"WSPÓLNY BILET SAMORZĄDOWY" - od dnia 1 sierpnia 2017 r.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, iż od dnia 1 sierpnia 2017 r. przewoźnicy samorządowi wprowadzają nową ofertę specjalną „Wspólny Bilet Samorządowy”.

„Wspólny Bilet Samorządowy” jest biletem imiennym i uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów w pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy uruchamianych przez niżej wymienionych przewoźników:

  • Koleje Śląskie Sp. z o.o.,
  • Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.,
  • Koleje Małopolskie sp. z o.o.
  • Arriva RP Sp. z o.o.,
  • Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o.,
  • Koleje Dolnośląskie S.A.,
  • Łódzka Kolej Aglomeracyjna Sp. z o.o.,
  • „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.,

Bilet ten nie uprawnia do przejazdów w pociągach:

  1. komercyjnych KM – Słoneczny,
  2. ŁKA – ŁKA Sprinter,
  3. komercyjnych Arriva,
  4. “KD-Specjal” i “Pociąg do Kultury”,
  5. KMŁ – na odcinku Kraków Olszanica – Kraków Lotnisko,
  6. komercyjnych KŚ oraz na odcinku Chałupki – Bohumin;

„Wspólny Bilet Samorządowy” ważny jest 24 godziny od określonej na nim daty i godziny zakupu lub godziny wskazanej przez nabywcę.

Cena biletu jest zryczałtowana i wynosi wg taryfy normalnej 38,00 zł. Od ceny tej nie stosuje się ulg i opustów. 

Od dnia 1 sierpnia 2017 r. oferta jest dostępna w następujących kanałach dystrybucji WKD, tj.: kasach biletowych oraz przez telefon komórkowy za pomocą aplikacji SkyCash.

W pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. od dnia 1 sierpnia 2017 r. honorowany będzie bilet na przejazd wydany według oferty „Wspólny Bilet Samorządowy" przez wszystkich przewoźników uczestniczących w ofercie ze wszystkich kanałów dystrybucji.

Warunki taryfowe oferty specjalnej „Wspólny Bilet Samorządowy”

Załącznik do warunków oferty „Wspólny Bilet Samorządowy”

 

"WSPÓLNY BILET SAMORZĄDOWY" - pierwszy taki bilet kolejowy w kraju

Wspólny Bilet Samorządowy – pierwszy taki bilet kolejowy w kraju

Od wtorku (1 sierpnia br.) dostępny będzie za pośrednictwem aplikacji mobilnej SkyCash oraz Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej kolejowy „Wspólny bilet samorządowy”, uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów we wszystkich pociągach uruchamianych przez przewoźników: Koleje Mazowieckie, Warszawską Kolej Dojazdową, Koleje Śląskie, Koleje Małopolskie, Arrivę, Koleje Wielkopolskie, Koleje Dolnośląskie i Łódzką Kolej Aglomeracyjną.

- To pierwsze wspólne przedsięwzięcie Związku Samorządowych Pracodawców Kolejowych – mówi prezes związku Dariusz Grajda. Wspólny bilet ma zachęcić mieszkańców Polski do jeszcze większego korzystania z podróży pociągami i ułatwić im przemieszczanie się pomiędzy regionami. To swego rodzaju pilotaż. Przede wszystkim bardzo uważnie wsłuchiwać się będziemy w głosy pasażerów i biorąc je pod uwagę – modyfikować ofertę.

„Wspólny bilet samorządowy” to pierwsza tego typu oferta kolejowa w Polsce. Bilet w cenie 38 złotych ważny jest 24 godziny. Można na nim podróżować na 62 liniach, obsługujących ponad 950 stacji na terenie 12 województw.

Wspólny Bilet Samorządowy” nie uprawnia do przejazdów w pociągach: komercyjnych KM – Słoneczny, ŁKA – ŁKA Sprinter, komercyjnych Arriva, KD-Specjal i „Pociąg do Kultury”, KMŁ – na odcinku Kraków Olszanica – Kraków Lotnisko oraz komercyjnych KŚ oraz na odcinku Chałupki – Bohumin.

Koleje samorządowe zrzeszone w ZSPK obsługują dziś ponad 4800 kilometrów linii kolejowych, zatrudniając 6265 pracowników. Liczba wykorzystywanego taboru, wliczając człony elektrycznych zespołów trakcyjnych, wynosi dziś 1473 wagony oraz 43 lokomotywy i stanowi dziś bardzo poważny i stale rosnący udział na polskim rynku kolejowym. W roku 2016 przewoźnicy zrzeszeni w związku przewieźli ponad 133 miliony pasażerów, co stanowiło 46% liczby wszystkich podróżujących koleją w Polsce. Na drugim miejscu znalazły się Przewozy Regionalne (obecnie Polregio) z wynikiem 27% a na trzecim PKP Intercity - 13%.

Koleje samorządowe to dziś ponad 500 nowoczesnych pociągów i symbol doskonałej współpracy pomiędzy przewoźnikami, jak i z lokalnymi społecznościami.

Kolejarze zrzeszeni w związku zapowiadają dalsze wspólne działania.

Dodatkowych informacji udzielają rzecznicy poszczególnych spółek kolejowych.

Warunki taryfowe oferty specjalnej „Wspólny Bilet Samorządowy”

Załącznik do warunków oferty „Wspólny Bilet Samorządowy”

Komunikat WKD w sprawie awaryjnego zamknięcia przejazdu kolejowego w Otrębusach w ciągu ul. Natalińskiej (DW720) - ZAKOŃCZONE: PRZEJAZD OTWARTY DLA RUCHU

AKTUALIZACJA - 29.07.2017 - 15:15:

PRACE NA PRZEJEŹDZIE ZAKOŃCZONE - PRZEJAZD OTWARTY DLA RUCHU.

W sobotę, 29.07.2017 ok. godz. 15:15 w związku z zakończeniem prac, przejazd kolejowy w Otrębusach w ciągu ul. Natalińskiej (DW720) został otwarty dla ruchu kołowego.


Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w związku ze złym stanem nawierzchni i koniecznością awaryjnego wykonania prac interwencyjnych w obrębie przejazdu kolejowego zlokalizowanego na linii kolejowej WKD nr 47 w ciągu ulicy Natalińskiej w Otrębusach (droga wojewódzka nr 720, przystanek osobowy „Otrębusy”) od dnia 28.07.2017, godz. 22:00 (piątek) do odwołania nastąpi całkowite zamknięcie ww. obiektu dla ruchu kołowego. Zamknięcie obiektu odbywa się w trybie awaryjnym, a podjęte działania interwencyjne mają na celu jak najszybsze przywrócenie zwykłej organizacji ruchu.

Wszystkich użytkowników dróg, w tym również uczestników ruchu pieszego przepraszamy za wynikłe utrudnienia w związku z awaryjnym zamknięciem przejazdu kolejowego oraz zwracamy się z prośbą o zachowanie szczególnej ostrożności i stosowanie do oznakowania pionowego w zakresie dróg objazdowych.

Komunikat WKD w sprawie okresowego zamknięcia przejazdu kolejowego w Podkowie Leśnej Głównej

KOMUNIKAT WKD W SPRAWIE OKRESOWEGO ZAMKNIĘCIA PRZEJAZDU KOLEJOWEGO W PODKOWIE LEŚNEJ W CIĄGU ULIC: BRWINOWSKA / JANA PAWŁA II (STACJA „PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA”)

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w związku z koniecznością wykonania prac w obrębie przejazdu kolejowego zlokalizowanego na linii kolejowej WKD nr 47 w ciągu ulic Brwinowskiej i Jana Pawła II w Podkowie Leśnej (stacja „Podkowa Leśna Główna”)  w okresie od dnia 28.07.2017, godz. 22:00 (piątek) do dnia 31.07.2017, godz. 6:00 (poniedziałek) nastąpi całkowite zamknięcie ww. obiektu dla ruchu kołowego.

Wszystkich użytkowników dróg, w tym również uczestników ruchu pieszego przepraszamy za wynikłe utrudnienia w związku z czasowym zamknięciem przejazdu kolejowego oraz zwracamy się z prośbą o zachowanie szczególnej ostrożności.

Czasowe zamknięcie przejazdu kolejowego jest związane z wymianą nawierzchni w ramach prowadzonej kompleksowej naprawy toru nr 2 na szlaku Komorów – Podkowa Leśna Głównalinii kolejowej nr 47 zarządzanej przez Warszawską Kolej Dojazdową sp. z o.o. – na podstawie umowy zawartej w dniu 30.05.2017 z konsorcjum firm: DOMOST Sp. z o.o. (lider konsorcjum) oraz KB Plus Sp. z o.o. (partner konsorcjum). Podmiotem odpowiedzialnym za realizację prac w ramach czasowego zamknięcia przejazdu kolejowego jest podwykonawca: Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. w upadłości likwidacyjnej.

Informacje dotyczące ruchu pociągów oraz pojazdów zastępczej komunikacji autobusowej w okresie zamknięcia przejazdu kolejowego:

1. Zamknięcie przejazdu kolejowego w ciągu ulic Brwinowskiej i Jana Pawła II w Podkowie Leśnej pozostaje bez wpływu na ruch pociągów WKD.

2. W związku z czasowym zamknięciem przejazdu kolejowego, od dnia 28.07.2017, godz. 22:00 (piątek) do dnia 31.07.2017, godz. 6:00 (poniedziałek) zmianie ulegnie trasa linii zastępczej komunikacji autobusowej (ZKA) łączącej Podkowę Leśną z Milanówkiem:
„ZA12 – LINIA 1”.

Autobusy linii „ZA12 – LINIA1” w ww. okresie zostaną skierowane w obu kierunkach na trasę objazdową: PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA WKD - Lotnicza - Brwinowska - Obwodnica (DW719) - MILANÓWEK: Królewska - MILANÓWEK GRUDÓW WKD.

3. Trasa objazdowa linii ZKA „ZA12 – LINIA 1” będzie dotyczyć następujących kursów przewidzianych w specjalnym rozkładzie jazdy pociągów WKD oraz zastępczej komunikacji autobusowej obowiązującym w okresie od 01.07.2017 do 31.07.2017:

a) w dniu 28.07.2017 (piątek):

kurs nr A284 w relacji: Milanówek Grudów WKD (odj. 22:16) – Podkowa Leśna Główna WKD (przyj. 22:26)

kurs nr A285 w relacji: Podkowa Leśna Główna WKD (odj. 23:07) – Milanówek Grudów WKD (przyj. 23:17)

b) w dniach 29-30.07.2017 (sobota-niedziela):

wszystkie kursy od początku do końca dnia

c) w dniu 31.07.2017 (poniedziałek):

kurs nr A200 w relacji: Milanówek Grudów WKD (odj. 4:56) – Podkowa Leśna Główna WKD (przyj. 5:06)

kurs nr A201 w relacji: Podkowa Leśna Główna WKD (odj. 5:46) – Milanówek Grudów WKD (przyj. 5:56)

kurs nr A204 w relacji: Milanówek Grudów WKD (odj. 5:33) – Podkowa Leśna Główna WKD (przyj. 5:43)

4) W ramach trasy objazdowej ZKA nie będzie obsługiwany przystanek osobowy „Podkowa Leśna Zachodnia”. Obsługa tego przystanku w ww. okresie będzie zapewniona jedynie przez pociągi WKD kursujące według obowiązującego rozkładu jazdy (specjalny rozkład jazdy obowiązujący w okresie od 01.07.2017 do 31.07.2017).

5) Odjazdy autobusów ZKA z przystanków początkowych, tj. „Podkowa Leśna Główna WKD” oraz „Milanówek Grudów” pozostają bez zmian.

Kasownik ZTM na p.o. Opacz do odwołania niedostępny dla podróżnych

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że do odwołania kasownik ZTM znajdujący się w sklepie przy ul. Ryżowej 83 będzie niedostępny dla pasażerów chcących aktywować/skasować bilet ZTM.  Powyższe spowodowane jest zmianą najemcy ww. sklepu oraz prowadzonego w lokalu w chwili obecnej remontu.

Za utrudnienia przepraszamy.

MODERNIZACJA MOSTU NA RZECE ZIMNA WODA W KM 20.508 LINII KOLEJOWEJ NR 47 NA SZLAKU KOMORÓW - PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA - ETAP 2 ORAZ NAPRAWA TORU NR 2 NA SZLAKU KOMORÓW - PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA: W OKRESIE 01.07-31.07.2017

KOMUNIKAT WKD W SPRAWIE ORGANIZACJI RUCHU POCIĄGÓW NA LINII WKD W ZWIĄZKU Z MODERNIZACJĄ MOSTU NA RZECE ZIMNA WODA W KM 20.508 LINII KOLEJOWEJ NR 47 NA SZLAKU KOMORÓW – PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA (ETAP 2) ORAZ W ZWIĄZKU Z KOMPLEKSOWĄ NAPRAWĄ TORU NR 2 NA SZLAKU KOMORÓW - PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA W OKRESIE OD 01.07.2017 DO 31.07.2017

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w związku z modernizacją mostu na rzece Zimna Woda w km 20.508 linii kolejowej nr 47 na szlaku Komorów – Podkowa Leśna Główna (etap 2) oraz naprawą toru nr 2 (tor prawy w kierunku Warszawy) na szlaku Komorów - Podkowa Leśna Główna w okresie od 1 lipca do 31 lipca 2017 r. na linii WKD obowiązują ograniczenia w ruchu pociągów oraz obowiązuje specjalny rozkład jazdy.

Specjalna organizacja ruchu pociągów na linii WKD w ramach Etapu 2 organizacji robót w zakresie modernizacji infrastruktury kolejowej, zaplanowanej od 1 czerwca do 31 lipca 2017 r. (zobacz poprzedni komunikat z organizacją ruchu od 1 czerwca do 30 czerwca 2017 r.) - obejmuje okres od 1 lipca do 31 lipca 2017 r.:

ETAP 2: od 01.07.2017 do 31.07.2017 (zamknięty tor nr 2: tor prawy w kierunku Warszawy):

A. Kursowanie pociągów będzie się odbywać na następujących relacjach:

DZIEŃ POWSZEDNI:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Podkowa Leśna Główna     (dla podróżnych do/z Grodziska Maz. obowiązuje przesiadka na stacji Podkowa Leśna Główna)

-     Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska  (dla podróżnych do/z Grodziska Maz.)

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów                       (dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

SOBOTA, NIEDZIELA, ŚWIĘTO:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki Radońska

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów                        (dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

B. Na odcinku Komorów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów będzie się odbywać wahadłowo, wyłącznie po torze nr 1 (tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego). Tor nr 2 będzie w tym czasie całkowicie zamknięty dla ruchu pociągów (wraz ze wszystkimi peronami przystankowymi zlokalizowanymi przy tym torze).
Na odcinku Pruszków WKD – Podkowa Leśna Główna w zamian za część wycofanych kursów pociągów zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

C. Na odcinku Milanówek Grudów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany. W zamian za wycofane pociągi na tej relacji zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

D. Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz obsługującymi relację w kierunku Grodziska Mazowieckiego. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi od 7 do 8 minut.

Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić również punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz pojazdami zastępczej komunikacji autobusowej obsługującymi relację w kierunku Milanówka. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi średnio 5 minut.

INFORMACJE DODATKOWE

A. Podróżni korzystający z autobusowej komunikacji zastępczej zobowiązani są do podróżowania tą komunikacją na podstawie ważnego biletu WKD jednorazowego lub okresowego. W związku z brakiem możliwości skasowania biletu jednorazowego w autobusie, pasażerowie rozpoczynający podróż zobowiązani są skasować odręcznie bilet jednorazowy w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika, wpisując w sposób trwały datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.

B. W odstępstwie od terminów wskazanych w § 13 Regulaminu Przewozu Osób, Rzeczy i Zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO-WKD), podróżni, którzy zrezygnują z przejazdów pociągami WKD mogą dokonać zwrotu biletów okresowych odcinkowych: tygodniowych, dwutygodniowych, miesięcznych i kwartalnych zakupionych najpóźniej 31 maja 2017 r. i ważnych na przejazdy w dniu 1 czerwca 2017 r. i później:

  1. całkowicie niewykorzystanych,
  2. częściowo niewykorzystanych, proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych

bez potrącania odstępnego.

Zwrotu biletów całkowicie lub częściowo niewykorzystanych dokonują odpowiednio:

  • kasy biletowe w przypadku biletów zakupionych w kasach
  • Centrum Obsługi Klienta w Warszawie (stacja metro Świętokrzyska – pawilon 1000 E, tel. 22 656-41-00. Punkt czynny jest od pn. do pt. w godz. 8:00 – 18:00),
    w przypadku biletów zakupionych w automatach biletowych.

Uprzejmie prosimy o szczegółowe zapoznanie się z organizacją ruchu pociągów WKD w okresie ograniczeń, w  celu zaplanowania dogodnej podróży.

Przepraszamy za utrudnienia


DO POBRANIA

Specjalny rozkład jazdy pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważny w okresie od 01.07.2017-31.07.2017 (etap 2)

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD-Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów- dzień powszedni

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD-Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów- sobota, niedziela i święto

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Warszawa Śródmieście WKD - dzień powszedni

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Warszawa Śródmieście WKD - sobota, niedziela i święto

 

 

Informacja w sprawie zmian w składzie zarządu oraz Rady Nadzorczej spółki WKD

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że prezes zarządu spółki, Grzegorz Dymecki, w związku z nabyciem praw emerytalnych, złożył rezygnację z dniem 30.06.2017 ze stanowiska prezesa zarządu. Rada Nadzorcza spółki WKD przyjęła złożoną rezygnację. W składzie zarządu pozostają osoby dotychczas pełniące funkcję członków zarządu WKD, tj. Jolanta Dałek oraz Michał Panfil, któremu powierzono pełnienie obowiązków prezesa zarządu.

Skład zarządu spółki WKD od dnia 01.07.2017:

  • Michał Panfil – p.o. prezesa zarządu
  • Jolanta Dałek – członek zarządu

Ponadto w dniu 29.06.2017 Zgromadzenie Wspólników WKD podjęło decyzję w sprawie powołania nowej Rady Nadzorczej WKD. Do nowego składu Rady Nadzorczej powołane zostały cztery z pięciu osób dotychczas pełniących funkcje członków Rady, tj.: Mariusz Frankowski – przewodniczący, Małgorzata Więckowska, Andrzej Kamasa i Grzegorz Benedykciński. Na nowego Członka Rady Nadzorczej powołana została Agnieszka Stankiewicz, która zastąpiła dotychczas zasiadającego w Radzie Edwarda Sobolewskiego.

MODERNIZACJA MOSTU NA RZECE ZIMNA WODA W KM 20.508 LINII KOLEJOWEJ NR 47 NA SZLAKU KOMORÓW - PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA W OKRESIE 01.06-31.07.2017

KOMUNIKAT WKD W SPRAWIE ORGANIZACJI RUCHU POCIĄGÓW NA LINII WKD W ZWIĄZKU Z MODERNIZACJĄ MOSTU NA RZECE ZIMNA WODA W KM 20.508 LINII KOLEJOWEJ NR 47 NA SZLAKU KOMORÓW – PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA W OKRESIE OD 01.06.2017 DO 31.07.2017

 Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w związku z modernizacją mostu na rzece Zimna Woda w km 20.508 linii kolejowej nr 47 na szlaku Komorów – Podkowa Leśna Główna w okresie od 1 czerwca do 31 lipca 2017 r. na linii WKD zostaną wprowadzone ograniczenia w ruchu pociągów oraz będzie obowiązywać specjalny rozkład jazdy.

 Specjalna organizacja ruchu pociągów na linii WKD obejmie okres od 1 czerwca do 31 lipca 2017 r. i zostanie podzielona na dwa etapy:

ETAP 1: od 01.06.2017 do 30.06.2017 (zamknięty tor nr 1: tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego):

A. Kursowanie pociągów będzie się odbywać na następujących relacjach:

DZIEŃ POWSZEDNI:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Podkowa Leśna Główna          (dla podróżnych do/z Grodziska Maz. obowiązuje przesiadka na stacji Podkowa Leśna Główna)

-     Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska      (dla podróżnych do/z Grodziska Maz.)

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów                             (dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

SOBOTA, NIEDZIELA, ŚWIĘTO:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki Radońska

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów                               (dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

B. Na odcinku Komorów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów będzie się odbywać wahadłowo, wyłącznie po torze nr 2 (tor prawy w kierunku Warszawy). Tor nr 1 będziew tym czasie całkowicie zamknięty dla ruchu pociągów (wraz ze wszystkimi peronami przystankowymi zlokalizowanymi przy tym torze).  

Na odcinku Pruszków WKD – Podkowa Leśna Główna w zamian za część wycofanych kursów pociągów zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA)

C. Na odcinku Milanówek Grudów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany. W zamian za wycofane pociągi na tej relacji zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

D. Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz obsługującymi relację w kierunku Grodziska Mazowieckiego. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi od 7 do 8 minut.

Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić również punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz pojazdami zastępczej komunikacji autobusowej obsługującymi relację w kierunku Milanówka. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi średnio 5 minut.

ETAP 2: od 01.07.2017 do 31.07.2017 (zamknięty tor nr 2: tor prawy w kierunku Warszawy):

A. Kursowanie pociągów będzie się odbywać na następujących relacjach:

DZIEŃ POWSZEDNI:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Podkowa Leśna Główna          (dla podróżnych do/z Grodziska Maz. obowiązuje przesiadka na stacji Podkowa Leśna Główna)

-     Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska      (dla podróżnych do/z Grodziska Maz.)

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów                             (dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

SOBOTA, NIEDZIELA, ŚWIĘTO:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki Radońska

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów                               (dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

B. Na odcinku Komorów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów będzie się odbywać wahadłowo, wyłącznie po torze nr 1 (tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego). Tor nr 2 będzie w tym czasie całkowicie zamknięty dla ruchu pociągów (wraz ze wszystkimi peronami przystankowymi zlokalizowanymi przy tym torze).
Na odcinku Pruszków WKD – Podkowa Leśna Główna w zamian za część wycofanych kursów pociągów zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

C. Na odcinku Milanówek Grudów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany. W zamian za wycofane pociągi na tej relacji zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

D. Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz obsługującymi relację w kierunku Grodziska Mazowieckiego. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi od 7 do 8 minut.

Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić również punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz pojazdami zastępczej komunikacji autobusowej obsługującymi relację w kierunku Milanówka. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi średnio 5 minut.

INFORMACJE DODATKOWE

A. Podróżni korzystający z autobusowej komunikacji zastępczej zobowiązani są do podróżowania tą komunikacją na podstawie ważnego biletu WKD jednorazowego lub okresowego. W związku z brakiem możliwości skasowania biletu jednorazowego w autobusie, pasażerowie rozpoczynający podróż zobowiązani są skasować odręcznie bilet jednorazowy w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika, wpisując w sposób trwały datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.

B. W odstępstwie od terminów wskazanych w § 13 Regulaminu Przewozu Osób, Rzeczy i Zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO-WKD), podróżni, którzy zrezygnują z przejazdów pociągami WKD mogą dokonać zwrotu biletów okresowych odcinkowych: tygodniowych, dwutygodniowych, miesięcznych i kwartalnych zakupionych najpóźniej 31 maja 2017 r. i ważnych na przejazdy w dniu 1 czerwca 2017 r. i później:

  1. całkowicie niewykorzystanych,
  2. częściowo niewykorzystanych, proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych

bez potrącania odstępnego.

Zwrotu biletów całkowicie lub częściowo niewykorzystanych dokonują odpowiednio:

  • kasy biletowe w przypadku biletów zakupionych w kasach
  • Centrum Obsługi Klienta w Warszawie (stacja metro Świętokrzyska – pawilon 1000 E, tel. 22 656-41-00. Punkt czynny jest od pn. do pt. w godz. 8:00 – 18:00),
    w przypadku biletów zakupionych w automatach biletowych.

 

Uprzejmie prosimy o szczegółowe zapoznanie się z organizacją ruchu pociągów WKD w okresie ograniczeń, w  celu zaplanowania dogodnej podróży.

Przepraszamy za utrudnienia


DO POBRANIA

Specjalny rozkład jazdy pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważny w okresie od 01.06.2017-30.06.2017 (etap 1)

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD-Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów- dzień powszedni

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD-Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów- sobota, niedziela i święto

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Warszawa Śródmieście WKD - dzień powszedni

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Warszawa Śródmieście WKD - sobota, niedziela i święto

 


Specjalny rozkład jazdy pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważny w okresie od 01.07.2017-31.07.2017 (etap 2)

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD-Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów- dzień powszedni

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD-Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów- sobota, niedziela i święto

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Warszawa Śródmieście WKD - dzień powszedni

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Warszawa Śródmieście WKD - sobota, niedziela i święto

Wskaźnik punktualności w II kwartale 2017 r.

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Urząd Transportu Kolejowego w II kwartale 2017 r. Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim uzyskując bardzo wysoki 99,52% wskaźnik punktualności.

Poniżej tabela dot. punktualności przewozów pasażerskich w II kwartale 2017 r.

               Nazwa przewoźnika  II kwartał
1. Warszawska Kolej Dojazdowa 99,52%
2. UBB GMBH 98,89%
3. PKP SKM w Trójmieście 98,16%
4. Łódzka Kolej Aglomeracyjna 96,38%
5. Koleje Małopolskie 95,16%
6. Szybka Kolej Miejska w Warszawie 94,68%
7. Arriva RP 94,60%
8. Koleje Mazowieckie 92,88%
9. Koleje Wielkopolskie 92,72%
10. Przewozy Regionalne 92,40%
11. Koleje Śląskie 91,09%
12. Koleje Dolnośląskie 89,97%
13. PKP Intercity 76,64%
Ogółem 92,29%

Źródło: www.utk.gov.pl

Bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów, podobnie jak w latach ubiegłych, Spółka osiągnęła dzięki następującym czynnikom:

  1. Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, znacząco upraszczające ścieżkę decyzyjną oraz działania interwencyjne w przypadku zaistnienia jakiegokolwiek zdarzenia awaryjnego – tak po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej scentralizowanej w jednej komórce organizacyjnej.
  2. Prowadzenie przewozów kolejowych na całkowicie wydzielonej linii kolejowej, z infrastrukturalnego punktu widzenia niezależnej od sieci innych zarządców.
  3. Infrastruktura zarządzana przez Spółkę nie jest wykorzystywana przez innych przewoźników.
  4. Posiadanie własnych zapleczy utrzymaniowych taboru oraz infrastruktury kolejowej z odpowiednio wykwalifikowanym personelem, przy jednoczesnym ograniczonym do niezbędnego minimum zlecaniu usług w tym zakresie jednostkom zewnętrznym. Dzięki powyższemu możliwe jest osiągnięcie niskiej usterkowości eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów zarządzanej infrastruktury kolejowej.
  5. Oferta przewozowa skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny, zapewniającego niezbędne rezerwy oraz niską podatność na zakłócenia.

Konsultacje społeczne w sprawie budowy drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego (AKTUALIZACJA: MAPY)

Firma Multiconsult Polska, na zlecenie Warszawskiej Kolei Dojazdowej, opracowuje Studium Wykonalności dla projektu pod nazwą „Modernizacja infrastruktury kolejowej linii WKD – poprzez budowę drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego”. Celem projektu jest zwiększenie przepustowości szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska linii kolejowej nr 47.

Przewiduje się wykonanie prac modernizacyjnych polegających na kompleksowej wymianie nawierzchni istniejącego toru oraz dobudowę drugiego toru na szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska. W ramach prac wykonana zostanie m.in.:

  • optymalizacja geometrii linii kolejowej (w granicach istniejących konstrukcji ziemnych) celem poprawy istniejącej prędkości maksymalnej,
  • zastosowanie nawierzchni bezstykowej oraz rozjazdów spawanych,
  • elektryfikacja dobudowanego toru,
  • wymiana na nowe wszystkich obiektów inżynieryjnych,
  • przebudowa peronów na wszystkich przystankach osobowych,
  • dobudowa peronów dla potrzeb drugiego toru, dojścia do peronów dostosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, wyposażenie peronów w elementy małej architektury oraz wiaty, elementy systemu informacji dla podróżnych, elementy systemu monitoringu,
  • niezbędna przebudowa przejazdów kolejowo – drogowych wynikająca z dobudowy drugiego toru,
  • modernizacja budynków w części obsługi pasażerów (pomieszczenia kas wraz z zapleczem) na stacjach Podkowa Leśna Główna oraz Grodzisk Mazowiecki Radońska,

Na obecnym stadium projektowym rozważane są 2 warianty inwestycyjne modernizacji infrastruktury kolejowej linii WKD:

  1. kombinacja wariantu 1a i wariantu 2a
  2. kombinacja wariantu 1a i wariantu 2b

wariant 1a Włączenie linii nr 48 w rejonie przystanku osobowego „Podkowa Leśna Zachodnia” polegające na połączeniu linii kolejowych z kierunku Grodziska Mazowieckiego i Milanówka w rejonie przystanku Podkowa Leśna Zachodnia
wariant 2a Włączenie grupy torów postojowych z zabezpieczeniem sposobu manewrowania w czynnych torach szlakowych (głównych), bez przebudowy/rozbudowy układu torowego stacji „Grodzisk Mazowiecki Radońska”.
wariant 2b Włączenie grupy torów postojowych z przebudową/rozbudową układu torowego stacji „Grodzisk Mazowiecki Radońska”.
Kompleksowa przebudowa peronów na stacji „Grodzisk Mazowiecki Radońska”.

 

 

 

 

 

 

 

W ramach Studium Wykonalności opracowywana jest dokumentacja środowiskowa, której efektem będzie uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W ramach projektu Wykonawca dokumentacji przeprowadzi konsultacje społeczne z mieszkańcami poszczególnych miejscowości leżących wzdłuż projektowanego do modernizacji szlaku linii kolejowej nr 47. Na spotkaniach zostaną przedstawione podstawowe informacje o przedsięwzięciu inwestycyjnym.

Planowane są następujące terminy spotkań:

  • Brwinów w dniu 8 czerwca od godziny 16:00 – Sala widowiskowa OSP Brwinów ul. Pszczelińska 3
  • Podkowa Leśna w dniu 8 czerwca od godziny 18:30 – Sala widowiskowa Centrum Kultury i Inicjatyw Obywatelskich ul. Świerkowa 1
  • Milanówek w dniu 9 czerwca od godziny 16:00 – Sala konferencyjna w UM Milanówka ul. Spacerowa 4
  • Grodzisk Mazowiecki w dniu 9 czerwca od godziny 18:30 – Sala konferencyjna Ośrodka Kultury Gminy Grodzisk Mazowiecki ul. Spółdzielcza 9

 

Zainteresowanych prosimy również o uzupełnienie ankiety (do pobrania na stronie) i odesłanie jej na adres wkd@multiconsult.com.pl do dnia 21.06.2017 r.

W związku z opracowywanym projektem pragniemy zasięgnąć Państwa opinii na temat przedmiotowego przedsięwzięcia:

1. Czy są Państwo za zwiększeniem przepustowości na linii kolejowej nr 47 i dobudową 2 toru na odcinku Podkowa Leśna – Grodzisk Mazowiecki?

  • Tak
  • Nie
  • Nie mam zdania

2. Proszę podać miejsce zamieszkania:

  • Gmina Brwinów
  • Gmina Milanówek
  • Gmina Podkowa Leśna
  • Gmina Grodzisk Mazowiecki
  • Inne

3. Jak często używacie Państwo kolejki WKD na odcinku Podkowa Leśna – Grodzisk Mazowiecki?

  • Kilka razy dziennie
  • kilka razy w tygodniu
  • kilka razy w miesiącu
  • Wcale

Dokumenty związane - do pobrania:

Ogłoszenie o konsultacjach (PDF)

Formularz zgłaszania uwag i wniosków (DOCX)

Formularz zgłaszania uwag i wniosków (PDF)

Mapa dla wariantu inwestycyjnego 1

Mapa dla wariantu inwestycyjnego 2