UWAGA! ETAP 1 i 2 MODERNIZACJI MOSTU NA RZECE ZIMNA WODA W KM 20.508 LINII KOLEJOWEJ NR 47 NA SZLAKU KOMORÓW - PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA W OKRESIE OD 01.06.2017-31.07.2017. WIĘCEJ INFORMACJI W "AKTUALNOŚCIACH"

Konsultacje w sprawie konkursu "Przystanek dla WKD"

Zapraszamy do wzięcia udziału w konsultacjach założeń drugiej edycji konkursu na wykonanie projektu wizualizacji i identyfikacji stacji i przystanków WKD pn. "Przystanek dla WKD". Konsultacje rozpoczęły się w dniu 08.04.2015 r. (środa) i potrwają do dnia 07.05.2015 r. (czwartek).

Pobierz formularz konsultacyjny w formacie DOCX

Pobierz formularz konsultacyjny w formacie PDF

Poniżej przedstawiono zakres, cel oraz sposób uczestnictwa w konsultacjach

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zamierza zrealizować przedsięwzięcie pn. "Modernizacja obiektów małej infrastruktury przystankowej w obrębie linii WKD". Obejmie ono instalację na wszystkich 45 obiektach peronowych stacji i przystanków linii WKD nowych elementów wyposażenia służącego do komfortowej obsługi podróżnych oczekujących na przejazd, tj. m.in.: wiat przystankowych, ławek, oświetlenia, wygrodzeń, dróg dojścia dla osób o ograniczonej mobilności – na podstawie kompleksowego projektu architektonicznego wraz z identyfikacją wizualną. Realizacja przedsięwzięcia odbędzie się w ramach projektu pn. „Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej”, współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Modernizacja obiektów małej infrastruktury przystankowej zostanie zrealizowana w formule „projektuj i buduj” z wykorzystaniem wstępnej koncepcji projektowej wizualizacji i identyfikacji, która zostanie przygotowana i przedłożona w ramach ogłoszonego otwartego konkursu. Celem projektu wizualizacji i identyfikacji jest stworzenie nowego, unikalnego dla WKD wzoru elementów infrastruktury przystankowej na bazie dowolnego połączenia figur i brył geometrycznych.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. za pośrednictwem powyższego formularza konsultacyjnego zwraca się do wszystkich zainteresowanych o przedłożenie propozycji, opinii i wniosków w zakresie potrzeb i wymagań, które posłużą do sformułowania określonych założeń dla odpowiedniego i wyczerpującego opisu zadania będącego przedmiotem konkursu.

Termin, forma i miejsce złożenia formularza:

  1. Korespondencja elektroniczna: Formularz wypełniony elektronicznie (w formacie DOC/DOCX/PDF) lub skan formularza wypełnionego odręcznie (format JPG/PDF/PSD) do dnia 07.05.2015 r., godz. 23:59 na adres: marketing@wkd.com.pl z dopiskiem w tytule wiadomości: „konsultacje”.
  2. Korespondencja papierowa: Formularz wypełniony odręcznie lub elektronicznie oraz wydrukowany przesłany w kopercie do dnia 07.05.2015 r. (decyduje data stempla pocztowego) na adres spółki: Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o., 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Batorego 23 lub złożony osobiście do Sekretariatu spółki.

Dodatkowe informacje w zakresie wypełnienia formularza:

  1. Wersja elektroniczna: Obszar przeznaczony na udzielenie odpowiedzi może podlegać dowolnemu powiększeniu stosownie do zamieszczonej treści. Liczba znaków jest nieograniczona.
  2. Wersja papierowa: W przypadku braku wolnego miejsca w obszarze przeznaczonym na udzielenie odpowiedzi w ramach odręcznego wypełniania wydrukowanego uprzednio formularza dopuszczalne dołączenie dodatkowych stron z odniesieniem do numeru właściwego pytania. Dodatkowe strony powinny zostać ponumerowane – z zachowaniem kontynuacji numeracji.

Wyniki konsultacji zostaną opublikowane w ciągu 14 dni od daty zamknięcia, tj. do dnia 21.05.2015 r.


Wyniki konsultacji - Część I (tabela uwag)

Pobierz formularz wyników konsultacji (tabela uwag)

Certyfikat ISO 9001:2008

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, iż w 2014 roku podjęto prace związane ze stworzeniem systemu zarządzania jakością, zgodnego z normą ISO 9001:2008. 
W dniu 10 lutego 2015 r. Warszawska Kolej Dojazdowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością otrzymała certyfikat ISO 9001:2008 w zakresie planowania i realizacji usług przewozów pasażerskich aglomeracyjnych, który potwierdza, iż system zarządzania jakością spełnia wymogi normy. 
Jednocześnie spółka otrzymała również ,,certyfikat IQNet” – międzynarodowej sieci jednostek certyfikujących, który uzupełnia certyfikat CSQ.

 

Karta Dużej Rodziny w pociągach WKD

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż z dniem 1 stycznia 2015 r. weszła w życie ustawa z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny i nowelizacja ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego oraz rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 23 grudnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie dokumentów poświadczających uprawnienia do korzystania z ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego.
Na mocy powyższych aktów prawnych od 1 stycznia 2015 r. rodzice oraz współmałżonkowie rodziców legitymujący się Kartą Dużej Rodziny, uprawnieni są do przejazdów pociągami WKD na podstawie biletów z ulgą ustawową:

  1. 37% - na podstawie biletów jednorazowych;
  2. 49% - na podstawie biletów odcinkowych miesięcznych imiennych.

W/w uprawnienie poświadcza Karta Dużej Rodziny okazywana wraz z dowodem osobistym lub innym dokumentem umożliwiającym stwierdzenie tożsamości osoby uprawnionej.

WKD zachęca do wynajmowania miejsc reklamowych

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o. o. zachęca do wynajmowania następujących miejsc reklamowych:

  • ramki formatu A3 znajdujące się w taborze, 
  • ramki formatu A1 znajdujące się na budynkach stacyjnych w Grodzisku Mazowieckim, Pruszkowie, Michałowicach oraz na stacji Warszawa Śródmieście WKD,
  • billboardy znajdujące się na peronach Warszawa Śródmieście WKD, Warszawa Ochota WKD, Michałowice, Podkowa Leśna Gł., Grodzisk Maz. Piaskowa.

Informacje na temat zasad udostępniania ww. miejsc reklamowych można znaleźć na stronie internetowej www.wkd.com.pl lub uzyskać pod nr tel. 22 755 47 60, Dział Marketingu i Sprzedaży Usług.

Wyniki przewozowe 2014 r.

 Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż w 2014 r. odnotowała wzrost: 

  • pracy eksploatacyjnej, 
  • liczby przewiezionych pasażerów oraz
  • pracy przewozowej.

Dzięki obowiązującemu w 2014r. rozkładowi jazdy pociągów oraz niskiej liczbie odwołań pociągów (spowodowanych wypadkami, awariami taboru oraz potrzebami naprawy torów na linii) – WKD  osiągnęła pracę eksploatacyjną na poziomie 1 300 525 pociągokilometrów, czyli o 7,07% więcej jak w roku 2013.
Ponadto w 2014r. WKD odnotowała wzrost liczby przewiezionych pasażerów w stosunku do 2013r. o 7,34%, tj. o 542 994 osób i osiągnęła poziom 7 942 015 osób.

Liczba przewiezionych pasażerów w pociągach WKD w latach 2003 – 2014

Dane statystyczne - wykres

Na powyższe przełożyło się wiele czynników wewnętrznych takich jak: modyfikacja rozkładu jazdy, skierowanie do ruchu dodatkowego taboru, czy też rezygnacja z tzw. wakacyjnego rozkładu jazdy, charakteryzującego się ograniczeniem liczby uruchamianych pociągów w dniach roboczych oraz największa w kraju niezawodność i punktualność kursowania pociągów, jak i czynników zewnętrznych tj.: remonty prowadzone na linii PKP PLK na odcinku Warszawa – Grodzisk Maz., następstwem których były duże utrudnienia w ruchu pociągów przewoźników KM i SKM.
Liczba przewiezionych pasażerów przełożyła się bezpośrednio na wykonaną pracę przewozową. W 2014r. WKD odnotowała pracę przewozową na poziomie 128 498 415 pasażerokilometrów, tj. o 9,8% więcej, jak w roku ubiegłym.

Dziękujemy podróżnym za korzystanie z naszych usług.

Audyt certyfikujący

W dniach 9 - 11 grudnia 2014 r. w spółce Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. został przeprowadzony audyt certyfikujący, w wyniku którego WKD uzyskała rekomendację do wydania certyfikatu zgodności Systemu Zarządzania Jakością z normą ISO 9001:2008.
Zakres certyfikacji obejmował „Planowanie i realizację usług przewozów pasażerskich aglomeracyjnych”.

Gepard Biznesu 2013

Statuetka geparda

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. została wyróżniona w VIII edycji Ogólnopolskiego Konkursu Gepard Biznesu 2013. 
Konkurs prowadzony jest od 2006 r. przez Instytut Nowoczesnego Biznesu i Magazyn Przedsiębiorców „Europejska Firma”.
Instytut prowadzi badania sytuacji finansowej przedsiębiorstw w Polsce według różnych wskaźników, na podstawie danych z Krajowego Rejestru Sądowego zbieranych na potrzeby Konkursu Gepardy Biznesu. 
Do VIII edycji Ogólnopolskiego Konkursu Gepard Biznesu 2013 zostały zakwalifikowane te firmy, które w latach 2011 - 2012 miały każdego roku przynajmniej pół miliona złotych przychodów, wykazywały zysk netto, a wartość ich kapitału była dodatnia.
Wśród nich znalazła się również Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o., która rozwija się na tyle dynamicznie, że została doceniona przez kapitułę i otrzymała statuetkę Gepard Biznesu 2013.

Odsłonięcie tablicy pamiątkowej

W sobotę, 13 września 2014 r. o godz. 12:00 na stacji „Podkowa Leśna Główna” odbyło się uroczyste odsłonięcie tablicy upamiętniającej 90. rocznicę otrzymania przez spółkę akcyjną „Siła i Światło” koncesji na budowę Elektrycznej Kolei Dojazdowej. Uroczystość została zorganizowana w ramach tegorocznych Europejskich Dni Dziedzictwa staraniem Urzędu Miejskiego w Podkowie Leśnej oraz spółki Warszawska Kolej Dojazdowa.

Uroczystość odsłonięcia pamiątkowej tablicy stała się również okazją do uhonorowania przez Zarząd Główny Stowarzyszenia Elektryków Polskich medalami im. Michała Doliwo-Dobrowolskiego, twórcy systemu prądu trójfazowego – spółki Warszawska Kolej Dojazdowa dla upamiętnienia wdrożenia zaprojektowanego rozwiązania dla tego systemu w trakcji powstałej Elektrycznej Kolei Dojazdowej, a także społeczności Miasta Ogrodu Podkowa Leśna w podziękowaniu za uhonorowanie Twórcy systemu trójfazowego (na ten temat można przeczytać w artykule opublikowanym na stronie Urzędu Miejskiego Podkowy Leśnej: „Odsłonięcie tablicy Michała Doliwo-Dobrowolskiego” i wdrożenia jego systemu dla potrzeb miasta w związku z przypadającą 95. rocznicą tego wydarzenia.

W uroczystości odsłonięcia tablicy na peronie stacji „Podkowa Leśna Główna” oraz uhonorowania okolicznościowymi medalami udział wzięli m.in. Pani Małgorzata Stępień-Przygoda, Burmistrz Miasta Ogrodu Podkowa Leśna, Pan Grzegorz Dymecki, Prezes Zarządu spółki Warszawska Kolej Dojazdowa, Pan Piotr Szymczak, Prezes Stowarzyszenia Elektryków Polskich oraz Pan Stefan Molęda, pomysłodawca oraz wnioskodawca upamiętnienia rocznicy uzyskania koncesji na budowę linii Elektrycznej Kolei Dojazdowej. Koncesja na budowę i eksploatację normalnotorowej (o rozstawie szyn 1435 mm) kolei elektrycznej z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego wydana została Zarządzeniem Prezydenta RP z 12 listopada 1924 r. i ogłoszona w Dzienniku Ustaw RP nr 100 z dnia 21 listopada 1924 r.

 

Uroczyste otwarcie Pałacu w Sannikach w dniu 20.09.2014 r.

Pałac w Sannikach

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zaprasza na uroczyste otwarcie Europejskiego Centrum Artystycznego im. Fryderyka Chopina w Sannikach, które odbędzie się 20.09.2014 r.
Samorząd Województwa Mazowieckiego od 2008 r. wspólnie z Gminą Sanniki współprowadzi „Europejskie Centrum Artystyczne im. Fryderyka Chopina w Sannikach”. Inspiracją do utworzenia Europejskiego Centrum było nawiązanie do obchodów 200 lecia urodzin F. Chopina. w 2010 r. oraz upamiętnienie pobytu w 1828 r. w sannickim pałacu Chopina u szkolnego kolegi K. Pruszaka, podczas którego zostało skomponowane Rondo C-dur na dwa fortepiany. W 2006 r. rozpoczęto rewitalizację całego kompleksu, która w chwili obecnej dobiega końca.

Szczegołowe informacje na stronie www.ecasanniki.pl

Więcej nowych pociągów w WKD

W dniu 26 sierpnia 2014 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego władze spółki i przedstawiciele firmy NEWAG podpisali w obecności Marszałka Adama Struzika umowę na dostawę taboru. Jest to bardzo dobra informacja dla pasażerów Warszawskiej Kolei Dojazdowej, gdyż w ciągu najbliższych dwóch lat spółka, której głównym udziałowcem jest Samorząd Województwa Mazowieckiego pozyska kolejnych 6 nowych pociągów. Zakup jest współfinansowany ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.

To kolejna inwestycja, która unowocześnia tabor WKD. Wzdłuż tej linii do pracy jeździ do 8 mln rocznie ludzi, więc dodatkowe pociągi są tu niezwykle ważne – rozpoczął spotkanie marszałek Adam Struzik. – Powoli kończymy proces całkowitej wymiany taboru, jeśli chodzi o WKD.

Nowe pociągi to lepsza jakość i komfort podróży dla pasażerów, w tym przede wszystkim dla mieszkańców sześciu gmin: Michałowic, Pruszkowa, Brwinowa, Milanówka, Podkowy Leśnej, Grodziska Mazowieckiego oraz dwóch dzielnic Warszawy – Włoch i Ochoty. To również większe bezpieczeństwo. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w system monitoringu z rejestratorem zdarzeń, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej z układem okien umożliwiającym swobodne przewietrzanie składu oraz system zliczania podróżnych.

Sześć nowych wagonów da nam możliwość zwiększenia oferty przewozowej – dodał Grzegorz Dymecki prezes zarządu WKD. – Po prostu zorganizujemy więcej pociągów rano, dzięki czemu będzie mniejszy tłok w pociągach.

Pojazd długości 60 m będzie składał się z 6 członów i pomieści 164 pasażerów na miejscach siedzących. W pojeździe przewidziano 4 miejsca dla wózków inwalidzkich z zastosowaniem ramp odkładanych, umożliwiających wjazd wózka, oraz 8 miejsc do przewozu rowerów. Każdy pojazd wyposażony będzie w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD rozmieszczonymi w sposób zapewniający dobrą widoczność z każdego miejsca w pojeździe.

Jesteśmy w trakcie kończenia prac projektowych i zgodnie z harmonogramem pierwszy pociąg będzie dostarczony w półtora roku, pozostałe – w dwa lata. Będą to pociągi w pełni przyjazne dla pasażera, mające wszystko to, co dziś pociągi powinny mieć – wygodne fotele, klimatyzacja, możliwość przewożenia rowerów, miejsca dla osób niepełnosprawnych – powiedział Zbigniew Konieczek prezes zarządu NEWAG S.A.

Zakup taboru realizowany jest w ramach projektu Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Planowane w ramach projektu działania to kolejny etap kompleksowej modernizacji systemu komunikacji WKD obejmującej zapisaną w Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego integrację z innymi środkami transportu publicznego. Oczywiście, nie można tego osiągnąć bez inwestycji w tabor, dzięki którym podnosi się atrakcyjność komunikacji publicznej. Cenne są również tutaj doświadczenia zachodnich partnerów. Sprawdzone rozwiązania w zakresie organizacji transportu publicznego są cechą wyróżniającą systemy komunikacji publicznej Szwajcarii, z którymi przedstawiciele WKD mieli okazję zapoznać się podczas wizyty studyjnej oraz w ramach wymiany informacji z podmiotami funkcjonującymi na szwajcarskim rynku transportowym.

Projekt rozpoczął się formalnie już w dniu 1 czerwca 2012 r. wraz z podpisaniem umowy pomiędzy Ministerstwem Rozwoju Regionalnego a Szwajcarskim Sekretariatem ds. Gospodarczych. Zakończenie przewidzianych w projekcie działań zaplanowano przed upływem 2016 r.

Całkowity koszt inwestycji wyniesie 124,7 mln zł, z tego ponad 57,8 mln zł pochodzić będzie ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Pozostała kwota zostanie zapewniona ze środków własnych spółki. Koszt zakupu nowego taboru w ramach realizowanego projektu wynosi ponad 98 mln zł, z czego 45,5 mln zł stanowić będzie udział funduszy szwajcarskich. Pozostałe środki w ramach realizowanego projektu będą wydatkowane na podwyższenie jakości oraz komfortu podróży na linii WKD w odniesieniu do zarządzanej infrastruktury, tj. w zakresie modernizacji wyposażenia przystanków oraz stworzenia systemu informacji pasażerskiej i monitoringu.

Nowy tabor do obsługi linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej to elektryczne zespoły trakcyjne przystosowane do pracy pod napięciem zasilania 3000V prądu stałego. Maksymalna prędkość eksploatacyjna, z jaką będą poruszać się pojazdy w ruchu pasażerskim wyniesie 80 km/h.

Podstawowe kryteria, jakie musi spełniać nowy tabor przeznaczony do obsługi przewozów aglomeracyjnych na linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej są następujące:

  • poprawa charakterystyk trakcyjnych – w zakresie przyśpieszenia oraz opóźnienia hamowania;
  • dostosowanie do istniejącego zaplecza technicznego;
  • wysoka gotowość eksploatacyjna;
  • maksymalizacja przestrzeni dostępnej dla podróżnych.
Kalendarium najważniejszych wydarzeń związanych z zakupem taboru w ramach wniosku złożonego przez Warszawską Kolej Dojazdową
19.01.2009 Otwarcie naboru wniosków na projekty w ramach Priorytetu 2 „Środowisko i Infrastruktura” Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (obszar tematyczny „Odbudowa, remont, przebudowa i rozbudowa podstawowej infrastruktury oraz poprawa stanu środowiska, Cel 3: Poprawa zarządzania, bezpieczeństwa, wydajności i niezawodności lokalnych/regionalnych publicznych systemów transportowych)
20.03.2009 złożenie we Władzy Wdrażającej Programy Europejskie Zarysu Projektu przez WKD
28.10.2009 zatwierdzenie Zarysu Projektu WKD przez Szwajcarski Sekretariat Stanu ds. Gospodarczych (SECO) wraz ze zwróceniem się o przygotowanie Kompletnej Propozycji Projektu
30.09.2010 złożenie we Władzy Wdrażającej Programy Europejskie Kompletnej Propozycji Projektu przez WKD
21.11.2011 zatwierdzenie Kompletnej Propozycji Projektu WKD przez SECO
01.06.2012 podpisanie Umowy ws. Projektu pomiędzy Szwajcarią reprezentowaną przez SECO a Rzeczypospolitą Polską reprezentowaną przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
26.06.2012 podpisanie Umowy ws. Realizacji Projektu pomiędzy Władzą Wdrażającą Programy Europejskie a Warszawską Koleją Dojazdową sp. z o.o.
07.11.2012 oficjalna inauguracja projektu WKD i podjęcie przygotowań do ogłoszenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę 6 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych
29.11.2013 ogłoszenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę 6 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych
25.02.2014 otwarcie ofert w postępowaniu przetargowym na dostawę 6 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych
26.08.2014 podpisanie umowy na dostawę 6 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych pomiędzy WKD i NEWAG
26.02.2016 rozpoczęcie dostaw 6 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych
22.08.2016 zakończenie dostaw 6 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych

 

 Szwajcarsko-Polski Program Współpracy jest formą bezzwrotnej pomocy finansowej przyznanej przez Szwajcarię Polsce w ramach wsparcia udzielonego nowym państwom członkowskim Unii Europejskiej. Blisko 1.3 mld franków szwajcarskich trafi do dwunastu nowych państw członkowskich, z czego 489 mln CHF (czyli ok. 310 mln euro) przeznaczona została dla Polski.

Celem Programu jest przyczynienie się do zmniejszenia różnic społeczno-gospodarczych pomiędzy Polską a bardziej rozwiniętymi państwami rozszerzonej UE, a także różnic na obszarze Polski – pomiędzy ośrodkami miejskimi a regionami słabo rozwiniętymi pod względem strukturalnym.

Wsparcie rozdysponowane jest w obszarach dotyczących m.in. środowiska i infrastruktury, rozwoju regionalnego, ochrony zdrowia, badań naukowych, stypendiów dla naukowców, wsparcia dla organizacji pozarządowych oraz funduszy venture capital. Do 14 czerwca 2012 r., gdy upłynął termin zaciągania zobowiązań, strony polska i szwajcarska podpisały łącznie 58 umów na całkowitą kwotę dostępnej alokacji. Tym samym udało się zakontraktować 100 proc. środków przeznaczonych na pomoc dla Polski. W ramach SPPW przeprowadzono już ok. 80 konkursów, włączając również konkursy na podprojekty.

 

19.01.2009 r.:

Otwarcie naboru wniosków na projekty w ramach Priorytetu 2 „Środowisko i Infrastruktura” Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (obszar tematyczny Odbudowa, remont, przebudowa i rozbudowa podstawowej infrastruktury oraz poprawa stanu środowiska, Cel 3: Poprawa zarządzania, bezpieczeństwa, wydajności i niezawodności lokalnych/regionalnych publicznych systemów transportowych)

20.03.2009 r.:

złożenie we Władzy Wdrażającej Programy Europejskie Zarysu Projektu przez WKD

28.10.2009 r.:

zatwierdzenie Zarysu Projektu WKD przez Szwajcarski Sekretariat Stanu ds. Gospodarczych (SECO) wraz ze zwróceniem się o przygotowanie Kompletnej Propozycji Projektu

30.09.2010 r.:

złożenie we Władzy Wdrażającej Programy Europejskie Kompletnej Propozycji Projektu przez WKD

21.11.2011 r.:

zatwierdzenie Kompletnej Propozycji Projektu WKD przez SECO

01.06.2012 r.:

podpisanie Umowy ws. Projektu pomiędzy Szwajcarią reprezentowaną przez SECO a Rzeczypospolitą Polską reprezentowaną przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego

26.06.2012 r.:

podpisanie Umowy ws. Realizacji Projektu pomiędzy Władzą Wdrażającą Programy Europejskie
a Warszawską Koleją Dojazdową sp. z o.o.

07.11.2012 r.:

oficjalna inauguracja projektu WKD i podjęcie przygotowań do ogłoszenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę 6 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych

29.11.2013 r.:

ogłoszenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę 6 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych

25.02.2014 r.:

otwarcie ofert w postępowaniu przetargowym na dostawę 6 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych

26.08.2014 r.:

podpisanie umowy na dostawę 6 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych pomiędzy WKD i NEWAG

26.02.2016 r.:

rozpoczęcie dostaw 6 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych

22.08.2016 r.:

zakończenie dostaw 6 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych