Zaproszenie do ankiety

Zmiana godzin otwarcia kasy biletowej na p.o. Michałowice

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, iż od dnia 11 grudnia 2016r. kasa biletowa na p.o. Michałowice czynna będzie od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 18:00 oraz w soboty w godz. 8:00 - 18:00. W niedziele i święta kasa biletowa będzie nieczynna.

Bilety WKD można nabyć w automacie biletowym znajdującym się na peronie WKD.

W dniu 29 i 30.11.2016 r. został przeprowadzony audyt nadzoru w Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o.

W dniu 29 i 30.11.2016 r. został przeprowadzony audyt nadzoru w Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. W trakcie audytu nie wykazano żadnych nieprawidłowości w dokumentacji systemowej obowiązującej w spółce. W związku z powyższym Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. została zarekomendowana Komitetowi Technicznemu CSQ do utrzymania certyfikatu zgodności z normą ISO 9001:2008.

Informacja w sprawie uruchomienia tablic systemu informacji pasażerskiej

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w dniu 30.11.2016 rozpoczęto uruchamianie tablic systemu informacji pasażerskiej zainstalowanych na peronach stacji i przystanków osobowych wzdłuż linii WKD w celu prezentacji danych o aktualnej lokalizacji pociągów. Prezentowane dotychczas treści w układzie statycznym zostają zastąpione danymi pochodzącymi z systemu monitorowania lokalizacji pojazdów.

Tablice systemu informacji pasażerskiej zostały uruchomione w trybie testowym, o czym informuje na każdym wyświetlanym polu w dolnej jego części przewijany tekst: "TEST SYSTEMU INFORMACJI PASAŻERSKIEJ". Test tablic systemu informacji pasażerskiej będzie prowadzony co najmniej do dnia 31.12.2016.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w okresie prowadzonych testów funkcjonowania systemu prezentowane treści mogą odbiegać od rzeczywistej sytuacji ruchowej na linii WKD oraz mogą nie zachowywać pełnej spójności z uwagi na trwające w dalszym ciągu prace związane z konfiguracją oprogramowania zarządzającego.

O dalszych działaniach związanych z modyfikacjami sposobu wykorzystania danych na temat aktualnej lokalizacji pociągów na poszczególnych szlakach linii WKD lub związanych z ewentualną rekonfiguracją prezentowanych treści spółka będzie na bieżąco informować.

Utrudnienia na linii WKD w dniu 29.11.2016 (ZAKOŃCZENIE)

AKTUALIZACJA GODZ. 10:00

Awaria pojazdu została usunięta.

Rozpoczęto przywracanie rozkładowej organizacji ruchu pociągów.


AKTUALIZACJA GODZ. 7:40

Ok. godz. 7:30 ze stacji "Warszawa Śródmieście WKD" wyprawiony został pociąg nr 109 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (odj. 7:30) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 8:34).

Ok. godz. 7:40 ze stacji "Warszawa Śródmieście WKD" wyprawiony został pociąg nr 319 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (odj. 7:40) - Podkowa Leśna Główna (przyj. 8:22).

Kolejne pociągi będą wyprawiane w odstępach 5-10 minut w celu przywrócenia rozkładowej organizacji ruchu - w zależności od możliwości techniczno-eksploatacyjnych stacji "Warszawa Śródmieście WKD" związanych ze zmianą kierunku jazdy składów.


AKTUALIZACJA GODZ. 7:15

O godz. 7:13 rozpoczęto spychanie uszkodzonego składu na stację "Warszawa Śródmieście WKD".

Ruch pociągów WKD ze stacji "Warszawa Śródmieście WKD" w kierunku południowo-zachodnim zostanie wznowiony po godz. 7:20.


Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w związku z awarią składu EN100-06 obsługującego poc. 300 relacji Podkowa Leśna Główna (odj. 5:45) - Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 6:27), która miała miejsce w rejonie przystanku osobowego "Warszawa Ochota" ok. godz. 6:25 mogą wystąpić utrudnienia w kursowaniu pociągów WKD - w pierwszej kolejności na odjazdach ze stacji "Warszawa Śrómieście WKD" w kierunku południowo-zachodnim.

Pierwszym z pociągów, który będzie opóźniony na odjeździe ze stacji "Warszawa Śródmieście WKD" lub odwołany będzie pociąg w relacji Warszawa Śródmieście WKD (odj. 6:40) - Milanówek Grudów (przyj. 7:32).

Uszkodzony pojazd będzie awaryjnie ściągany w tor odstawczy stacji "Warszawa Śródmieście WKD".

Za wszelkie utrudnienia w podróżowaniu serdecznie przepraszamy.

NOWY ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNY OD 11.12.2016 (wyjaśnienia i komentarz)

KOMUNIKAT W SPRAWIE ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD OD 11.12.2016

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że od dnia 11.12.2016 (niedziela) będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy pociągów. W odniesieniu do rozkładu ważnego od dnia 13.12.2015 wprowadzone zostają następujące modyfikacje:

ZAŁOŻENIA PODSTAWOWE

1) Uruchomienie 31 dodatkowych pociągów kursujących w dni powszednie.

2) Uruchomienie 32 dodatkowych pociągów kursujących w soboty, niedziele i święta.

3) Skrócenie czasu przejazdu w relacji Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki Radońska o 2 min., tj. do 55 minut.

4) Skrócenie czasu przejazdu w relacji Warszawa Śródmieście WKD – Milanówek Grudów od 2 do 4 min., tj. do 48 minut.

DZIEŃ POWSZEDNI

1) Wprowadzenie w dni powszednie podstawowej częstotliwości kursowania co 10 min. w godzinach szczytu oraz co 15 min. poza szczytem na relacji pomiędzy stacją Podkowa Leśna Główna i stacją Warszawa Śródmieście WKD. Równocześnie wszystkie kursy w relacji do/z Komorowa ulegają wydłużeniu do Podkowy Leśnej Głównej.

2) Dla stacji Warszawa Śródmieście WKD podstawowe odjazdy w kluczowych kierunkach docelowych pozostaną bez zmian tj.,

a) 20 minut po każdej pełnej godzinie do stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska,

b) 50 minut po każdej pełnej godzinie do przystanku osobowego Milanówek Grudów.

SOBOTA, NIEDZIELA I ŚWIĘTO

Wprowadzenie w soboty, niedziele i święta podstawowej częstotliwości kursowania co 20 min. na relacji pomiędzy stacją Podkowa Leśna Główna i stacją Warszawa Śródmieście WKD. Pociągi ze stacji Warszawa Śródmieście WKD będą wyprawiane

w stałym takcie co 20 minut w następującym układzie:

a) 20 minut po każdej pełnej godzinie do stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska,

b) 40 minut po każdej pełnej godzinie do przystanku osobowego Milanówek Grudów,

c) 00 – każda pełna godzina – do stacji Podkowa Leśna Główna.

POZOSTAŁE INFORMACJE 

1) Uruchomienie dodatkowych pociągów spowoduje, iż przesunięciu ulegną odjazdy ze stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska oraz z przystanku osobowego Milanówek Grudów (z uwagi na zróżnicowanie częstotliwości kursowania pociągów w dni powszednie oraz w soboty, niedziele i święta), tj. odpowiednio:

a) ze stacji „Grodzisk Mazowiecki Radońska”: 31 lub 41 minut po każdej pełnej godzinie (średnio 4 minuty wcześniej) w dni powszednie

w zależności od pory dnia (wyłączając kursy w godz. szczytu) oraz 31 minut po każdej pełnej godzinie w soboty, niedziely i święta

b) z przystanku osobowego „Milanówek Grudów”: 08 minut po każdej pełnej godzinie (średnio 2 minuty wcześniej) w dni powszednie oraz 58 minut po każdej pełnej godzinie (średnio 12 minut wcześniej) w soboty, niedziele i święta

Od dnia 11.12.2016 rozkład jazdy pociągów na wiatach i w gablotach peronowych linii WKD będzie prezentowany w formie tabeli indywidualnego rozkładu przystankowego (wyłącznie dla poszczególnych stacji i przystanków osobowych).


Pobierz rozkład jazdy ważny od dnia 11.12.2016 r. - dzień powszedni 

Pobierz rozkład jazdy ważny od dnia 11.12.2016 r. - sobota, niedziela i święto
 


WYJAŚNIENIA I KOMENTARZ DO NOWEGO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW:

  1. Nowy rozkład jazdy pociągów, obowiązujący od dnia 11.12.2016 obejmuje przyjęte założenia w zakresie systematycznego zwiększania oferty przewozowej, tj. uruchomienia dodatkowych połączeń i wzrostu pracy eksploatacyjnej taboru po zrealizowaniu przedsięwzięć inwestycyjnych w dziedzinie zakupu nowego taboru kolejowego oraz modernizacji zarządzanej infrastruktury.
  2. Konstrukcja rozkładu jazdy została przygotowana w sposób umożliwiający sukcesywne uruchamianie w kolejnych jego edycjach dodatkowych obiegów taboru (oraz związanych z tym dodatkowych połączeń) – w miarę podejmowania decyzji o dalszym wzroście planowanej pracy eksploatacyjnej, bez konieczności modyfikacji jego zasadniczej konstrukcji.
  3. Nowy rozkład jazdy zakłada istotną poprawę oferty przewozowej pomiędzy Podkową Leśną i Warszawą poprzez wprowadzenie w godzinach szczytu podstawowego taktu odjazdów co 10 minut (zamiast aktualnych 15 minut) oraz zracjonalizowanie oferty pomiędzy Komorowem i Warszawą poprzez wprowadzenie równoodstępowego taktu również co 10 minut (zamiast aktualnych nierównomiernych odjazdów co 7,5 minuty lub co 15 minut).
  4. Wprowadzenie równoodstępowego taktu na najbardziej obciążonych odcinkach linii WKD w ocenie przewoźnika powinno przełożyć się na bardziej równomierne lokowanie podróżnych do kolejnych pociągów na poszczególnych przystankach: zamiast występujących dotychczas nierównomiernych odstępów co 7,5 minuty lub co 15 minut zostaje wprowadzona jednolita częstotliwość co 10 minut (obejmująca wszystkie kursy w porannym szczycie przewozowym w kierunku Warszawy pomiędzy godz. 6:30 i 9:30).
  5. Wydłużenie wszystkich dotychczasowych kursów z Komorowa do Podkowy Leśnej umożliwi odstąpienie od przeprowadzania manewrów pociągów na stacji Komorów dla celów obsługi ruchu pasażerskiego i przeniesienie operacji z tym związanych wyłącznie na stację Podkowa Leśna Główna, która posiada znacznie korzystniejszy układ torowy. W obrębie stacji Komorów (obszar ograniczony m.in. rozjazdami umożliwiającymi zmianę toru i kierunku ruchu pociągów) znajduje się przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Brzozowej i Marii Dąbrowskiej. Tory odstawcze na stacji w Komorowie będą wykorzystywane wyłącznie dla celów lokowania składów rezerwowych lub uszkodzonych, skierowanych w trybie awaryjnym.
  6. Wprowadzenie podstawowego, równoodstępowego taktu kursowania pociągów co 10 minut z Podkowy Leśnej oznacza niestety konieczność wydłużonego postoju dla niektórych pociągów w relacjach pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim i Warszawą na stacji Podkowa Leśna Główna – do 5 minut. Bezpośrednią przyczyną takiego stanu rzeczy jest ograniczona przepustowość jednotorowego szlaku Grodzisk Mazowiecki Radońska – Podkowa Leśna Główna, na którym czas przejazdu w jednym kierunku dla jednego pociągu wraz z zapewnieniem rezerwy na operacje srk w obrębie stacji wynosi 15 minut (daje to przepustowość wynoszącą 4 pociągi na godzinę niezależnie od kierunku ruchu). Pociąg wyprawiony na jednotorowy szlak pomiędzy ww. stacjami uniemożliwia wjazd na rzeczony szlak kolejnego kursu. Czas oczekiwania na możliwość wjazdu następnego pociągu zmierzającego w tym samym kierunku wynosi 15 minut, tj. tyle, ile poprzedni kurs potrzebuje na pokonanie całego jednotorowego szlaku.
  7. W ramach nowego rozkładu jazdy racjonalizacji uległy kursy pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim i Warszawą, traktowane dotychczas w pewnym zakresie jako kursy zjazdowe na teren siedziby przewoźnika lub wyjazdowe z tego terenu (zarówno w porannym, jak i popołudniowym szczycie przewozowym).
  8. Zgłaszane przez podróżnych w ramach dotychczas otrzymywanej przez przewoźnika korespondencji postulaty w zakresie uruchomienia dodatkowych połączeń z Warszawy w godz. 20-22 wiążą się z koniecznością pewnego ograniczenia oferty do Grodziska Mazowieckiego w szczycie popołudniowym, szczególnie w przedziale czasowym w godz. 19-20, a także w odniesieniu do dotychczasowych pociągów wyruszających ze stacji Warszawa Śródmieście WKD ok. godz. 17:00 i 18:00. Spośród trzech wyruszających w dotychczasowym rozkładzie jazdy pociągów z Warszawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego, wyprawianych w 15-minutowych odstępach, po których następowała przerwa 30-35 minut, po dojeździe do stacji w Grodzisku Mazowieckim tylko jeden pociąg może powrócić w kierunku Warszawy, natomiast pozostałe dwa pociągi z uwagi na ograniczoną przepustowość jednotorowego szlaku Grodzisk Mazowiecki Radońska – Podkowa Leśna Główna z racji braku możliwości przejazdu kierowane są w tory postojowe na terenie siedziby przewoźnika. W nowym rozkładzie jazdy w godz. 15-19 w ofercie przewozowej pozostają po dwa pociągi na godzinę w kierunku Grodziska Mazowieckiego, rozsunięte w ramach podstawowego taktu odjazdów w odstępach 20 i 40 minut.
  9. Rozszerzenie oferty przewozowej do Grodziska Mazowieckiego dla pociągów wyruszających z Warszawy w przedziale czasowym w godz. 19-20 i 20-21 poprzez uruchomienie dodatkowych kursów wzorem pory wcześniejszej, tj. np. o odpowiednio o godz. 19:40 i 20:40 będzie możliwe po skierowaniu do ruchu dodatkowych obiegów taboru (co w szczycie popołudniowym pozwoli również wyeliminować pozostające jeszcze sporadyczne odstępy co 15 min.). W nowym rozkładzie jazdy wdrażanym od 11.12.2016 w pierwszej kolejności w ramach skierowanego jednego dodatkowego obiegu taboru w dni powszednie przewoźnik zadecydował o poprawie oferty dla odjazdów z Warszawy w godz. 20-22 dla najbardziej obciążonych szlaków linii WKD.
  10. Przewoźnik prezentuje stanowisko, że nowy rozkład jazdy obowiązujący od dnia 11.12.2016 jest rozkładem stanowiącym pierwszy z kilku etapów modyfikacji oferty przewozowej i zdaje sobie sprawę, że może nie w pełni odpowiadać oczekiwaniom wszystkich pasażerów, zależnie od miejsca zamieszkania lub miejsca rozpoczęcia podróży.
  11. W ciągu 2017 roku planowane jest sukcesywne zwiększanie liczby kierowanych do ruchu składów, co pozwoli uzupełnić istniejące jeszcze punktowe niedobory w całokształcie oferty przewozowej, jak również przygotować się do prawdopodobnego znaczącego wzrostu liczby podróżnych w związku z planowanymi przez innych zarządców infrastruktury pracami modernizacyjnymi na równoległych do WKD liniach kolejowych.
  12. W ramach nowego rozkładu jazdy z uwagi na znaczące różnice w godzinach odjazdów pociągów z poszczególnych stacji oraz odmienna częstotliwość pomiędzy rozkładem jazdy dla dnia powszedniego oraz sobót, niedziel i świąt zadecydowano o rozdzieleniu sposobu prezentacji danych dla poszczególnych dni poprzez wprowadzenie odrębnych tabel.
  13. W następujących dniach (wchodzących w skład tzw. wydłużonych weekendów) przyjęto organizację ruchu jak w dni powszednie: 02.05.2017 (wtorek), 16.06.2017 (piątek), 14.08.2017 (poniedziałek).

Utrudnienia na linii WKD w dniu 14.11.2016 r. (ZAKOŃCZONE)

AKTUALIZACJA GODZ. 9:35

Tor nr 1 został odblokowany ok. godz. 9:00.

Pociągi zatrzymane na torze nr 1 na szlaku Warszawa Śródmieście WKD - Komorów będą kontynuować jazdę w kierunku stacji Komorów i Podkowa Leśna Główna i w miarę możliwości kierowane w relacjach przeciwnych do Warszawy Śródmieście WKD w celu jak najszybszego przywrócenia rozkładowej organizacji ruchu.

W zwiazku z przywróceniem ruchu po obydwu torach, honorowanie biletów WKD w pociągach Kolei Mazowieckich - KM na odcinku Warszawa Środmieście - Grodzisk Mazowiecki zostało odwołane. 


Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że ok. godz. 8:11 w rejonie przystanku osobowego Warszawa Reduta Ordona nastąpiła usterka elektrycznego zespołu trakcyjnego obsługującego pociąg nr 407 relacji Warszawa Śródmieście WKD (odj. 8:05) - Komorów (przyj. 8:34). Pojazd blokuje tor nr 1 (tor prawy w kierunku Komorowa i Grodziska Mazowieckiego) i prowadzone są czynności mające na celu jego uruchomienie i zjazd w trybie awaryjnym.

Do czasu usunięcia usterki składu na linii WKD mogą wystąpić utrudnienia w kursowaniu pociągów oraz opóźnienia w odjazdach z poszczególnych przystanków osobowych i stacji.

W związku z ww. awarią od godz. 9:00 do odwołania wszystkie ważne bilety WKD honorowane są w pociągach Kolei Mazowieckich - KM na odcinku Warszawa Środmieście - Grodzisk Mazowiecki. 

Za wszelkie utrudnienia w podróżowaniu serdecznie przepraszamy.

Utrudnienia na linii WKD w dniu 10.11.2016 (ZAKOŃCZONE)

AKTUALIZACJA GODZ. 8:50

Ok. godz. 8:50 rozpoczęto ściąganie składu blokującego tor nr 1 w kierunku stacji Komorów i Podkowa Leśna Główna. Tor nr 1 zostanie odblokowany ok. godz. 9:00, w związku z czym nie będzie wprowadzany ruch wahadłowy po torze nr 2.

Pociąg nr 122 w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 8:35) - Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 9:32) pojedzie od Komorowa do Warszawy po torze nr 2 (tor prawy w kierunku Warszawy) zgodnie ze swoim rozkładem jazdy.

Pociągi zatrzymane na torze nr 1 na szlaku Warszawa Śródmieście WKD - Komorów będą kontynuować jazdę w kierunku stacji Komorów i Podkowa Leśna Główna i w miarę możliwości kierowane w relacjach przeciwnych do Warszawy Śródmieście WKD w celu jak najszybszego przywrócenia rozkładowej organizacji ruchu.


AKTUALIZACJA GODZ. 8:35

Pociąg nr 206 relacji Milanówek Grudów (odj. 8:10) - Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 9:02) został wyprawiony na szlak Komorów - Warszawa Śródmieście WKD ze stacji Komorów ok. godz. 8:35. W przypadku nieusunięcia awarii pojazdu blokującego tor nr 1 w rejonie Pruszkowa pociąg ten będzie ostatnim, jaki pojedzie w kierunku Warszawy przed wprowadzeniem ruchu wahadłowego po torze nr 2.

Ok. godz. 9:05 ze stacji Warszawa Śródmieście WKD po torze nr 2 zostanie wyprawiony pociąg w relacji Warszawa Śródmieście WKD - Grodzisk Mazowiecki Radońska. Przyjazd do Komorowa ok. godz. 9:35.

Ok. godz. 9:40 zostanie ze stacji Komorów wyprawiony pociąg w kierunku Warszawy po torze nr 2.

UWAGA: W zależności od usunięcia awarii pojazdu w rejonie Pruszkowa organizacja ruchu pociągów może ulec zmianie.


Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że ok. godz. 7:25 w rejonie przystanku osobowego Pruszków WKD nastąpiła usterka elektrycznego zespołu trakcyjnego EN100-06 obsługującego pociąg nr 403 relacji Warszawa Śródmieście WKD (odj. 7:00) - Komorów (przyj. 7:29). Pojazd blokuje tor nr 1 (tor prawy w kierunku Komorowa i Grodziska Mazowieckiego) i prowadzone są czynności mające na celu jego uruchomienie i zjazd w trybie awaryjnym.

Do czasu usunięcia usterki składu na linii WKD mogą wystąpić utrudnienia w kursowaniu pociągów oraz opóźnienia w odjazdach z poszczególnych przystanków osobowych i stacji.

Aktualnie ruch pociągów WKD w kierunku Warszawy jest prowadzony według obowiązującego rozkładu jazdy z wyłączeniem odwołanego pociągu nr 402 w relacji Komorów (odj. 7:43) - Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 8:12).

W związku z prowadzonymi czynnościami mającymi na celu usunięciue pojazdu blokującego tor nr 1 w rejonie przystanku osobowego "Pruszków WKD" pociąg nr 320 w relacji Podkowa Leśna Główna (odj. 8:10) - Warszawa Śródmieście WKD przyj. 8:52) może ulec odwołaniu.

Za wszelkie utrudnienia w podróżowaniu serdecznie przepraszamy.


W okresie utrudnień wszystkie ważne bilety WKD honorowane są w pociągach Kolei Mazowieckich - KM na odcinku Warszawa Środmieście - Grodzisk Mazowiecki.

UWAGA! Okresowe zamknięcie przejazdu kolejowego w ciągu ul. Dolnej w Pruszkowie

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w związku z koniecznością wykonania prac w obrębie przejazdu kolejowego w km 14,229 linii kolejowej WKD nr 47 w ciągu ul. Dolnej w Pruszkowie (osiedle Malichy) w okresie od dnia 04.11.2016 (piątek) do dnia 15.11.2016 (wtorek) włącznie nastąpi całkowite zamknięcie ww. obiektu dla ruchu kołowego.

Wszystkich użytkowników dróg przepraszamy za wynikłe utrudnienia w związku z zamknięciem przejazdu kolejowego oraz zwracamy się z prośbą o zachowanie szczególnej ostrożności.

Zamknięcie przejazdu kolejowego jest związane z prowadzoną modernizacją nawierzchni wraz z niezbędnymi robotami ziemnymi w ramach realizowanej inwestycji pn. „Zaprojektowanie i wykonanie zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (samoczynnego systemu ostrzegania) wraz z robotami towarzyszącymi na ośmiu przejazdach kolejowych linii kolejowej nr 47 zarządzanej przez Warszawską Kolej Dojazdową sp. z o.o.”

Zamknięcie przejazdu kolejowego w ciągu ul. Dolnej w Pruszkowie pozostaje bez wpływu na ruch pociągów WKD.

Utrudnienia na linii WKD w dniu 31.10.2016

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w związku z awarią jednego ze składów w dniu 31.10.2016 (poniedziałek) odwołane zostają następujące pociągi:

  • pociąg nr 300 w relacji Podkowa Leśna Główna (odj. 5:45) - Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 6:27)
  • pociąg nr 205 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (odj. 6:40) - Podkowa Leśna Główna (przyj. 7:22)

Za wszelkie utrudnienia w podróżowaniu serdecznie przepraszamy.

Mazowsze stawia na transport

Źródło: www.mazovia.pl (fot. Ł. Cichocka) 

Zarząd Województwa Mazowieckiego zaakceptował  „Plan wykonawczy do Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 r w obszarze Przestrzeń i Transport”, kończąc tym samym prace nad opracowaniem dokumentu.

Pozytywna opinia

W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie Zespół do spraw dokumentów strategicznych, planistycznych i programowych województwa mazowieckiego rozmawiał na temat projektu „Planu Wykonawczego do Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 r w obszarze Przestrzeń i Transport” wraz z „Prognozą oddziaływania na środowisko”. Omówiono treść dokumentów oraz rozwiązania w nich zawarte. Zespół pozytywnie zaopiniował  plan Zarządowi Województwa Mazowieckiego.

Plan określa niezbędne inwestycje transportowe, poprawiające szeroko rozumianą wewnętrzną i zewnętrzną dostępność regionu. Jest także spełnieniem wymogów wstępnych wykorzystania środków unijnych w obszarze transportu – powiedział marszałek Adam Struzik.

Wysoka jakość

Dokument pokazuje przedsięwzięcia realizowane na poziomie krajowym, regionalnym oraz lokalnych, których wdrożenie pozwoli m.in. na skrócenie czasu podróży, poprawę komfortu i bezpieczeństwa, zwiększenie dostępności regionu a także zmniejszenie emisji szkodliwych substancji.

Zgodny z wytycznymi

Zadaniem planu jest zachowanie spójności inwestycji  z wytycznymi „Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 r. – Innowacyjne Mazowsze” oraz spełnienie tzw. wymogów wstępnych dla wykorzystania środków unijnych wymaganych przez Komisję Europejską. Inwestycje zawarte w planie są podstawą do podejmowania decyzji dotyczących dofinansowania inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Mazowieckiego  2014–2020 oraz ze środków własnych samorządu Mazowsza.

Plan zaakceptował również Zarząd Województwa Mazowieckiego. W najbliższych dniach zostanie on przekazany do Komisji Europejskiej jako spełnienie warunkowości ex-ante dla funduszy europejskich, objętych Wspólnymi Ramami Strategicznymi 2014–2020 dla sektora transportu na poziomie regionalnym, co pozwoli na certyfikowanie środków w ramach działania 7.1 Transport i 7.2. Kolej.

Źródło: http://www.mazovia.pl/aktualnosci/art,5555,mazowsze-stawia-na-transport.html

Spółkę WKD podczas spotkania reprezentował Michał Panfil – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Handlowych WKD.