
8,00 zł (7,00 zł + 1,00 zł)
(0,00 zł)


2. BILETY JEDNORAZOWE ABONAMENTOWE

(5 przejazdów odpłatnych + 1 gratis)
Bilet abonamentowy uprawnia do 6 przejazdów w danej strefie czasowej, za który przewoźnik pobiera opłatę wg taryfy normalnej, stanowiącą równowartość ceny za 5 przejazdów w danej relacji.

Ceny biletów abonamentowych:
I strefa - 18,00 zł
II strefa - 24,00 zł
III strefa - 35,00 zł

Podróżny obowiązany jest skasować kupon biletu abonamentowego na określony przejazd w kasowniku, zaraz po wejściu do pociągu. Kupon stanowi integralną część biletu abonamentowego i do czasu zakończenia przejazdu nie wolno go odrywać. Kupon oderwany od biletu jest nieważny.

Bilety abonamentowe można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. placówce handlowej upoważnionej przez WKD
  3. automacie biletowym WKD (automat wydaje 6 kolejno zakupionych biletów jednorazowych z tym samym numerem biletu).


3. BILETY JEDNORAZOWE MIEJSKIE

Bilet miejski uprawnia do jednorazowego przejazdu linią WKD w tzw. „strefie miejskiej” znajdującej się w obrębie miast:

  1. Grodzisk Mazowiecki – ograniczonej stacjami: Grodzisk Maz. Radońska – Grodzisk Maz. Okrężna;
  2. Podkowa Leśna - ograniczonej stacjami: Podkowa Leśna Zach. – Podkowa Leśna Wsch.

Bilet wydawany jest także na przewóz pod opieką podróżnego rzeczy, w tym roweru.
Bilet może nabyć każda osoba odbywająca podróż na linii WKD w obrębie miast: Grodzisk Maz. i Podkowa Leśna.

Opłata za BILET MIEJSKI wynosi 2,00 zł

Bilety miejskie można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. placówce handlowej upoważnionej przez WKD
  3. automacie biletowym.

Dla osób niepełnosprawnych

1. POMOC I WSPARCIE UDZIELANE OSOBOM NIEPEŁNOSPRAWNYM I OSOBOM O OGRANICZONEJ SPRAWNOŚCI RUCHOWEJ

Pracownicy WKD zobowiązani są do podejmowania wszelkich działań, w celu zapewnienia osobie niepełnosprawnej lub osobie o ograniczonej sprawności ruchowej dostępu do swoich usług.

Informacje o dostępności do pociągów WKD, o udogodnieniach zastosowanych w pociągach WKD dla osób niepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej udzielane są pod numerem telefonu:
22 755 70 82 (informacja całodobowa)

Osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej podczas wsiadania/wysiadania do/z pociągu WKD zapewnia nieodpłatną pomoc. Warunkiem jest powiadomienie przewoźnika przez osobę potrzebującą pomocy o potrzebie udzielenia takiej pomocy przynajmniej na 24 godziny przed planowaną godziną odjazdu pociągu z danej stacji/przystanku.

Zgłoszenia o potrzebie udzielenia pomocy osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej przyjmowane są pod nr telefonu kontaktowego:

22 755 70 82 – dyspozytor (nr tel. czynny całodobowo)
22 755 47 60 – Wydział Marketingu i Sprzedaży Usług (czynny w godz. 7 – 15)
22 755 55 64 – Sekretariat (czynny w godz. 7 – 15)

Zgłaszający obowiązany jest podać:

  1. datę i godzinę przejazdu;
  2. relację przejazdu;
  3. czy osoba niepełnosprawna posiada bilet na przejazd;
  4. imię i nazwisko oraz nr telefonu podróżnego lub dane kontaktowe osoby zgłaszającej, jeśli zgłoszenia nie dokonuje sam zainteresowany;
  5. rodzaj niepełnosprawności lub ograniczenia sprawności ruchowej podróżnego;
  6. czy osoba niepełnosprawna odbywa podróż sama;
  7. czy porusza się na wózku inwalidzkim, jeżeli tak, to na jakim (elektryczny, składany, ręczny) lub korzysta z jakiegoś sprzętu ortopedycznego (kule, chodzik itp.);
  8. inne istotne okoliczności zgłaszanego przejazdu, np. czy podróżny odbywa przejazd z psem, z bagażem ręcznym lub rowerem itp.

Zgłaszający informowany jest o godzinie i wyznaczonym miejscu, w którym podróżny powinien się stawić - nie wcześniej niż 60 minut i nie później niż 30 minut przed godziną odjazdu pociągu.

Jeśli nie dokonano powiadomienia zgodnie z w/w, np. pod wskazanym nr telefonu lub w przypadku braku możliwości wyznaczenia osoby do pomocy osobie niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej, podejmowane są wszelkie możliwe działania, by osoby te mogły odbyć podróż.

Jeżeli udzielenie pomocy osobie niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej nie jest możliwe ze względu na bariery architektoniczne lub brak personelu, bądź z przyczyn technicznych i organizacyjnych – wówczas osoba wyznaczona do pomocy, do której zgłosiła się osoba niepełnosprawna – informuje o najbliższej stacji odpowiednio dostosowanej, na której obecny jest personel udzielający takim osobom bezpośrednio pomocy.

2. SPRZEDAŻ BILETÓW W POCIĄGACH DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Niepełnosprawny podróżny, który z jakichkolwiek przyczyn nie nabył biletu w kasie biletowej,punkcie agencyjnym WKD automacie biletowym lub za pośrednictwem telefonu komórkowego, może zakupić bilet w pociągu u maszynisty wg taryfy z ulgą: 37%, 49%, 78%, 93% - bez opłaty dodatkowej

Ceny biletów wg taryfy ulgowej dla osób niepełnosprawnych:

Rodzaj ulgi I strefaII strefaIII strefa
taryfa ulgowa 37% 2,30 zł 3,00 zł 4,40 zł
taryfa ulgowa 49% 1,85 zł 2,45 zł 3,60 zł
taryfa ulgowa 78% 0,80 zł 1,00 zł 1,50 zł
taryfa ulgowa 93% 0,25 zł 0,34 zł 0,49 zł

Bilety ulgowe bez opłaty dodatkowej sprzedawane są przez maszynistę TYLKO osobom niepełnosprawnym, tj. osobom uprawnionym do ulgi ustawowej z tytułu inwalidztwa.

W przypadku ujawnienia w trakcie kontroli biletów:

  1. osoby niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej,
  2. niewidomej podróżującej bez przewodnika lub z psem przewodnikiem,
  3. poruszającej się na wózku inwalidzkim, odbywającej przejazd bez osoby towarzyszącej,

która nie posiada ważnego biletu na przejazd, odprawy tej osoby dokonuje się w trakcie kontroli, tj. kontroler wystawia wezwanie do zapłaty, a w uwagach zamieszcza zapis: „przejazd osoby o ograniczonej możliwości poruszania się”. Kontroler poucza pasażera, iż opłacenie opłaty taryfowej za przejazd w terminie 7 dni, będzie równoznaczne z umorzeniem sprawy. W przypadku nie uregulowania w/w należności w terminie 7 dni, przejazd taki będzie traktowany jako przejazd bez biletu.

Przewóz rowerów

Rower/wózek dziecięcy powinien być przewożony pod nadzorem podróżnego. Rower/wózek dziecięcy nie może przeszkadzać podróżnym i powodować uszkodzeń lub zanieczyszczeń wagonu.

Na przewóz roweru/wózka dziecięcego pod opieką podróżnego wydaje się:

  1. bilet jednorazowy wg taryfy normalnej - na odpowiednią strefę czasową rozkładowego czasu przejazdu pociągu
  2. bilet miesięczny - z ważnością na całą linię WKD, w cenie 44,80 zł

Nie dotyczy wózków dziecięcych potrzebnych w podróży dzieciom do 4 lat, odbywających podróż na podstawie biletów z ulgą ustawową 100%, które przewozi się bezpłatnie.

W weekendy (tj. soboty i niedziele) oraz święta (dni ustawowo wolne od pracy) pasażer posiadający ważny bilet na przejazd pociągiem WKD może przewieźć jeden rower, bez konieczności zakupu biletu na przewóz roweru.

Przepisy

Informacje dot. praw i obowiązków w ruchu kolejowym można znaleźć na stronie Urzędu Transportu Kolejowego: www.utk.gov.pl

Komisja Europejska przygotowała specjalną stronę internetową, na której znajduje się streszczenie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007, str. 14) m.in. można na niej znaleźć 6 podstawowych praw przysługujących osobom podróżującym koleją:

  1. Bezproblemowy zakup biletu
  2. Bezpieczne podróżowanie
  3. Prawa pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej
  4. Informacje o ułatwieniach dla pasażerów niepełnosprawnych
  5. Odszkodowanie z tytułu śmierci, obrażeń i odpowiedzialności za bagaż
  6. Ochrona pasażera w przypadku niewypełnienia przez przedsiębiorstwa kolejowe ich zobowiązań

 

Organ nadzorujący przestrzeganie praw pasażera w transporcie kolejowym:

Urząd Transportu Kolejowego
Aleje Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
nr infolinii: 801 044 080 lub 22 460 40 80
adres e-mail: pasazer@utk.gov.pl

 

Kontrola biletów i opłaty dodatkowe

KONTROLA BILETÓW W POCIĄGACH

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w imieniu spółki pracownicy firmy REWIZOR dokonują kontroli biletów w pociągach na linii WKD.
Ustawa Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000 r. nr 50 poz. 601 z późn. zm.) mówi iż:

  1. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona, legitymująca się identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, może dokonywać kontroli dokumentów przewozu osób lub bagażu.
  2. Identyfikator, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać co najmniej następujące informacje:
    1. nazwę przewoźnika,
    2. numer identyfikacyjny osoby dokonującej kontroli dokumentów przewozu osób lub bagażu,
    3. zdjęcie kontrolującego,
    4. zakres upoważnienia,
    5. okres ważności,
    6. pieczęć i podpis wystawcy (przewoźnika).

Ponadto podróżny ma prawo zawsze zwrócić się do kontrolera firmy REWIZOR  i poprosić go o okazanie legitymacji uprawniającej do przeprowadzania kontroli.
W przypadku ujawnienia podróżnego bez ważnego biletu lub dokumentu poświadczającego uprawnienie do ulgi, kontroler sporządza wezwanie – protokół z podaniem należności za przejazd oraz opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu.

Pracownicy firmy REWIZOR upoważnieni są również do:
żądania okazania dokumentu umożliwiającego stwierdzenie tożsamości podróżnego, a w przypadku odmowy - zwrócenia się do funkcjonariuszy Policji i innych organów z prośbą o ustalenie tożsamości podróżnego (w razie niemożności ustalenia jego tożsamości).

OPŁATY DODATKOWE

Opłaty dodatkowe wynikają z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20.01.2005 r. w sprawie sposobu ustalenia wysokości opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób, zabieranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłaty manipulacyjnej (Dz.U. Nr 14 poz. 117).

  1. Osoba upoważniona przez przewoźnika - na należność za przewóz i opłatę dodatkową, wystawia wezwanie do zapłaty w razie stwierdzenia braku:
    1. odpowiedniego dokumentu przewozu,
    2. ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienia do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu.
  2. Opłata dodatkowa wynosi:
    1. 180,00 zł – za przejazd bez odpowiedniego dokumentu przewozu,
    2. 144,00 zł – za przejazd bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu,
    3. 72,00 zł – za naruszenie przepisów o przewozie rzeczy i zwierząt, a w szczególności za zabranie ze sobą do środka transportu:
      1. rzeczy lub zwierząt, za których przewóz przewiduje się opłaty,
      2. bez odpowiedniego dokumentu przewozu,
      3. rzeczy wyłączone z przewozu albo rzeczy dopuszczone do przewozu na warunkach szczególnych - bez zachowania tych warunków.
  3. W razie uiszczenia opłaty dodatkowej w terminie 7 dni od daty wystawienia wezwania do zapłaty, wysokość opłaty dodatkowej obniża się o:
    1. 60% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 1- opłata wynosi - 72,00 zł
    2. 50% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 2- opłata wynosi - 72,00 zł
    3. 50% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 3- opłata wynosi - 36,00 zł
  4. W razie uiszczenia opłaty dodatkowej w terminie 30 dni od daty wystawienia wezwania do zapłaty, wysokość opłaty dodatkowej obniża się o:
    1. 40% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 1- opłata wynosi - 108,00 zł,
    2. 25% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 2- opłata wynosi - 108,00 zł,
    3. 25% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 3- opłata wynosi - 54,00 zł,
  5. Opłata dodatkowa za spowodowanie przez podróżnego zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego bez ustalonej przyczyny wynosi – 540,00 zł.
  6. Opłata manipulacyjna pokrywająca koszty poniesione przez przewoźnika w związku z nie posiadaniem przez podróżnego – w trakcie kontroli:
    1. ważnego dokumentu poświadczającego jego uprawnienia do bezpłatnego bądź ulgowego przejazdu,
    2. ważnego biletu okresowego imiennego i udokumentowaniem tego uprawnienia po odbytym przejeździe
      wynosi – 10,00 zł.

Ceny biletów

BILETY JEDNORAZOWE

Rodzaj zastosowanej ulgiI strefa czasowa
(do 19 minut) 
wg rozkładowego czasu przejazdu
II strefa czasowa
(do 38 minut)
wg rozkładowego czasu przejazdu
III strefa czasowa
(ponad 38 minut)
wg rozkładowego czasu przejazdu
Taryfa normalna 3,60 zł 4,80 zł 7,00 zł
Taryfa ulgowa 33%
(ulga ustawowa)
2,40 zł 3,20 zł 4,70 zł
Taryfa ulgowa 37%
(ulga ustawowa)
2,30 zł 3,00 zł 4,40 zł
Taryfa ulgowa 49%
(ulga ustawowa)
1,85 zł 2,45 zł 3,60 zł
Taryfa ulgowa 50%
(ulga handlowa)
1,80 zł 2,40 zł 3,50 zł
Taryfa ulgowa 51%
(ulga ustawowa)
1,76 zł 2,35 zł 3,43 zł
Taryfa ulgowa 70%
(ulga handlowa)
1,80 zł 1,80 zł 2,10 zł
Taryfa ulgowa 78%
(ulga ustawowa)
0,80 zł 1,00 zł 1,50 zł
Taryfa ulgowa 93%
(ulga ustawowa)
0,25 zł 0,34 zł 0,49 zł
Taryfa ulgowa 95%
(ulga ustawowa)
0,20 zł 0,25 zł 0,35 zł
BILET ABONAMENTOWY
(5 przejazdów odpłatnych + 1 gratis)
18,00 zł 24,00 zł 35,00 zł
Bilety sprzedawane przez maszynistów:
1) wg taryfy normalnej
2) ulga ust. 100%
5,00 zł (3,60 zł + 1,40 zł)
(0,00 zł)
6,00 zł (4,80 zł + 1,20 zł)
(0,00 zł)
8,00 zł (7,00 zł + 1,00 zł)
(0,00 zł)


BILETY OKRESOWE



Raporty roczne

Raport 2009

Raport 2009

Raport 2010

Raport 2010

Raport 2011

Raport 2011

Raport 2012

Raport 2012

 Raport 2013

raport-2013

Raport 2014

 raport 2014

 

Raport 2015                           Raport 2016

okładkarr2015                  RR2016 okladka