1. Uwaga! ZMIANA ROZKŁADU JAZDY W DNIACH 28-29.09.2019 (SOBOTA-NIEDZIELA). Szczegóły w AKTUALNOŚCIACH

2. Uwaga! Nowy rozkład jazdy pociągów WKD ważny od dnia 01.10.2019. Szczegóły w AKTUALNOŚCIACH

3. Uwaga! ZMIANA ROZKŁADU JAZDY W DNIACH 05-06.10.2019 (SOBOTA-NIEDZIELA). Szczegóły w AKTUALNOŚCIACH

Festyn sołecki w Otrębusach „U NAS OK im. Tadeusza Stachowicza”

W ostatnią niedzielę WKD sp. z o.o. wzięła udział jako partner wydarzenia w corocznym uroczystym festynie sołeckim w Otrębusach z cyklu „U NAS OK im. Tadeusza Stachowicza”. Tegoroczny event, pn. „Nauka nie idzie w las tylko w nas” skoncentrowany był przede wszystkim na wprowadzeniu najmłodszych uczestników w świat nauki i eksperymentów poprzez zabawę. „Wiadomo nie od dziś, że najlepiej uczyć się bawiąc dlatego uważam, że w tym roku nie może zabraknąć WuKaDki przy organizacji atrakcji dla uczestników festynu w Otrębusach. Jako członek Zarządu WKD ale również jako rodzic popieram przedsięwzięcia, które niosą ze sobą mądrą formę edukacji” – powiedział Tomasz Tretter, Członek Zarządu WKD przystępując do projektu.

Stojąc przed tym zadaniem przedstawiciele Spółki WKD dołożyli wszelkich starań aby nie zabrakło atrakcji a każdy z uczestników mógł wynieść z festynu poza wspomnieniami ciekawie przedstawioną wiedzę pobudzającą wyobraźnię.

Przedstawiciele WKD tym razem postanowili wprowadzić w świat budowy konstrukcyjnej i przestrzennej starsze dzieci i ich rodziców. Natomiast dla najmłodszych przygotowana została „strefa zmysłów i kreacji WKD” w której za pomocą kolorów i kształtów dzieci mogły swobodnie wyrazić swoje postrzeganie otaczającego nas świata. Podczas zabaw z dziećmi przy wykorzystaniu prostych elementów można było wykonać prace plastyczno-techniczne m.in. zbudować torowisko ze słomek, mosty a nawet domy. Najmłodszym dzieciom najwięcej radości sprawiła atrakcja związana z malowaniem kolorowanek pociągów i malowanie buziek. Każde dziecko otrzymało upominek za wspólną zabawę, który będzie pamiątką przypominającą miłe chwile spędzone razem z WKD tego dnia. Wszyscy bardzo chętnie włączali się do zabaw a na pamiątkę tego wydarzenia najmłodsi uczestnicy odwdzięczyli się nam obrazem, który został przygotowany wspólnie przez dzieci. Będzie on wyjątkową ozdobą Sali konferencyjnej naszej Spółki.

Wszystkim dzieciom i ich rodzicom oraz opiekunom serdecznie dziękujemy za wspólnie spędzony czas i zabawę.

Parkingi dla pasażerów WKD w Komorowie i Pruszkowie coraz bliżej unijnego dofinansowania

Gmina Michałowice była gospodarzem konferencji prasowej, na której przekazano bardzo dobre informacje na temat przygotowywanego projektu budowy nowoczesnej infrastruktury parkingowej w systemie „Parkuj i Jedź”. Będzie ona wkrótce dostępna w sąsiedztwie przystanków w Komorowie i Pruszkowie dla zmotoryzowanych pasażerów okolic kolejki WKD, chcących kontynuować podróż pociągiem. W czerwcu br. Warszawska Kolej Dojazdowa zawarła umowy z Gminą Michałowice i Miastem Pruszków w sprawie udostępnienia terenu kolejowego pod realizację przebudowy dwóch parkingów, z których pierwszy zlokalizowany jest w Komorowie przy ul. Ceglanej, zaś drugi w Pruszkowie przy ul. Pawiej.

Realizacja odbędzie się z udziałem środków unijnych, których pozyskanie znacznie się przybliżyło. Parkingi zlokalizowane na terenie WKD stanowią część większego przedsięwzięcia, jakie Gmina Michałowice i Miasto Pruszków postanowiły realizować w partnerstwie z gminami: Grodzisk Mazowiecki, Milanówek, Sulejówek i Żyrardów w ramach projektu pn. „Poprawa jakości powietrza na terenie ZIT WOF poprzez budowę parkingów „Parkuj i Jedź” (ZIT WOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego). Projekt zajął pierwsze miejsce na liście rankingowej projektów złożonych w konkursie o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

Realizacja projektu będzie miała bezpośredni wpływ na polepszenie jakości powietrza mieszkańców zamieszkałych na terenie Gminy Michałowice i Miasta Pruszków oraz korzystanie przez nich z usług świadczonych przez WKD. Modernizacja parkingów pozwoli pasażerom WKD na pozostawienie samochodów w dogodnej lokalizacji i komfortowych warunkach oraz przesiadkę do nowoczesnych pociągów WKD. Poprawi się płynność ruchu oraz zmniejszy negatywny wpływ transportu indywidualnego na środowisko naturalne.

Od lat konsekwentnie rozwijamy ofertę przewozową dla mieszkańców osiedli wzdłuż linii WKD, której istotnym elementem jest budowa infrastruktury w systemie „Parkuj i Jedź”. Odpowiadając na rosnące potrzeby pasażerów z początkiem października kierujemy do ruchu dodatkowy, 14. obieg taboru. Celem jest zwiększenie częstotliwości kursowania w popołudniowym szczycie komunikacyjnym, podczas którego pociągi pojadą co 10 minut. Dodatkowe połączenia także w szczycie porannym zyska Milanówek. Nieco dalszy horyzont czasowy to projektowana obecnie budowa drugiego toru od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego, na którą również w ostatnim czasie pozyskaliśmy unijne dofinansowanie – powiedział Tomasz Tretter, Członek Zarządu WKD.

ZMIANA ROZKŁADU JAZDY W DNIACH 28-29.09.2019 (sobota-niedziela)

KOMUNIKAT W SPRAWIE ZMIANY ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD W DNIACH 28-29.09.2019 (SOBOTA-NIEDZIELA) W ZWIĄZKU Z PRACAMI W TORZE NR 2 NA SZLAKU WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD – KOMORÓW

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w związku z pracami w torze nr 2 na szlaku Warszawa Śródmieście WKD – Komorów (tor prawy w kierunku Warszawy), polegającymi na gwarancyjnym usunięciu usterek oraz stabilizacji torowiska, na linii WKD w dniach 28-29.09 br. (sobota-niedziela) zostaną wprowadzone ograniczenia w ruchu pociągów oraz będzie obowiązywać specjalny rozkład jazdy.

ORGANIZACJA RUCHU POCIĄGÓW WKD ORAZ ZASTĘPCZEJ KOMUNIKACJI AUTOBUSOWEJ WKD

  1. Pociągi będą kursowały w następujących podstawowych relacjach:
    1. Grodzisk Mazowiecki Radońska – Warszawa Śródmieście WKD 
      (dla podróżnych do/z Milanówka obowiązuje przesiadka na stacji Komorów z/do pociągów w ww. relacji lub z/do połączenia realizowanego przez pojazdy zastępczej komunikacji autobusowej w relacji Warszawa Śródmieście WKD – Komorów)
    2. Milanówek Grudów – Komorów, z przesiadką do autobusu komunikacji zastępczej na stacji „Komorów” w kierunku do/z Warszawy
  2. (dla podróżnych do/z Milanówka obowiązuje przesiadka na stacji Komorów z/do połączenia realizowanego przez pojazdy zastępczej komunikacji autobusowej w relacji Warszawa Śródmieście WKD – Komorów)

  3. W czasie prac torowych, tor nr 2 na odcinku Komorów – Warszawa Śródmieście WKD (tor prawy w kierunku Warszawy) zostanie całodobowo zamknięty dla ruchu pociągów.
  4. Na odcinku Komorów – Warszawa Śródmieście WKD ruch pociągów będzie odbywał się dwukierunkowo po torze nr 1 (tor prawy w kierunku od Warszawy do Komorowa).
  5. Częstotliwość kursowania pociągów na odcinku Komorów – Warszawa Śródmieście WKD wyniesie co 70 minut dla jednego kierunku ruchu. Na szlaku Komorów – Podkowa Leśna Główna, obsługiwanym przez pociągi obydwu planowanych relacji częstotliwość kursowania wyniesie 25/45 minut dla jednego kierunku ruchu.
  6. W celu uzupełnienia oferty przewozowej na trasie Komorów – Warszawa Śródmieście WKD zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. Pojazdy zastępczej komunikacji autobusowej zapewniające połączenia do/z Warszawy zostaną skomunikowane na stacji „Komorów” z pociągami w relacji Milanówek Grudów – Komorów.
  7. Uwaga: z przyczyn technicznych przystanki „Malichy” oraz „Warszawa Salomea” nie zostaną objęte zastępczą komunikacją autobusową, której przystanki mogłyby zostać zlokalizowane w pobliżu linii WKD. Dla przystanku osobowego „Malichy” odpowiednikiem są przystanki zastępcze: „Tworki (Główna)” oraz „Norwida”, natomiast dla przystanku osobowego „Warszawa Salomea” odpowiednikiem jest przystanek zastępczy „Łopuszańska”.
  8. Podróżni korzystający z autobusowej komunikacji zastępczej zobowiązani są do podróżowania tą komunikacją na podstawie ważnego biletu WKD jednorazowego lub okresowego. W związku z brakiem możliwości skasowania biletu jednorazowego w autobusie, pasażerowie rozpoczynający podróż zobowiązani są skasować odręcznie bilet jednorazowy w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika, wpisując w sposób trwały datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zwraca się z uprzejmą prośbą o szczegółowe zapoznanie się z organizacją ruchu pociągów WKD oraz zastępczej komunikacji autobusowej w okresie ograniczeń, w celu zaplanowania dogodnej podróży.

Zobacz komunikat w sprawie zmiany rozkładu jazdy pociągów WKD w dniach 28-29.09.2019

Zobacz tabelę specjalnego rozkładu jazdy pociągów WKD oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważnego w dniach 28-29.09.2019

Zobacz schemat organizacji ruchu na linii WKD w dniach 28-29.09.2019 (PDF)

Zobacz schemat organizacji ruchu na linii WKD w dniach 28-29.09.2019 (GIF)

Nowy rozkład jazdy pociągów WKD ważny od dnia 01.10.2019

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że od dnia 01.10.2019 (wtorek) będzie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów WKD, w ramach którego uruchomione zostaną dodatkowe kursy w porze największych szczytów przewozowych. Odbędzie się to poprzez zwiększenie liczby wydawanych do ruchu obiegów taboru w dni powszednie, których docelowo na szlakach linii WKD pojawi się 14 – o jeden więcej w porównaniu z dotychczasową organizacją ruchu. Wzrost planu eksploatacyjnego jest możliwy dzięki zrealizowaniu w ciągu kilku ostatnich lat szeregu przedsięwzięć inwestycyjnych w zakresie modernizacji infrastruktury kolejowej, wymiany taboru oraz trwałemu zwiększeniu zatrudnienia w zespole maszynistów.

W stosunku do obecnie obowiązującej organizacji ruchu od początku października br. zwiększy się liczba połączeń w relacjach do Milanówka i Grodziska Mazowieckiego. Dodatkowy, 14. obieg taboru umożliwi uruchomienie 8 nowych kursów w dni powszednie, których liczba wzrośnie do 192. Blisko 30 istniejących kursów zmieni swoje dotychczasowe relacje i godziny odjazdów.

Rozkład jazdy w soboty, niedziele i święta pozostaje bez zmian (zmianie ulegną wyłącznie numery poszczególnych kursów w związku z koniecznością dostosowania do systemu oznaczeń w powiązaniu z dniem powszednim).

Najważniejsze informacje na temat nowego rozkładu jazdy pociągów WKD obowiązującego od dnia 01.10.2019 – dotyczą dnia powszedniego:

  1. Uruchomienie 8 dodatkowych pociągów (wykaz poniżej).
  2. Zmiana relacji i godzin odjazdów ze stacji początkowych 27 pociągów (wykaz poniżej).
  3. Uzupełnienie w popołudniowym szczycie komunikacyjnym oferty w zakresie podstawowej częstotliwości kursowania co 10 min. na relacji pomiędzy stacją Warszawa Śródmieście WKD i stacją Podkowa Leśna Główna – wydłużenie okresu czasu z równoodstępowym taktem odjazdów co 10 min. od godz. 14:50 do 19:50 w porze popołudniowego szczytu komunikacyjnego.
  4. Uzupełnienie oferty przewozowej w relacji z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego w godz. 20-21, poprzez uruchomienie nowego pociągu wyruszającego ze stacji Warszawa Śródmieście WKD o godz. 20:40.
  5. Uzupełnienie w popołudniowym szczycie komunikacyjnym oferty w zakresie zwiększenia częstotliwości kursowania docelowo co 30-40 min. na relacji pomiędzy Warszawą i Milanówkiem (uwaga: zmiany warunkują częściowe odstąpienie od równoodstępowego, cyklicznego układu odjazdów do Milanówka w systemie „50 minut po każdej godzinie”) – poprzez wydłużenie istniejących dotychczas kursów kończących lub rozpoczynających bieg na stacji Podkowa Leśna Główna.
  6. Przesunięcie jednego kursu w godzinach porannych w relacji z Warszawy do Milanówka (przesunięcie z godz. 5:50 na 6:05 z wymianą relacji do Podkowy Leśnej Głównej). Modyfikacja pozostaje bez wpływu na odjazdy w kierunku przeciwnym.
  7. Uzupełnienie w porannym szczycie przewozowym, w godz. 7-8, oferty przewozowej w relacji z Milanówka do Warszawy: dodatkowy pociąg wyruszający z przystanku osobowego Milanówek Grudów o godz. 7:38 (wydłużenie kursu realizowanego o tej porze na dotychczasowej relacji od stacji Podkowa Leśna Główna, a także wydłużenie kursu w kierunku przeciwnym od stacji Podkowa Leśna Główna do przystanku osobowego Milanówek Grudów).

Nowy rozkład jazdy pociągów WKD: Uruchomienie 8 dodatkowych pociągów kursujących w dni powszednie:

  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 9:30) – Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 10:30).
  • Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 13:46) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 14:46).
  • Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 14:16) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 15:16).
  • Podkowa Leśna Główna (odj. 17:25) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 18:06).
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:10) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 18:51).
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:00) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 19:41).
  • Podkowa Leśna Główna (odj. 19:45) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 20:26).
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 20:40) – Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 21:35).

Nowy rozkład jazdy pociągów WKD: Zmiana relacji i godzin odjazdów 27 pociągów ze stacji początkowych:

  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 5:50) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 6:31) - skrócenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 5:50) – Milanówek Grudów (przyj. 6:38).
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 6:05) – Milanówek Grudów (przyj. 6:53) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 6:05) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 6:46).
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 7:10) – Milanówek Grudów (przyj. 7:58) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 7:10) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 7:51).
  • Milanówek Grudów (odj. 7:38) – Warszawa Śródmieście WKD (odj. 8:26) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Podkowa Leśna Główna (odj. 7:45) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 8:26).
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 8:30) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 9:11) - skrócenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 8:30) – Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 9:30).
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 9:40) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 10:21): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o +5 min.
  • Podkowa Leśna Główna (odj. 13:55) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 14:36): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o -5 min.
  • Podkowa Leśna Główna (odj. 14:25) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 15:06): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o -5 min.
  • Podkowa Leśna Główna (odj. 16:05) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 16:46) - skrócenie relacji dotychczasowego pociągu Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 15:46) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 16:46).
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 16:30) – Milanówek Grudów (przyj. 17:18) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 16:30) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 17:11).
  • Milanówek Grudów (odj. 16:48) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 17:36) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Podkowa Leśna Główna (odj. 16:55) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 17:36).
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 16:50) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 17:31) - skrócenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 16:50) – Milanówek Grudów (przyj. 17:38).
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 17:10) – Milanówek Grudów (przyj. 17:58) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 17:10) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 17:51).
  • Podkowa Leśna Główna (odj. 17:15) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 17:56) - skrócenie relacji dotychczasowego pociągu Milanówek Grudów (odj. 17:08) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 17:56).
  • Milanówek Grudów (odj. 17:28) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 18:16) - wydłużenie relacji i przesunięcie o +5 min. dotychczasowego pociągu Podkowa Leśna Główna (odj. 17:30) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 18:11).
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 17:50) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 18:31) - skrócenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 17:50) – Milanówek Grudów (przyj. 18:38).
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:00) – Milanówek Grudów (przyj. 18:48) - wydłużenie relacji i przesunięcie o -5 min. dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:05) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 18:46).
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:30) – Milanówek Grudów (przyj. 19:18) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:30) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 19:11).
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:50) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 19:31) - skrócenie relacji dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:50) – Milanówek Grudów (przyj. 19:38).
  • Milanówek Grudów (odj. 18:58) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 19:46) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Podkowa Leśna Główna (odj. 19:05) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 19:46).
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:10) – Milanówek Grudów (przyj. 19:58) - wydłużenie relacji i przesunięcie o +5 min. dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:05) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 19:46).
  • Podkowa Leśna Główna (odj. 19:20) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 20:01) - skrócenie relacji i przesunięcie o +5 min. dotychczasowego pociągu Milanówek Grudów (odj. 19:08) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 19:56).
  • Milanówek Grudów (odj. 19:28) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 20:16) - wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu Podkowa Leśna Główna (odj. 19:35) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 20:16).
  • Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 19:41) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 20:36): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o +5 min.
  • Warszawa Śródmieście WKD (odj. 20:30) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 21:11): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o -5 min.
  • Podkowa Leśna Główna (odj. 21:35) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 22:16): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o +5 min.
  • Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 21:36) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 22:31): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o +5 min.

Zobacz komunikat w sprawie nowego rozkładu jazdy pociągów WKD obowiązującego od dnia 01.10.2019

Zobacz tabelę nowego rozkładu jazdy pociągów WKD obowiązującego od dnia 01.10.2019 (dzień powszedni)

Zobacz tabelę nowego rozkładu jazdy pociągów WKD obowiązującego od dnia 01.10.2019 (sobota, niedziela, święto)

Szczegółowe uwarunkowania dla nowego rozkładu jazdy pociągów WKD:

  1. Dodatkowy skład umożliwi postulowane przez pasażerów WKD, jak również przez Urząd Transportu Kolejowego uzupełnienie oferty przewozowej w popołudniowym szczycie komunikacyjnym poprzez wydłużenie okresu wyprawiania pociągów ze stacji Warszawa Śródmieście WKD w jednolitym, 10-minutowym takcie od godz. 14:50 aż do godz. 19:50. Istniejące obecnie nieliczne odjazdy w mieszanym cyklu 10- lub 15-minutowym, dzięki dodatkowemu obiegowi zostaną zastąpione częstszym, wyłącznie 10-minutowym taktem – nowe pociągi wyruszą m.in. o godz. 18:00 i 19:00. W połączeniu z postulowanym uzupełnieniem oferty przewozowej w relacji z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego w godz. 20-21 poprzez uruchomienie nowego kursu ze stacji Warszawa Śródmieście WKD o godz. 20:40, dodatkowy obieg taboru zapewni kompleksową poprawę siatki połączeń w godz. 18-21 w relacji z Warszawy do Podkowy Leśnej i Grodziska Mazowieckiego.
  2. W odniesieniu do aktualnie obowiązującego rozkładu jazdy zaplanowo również uzupełnienie oferty przewozowej w dni powszednie w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym w zakresie zwiększenia częstotliwości kursowania co 30-40 min. na relacji pomiędzy stacją Warszawa Śródmieście WKD i przystankiem osobowym Milanówek Grudów. Posunięcie to będzie się wiązać z częściowym odstąpieniem od równoodstępowego, cyklicznego układu odjazdów do Milanówka w układzie „50 minut po każdej godzinie” – poprzez wydłużenie istniejących dotychczas kursów kończących lub rozpoczynających bieg na stacji Podkowa Leśna Główna. Pasażerowie podróżujący na relacji do/z Milanówka zyskają dodatkowe połączenia o wyższej częstotliwości.
  3. Zmiana obowiązującego aktualnie rocznego rozkładu jazdy pociągów WKD w przedstawionym układzie jest możliwa dzięki zrealizowanym w ostatnich latach przedsięwzięciom inwestycyjnym w zakresie modernizacji infrastruktury kolejowej, wymiany taboru oraz zwiększeniu zatrudnienia w zespole maszynistów. Wpisuje się ponadto w strategię organizatora przewozów – Samorząd Województwa Mazowieckiego, w zakresie systematycznego rozwoju usług w kolejowym publicznym transporcie zbiorowym.
  4. Spośród zrealizowanych w ostatnich latach inwestycji obejmujących modernizację i rozbudowę elementów zarządzanej infrastruktury kolejowej, zarówno w zakresie odtworzenia lub podwyższenia jej parametrów użytkowych, jak i poprawy ogólnego poziomu bezpieczeństwa, przeprowadzone działania dotyczyły infrastruktury drogowej (torowej), sieciowej i elektroenergetycznej. W latach 2015-2017 kompleksowej naprawie poddano ponad 50 km torów linii kolejowych WKD (licząc tor pojedynczy) spośród użytkowanych dla ruchu pasażerskiego 65 km, w tym tory na szlaku Warszawa Śródmieście WKD – Komorów (2015-2016), tory na szlaku Komorów – Podkowa Leśna Główna (2016-2017) oraz na szlaku Podkowa Leśna Główna – Milanówek Grudów (2016). Gruntownej modernizacji bądź wymianie na nowe poddano obiekty inżynieryjne, w tym m.in.: most na rzece Utrata w Pruszkowie (2012) czy most na rzece Zimna Woda na granicy gmin Michałowice i Brwinów (2017). W latach 2012-2016 pod kątem planowanego wzrostu zadań przewozowych oraz zwiększonego zapotrzebowania na moc, przebudowano system zasilania elektroenergetycznego wraz z dostosowaniem do wyższego napięcia zasilania w sieci trakcyjnej. W ramach działań związanych z poprawą bezpieczeństwa oraz zapewnieniem odpowiedniej płynności ruchu pociągów na linii WKD w latach 2014-2017 przeprowadzono modernizację 16 przejazdów kolejowych.
  5. Dla sprawnej realizacji zadań przewozowych spółka WKD od 2016 roku użytkuje wyłącznie tabor nowej generacji, w pełni odpowiadający współczesnym standardom podróżowania, w tym w szczególnosci przystosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Spośród 21 szt. elektrycznych zespołow trakcyjnych znajdujących się obecnie w posiadaniu spółki, 20 szt. dostarczono w latach 2012-2016.
  6. Założony wzrost oferty przewozowej i planu eksploatacyjnego w ramach nowego rozkładu jazdy pociągów jest możliwy dzięki uprzedniemu pozyskaniu nowych maszynistów i trwałemu zwiększeniu zatrudnienia w zakresie. Część maszynistów przeszkolono w ramach wewnętrznego kursu zorganizowanego we własnym zakresie przez spółkę WKD. W latach 2016-2018 w dwóch edycjach kursu szkoleniowego uprawnienia do prowadzenia pojazdów kolejowych WKD uzyskało 16 osób. Obecnie, w ramach trzeciej edycji prowadzone są szkolenia dla kolejnych 9 kandydatów na maszynistów. Umożliwia to spółce WKD odpowiednie planowanie i zarządzanie zasobami oraz zapewnienie niezbędnej rezerwy kadrowej w tym zespole pracowników.
  7. Wszystkie przedsięwzięcia inwestycyjne dotyczące modernizacji i rozbudowy zarządzanej infrastruktury kolejowej, wymiany na nowy i eksploatacji taboru kolejowego oraz zapewnienia odpowiednio wyszkolonej kadry, mają na celu utrzymanie ich właściwych parametrów w zakresie możliwości prowadzenia przewozów pasażerskich o odpowiedniej intensywności i sprawności, a także o najwyższym komforcie i bezpieczeństwie. Podejmowane działania wpisują się w dążenie spółki do zapewnienia jak najwyższej konkurencyjności w ramach prowadzonej działalności podstawowej obejmującej organizację i realizację kolejowych przewozów pasażerskich.
  8. Nowy rozkład jazdy pociągów w ramach oferty przewozowej WKD, obowiązujący od dnia 01.10.2019, zachowuje swoje mocne strony, takie jak wysoka częstotliowość i regularność odjazdów z poszczególnych stacji i przystanków osobowych. Stabilna oferta przewozowa w połączeniu z wysoką punktualnością i niezawodnością kursowania pociągów WKD pozwoli na dalszą walkę o miano najpunktualniejszego przewoźnika pasażerskiego w kraju, co niewątpliwie pomoże przyczynić się do osiągnięcia dobrego rezultatu w liczbie przewożonych pasażerów.
  9. Skierowanie do ruchu dodatkowego, 14. obiegu było możliwe dzięki zapewnieniu wysokiej sprawności taboru i infrastruktury kolejowej, utrzymywanych przez wysoko wykwalifikowany personel WKD oraz pozyskaniu nowych maszynistów, z których część zostało przeszkolonych w ramach organizowanych wewnętrznych kursów. Jednocześnie założony w ramach nowej organizacji ruchu plan eksploatacyjny wyczerpuje możliwości aktualnej przepustowości infrastruktury kolejowej WKD i na najbliższą przyszłość pozostaje optymalny z punktu widzenia jej zdolności eksploatacyjno-technicznych.

FESTYN NAUKOWY w Otrębusach w dniu 8.09.2019 r. godz. 13:00-20:00

FESTYN NAUKOWY w Otrębusach w dniu 8.09.2019 r.  godz. 13:00-20:00

„Nauka nie idzie w las, tylko w nas” - pod takim hasłem już 8 września odbędzie się coroczny sołecki festyn z cyklu U NAS OK.

Będzie to okazja, aby połączyć naukę z dobrą zabawą oraz upamiętnić, zmarłego przed pięciu laty, mieszkańca Otrębus, artystę, społecznika i pierwszego organizatora otrębuskich festynów - Tadeusza Stachowicza.

Tegoroczny festyn podzielony będzie na trzy różne strefy: naukową, społeczno-obywatelską i kreatywną. W pierwszej odbywać się będą pokazy naukowe i działania rozwijające naturalną potrzebę poznawania i uczenia się dorosłych i dzieci. Strefa społeczno-obywatelska będzie miała charakter hapenningu informacyjno-qizowego. W strefie związanej z kreatywnością będzie miejsce na doświadczanie wszystkimi zmysłami otaczającego świata, kolorów, zapachów i dźwięków.

Do współpracy przy tym wydarzeniu i zapewnienia ciekawych atrakcji zaproszeni zostali nie tylko lokalni i stali partnerzy, firmy czy instytucje. Przy tej edycji zaprezentują się także specjalni goście, m.in. Wiktor Niedzicki, znany popularyzator nauki czy Storyteller Museum – Muzeum Bajek, Baśni i Opowieści. Oprawę muzyczną zapewnią koncerty zespołów SOUVLAKI oraz NO I DOBRZE.

W trakcie wydarzenia zostaną zaprezentowane także pracownie Gminnego Ośrodka Kultury w Brwinowie, współorganizatora festynu. Będzie też coś dla seniorów. Lokalny ośrodek zdrowia NZOZ Vita-Med, sponsor festynu, zapewni możliwość skorzystania z bezpłatnych badań: oznaczenia poziomu cukru, przesiewowego badania wzroku.

I jak to na festynach, nie zabraknie też czegoś na ząb. W tym roku prym wieść będą mobilne bary – food trucki, serwujące dania kuchni meksykańskiej oraz grill.

Patronat honorowy nad tym wydarzeniem objął Krzysztof Rymuza Starosta Pruszkowski oraz Arkadiusz Kosiński Burmistrz Gminy Brwinów.

Patronem medialnym wydarzenia jest telewizja TEL-KAB, portal i gazeta WPR24.pl, Radio Bogoria, „Przegląd Piaseczyński”, „Mocne Strony.

Partnerami są: Biblioteka Publiczna im. Wacława Wernera w Brwinowie filia w Otrębusach, Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o., Straż Miejska w Brwinowie, Gabinet Równowaga, REbuild, Storyteller Museum – Muzeum Bajek, Baśni i Opowieści.

Wydarzenie sfinansowane z budżetu Gminy Brwinów w ramach funduszu sołeckiego oraz ze środków Powiatu Pruszkowskiego.

„Nauka nie idzie w las, tylko w nas”

Festyn U NAS OK im. Tadeusza Stachowicza

8 września 2019 r.

godz. 13:00-20:00

Zespół Pałacowo-Parkowy Toeplitzówka w Otrębusach, ul. Wiejska 1

Program festynu:

13:00 - uroczyste rozpoczęcie

13:30 - Wiktor Niedzicki - pokaz naukowy

15:00 – „Zielony jak czekolada, głośny jak kamień” – warsztaty z Justyną Wiśniowską i Anną Szary

17:00 - występ zespołu SOUVLAKI

18:00  - występ zespołu NO I DOBRZE - tańce na dechach

 

15 lat "Mazovii" na szlaku WKD - zaproszenie na panel dyskusyjny

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zaprasza na kolejną debatę poświęconą funkcjonowaniu linii kolei elektrycznej Warszawa – Grodzisk Mazowiecki (EKD/WKD). Najbliższy panel dyskusyjny zatytułowany: „15 lat Mazovii na szlaku WKD” zostanie poświęcony historii elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EN95, pierwszego współczesnego pojazdu na linii WKD.

Wydarzenie jest organizowane pod patronatem spółki WKD przez Stowarzyszenie Klub Miłośników EKD/WKD, działające m.in. przy Izbie Tradycji EKD/WKD - we współpracy ze stowarzyszeniami i środowiskami skupiającymi pasjonatów oraz ekspertów z dziedziny kolejnictwa, w tym z zakresu budowy oraz eksploatacji taboru kolejowego.

Wydarzenie będzie miało charakter otwarty oraz będzie dostępne dla wszystkich zainteresowanych zapoznaniem się z historycznymi aspektami budowy i eksploatacji pojazdu EN95-01 na linii WKD w latach 2004-2019. W czasie debaty poruszone zostaną zagadnienia związane z uwarunkowaniami projektowymi tego unikalnego pojazdu, wykonanymi naprawami i modernizacjami. Nie zabraknie również licznych ciekawostek i anegdot.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. wspiera działania mające na celu propagowanie idei rozwoju transportu kolejowego w ramach zrównoważonego rozwoju transportu, szczególną uwagę poświęcając historycznym oraz współczesnym zagadnieniom funkcjonowania linii kolei elektrycznej Warszawa – Grodzisk Mazowiecki. Przygotowywana inicjatywa wpisuje się w przypadającą w bieżącym roku 92. rocznicę uruchomienia linii kolei elektrycznej EKD, jak również stanowi kontynuację grupy uroczystości i wydarzeń specjalnych związanych z 100. rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości i 20-leciem samorządności w Polsce.

Debata odbędzie się w dniu 30 sierpnia br. (piątek) o godz. 18:00 w Warszawie, w filii Wolskiego Centrum Kultury „Otwarta Kolonia” przy ul. Górczewskiej 15.

Wstęp wolny. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.

Zobacz plakat informujący o wydarzeniu (JPG):

Zobacz plakat informujący o wydarzeniu (GIF)

Konkurs "Mazowieckie Barwy Wolontariatu" - edycja 2019

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że Marszałek Województwa Mazowieckiego już po raz dziewiąty ogłosił konkurs „Mazowieckie Barwy Wolontariatu”. Celami konkursu są przede wszystkim: popularyzowanie i wyjaśnienie znaczenia wolontariatu, propagowanie inicjatyw mających na celu podniesienie prestiżu wolontariatu, poszerzenie wśród mieszkańców Mazowsza wiedzy o rodzajach wolontariatu i specyfice pracy wolontariuszy oraz zachęcenie Mazowszan do podejmowania aktywności wolontariackiej.

Konkurs jest organizowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie pod auspicjami Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz Stowarzyszenia Centrum Wolontariatu w Warszawie.

Wolontariat to idea, z którą łączą się ważne wartości, takie jak: altruizm, empatia, solidarność. Wiedzą o tym doskonale wolontariusze – ludzie, którzy z potrzeby serca angażują się w niesienie pomocy potrzebującym, biednym, chorym, a także w szeroko pojętą działalność na rzecz różnych środowisk, instytucji i organizacji funkcjonujących w wielu obszarach życia społecznego. Tego typu postawy są zatem niewątpliwie warte promowania przy użyciu różnych instrumentów i środków przekazu.

Rozwój wolontariatu na Mazowszu jest jednym z zadań wskazanych do realizacji w Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 roku, zaś konkurs „Mazowieckie Barwy Wolontariatu” w bezpośredni sposób przyczynia się do popularyzowania podejmowania aktywności wolontariackiej.

Termin nadsyłania zgłoszeń kandydatów zgodnie z postanowieniami regulaminu i wymaganiami określonymi w formularzu zgłoszeniowym upływa 20.09.2019. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie do dnia 25.10.2019.

Pobierz Regulamin konkursu

Pobierz Formularz zgłoszeniowy

Zobacz plakat konkursu (PDF)

Zobacz plakat konkursu (GIF)

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie www.dialog.mazovia.pl

Pierwsze miejsce dla WKD w zestawieniu punktualności w kolejowych przewozach pasażerskich w II kwartale 2019 roku

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że według najnowszych danych opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego, w II kwartale 2019 roku była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim w kraju, uzyskując bardzo wysoki wskaźnik punktualności na poziomie 99,68%. Na drugim miejscu uplasowała się spółka PKP SKM w Trójmieście z wynikiem 98,63%, natomiast na trzecim miejscu – przedsiębiorstwo Usedomer Baderbahn z wynikiem 97,27%. Szczegółowe dane zawarto w poniższej tabeli.

Tabela: Punktualność przewozów pasażerskich w II kwartale 2019 roku

 

Nazwa przewoźnika

II kwartał 2019

1.

Warszawska Kolej Dojazdowa

99,68 %

2.

PKP SKM w Trójmieście

98,63 %

3.

Usedomer Baderbahn

97,27 %

4.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

96,30 %

5.

Arriva RP

95,52 %

6.

Koleje Wielkopolskie

95,15 %

7.

Koleje Małopolskie

94,15 %

8.

Szybka Kolej Miejska w Warszawie

93,70 %

9.

Koleje Dolnośląskie

93,68 %

10.

Przewozy Regionalne

93,09 %

11.

Koleje Mazowieckie

92,32 %

12.

Koleje Śląskie

91,83 %

13.

SKPL Cargo

91,34 %

14.

Leo Express Global

90,74 %

15.

PKP Intercity

81,42 %

 

OGÓŁEM

93,65 %

Źródło: www.utk.gov.pl

Zobacz graficzne odwzorowanie punktualności przewozów pasażerskich w II kwartale 2019 r.:

Osiągnięty w ciągu II kwartału 2019 r. przez Spółkę WKD bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów w ramach realizowanych usług przewozowych, będący zarazem najlepszym wynikiem w porównaniu do innych operatorów, został wypracowany dzięki następującym uwarunkowaniom:

  1. Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, skracające ścieżkę decyzyjną oraz umożliwiające szybką reakcję i podjęcie działań interwencyjnych w przypadku zaistnienia zdarzeń awaryjnych i losowych – zarówno po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej.
  2. Niska usterkowość eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów infrastruktury kolejowej, za którymi stoi posiadanie własnych zapleczy utrzymaniowych, z odpowiednio wykwalifikowanym personelem oraz przy ograniczonym do minimum zlecaniu usług do realizacji przez podmioty zewnętrzne.
  3. Bardzo wysoka efektywność procesu zarządzania poszczególnymi elementami infrastruktury kolejowej, przy wykorzystaniu optymalnych zasobów materiałowych i kadrowych, na którą składają się:
    1. droga kolejowa i obiekty inżynieryjne;
    2. urządzenia zasilania elektroenergetycznego;
    3. sieć trakcyjna;
    4. urządzenia sterowania ruchem kolejowym;
    5. urządzenia zabezpieczenia przejazdów kolejowych;
    6. urządzenia telekomunikacji i systemów transmisji danych.
  4. Oferta przewozowa WKD skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny, co pozwala na zapewnienie niezbędnych rezerw oraz niską podatność na zakłócenia i opóźnienia.

Najlepsze wycieczki z WuKaDką i pupilem - od 9 sierpnia

Od piątku, 9 sierpnia br. w pociągach i przy okienkach kasowych WKD dostępny będzie nowy produkt zachęcający do przejazdów pociągami spółki w połączeniu z możliwością rozwoju aktywnych form wypoczynku i wypełniania wolnego czasu. Tym razem chcemy skłonić pasażerów i mieszkańców do przejazdów pociągami WKD wraz ze swoimi pupilami i aktywnego spędzania z nimi czasu. Mapka „Najlepsze wycieczki z WuKaDką i pupilem” to oferta prezentująca najpiękniejsze piesze trasy turystyczne wokół linii kolejowej WKD, która wszystkim miłośnikom wędrówek, także w towarzystwie najlepszego przyjaciela człowieka, pozwoli w pełni docenić walory przyrodnicze i krajobrazowe, a także kulturalne tego obszaru. We wszystkie najciekawsze miejsca, od których warto rozpocząć wędrówkę, niezawodnie dowiezie kolejka WKD.

Mapka „Najlepsze wycieczki z WuKaDką i pupilem”, podobnie jak opublikowana w ubiegłym roku mapka rowerowa, zawiera trasy o różnym stopniu trudności. Oprócz opisów poszczególnych tras i ich walorów przyrodniczo-krajobrazowych, posiada informacje dotyczące bezpieczeństwa zwierząt oraz promocji zachowań chroniących zwierzęta i przyrodę. Nowa mapa jest elementem promującym wprowadzoną od początku bieżącego roku ofertę „bezpłatny przewóz psa w weekendy i święta”.

Opracowanie nowego instrumentu w postaci mapy, na której zaznaczono wiele okolicznych obiektów o istotnym znaczeniu kulturalnym, a także turystyczno-krajoznawczym umożliwi popularyzację naszej sukcesywnie rozwijanej oferty przewozowej oraz znacząco uatrakcyjni możliwość połączenia podróży pociągami WKD z aktywnymi formami wypoczynku w plenerze dla miłośników turystyki pieszej i zwierząt. Wzorem obowiązującej od dłuższego czasu możliwości nieodpłatnego przewozu roweru w dni wolne w pociągach WKD, wyszliśmy również w analogicznym zakresie naprzeciw oczekiwaniom podróżnych będących miłośnikami zwierząt. Nieodmiennie staramy się zachęcić osoby mieszkające nie tylko w pobliżu linii WKD, ale także na obszarach od niej oddalonych, do częstszego korzystania z podróży pociągami, ułatwiając równocześnie przemieszczanie się pomiędzy miejscowościami, przez które przebiega linia „Wukadki”podkreśla Michał Panfil, Prezes Zarządu Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Mapka „Najlepsze wycieczki z WuKaDką i pupilem” została opracowana we współpracy z Mazowiecką Regionalną Organizacją Turystyczną, do której spółka WKD przystąpiła z początkiem czerwca br. Ponadto, we współpracy z operatorem płatności bezgotówkowych za pomocą telefonów komórkowych powstała elektroniczna wersja mapki, którą będzie można pozyskać za pomocą specjalnej aplikacji.

– Wielu pasażerów – miłośników turystyki pieszej, jak również miłośników zwierząt, nie ma wystarczającej wiedzy na temat najciekawszych tras, dedykowanych dla pieszych wędrówek, jakie znajdują się w naszym regionie. Przygotowana mapa zachęci podróżnych do odkrywania piękna Mazowsza oraz przybliży ciekawe miejsca położone w niedalekiej odległości od linii WKD, o szczególnych walorach krajoznawczych i kulturalnych. Z całą pewnością pomoże również zmotywować pasażerów do aktywnego spędzania czasu wolnego z rodziną – podsumowuje Dyrektor MROT Dorota Zbińkowska.

Mapka będzie dystrybuowana w pociągach WKD, kasach biletowych oraz podczas wydarzeń promujących rozwój turystyki na Mazowszu oraz transport zbiorowy, którego organizatorem jest Marszałek Województwa Mazowieckiego. Kasy biletowe będą wydawać mapy do wyczerpania zapasów.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. jako członek Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej poprzez podejmowane działania w obszarze rozwoju turystyki i kultury stara się aktywnie wzmacniać lokalną gospodarkę Mazowsza i przyczyniać do podniesienia jakości życia mieszkańców. Dzięki nowemu instrumentowi promującemu ofertę bezpłatnego przewozu psa w dni wolne od pracy, umożliwiającą łączenie przejazdu pociągiem z turystyką pieszą jako jedną z form aktywnego wypoczynku, spółka WKD zamierza zwiększać atrakcyjność turystyczną południowo-zachodniego subregionu Mazowsza, na obszarze którego działa.

Sprawdź najlepsze wycieczki z WuKaDką i pupilem - do pobrania pliki w formacie GPX:

1. Eklektyczne zabytki Mazowsza (5km)

2. Czas w las (6,6 km)

3. Podwarszawskie Patataj (7,2 km)

4. Spacer nad Utratą i Zimną Wodą (15,3 km)

5. Mazowieckie pejzaże (24.8 km)

6. Krajobraz Chełmońskiego (32,5 km)

 

Przypomnienie o szczegółach oferty bezpłatnego przewozu psa w dni wolne:

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. przypomina, że od dnia 1 stycznia 2019 roku w weekendy (tj. soboty i niedziele) oraz dni świąteczne (tj. dni ustawowo wolne od pracy oraz dni dodatkowe, ustalone w rozkładzie jazdy WKD), pasażer posiadający ważny bilet na przejazd pociągiem WKD, może przewieźć w pociągu psa – bez konieczności zakupu biletu na jego przewóz.

W ramach oferty podróżnemu przysługuje (na podstawie posiadanego biletu na przejazd) bezpłatny przewóz nie więcej niż jednego psa, bez względu na jego wielkość.

Bezpłatny przewóz psa jest dozwolony pod opieką dorosłego podróżnego, pod następującymi warunkami:

  1. podróżny posiada aktualne świadectwo szczepienia psa;
  2. pies nie zachowuje się agresywnie i nie zakłóca spokoju innym podróżnym;
  3. pies jest trzymany na smyczy i ma założony kaganiec, z wyjątkiem psa asystującego osobie niepełnosprawnej (w tym przypadku pies powinien być wyposażony w uprząż, a osoba niepełnosprawna powinna posiadać certyfikat potwierdzający status psa asystującego).

W dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku, przewóz psa odbywa się odpłatnie, na zasadach określonych w Regulaminie przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.

WKD otrzyma dofinansowanie na budowę drugiego toru!

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że przedsięwzięcie inwestycyjne obejmujące budowę drugiego toru linii kolejowej WKD od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego zostało zakwalifikowane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

W związku z zakończoną oceną wniosków o dofinansowanie projektów złożonych w ramach konkursu dla działania 5.2. Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T (kolej miejska – infrastruktura), ogłoszonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych (Instytucję Pośredniczącą POIiŚ) we wrześniu 2018 roku, projekt WKD pn. „Modernizacja infrastruktury kolejowej WKD – poprzez budowę drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego” został jako jeden z dwóch wybrany do dofinansowania, uwzględniając wszystkie projekty spełniające kryteria wyboru i osiągające wymaganą liczbę punktów.

Lista projektów wybranych do dofinansowania w ramach działania 5.2. Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko została zatwierdzona przez instytucję organizującą konkurs, Centrum Unijnych Projektów Transportowych, w dniu 31.07.2019 oraz podana do publicznej wiadomości w dniu 01.08.2019.

Całkowita wartość projektu WKD wyniesie blisko 108 mln zł, z czego dofinansowanie Unii Europejskiej stanowi 74,6 mln zł (85% wydatków kwalifikowalnych projektu).

Szczegółowe informacje dostępne na stronie CUPT: zobacz odnośnik do artykułu na stronie CUPT

Przypominamy, że niedawno rozpoczął się inny kluczowy etap dla realizacji projektu. W dniu 10.07.2019 podpisana została umowa na zaprojektowanie budowy drugiego toru pomiędzy Podkową Leśną i Grodziskiem Mazowieckim. Przygotowanie kompletnej dokumentacji potrwa dwa lata, po upływie których spółka WKD przystąpi do działań związanych z budową drugiego toru.

Szczegółowe informacje w powyższym zakresie znajdują się pod następującym adresem: zobacz odnośnik do artykułu na stronie WKD