UWAGA! ETAP 2 MODERNIZACJI MOSTU NA RZECE ZIMNA WODA W KM 20.508 LINII KOLEJOWEJ NR 47 NA SZLAKU KOMORÓW - PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA ORAZ NAPRAWA TORU NR 2 NA SZLAKU KOMORÓW - PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA W OKRESIE 01.07.2017-31.07.2017. WIĘCEJ INFORMACJI W "AKTUALNOŚCIACH"

Oferty dla pasażerów

1. BILETY JEDNORAZOWE

Do przejazdu jednorazowego uprawnia bilet jednorazowy strefowy czasowy, skasowany w danym pociągu, na przejazd w danej strefie czasowej. W przypadku uszkodzenia kasownika elektronicznego w wagonie, podróżny obowiązany jest skasować bilet w drugim kasowniku umieszczonym w tym wagonie, a w razie uszkodzenia obydwu kasowników (i tylko w tym wypadku) dopuszcza się skasowanie biletu odręcznie przez podróżnego – w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika, wpisując w sposób trwały np. długopisem: datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.

Bilet na przejazd jest ważny w:

  1. I strefie czasowej – do 19 minut
  2. II strefie czasowej – do 38 minut
  3. III strefie czasowej – powyżej 38 minut

od skasowania, wg czasu przejazdu określonego w rozkładzie jazdy pociągów. Nie planowanego postoju pociągu (opóźnienia) nie wlicza się do czasu ważności biletu.

Bilety jednorazowe można nabyć na przejazdy wg taryfy:

  1. normalnej
  2. z ulgą handlową 45%, 50%, 85%
  3. z ulgą ustawową: 33%, 37%, 49%, 51%,78%, 93%, 95%, 100%.

UWAGA! Bilet jest ważny tylko w pociągu, w którym został skasowany.

Osoby uprawnione do ulgi 100% zobowiązane są posiadać ważny bilet na przejazd. Podróżni nie posiadający takiego biletu traktowani będą jak bez ważnego biletu, ze wszystkimi konsekwencjami wynikającymi z tego tytułu.

Na linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej obowiązują bilety nabyte wyłącznie w:
1) kasie biletowej WKD,
2) placówce handlowej upoważnionej przez WKD,
3) automacie biletowym WKD,
4) przez komórkę.

TABELA OPŁAT ZA BILETY JEDNORAZOWE

Rodzaj zastosowanej ulgiI strefa czasowa
(do 19 minut) 
wg rozkładowego czasu przejazdu
II strefa czasowa
(do 38 minut)
wg rozkładowego czasu przejazdu
III strefa czasowa
(ponad 38 minut)
wg rozkładowego czasu przejazdu
Taryfa normalna 3,60 zł 4,80 zł 7,00 zł
Taryfa ulgowa 33%
(ulga ustawowa)
2,40 zł 3,20 zł 4,70 zł
Taryfa ulgowa 37%
(ulga ustawowa)
2,30 zł 3,00 zł 4,40 zł
Taryfa ulgowa 49%
(ulga ustawowa)
1,85 zł 2,45 zł 3,60 zł
Taryfa ulgowa 50%
(ulga handlowa)
1,80 zł 2,40 zł 3,50 zł
Taryfa ulgowa 51%
(ulga ustawowa)
1,76 zł 2,35 zł 3,43 zł
Taryfa ulgowa 70%
(ulga handlowa)
1,80 zł 1,80 zł 2,10 zł
Taryfa ulgowa 78%
(ulga ustawowa)
0,80 zł 1,00 zł 1,50 zł
Taryfa ulgowa 93%
(ulga ustawowa)
0,25 zł 0,34 zł 0,49 zł
Taryfa ulgowa 95%
(ulga ustawowa)
0,20 zł 0,25 zł 0,35 zł
BILET ABONAMENTOWY
(5 przejazdów odpłatnych + 1 gratis)
18,00 zł 24,00 zł 35,00 zł
Bilety sprzedawane przez maszynistów:
1) wg taryfy normalnej
2) ulga ust. 100%
5,00 zł (3,60 zł + 1,40 zł)
(0,00 zł)
6,00 zł (4,80 zł + 1,20 zł)
(0,00 zł)
8,00 zł (7,00 zł + 1,00 zł)
(0,00 zł)

 

2. BILETY JEDNORAZOWE ABONAMENTOWE

(5 przejazdów odpłatnych + 1 gratis)
Bilet abonamentowy uprawnia do 6 przejazdów w danej strefie czasowej, za który przewoźnik pobiera opłatę wg taryfy normalnej, stanowiącą równowartość ceny za 5 przejazdów w danej relacji.

Ceny biletów abonamentowych:
I strefa - 18,00 zł
II strefa - 24,00 zł
III strefa - 35,00 zł

Podróżny obowiązany jest skasować kupon biletu abonamentowego na określony przejazd w kasowniku, zaraz po wejściu do pociągu. Kupon stanowi integralną część biletu abonamentowego i do czasu zakończenia przejazdu nie wolno go odrywać. Kupon oderwany od biletu jest nieważny.

Bilety abonamentowe można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. placówce handlowej upoważnionej przez WKD
  3. automacie biletowym WKD (automat wydaje 6 kolejno zakupionych biletów jednorazowych z tym samym numerem biletu).

3. BILETY JEDNORAZOWE MIEJSKIE

Bilet miejski uprawnia do jednorazowego przejazdu linią WKD w tzw. „strefie miejskiej” znajdującej się w obrębie miast:

  1. Grodzisk Mazowiecki – ograniczonej stacjami: Grodzisk Maz. Radońska – Grodzisk Maz. Okrężna;
  2. Podkowa Leśna - ograniczonej stacjami: Podkowa Leśna Zach. – Podkowa Leśna Wsch.

Bilet wydawany jest także na przewóz pod opieką podróżnego rzeczy, w tym roweru.
Bilet może nabyć każda osoba odbywająca podróż na linii WKD w obrębie miast: Grodzisk Maz. i Podkowa Leśna.
Opłata za BILET MIEJSKI wynosi 2,00 zł.

Bilety miejskie można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. placówce handlowej upoważnionej przez WKD
  3. automacie biletowym.

4. BILETY ODCINKOWE OKRESOWE IMIENNE

Bilet odcinkowy imienny uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany. Bilet może być wydany na przejazdy „tam i z powrotem” lub na przejazdy w jedną stronę. Bilety wydaje się na przejazdy we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy.

Wydaje się następujące rodzaje biletów odcinkowych imiennych:

  1. TYGODNIOWE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%
  2. DWUTYGODNIOWE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%
  3. MIESIĘCZNE - wg taryfy normalnej, z ulgą handlową 50%, 70%, 80% oraz z ulgami ustawowymi 33%, 37%, 49%,51%, 78%,93%
  4. KWARTALNE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%, 70%.

Bilety okresowe imienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym.

5. BILETY ODCINKOWE OKRESOWE BEZIMIENNE

Bilet odcinkowy bezimienny uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany. Bilet może być wydany tylko na przejazdy „tam i z powrotem”.
Bilety wydaje się na przejazdy we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy.

Wydaje się następujące rodzaje biletów odcinkowych bezimiennych:

  1. miesięczne - wg taryfy normalnej
  2. kwartalne - wg taryfy normalnej.

Bilety okresowe bezimienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym.

6. BILETY MIESIĘCZNE WEEKENDOWE BEZIMIENNE

Bilet weekendowy miesięczny bezimienny uprawnia do dowolnej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany w ciągu kolejno następujących po sobie weekendów (sobota, niedziela) oraz we wszystkie dni świąteczne, w okresie obowiązywania biletu (miesiąca).

Bilet weekendowy wydaje się tylko na przejazdy "tam i z powrotem".

Za odległość w kmceny biletów
do 5 32,00 zł
6-10 42,00 zł
11-15 49,00 zł
16-20 58,00 zł
21-33 75,00 zł

Biletu nie można foliować, wymieniać na bilet ważny na przejazdy w innej relacji albo w pociągach innego przewoźnika, ani też przedłużać terminu jego ważności.

Bilety miesięczne weekendowe bezimienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym.

7. ZAKUP PRZEZ KOMÓRKĘ

1. Aplikacja mPay

Za pośrednictwem telefonu komórkowego możliwy jest zakup biletów jednorazowych wg taryfy normalnej, ulgi handlowej 50% oraz ulgi ustawowej 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95%, na wszystkie strefy czasowe.  

Z mPay mogą korzystać użytkownicy wszystkich sieci za pomocą aplikacji mobilnej:

1. Przed zakupem biletu należy pobrać aplikację mPay Płatności mobilne (www.app.mpay.pl), założyć konto użytkownika oraz korzystając z dostępnych metod płatności zasilić swoją portmonetkę:

- zasilenie z karty płatniczej

- zasilenie z konta bankowego

- przelew dowolnej kwoty na podany niżej numer rachunku Raiffeisen Polbank, w tytule wpisując wyłącznie 9-cyfrowy numer telefonu (bez odstępów i kresek):

42 1750 0009 0000 0000 0711 1088

Za pomocą kodów USSD w sieci Play i T-mobile oraz kanału głosowego Plus, Play i Orange: 

1. Przed zakupem biletu należy założyć konto w systemie mPay i zdefiniować do niego PIN dzwoniąc pod bezpłatny numer *145# (bezpłatny tryb tekstowy dla klientów sieci Play i T-mobile) lub *145 (bezpłatny tryb głosowy dla klientów sieci Plus, Play i Orange) bądź 791 145 145 (awaryjny tryb głosowy dla klientów wszystkich sieci; połączenie płatne jak do sieci Play).

Swoje konto mPay można zasilać wykonując przelew na dowolną kwotę na rachunek bankowy:

42 1750 0009 0000 0000 0711 1088

Raiffeisen Polbank, a w tytule należy wyłącznie wpisać 9-cyfrowy numer telefonu (bez odstępów i kresek).

2. Aby ustawić ulgę należy wybrać bezpłatny numer *145*0# (dla klientów Play i T-mobile) lub *145*0 (dla klientów sieci Plus, Play i Orange) albo płatny 791 145 145 następnie 0 i potwierdzić *. Posiadacz biletu ulgowego musi poświadczyć prawo do ulgi.

3. Aby kupić bilet należy zadzwonić pod numer: *145*kod biletu# (dla klientów Play i T-mobile) lub *145*kod biletu (dla klientów sieci Plus, Play i Orange) bądź płatny numer 791 145 145 i po komunikacie wprowadzić kod biletu oraz*

Dla każdej strefy czasowej zdefiniowany jest oddzielny kod:

Rodzaj zastosowanej ulgiI strefaII strefaIII strefa
KOD BILETU
220119 220238 220339
taryfa normalna 3,60 zł 4,80 zł 7,00 zł
taryfa ulgowa 37% 2,30 zł 3,00 zł 4,40 zł
taryfa ulgowa 49% 1,85 zł 2,45 zł 3,60 zł
taryfa ulgowa 50% 1,80 zł 2,40 zł 3,50 zł
taryfa ulgowa 51% 1,76 zł 2,35 zł 3,43 zł
taryfa ulgowa 78% 0,80 zł 1,00 zł 1,50 zł
taryfa ulgowa 93% 0,25 zł 0,34 zł 0,49 zł
taryfa ulgowa 95% 0,20 zł 0,25 zł 0,35 zł

WKD uprzejmie informuje o obowiązku zakupu biletu niezwłocznie po wejściu do pociągu. Bilet jest ważny od momentu zakupu przez telefon komórkowy. 

2. Aplikacja SkyCash

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż do dnia 31.03.2018 r. istnieje możliwość zakupu biletów jednortazowych WKD za pośrednictwem systemu SkyCash. 

W aplikacji SkyCash będzie można nabyć bilety wg taryfy normalnej, ulgi handlowej 45% i 50% oraz ulgi ustawowej 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95% i 100%, na wszystkie strefy czasowe.

Jak pobrać aplikację?

Aby korzystać z możliwości zakupu biletów WKD przez SkyCash, wystarczy posiadać telefon komórkowy z systemem Android, iOS lub Windows Phone i zainstalować bezpłatną aplikację. Można to zrobić, wpisując w przeglądarce telefonu adres m.skycash.com lub pobierając ją z dedykowanego sklepu z aplikacjami: Google Play, App Store lub Windows Phone Store.

SkyCash można też pobrać wysyłając SMS-a o treści 1 na numer 510-510-205 (opłata zgodna z cennikiem operatora). Podczas pierwszego uruchomienia aplikacji SkyCash w telefonie, użytkownik zostanie przeprowadzony przez krótki proces rejestracji.

Jak doładować konto?

Podobnie jak podczas zakupu w kasie, do kupna biletu przez komórkę potrzebne są środki pieniężne. SkyCash umożliwia dokonanie bezpiecznego zakupu za pomocą podpiętej karty lub z konta przedpłaconego SkyCash.

 Jak najszybciej doładować portmonetkę SkyCash?

  • Za pomocą karty płatniczej – wybierz jedną ze swoich zarejestrowanych kart płatniczych*, wpisz kwotę, którą chcesz zasilić swoje konto SkyCash oraz wymagany kod CVV/CVV2/CVC2/MPIN. Transakcję potwierdź kodem PIN SkyCash. I już. Pieniądze lądują na Twoim koncie. Szybko, sprawnie, bez zbędnych skomplikowanych procesów.

*Aby dodać kartę, wybierz kafelek „Twoje karty płatnicze” z ekranu głównego aplikacji SkyCash. Następnie kliknij „Dodaj kartę”. Wpisz wymagane dane: Imię i Nazwisko posiadacza karty, Numer karty (wskazówka: numer karty możesz również wprowadzić za pomocą aparatu w swoim telefonie), Datę ważności karty. Nie zapomnij o zaakceptowaniu regulaminu „Centrum Kart SkyCash”. Po wszystkim dodajesz kartę.

  • Za pomocą Przelewów24 - wpisz kwotę, którą chcesz zasilić swoje konto SkyCash, a następnie wybierz swój bank i postępuj zgodnie z wskazówkami, które pojawią się na ekranie. Ekspresowo i bezboleśnie przeprowadzą Cię przez proces przelewu.

System SkyCash zapewnia bezpieczeństwo transakcji na poziomie kart kredytowych i bankowości elektronicznej. Potwierdza to przyznana przez Narodowy Bank Polski licencja Agenta Rozliczeniowego. Firma posiada ponadto certyfikat PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Oznacza to, że SkyCash spełnia światowe standardy mające na celu zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa we wszystkich środowiskach, w których przetwarzane są dane posiadaczy kart płatniczych.

Jak zakupić bilet?

  1. Uruchom aplikację w telefonie i wybierz kafelek KOLEJE REGIONALNE.

  2. Wybierz kafelek WKD – WARSZAWSKA KOLEJ DOJAZDOWA.

  3. Wybierz strefę czasową, datę i godzinę wyjazdu oraz określ liczbę pasażerów i rodzaj przysługującej ulgi, po czym kliknij „Kup”.

  4. Wybierz metodę płatności – konto SkyCash lub kartę płatniczą.

  5. W celu potwierdzenia płatności:

    a) przy płatności z konta SkyCash wprowadź swój kod PIN podany przez Ciebie przy rejestracji, a następnie kliknij „Zapłać”.

    b) przy płatności kartą, wprowadź kod CVV/CVV2/CVC2/MPIN, a następnie kliknij „Zapłać”.

  6. Wyświetli się potwierdzenie, które oznacza, że Twój bilet został pomyślnie zakupiony.

Pobierz – Instrukcja zakupu biletów WKD

Kontrola biletów

Wszystkie zakupione bilety zostają automatycznie zapisane w pamięci telefonu i są dostępne w zakładce „Bilety do kontroli”, która jest dostępna na ekranie startowym aplikacji SkyCash oraz po wejściu w przewoźnika, czyli w tym przypadku WKD u góry po prawej stronie. Aby okazać bilet, nie trzeba mieć połączenia z Internetem.

Kontakt

W razie potrzeby pasażerowie mogą się kontaktować ze SkyCash pod adresem bok@skycash.com lub pod numerami telefonów: (22) 403 80 20 oraz (22) 403 80 40. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00.

Regulamin Użytkownika systemu SkyCash jest dostępny na stronie internetowej http://www.skycash.com/regulamin/

Szczegółowy regulamin usługiBilet przez telefon komórkowy w Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. - pobierz

W sprawach nieuregulowanych powyższym regulaminem obowiązują przepisy Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO WKD).

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zachęca wszystkich pasażerów do korzystania  z zakupu biletów WKD przez telefon komórkowy.

8. ZAKUP W BILETOMACIE

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że wszystkie stacje i przystanki wyposażone są w automaty biletowe, w których istnieje możliwość zakupu biletów WKD:

  1. jednorazowych oraz
  2. okresowych.

Schemat zakupu biletów przedstawia się następująco:

podróżny ma opcję wyboru biletu - bilet jednorazowy lub okresowy:

  1. Przy zakupie biletów jednorazowych podróżny wybiera strefę czasową, w której zamierza odbyć podróż, a następnie przysługującą mu ulgę. Przy zakupie biletów możliwe jest wydrukowanie potwierdzenia zakupu.
  2. Przy zakupie biletów okresowych:
    1. wybranie rodzaju biletu - imienny, bezimienny,
    2. wybranie rodzaju biletu - tygodniowy, dwutygodniowy, miesięczny, kwartalny, weekendowy,
    3. wybranie relacji tj. w jedną stronę czy tam i powrót,
    4. wybranie przysługującej ulgi,
    5. wskazanie relacji na bilecie (od stacji do stacji).

Po zakupie biletu okresowego podróżny sam wpisuje imię i nazwisko posiadacza biletu.

  1. W przypadku zakupu biletów w automacie możliwe jest także skorzystanie z ekranu szybkiego wybierania, gdzie znajdują się bilety jednorazowe (wg taryfy normalnej 3,60 zł, 4,80 zł, 7,00 zł).
    Jeżeli podróżny nie chce korzystać z tej opcji wystarczy, że wybierze ikonkę „więcej biletów”, po której wraca do opcji tradycyjnego wybierania biletów jednorazowych lub okresowych.
  2. Płatność bilonem przyjmowana jest przez automat do kwoty 50 zł.
  3. W automatach można płacić gotówką (bilonem), kartą lub płatnością mobilną BLIK (płatność za pomocą aplikacji na telefonie komórkowym). 

Zachęcamy podróżnych do korzystania z możliwości zakupu biletów w automatach.

UWAGA PASAŻEROWIE!
Punkt obsługi reklamacjibiletów zakupionych w automatach biletowych WKD znajduje się wWarszawie na stacji metro Świętokrzyska-pawilon 1000E, tel. 22 656 41 00.
cok@strefa.waw.pl

Punkt czynnyjest: odponiedziałkudopiątku w godz. 8:00-18:00

9. PRZEJAZDY DLA SENIORÓW

Oferta skierowana jest do osób, które ukończyły 60 lat.
Osoba taka może zakupić bilet jednorazowy lub okresowy imienny z ulgą 50% bez konieczności zakupu legitymacji.
Ulgę 50% stosuje się na podstawie dokumentu stwierdzającego wiek w/w osoby.
Ulga ma zastosowanie przy przejazdach pociągami WKD w dni robocze od poniedziałku do piątku od godz. 9:00 oraz w soboty, niedziele i święta (przez 24 godz.).
Szczegółowe informacje można uzyskać w kasach biletowych.

10. PRZEJAZDY RODZINNE

Oferta ważna jest w okresie ferii zimowych i wakacji letnich, w okresach ustalonych każdorazowo przez przewoźnika.
Z przejazdów tych może korzystać osoba dorosła odbywająca przejazd z dzieckiem, które nie ukończyło 16 roku życia. Osoba ta może wówczas wykupić dla siebie i dla dziecka jednorazowe bilety według taryfy ulgowej 50%, albo bilet jednorazowy wg taryfy ulgowej 50% dla siebie i bilet jednorazowy dla dziecka zgodnie z przysługującą mu ulgą ustawową lub handlową.

Uprawnienie do przejazdów rodzinnych przysługuje we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy WKD.

Kasa biletowa dokonuje na bilecie adnotacji w brzmieniu: „Przejazd rodzinny” i potwierdza ją datownikiem kasy.
Osoba dorosła powinna posiadać przy sobie dokument stwierdzający wiek dziecka.
Jeżeli osoba dorosła odbywa przejazd z więcej niż jednym dzieckiem, powinna dla pozostałych dzieci nabyć bilet zgodnie z przysługującymi uprawnieniami oraz posiadać dokumenty potwierdzające te uprawnienia (legitymację szkolną).

11. POCIĄGI NADZWYCZAJNE

Przewoźnik uruchamia na zamówienie, w miarę możliwości eksploatacyjnych, pociągi nadzwyczajne dla przejazdów jednorazowych grup podróżnych na następujących warunkach:

  1. Wniosek o uruchomienie pociągu nadzwyczajnego powinien być złożony na piśmie do Wydziału Marketingu i Sprzedaży Usług, co najmniej na 14 dni przed zamierzonym terminem wyjazdu pociągu.
  2. Wniosek powinien zawierać: nazwisko i adres zamawiającego (nazwę i adres instytucji), cel przejazdu, stacje na których przewidywane jest wsiadanie lub wysiadanie uczestników grupowego przejazdu, liczbę i miejsca zatrzymania pociągu na szlaku w celu wykonania zdjęć, nazwę stacji wyjazdu, imię, nazwisko i adres przewodnika grupy, liczbę osób, itp. dane potrzebne dla uruchomienia pociągu.
  3. O możliwości przydzielenia pociągu nadzwyczajnego przewoźnik zawiadamia wnioskodawcę, wyznaczając termin dla uiszczenia w siedzibie Spółki – w Grodzisku Mazowieckim (kasa w Wydziale Marketingu i Sprzedaży Usług) opłaty za przydzielenie pociągu nadzwyczajnego. Przewoźnik zobowiązany jest również zawiadomić zamawiającego o braku możliwości zrealizowania wniosku.
  4. Pociąg nadzwyczajny może być uruchomiony w składzie 1 lub 2 elektrycznych zespołów trakcyjnych.
  5. Opłata za przebieg pociągu nadzwyczajnego wskazana jest w Załączniku do TOB (Wykaz innych opłat przewozowych).
  6. W razie uwzględnienia wniosku o uruchomienie pociągu nadzwyczajnego, zamawiający opłaca należność, w kasie wskazanej w pkt 3, najpóźniej na 3 dni przed mającym nastąpić uruchomieniem pociągu nadzwyczajnego. Następnie we wskazanym wyżej terminie zamawiający obowiązany jest przedłożyć wyznaczonemu pracownikowi przewoźnika dowód opłacenia należności, w przeciwnym razie przewoźnik uważa pociąg za odwołany przez zamawiającego.
  7. Kasa dokonuje odprawy od razu na przejazd „tam i z powrotem”, przy czym czas ważności biletu zbiorowego jest równy okresowi, na jaki został ustalony przejazd pociągu nadzwyczajnego.
  8. Rzeczy zabierane przez podróżnych do pociągów nie mogą powodować zanieczyszczenia i uszkodzeń wagonów.
  9. W uzasadnionych przypadkach ubiegający się o przydzielenie pociągu nadzwyczajnego może złożyć pisemny wniosek później niż na 7 dni przed terminem zamierzonego wyjazdu. Jeżeli przewoźnik ma możliwość zrealizowania zamówienia, uwzględnia wniosek pod warunkiem uprzedniego wpłacenia we wskazanej wyżej kasie przewoźnika zarówno opłaty za przydzielenie pociągu, jak i opłaty za przebieg pociągu oraz przedłożenia do wglądu dowodów zapłacenia tych należności.
  10. Na żądanie zamawiającego Wydział Marketingu i Sprzedaży Usług może przydzielać składy pociągów dla wykonania operacji manewrowych w obrębie stacji lub na szlaku dla celów specjalnych (np. kinematograficznych); za przydzielenie takich składów oraz za wykonanie operacji manewrowych pobiera się opłaty ustalone przez Przewoźnika.
  11. Opłata za przydzielenie pociągu nadzwyczajnego podlega zwrotowi w przypadku:
    1. nie przydzielenia pociągu przez przewoźnika,
    2. odwołania zamówionego pociągu przez organizatora przejazdu co najmniej na 3 dni przed terminem wyjazdu. W takim wypadku od opłaty podlegającej zwrotowi potrąca się 50% tytułem odstępnego.
  12. Opłata za przydzielenie pociągu nadzwyczajnego nie podlega zwrotowi, jeżeli organizator przejazdu odwoła zamówienie w terminie krótszym niż 3 dni.

12. WSPÓLNY BILET ZTM-KM-WKD

W pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej, na odcinku Warszawa Śródmieście WKD - Opacz honorowane są następujące bilety ZTM:

  1. okresowe 30 i 90 dniowe zakodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej (oraz Elektronicznej Legitymacji Studenckiej)
  2. dobowe
  3. weekendowe
  4. weekendowe grupowe
  5. bilet seniora
  6. dla dziecka z rodziny posiadającej troje dzieci

oraz uprawnienia do bezpłatnych i ulgowych przejazdów na podstawie stosownych Uchwał Rady Miasta Stołecznego Warszawy.

Na odcinku linii WKD objętym ofertą obowiązuje wyłącznie 1 strefa biletowa.

Zobacz schemat


W/w bilety ZTM honorowane są w pociągach WKD pod warunkiem, że są ważne w chwili przejazdu, tzn. zostały wcześniej aktywowane/skasowane.

W pociągach WKD nie ma możliwości skasowania / aktywowania biletów ZTM.

Osoby odbywające przejazdy na podstawie w/w biletów ZTM, do/z miejscowości położonych poza obszarem objętym umową, zobowiązane są do nabycia biletu WKD na przejazd pociągiem WKD poza obszarem objętym umową, zgodnie z zasadami obowiązującymi w WKD.

Stacje i przystanki osobowe WKD, na których znajduje się kasownik ZTM aktywujący/kasujący bilety ZTM:

  1. Opacz - sklep przy ul. Ryżowej 83 – czynny całą dobę
  2. Warszawa Śródmieście WKD
  3. Warszawa Zachodnia - tunel przy wejściu na peron nr 2
  4. Warszawa Ochota - przy zejściu na peron kolei aglomeracyjnej.

Na obszarze obowiązywania oferty, istnieje możliwość przejazdów pociągami WKD, na podstawie biletów ZTM zakupionych przez telefon komórkowy:

  1. dobowego,
  2. weekendowego,
  3. weekendowego grupowego

mPay szczegóły zakupu przez mPay
SkyCashszczegóły zakupu przez SkyCash
moBILETszczegóły zakupu przez moBILET

Bilety ZTM:

  1. jednorazowe,
  2. inne niż wyżej wymienione, nie są honorowane, tj. nie uprawniają do przejazdów pociągami WKD.

Windykacja należności za przejazd bez ważnego dokumentu lub biletu odbywa się według zasad obowiązujących w Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Wszystko na temat oferty Wspólny bilet ZTM-KM-WKD

Uprawnienia do ulg w komunikacji miejskiej w Warszawie

13. WUKADKĄ Z BILETEM „MAZOWSZA” I  MAZOWIECKIEGO TEATRU MUZYCZNEGO IM. JANA KIEPURY

Bilet na koncert lub spektakl wystawiony przez "Mazowsze" lub Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury, odbywający się w sali widowiskowej „Matecznik Mazowsze", uprawnia do bezpłatnego przejazdu pociągiem WKD na koncert/spektakl, z miejsca zamieszkania do Otrębus i z powrotem.

Promocja ważna jest na dwie godziny przed i po przedstawieniu. Na podstawie biletu na spektakl/koncert można odbyć podróż pociągiem WKD jeden raz do Otrębus i jeden raz z powrotem.

Podczas kontroli biletowej należy okazać bilet na koncert/spektakl (wystawiony przez "Mazowsze" lub Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury) odbywający się w sali widowiskowej „Matecznik Mazowsze".

Informacja dot. koncertów i spektakli odbywających się w sali widowiskowej „Matecznik Mazowsze":

  1. oficjalna strona Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca Mazowsze im. Tadeusza Sygietyńskiego
  2. oficjalna strona Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury

14. POROZUMIENIE Z KOLEJAMI MAZOWIECKIMI – KM sp. z o.o.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, iż obowiązuje porozumienie zawarte pomiędzy spółkami WKD i KM w sprawie wzajemnego honorowania biletów okresowych.

W związku z powyższym bilety okresowe odcinkowe imienne i bezimienne według taryfy normalnej lub ulgowej wydane w relacjach do/z:

  1. Warszawa Śródm./Warszawa Śródm. WKD:
    Grodzisk Maz./Grodzisk Maz. WKD
    Milanówek/Milanówek Grudów
    Pruszków/Pruszków WKD

  2. Warszawa Ochota/Warszawa Ochota WKD:
    Grodzisk Maz./Grodzisk Maz. WKD
    Milanówek/Milanówek Grudów
    Pruszków/Pruszków WKD

  3. Warszawa Zach./Warszawa Zach. WKD:
    Grodzisk Maz./Grodzisk Maz. WKD
    Milanówek/Milanówek Grudów
    Pruszków/Pruszków WKD
  1. Ważne na przejazdy pociągami Warszawskiej Kolei Dojazdowej są honorowane w pociągach Spółki „Koleje Mazowieckie-KM” sp. z o.o.
  2. Ważne na przejazdy pociągami „Kolei Mazowieckich-KM” są honorowane w pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o.

Pod pojęciem „Grodzisk Maz. WKD” należy rozumieć wszystkie stacje WKD w obrębie miasta Grodzisk Maz. tj: Grodzisk Maz. Radońska, Grodzisk Maz. Jordanowice, Grodzisk Maz. Piaskowa, Grodzisk Maz. Okrężna.

Wzajemne honorowanie biletów, wynikające z zawartego porozumienia pomiędzy spółkami WKD i KM, dotyczy wyłącznie biletów okresowych na przejazdy osób w w/w relacjach. 
Przewóz rzeczy, rowerów i zwierząt odbywa się na zasadach określonych w regulaminie przewozu spółki, której środkiem transportu dokonywany jest przewóz. 
W związku z powyższym podróżni z ważnymi w/w biletami na przejazdy pociągami KM, odbywający przejazdy pociągami WKD są zobowiązani posiadać ważny bilet na przewóz, zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.

Windykacja należności z tytułu przejazdu bez ważnego biletu odbywa się wg zasad obowiązujących u danego przewoźnika.

15. PARK&RIDE

Oferta skierowana jest do podróżnych, którzy chcą pozostawić samochód w pobliżu stacji WKD oraz przesiąść się do pociągu w celu kontynuowania podróży.

Obecnie spółka posiada dwa dozorowane parkingi w Komorowie i Pruszkowie oraz dwa parkingi niedozorowane zlokalizowane przy przystankach: Grodzisk Mazowiecki Okrężna, Grodzisk Mazowiecki Piaskowa.

PARK&RIDE w Komorowie

W Komorowie przy stacji WKD uruchomiony został parking dla pasażerów, który obejmuje ofertę:

  1. Park&Ride – "zaparkuj i przesiądź się"
  2. Park&Ride dla roweru
  3. parking miejski

PARK & RIDE
Pasażer kupując bilet miesięczny, kwartalny lub dwa jednorazowe może zaparkować samochód (do 3,5 t) na dozorowanym parkingu przy stacji WKD, nabywając bon parkingowy.
Cena za miejsce parkingowe wynosi:

  1. 45,00 zł do biletu miesięcznego
  2. 100,00 zł do biletu kwartalnego
  3. 3,00 zł do dwóch biletów jednorazowych (bon jednodniowy)

PARK & RIDE DLA ROWERU
Podróżny kupując bilet miesięczny lub kwartalny może zostawić rower na dozorowanym parkingu przy stacji WKD, nabywając bon parkingowy.
Cena za miejsce parkingowe wynosi:

  1. 12,00 zł do biletu miesięcznego
  2. 30,00 zł do biletu kwartalnego
  3. 1,00 zł do dwóch biletów jednorazowych (bon jednodniowy)

PARK & RIDE DLA MOTORU, SKUTERA, MOTOROWERU
Podróżny kupując bilet miesięczny lub kwartalny może zostawić motor, skuter lub motorower na dozorowanym parkingu przy stacji WKD, nabywając bon parkingowy.
Cena za miejsce parkingowe wynosi:

  1. 18,00 zł do biletu miesięcznego
  2. 40,00 zł do biletu kwartalnego
  3. 2,00 zł do dwóch biletów jednorazowych (bon jednodniowy)

PARKING MIEJSKI
Oferta skierowana jest do wszystkich, którzy chcieliby pozostawić samochód lub rower na parkingu przy stacji WKD niezależnie od tego, czy są pasażerami WKD (tzn. posiadają bilet na przejazd). Niemniej jednak pierwszeństwo mają pasażerowie WKD posiadający bilety okresowe.
Opłata za samochód:

  1. 2,50 zł - pierwsza godzina postoju
  2. 2,00 zł - każda kolejna godzina

Opłata za rower:

  1. 4,00 zł - za jeden dzień postoju

Parking czynny codziennie w godzinach: 6:00 – 22:00
Szczegółowe warunki korzystania z parkingu określone są w „Regulaminie parkingu”

PARK&RIDE w Pruszkowie

Podróżny kupując bilet miesięczny lub kwartalny może zakupić bon na miejsce parkingowe przy stacji Pruszków WKD.

Parking (ul. Pawia 2) - czynny jest w czasie 12 godzin zgłoszonych przez podróżnego, w tym w sobotę, niedzielę i święta.
(Nie obowiązuje w nocy od godz. 19:00 do godz. 5:00).

Przy wjeździe na parking podróżny musi okazać bon parkingowy, upoważniający do zajęcia miejsca wskazanego przez pracownika parkingu. Bon parkingowy kierowca zostawia za szybą samochodu.

Cena za miejsce parkingowe wynosi:

  1. 25,00 zł do biletu miesięcznego
  2. 60,00 zł do biletu kwartalnego