Zmiana napięcia zasilania w sieci trakcyjnej linii WKD

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że z dniem 28.05.2016 r. nastąpiła zmiana napięcia zasilania w sieci trakcyjnej z 600V do 3000V prądu stałego. Od tego dnia realizacja kolejowych przewozów pasażerskich na całej linii WKD będzie się odbywać z wykorzystaniem taboru przystosowanego wyłącznie do napięcia 3000V, tj. z wykorzystaniem elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN95 (typ 13WE), EN97 (typ 33WE) oraz EN100 (typ 39WE).

Zmiana napięcia zasilania w sieci trakcyjnej na linii WKD do 3000V umożliwiła rozpoczęcie eksploatacji w regularnym ruchu pasażerskim najnowszej generacji pojazdów dostarczonych do Warszawskiej Kolei Dojazdowej – elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN100 (typ 39WE). W dniu 28.05.2016 r. do obsługi linii WKD został skierowany pierwszy z dostarczonych dotychczas trzech pojazdów: EN100-01, który zainaugurował przewozy realizowane przez tą serię w ramach kursu nr 2202: Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 5:03) – Podkowa Lesna Główna (przyj. 5:13), a następnie nr 201: Podkowa Leśna Główna (odj. 5:48) – Milanówek Grudów (przyj. 5:55).

W dniu 29.05.2016 r. na linię WKD wyjechały kolejne dwa pojazdy serii EN100: 02 oraz 03.

Przedsięwzięcie inwestycyjne obejmujące zakup 6 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych jest realizowane w ramach projektu nr KIK/22 pn. „Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej” współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Pojazdy przystosowane do napięcia 3 kV DC (fotorelacja):

Zakończenie eksploatacji EZT serii EN94 - podsumowanie

Dzień 27.05.2016 r. (piątek) przeszedł do historii Warszawskiej Kolei Dojazdowej jako ostatni, w którym w regularnym ruchu pasażerskim znajdowały się elektryczne zespoły trakcyjne serii EN94 (typ 101Na) produkcji wrocławskiego PaFaWagu. Był to również ostatni dzień eksploatacji linii z wykorzystaniem systemu zasilania sieci trakcyjnej prądem stałym o napięciu 600V. Od dnia 28.05.2016 r. nastąpiła zmiana napięcia zasilania w sieci trakcyjnej z 600V na 3000V, w związku z czym dalsza eksploatacja elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN94, przystosowanych wyłącznie do napięcia 600V była niemożliwa. Zostały one jednak zastąpione przez pojazdy najnowszej generacji – serii EN100 (typ 39WE) wyprodukowane przez firmę NEWAG S.A. z Nowego Sącza.

W dniu 27.05.2016 r. obowiązywał rozkład jazdy jak dla sobót, niedziel i świąt, niemniej jednak do 5 składów obsługujących linię WKD według organizacji przewidzianej dla wymienionych dni zostały skierowane 2 dodatkowe składy zestawione z elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN94, które obsłużyły łącznie 20 kursów według przygotowanego harmonogramu.

Do ruchu pasażerskiego skierowano dwa z trzech pozostających w eksploatacji składów. Pierwszy ze składów EN94: 17+34 wyruszył w trasę ze stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska o godz. 5:48 jako pociąg nr 110 do stacji Warszawa Śródmieście WKD. Drugi ze składów EN94: 25+40 wyruszył ze stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska o godz. 6:50 jako pociąg nr 116 również do stacji Warszawa Śródmieście WKD. Trzeci skład: 23+26 skierowano przejazdem służbowym do stacji Komorów do pełnienia funkcji składu rezerwowego.

W ciągu dnia kursujące składy EN94 zapewniły ostatnią okazję do wykonania pamiątkowych zdjęć lub filmów. W późnych godzinach popołudniowych nieuchronnie zaczął się zbliżać koniec 44-letniej służby tej serii pojazdów. Nie licząc prototypowego egzemplarza EN94-01, wyprodukowanego w 1968 r. i na przełomie lat 1968 i 1969 skierowanego do jazd testowych, pojazdy serii EN94 regularną eksploatację podjęły w ciągu 1972 r. Pierwszy ze składów realizujących przewozy w dniu 27.05.2016 r., 25+40 zjechał do Grodziska Mazowieckiego o godz. 18:34 jako pociąg nr 141. Skład rezerwowy 23+26 zjechał jako drugi o godz. 19:30.

Ostatni ze składów, 17+34 zgodnie z założonym harmonogramem wykonał ostatni w historii kurs na linii WKD obsługiwany przez elektryczne zespoły trakcyjne serii EN94. Był to pociąg nr 149 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:05) – Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 20:04) – bezpłatny na podstawie specjalnego biletu okolicznościowego. Ostatni kurs cieszył się ogromną frekwencją na całej trasie przejazdu z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Nie zawiedli również licznie przybyli uczestnicy pożegnania serii EN94 na stacji Warszawa Śródmieście WKD, a w szczególności na stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska, na którą skład 17+34 wjechał – jakżeby inaczej – punktualnie o godz. 20:04 przy dźwięku głośnej syreny.

Wszystkim uczestnikom przybyłym na pokład pojazdu w ramach jego ostatniego kursu, jak również przybyłym na stację Warszawa Śródmieście WKD, Grodzisk Mazowiecki Radońska, inne przystanki osobowe oraz pozostałe miejsca zlokalizowane wzdłuż trasy przejazdu serdecznie dziękujemy.

Zapraszamy do obejrzenia krótkiej fotorelacji z ostatniego dnia eksploatacji elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN94.

Utrudnienia na linii WKD w dniu 28.05.2016 (ZAKOŃCZONE)

AKTUALIZACJA GODZ. 7:00:

Zakończenie utrudnień.

Zakończenie honorowania biletów WKD w pociągach spółki "Koleje Mazowieckie - KM" Sp. z o.o. o godz. 8:00.


AKTUALIZACJA GODZ. 6:10:

Od następujących kursów wyruszających ze stacji początkowych rozkład jazdy pociągów będzie realizowany zgodnie z obowiązującym planem:

  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 6:20) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 7:17)
  • Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 6:35) - Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 7:32)

AKTUALIZACJA GODZ. 6:05:

Pociąg relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska - Warszawa Śródmieście WKD, który wyruszył ze stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska ok. godz. 5:10 dojedzie do stacji Warszawa Śródmieście WKD ok. godz. 6:10.

Powyższy skład zostanie skierowany do obsługi kursu Warszawa Śródmieście WKD (planowy odjazd 6:05) - Milanówek Grudów (planowy przyjazd 6:55). Opóźnienie w tej relacji wyniesie ok. 5 minut.

UWAGA: Pociąg w relacji Warszawa Śródmieście WKD (planowy odjazd 5:20) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (planowy przyjazd 6:17) z uwagi na duże opóźnienie zostaje odwołany na całej relacji (pociąg mógłby wyruszyć w planie zbliżonym do kursu w kierunku Milanówka o godz. 6:05).


AKTUALIZACJA GODZ. 5:50:

O godz. 5:48 odjazd pociągu w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska - Warszawa Śródmieście WKD.


AKTUALIZACJA GODZ. 5:20:

Ok. godz. 5:25 odjazd kolejnego pociągu w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska - Warszawa Śródmieście WKD (odjazd: 5:24)

Ok. godz. 5:40 odjazd pociągu w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska - Podkowa Leśna Główna. Na stacji Podkowa Leśna zmiana kierunku przejazdu do przystanku Milanówek Grudów (odjazd: 5:37).

 


 

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w związku z awarią elektrycznego zespołu trakcyjnego EN97-011 realizującego pociąg służbowy z Grodziska Mazowieckiego do stacji Warszawa Śródmieście, która miała miejsca na szlaku Grodzisk Mazowiecki Radońska - Podkowa Leśna Główna ok. godz. 4:30 i koniecznością ściągnięcia pojazdu do Grodziska Mazowieckiego na linii WKD wystąpią opóźnienia w ruchu pociągów.

Pierwszy pociąg w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska - Warszawa Śródmieście WKD odjechał o godz. 5:10 i uległ opóźnieniu o 40 minut względem pierwszego kursu zaplanowanego w rozkładzie jazdy dla sobót, niedziel i świąt (odj. godz. 4:30).

Pociąg nr 103 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (odj. 5:20) - Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 6:17) ulegnie opóźnieniu o co najmniej 45 minut. Uwaga - opóźnienie pociągu może ulec zmianie.

Uszkodzony skład ok. godz. 5:05 został ściągnięty do stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska.

W związku z awarią wprowadzono honorowanie wszystkich rodzajów biletów WKD w pociągach spółki "Koleje Mazowieckie - KM" Sp. z o.o. na odcinku Warszawa Śródmieście - Grodzisk Mazowiecki. Honorowanie biletów obowiązuje do odwołania.

Za wszelkie utrudnienia w podróżowaniu serdecznie przepraszamy.

Kontrola biletów w pociągach WKD od dnia 1 czerwca 2016 r.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że od dnia 1 czerwca 2016 r. kontrola biletów oraz windykacja należności z tytułu przejazdów bezbiletowych w pociągach WKD, będzie prowadzona przez firmę Z.W. „Renoma” Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie.

W związku z powyższym, w przypadku otrzymania wezwania do zapłaty odwołania przyjmuje i rozpatruje w imieniu WKD:

Z.W. „Renoma” Sp. z o.o.

ul. 3 Maja 67

81-850 Sopot

e-mail: kontakt.wkd@zwrenoma.pl

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 629 39 67 w poniedziałki, środy, piątki w godz. 9:00 – 13:00.

Dotyczy wezwań do zapłaty wystawionych od dnia 1 czerwca 2016 r. 

 

REWIZOR O/Warszawa

Al. Jerozolimskie 144

02-305 Warszawa (budynek PKS POLONUS, Dworzec Zachodni, II piętro, pokój 402)

e-mail: biuro.warszawa@rewizor.eu

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerem telefonu: 735-91-91-90 w poniedziałki, środy, piątki w godz. 8:00 – 15:00.

Interwencje osobiste w siedzibie Biura w poniedziałki, środy, piątki w godz. 8:00 – 15:00.

Dotyczy wezwań do zapłaty wystawionych od dnia 1 czerwca 2015 r. do dnia 31 maja 2016 r.

 

Biuro Windykacji Należności Przewozowych

"Przewozy Regionalne" spółka z o.o. 

Poznań 60-715 ul. Kolejowa 5

e-mail: windykacja@p-r.com.pl fax: (61) 633-43-54

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerami telefonów: 783-932-872 lub 783-933-066, 783-933-067, 783-933-069, 783-933-083 w dni robocze od godz. 7:15-14:45.

Interwencje osobiste w siedzibie Biura w dni robocze od godz. 9:00 - 13:00.

Dotyczy tylko wezwań do zapłaty wystawionych do dnia 31 maja 2015 r. 

 

Z dniem 1 czerwca 2016 r. firma REWIZOR Paweł Adamiak zaprzestaje świadczenia usług w zakresie kontroli biletów na linii WKD.

 

Przejazd na podstawie biletu okolicznościowego pociągiem rejsowym nr 149 w dniu 27.05.2016 r.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zaprasza w dniu 27.05.2016 r. (piątek) na ostatni przejazd w regularnym ruchu pasażerskim elektrycznym zespołem trakcyjnym starej generacji serii EN94.

Ostatni przejazd pojazdem serii EN94 będzie wykonany przez pociąg rejsowy nr 149 relacji: Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:05) – Grodzisk Maz. Radońska (przyj. 20:04)

Szczegółowy rozkład jazdy pociągu rejsowego nr 149:

Warszawa Śródmieście WKD odj. 19:05 Komorów                               odj. 19:35
Warszawa Ochota  WKD                  odj. 19:06 Nowa Wieś Warszawska       odj. 19:38
Warszawa Zachodnia  WKD            odj. 19:09 Kanie Helenowskie                odj. 19:40
Warszawa Reduta Ordona       odj. 19:11 Otrębusy  odj. 19:43
Warszawa Al. Jerozolimskie   odj. 19:13 Podkowa Leśna Wsch.           odj. 19:45
Warszawa Raków                    odj. 19:16 Podkowa Leśna Gł.                odj. 19:50
Warszawa Salomea                 odj. 19:18 Podkowa Leśna Zach.            odj. 19:51
Opacz   odj. 19:20 Kazimierówka  odj. 19:54
Michałowice    odj. 19:23 Brzózki odj. 19:56
Reguły   odj. 19:25 Grodzisk Maz. Okrężna          odj. 19:59
Malichy odj. 19:27 Grodzisk Maz. Piaskowa        odj.20:00                                                  
Tworki odj. 19:29 Grodzisk Maz. Jordanowice   odj. 20:02
Pruszków odj.19:31          Grodzisk Maz. Radońska       przyj. 20:04

Po przybyciu ww. pociągu do stacji Grodzisk Maz. Radońska pojazdy EN94 po ponad 44 latach służby zostaną ostatecznie wycofane z eksploatacji i zastąpione nowoczesnymi pojazdami serii EN100 (typ 39WE).

Przejazd pociągiem rejsowym nr 149  będzie można odbyć na podstawie bezpłatnego biletu okolicznościowego, dostępnego w kasach biletowych WKD w dniu przejazdu.

Serdecznie zapraszamy.

 

Zakończenie eksploatacji elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN94

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że ostatnim dniem kursowania pojazdów serii EN94 będzie 27.05.2016 r. (piątek). Do tego dnia elektryczne zespoły trakcyjne serii EN94 będą eksploatowane w regularnym ruchu pasażerskim według przedstawionej poniżej organizacji.

23.05.2016 – 25.05.2016 (PONIEDZIAŁEK – ŚRODA)

Od poniedziałku 21 maja do środy 25 maja włącznie pojazdy serii EN94 będą obsługiwać wybrane kursy w ramach obowiązującego rozkładu jazdy pociągów dla dnia powszedniego (obsługa przez 2 lub 3 składy).

27.05.2016 (PIĄTEK)

W piątek 27 maja w związku z wydłużonym weekendem oraz prowadzonymi przygotowaniami do zmiany napięcia zasilania w sieci trakcyjnej na linii WKD obowiązywać będzie rozkład jazdy jak dla sobót, niedziel i świąt. Do 5 składów obsługujących linię WKD według organizacji przewidzianej dla wymienionych dni zostaną skierowane 2 dodatkowe składy zestawione z elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN94, które obsłużą łącznie 20 kursów według następującego harmonogramu:

OBIEG NR 1:

Nr poc.

Stacja początkowa

Odjazd

 

Przyjazd

Stacja końcowa

110

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

5.48

6.45

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

403

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

7.00

7.29

KOMORÓW

402

KOMORÓW

7.43

8.12

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

409

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

8.35

9.04

KOMORÓW

408

KOMORÓW

9.18

9.47

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

337

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

10.05

10.47

PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA

332

PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA

13.35

14.17

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

309

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

14.35

15.17

PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA

310

PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA

15.30

16.12

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

317

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

16.30

17.12

PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA

318

PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA

18:05

18:47

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

149

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

19:05

20:04

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

OBIEG NR 2:

Nr poc.

Stacja początkowa

Odjazd

 

Przyjazd

Stacja końcowa

116

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

6.50

7.47

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

407

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

8.05

8:34

KOMORÓW

406

KOMORÓW

8.43

9.12

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

335

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

9.35

10.17

PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA

336

PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA

14.35

15.17

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

313

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

15.35

16.17

PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA

314

PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA

16.35

17.17

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

141

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

17.35

18.34

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

 

Zgodnie z powyższym planem, ostatnim kursem obsługiwanym przez elektryczne zespoły trakcyjne serii EN94 będzie kurs nr 149 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:05) – Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 20:04).

Ostatnia sobota z EN94

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w dniu 21.05.2016 r. (sobota) na linii WKD po raz ostatni pojawią się w ramach rozkładu jazdy dla dni wolnych od pracy elektryczne zespoły trakcyjne serii EN94. Pojazdy obsłużą regularne kursy przewidziane w obowiązującym rozkładzie jazdy.

W sobotę 21.05.2016 r. dwa spośród pięciu składów kierowanych do ruchu pasażerskiego w ramach rozkładu jazdy dla sobót, niedziel i świąt będą stanowiły elektryczne zespoły trakcyjne serii EN94 wyprodukowane i dostarczone do WKD w 1972 r. przez wrocławski PaFaWag. Tym samym wszyscy potencjalnie zainteresowani odbyciem przejazdu jednym z kursów obsługiwanych przez EZT serii EN94 lub pamiątkowym uwiecznieniem na zdjęciach lub filmach zyskają taką możliwość w ciągu innego dnia niż dzień powszedni, w ramach którego pojazdy pozostaną w eksploatacji do 27 maja włącznie.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych do udziału w symbolicznym pożegnaniu elektrycznych zespołów trakcyjnych, które z końcem maja br. po ponad 44 latach służby zostaną definitywnie wycofane z eksploatacji i po zmianie napięcia zasilania w sieci trakcyjnej na linii WKD całkowicie zastąpione przez nowo wyprodukowane pojazdy serii EN100 (typ 39WE).

Aktualnie w bieżącej eksploatacji pozostają trzy składy EZT serii EN94, z których każdy skład jest zestawiony z dwóch dwuczłonowych pojazdów. Składy o numerach 17+34, 23+26 i 25+40 uzupełnia rezerwowy pojazd EN94-35. Dwa z wymienionych składów zostaną w dniu 21 maja 2016 r. wytypowane do obsługi następujących obiegów (każdy „obieg” stanowi zestaw przypisanych dla wybranej jednostki taboru kursów w określonych relacjach jednoznacznie identyfikowanych w rozkładzie jazdy pociągów):

OBIEG NR 1:

Nr poc.

Stacja początkowa

Odjazd

 

Przyjazd

Stacja końcowa

2202

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

5:03

5:13

PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA

201

PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA

5:48

5:55

MILANÓWEK GRUDÓW

202

MILANÓWEK GRUDÓW

6:05

6:57

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

107

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

7:20

8:17

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

122

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

8:35

9:32

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

211

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

9:50

10:40

MILANÓWEK GRUDÓW

212

MILANÓWEK GRUDÓW

11:10

12:02

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

125

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

12:20

13:17

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

134

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

13:35

14:32

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

221

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

14:50

15:40

MILANÓWEK GRUDÓW

222

MILANÓWEK GRUDÓW

16:10

17:02

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

139

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

17:20

18:17

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

152

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

18:35

19:32

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

231

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

19:50

20:40

MILANÓWEK GRUDÓW

232

MILANÓWEK GRUDÓW

21:10

22:02

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

159

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

22:20

23:17

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

OBIEG NR 2:

Nr poc.

Stacja początkowa

Odjazd

 

Przyjazd

Stacja końcowa

108

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

5:15

6:12

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

205

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

6:40

7:30

MILANÓWEK GRUDÓW

206

MILANÓWEK GRUDÓW

8:10

9:02

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

113

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

9:20

10:17

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

126

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

10:35

11:32

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

215

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

11:50

12:40

MILANÓWEK GRUDÓW

216

MILANÓWEK GRUDÓW

13:10

14:02

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

129

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

14:20

15:17

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

144

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

15:35

16:32

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

225

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

16:50

17:40

MILANÓWEK GRUDÓW

226

MILANÓWEK GRUDÓW

18:10

19:02

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

151

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

19:20

20:17

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

156

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

20:35

21:32

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

235

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

21:50

22:40

MILANÓWEK GRUDÓW

236

MILANÓWEK GRUDÓW

23:10

0:02

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

167

WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD

0:20

1:17

GRODZISK MAZ. RADOŃSKA

Zobacz galerię ostatnich pozostających w eksploatacji przedstawicieli serii EN94 (typ 101Na):

W dniu 5 maja 2016 r. w Urzędzie Marszałkowskim odbyło się spotkanie w sprawie alternatywnej komunikacji w ramach aglomeracji tzw. pasma zachodniego

0 dwa tysiące samochodów mniej przy wjeździe do Warszawy z kierunku zachodniego. Takie dane wskazują ościenne gminy po wprowadzeniu nowej formy obsługi komunikacyjnej pasma zachodniego województwa mazowieckiego w korytarzu dzielnica Bemowo m.st. Warszawy–Stare Babice–Ożarów Mazowiecki–Leszno–Błonie–Kampinos–Sochaczew.

O projekcie, marszałek Adama Struzik rozmawiał m.in. z przedstawicielami zainteresowanych samorządów powiatowych i gminnych, Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) i Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. (WKD).


Sytuacja wyjściowa

Rosnące utrudnienia pasma zachodniego województwa mazowieckiego doprowadziły do licznych postulatów wskazujących na konieczność poprawy powiązań komunikacyjnych. Są one związane ze wzrostem ruchu drogowego, szczególnie w dojazdach do Warszawy. Problem potęguje silna tendencja do zabudowywania tego obszaru nowymi osiedlami mieszkaniowymi, zakładami produkcyjnymi i usługowymi. Ideą przedsięwzięcia jest stworzenie systemu transportu zbiorowego zapewniającego wysoki standard obsługi pasma zachodniego oraz efektywnego pod względem kosztów i korzyści społecznych. Poprawa warunków komunikacyjnych jest ważna także dla samorządu województwa. Postulat rozwoju pasma zachodniego transportem zbiorowym znalazł swoje odbicie w dokumentach strategicznych Mazowsza.


Alternatywna komunikacja w ramach aglomeracji

Na spotkaniu przedstawiono dotychczasowe ustalenia dotyczące nowej formy obsługi komunikacyjnej tzw. pasma zachodniego, czyli gmin leżących na południe od Puszczy Kampinoskiej między Warszawą a Sochaczewem. Z wykonanego na zlecenie samorządów lokalnych studium wykonalności wynika, że optymalnym rozwiązaniem problemów komunikacji publicznej w tym pasie jest wprowadzenie ekspresowych linii autobusowych kursujących po wydzielonych jezdniach (bus rapid transit, BRT). Systemy BRT są z powodzeniem stosowane w ponad 200 miastach na świecie, głównie w Ameryce Południowej. W Europie korzystają z nich takie miasta jak Paryż, Londyn, Manchester i Praga. To alternatywny względem tramwaju i innowacyjny sposób przewozu osób oparty na specjalnym transporcie autobusowym. W stosunku do proponowanych wcześniej rozwiązań szynowych, charakteryzuje się o połowę niższymi kosztami budowy i mniejszą powierzchnią konieczną do zajęcia przez infrastrukturę linii komunikacyjnej. Koszt całej inwestycji (budowy linii, wykupu gruntów i zakupu taboru) wyniesie 350 mln zł. Linia BRT będzie łączyć się z warszawskim metrem na stacji Chrzanów, jednak możliwe jest wprowadzenie jej do bardziej centralnie położonej stacji końcowej na terenie miasta. Podmiotem zarządzającym linią będzie Warszawska Kolej Dojazdowa. Możliwymi do zastosowania rozwiązaniami są autobusy elektryczne lub hybrydowe, osiągające prędkość do 80 km/ha. Przyczyni się to do ograniczenia negatywnego wpływu transportu na otulinę Kampinoskiego Parku Narodowego. Równolegle powstanie ścieżka rowerowa.

 

UM 0120   UM 0123   

UM 0116

Źródło: www.mazovia.pl

W dniu 27.05.2016 r. będzie obowiązywać organizacja ruchu jak w soboty, niedziele i święta

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w dniu 27 maja 2016 r. (piątek) w związku z planowaną zmianą napięcia zasilania w sieci trakcyjnej z 600V do 3000V zostaje wprowadzona organizacja ruchu pociągów jak w soboty, niedziele i święta
Uwzględniając jednak potrzeby podróżnych w porannym oraz popołudniowym szczycie przewozowym uruchomionych zostanie 20 dodatkowych pociągów.  

Kierunek: Grodzisk Maz. Radońska / Milanówek Grudów – Podkowa Leśna - Warszawa Śródmieście

Nr pociągu

Oznaczenie

 

Odjazd

 

Przyjazd

110

A1

Grodzisk Maz. Radońska

5.48

Warszawa Śródmieście WKD

6.45

116

A1

Grodzisk Maz. Radońska

6.50

Warszawa Śródmieście WKD

7.47

402

A1

Komorów

7.43

Warszawa Śródmieście WKD

8.12

406

A1

Komorów

8.43

Warszawa Śródmieście WKD

9.12

408

A1

Komorów

9.18

Warszawa Śródmieście WKD

9.47

332

A1

Podkowa Leśna Główna

13:35

Warszawa Śródmieście WKD

14.17

336

A1

Podkowa Leśna Główna

14.35

Warszawa Śródmieście WKD

15.17

310

A1

Podkowa Leśna Główna

15.30

Warszawa Śródmieście WKD

16.12

314

A1

Podkowa Leśna Główna

16.35

Warszawa Śródmieście WKD

17.17

318

A1

Podkowa Leśna Główna

18.05

Warszawa Śródmieście WKD

18.47


Kierunek: Warszawa Śródmieście - Podkowa Leśna - Milanówek Grudów / Grodzisk Maz. Radońska

Nr pociągu

Oznaczenie

 

Odjazd

 

Przyjazd

403

A1

Warszawa Śródmieście WKD

7.00

Komorów

7.29

407

A1

Warszawa Śródmieście WKD

8.05

Komorów

8:34

409

A1

Warszawa Śródmieście WKD

8.35

Komorów

9.04

335

A1

Warszawa Śródmieście WKD

9.35

Podkowa Leśna Główna

10.17

337

A1

Warszawa Śródmieście WKD

10.05

Podkowa Leśna Główna

10.47

309

A1

Warszawa Śródmieście WKD

14:35

Podkowa Leśna Główna

15.47

313

A1

Warszawa Śródmieście WKD

15.35

Podkowa Leśna Główna

16.17

317

A1

Warszawa Śródmieście WKD

16.30

Podkowa Leśna Główna

17.12

141

A1

Warszawa Śródmieście WKD

17.35

Grodzisk Maz. Radońska

18.34

149

A1

Warszawa Śródmieście WKD

19.05

Grodzisk Maz. Radońska

20.04


Pobierz rozkład jazdy pociągów ważny w dniu 27.05.2016 r.

Komunikat w sprawie zmiany napięcia zasilania w sieci trakcyjnej linii WKD

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w dniu 01.05.2016 r. w związku z planowaną zmianą napięcia zasilania w sieci trakcyjnej z 600V do 3000V zostanie załączone napięcie 3000V na całej linii WKD oraz odbędzie się przejazd pociągu służbowego w celu sprawdzenia możliwości eksploatacji lnii. 

W dniu 28.05.2016 r. spółka planuje rozpoczęcie realizacji przewozów taborem przystosowanym do napięcia 3000V.

Ostatni przejazd w regularnym ruchu pasażerskim taborem starej generacji - serii EN94 produkcji "PAFAWAG" oraz symboliczne pożegnanie tego taboru odbędzie się w dniu 27.05.2016 r. - po 44 latach eksploatacji.