Aktualne zasady i ograniczenia związane z koronawirusem (aktualizacja od 27 lutego) - szczegóły w AKTUALNOŚCIACH.

Menu działu

SPRZEDAŻ BILETÓW DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

 Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż od dnia 01.01.2021 r. na stałe zniesiona zostaje sprzedaż biletów przez maszynistów w pociągach WKD.

Spółka informuje, iż bilety WKD można nabyć w:

  • pełnozakresowych kasach biletowych,
  • stacjonarnych automatach biletowych zainstalowanych na wszystkich stacjach/przystankach WKD,
  • uprawnionych punktach sprzedaży biletów (kioski, sklepy),
  • za pośrednictwem aplikacji mobilnych mPay i SkyCash.

Przypominamy również, że bilety jednorazowe WKD można nabyć „na zapas” w kasach biletowych, automatach biletowych oraz uprawnionych punktach sprzedaży i skorzystać z nich w momencie przejazdu. Zakup biletu nie jest równoznaczny z zawarciem umowy przewozu. Zawarcie umowy przewozu następuje z chwilą wejścia do pociągu, a jej dowodem jest skasowanie biletu w kasowniku.


KONTROLA BILETÓW OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

W przypadku ujawnienia w trakcie kontroli biletów:

  1. osoby niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej,
  2. niewidomej podróżującej bez przewodnika lub z psem przewodnikiem,
  3. poruszającej się na wózku inwalidzkim, odbywającej przejazd bez osoby towarzyszącej,

która nie posiada ważnego biletu na przejazd, odprawy tej osoby dokonuje się w trakcie kontroli, tj. kontroler wystawia wezwanie do zapłaty, a w uwagach zamieszcza zapis: „przejazd osoby o ograniczonej możliwości poruszania się”. Kontroler poucza pasażera, iż opłacenie opłaty taryfowej za przejazd w terminie 7 dni, będzie równoznaczne z umorzeniem sprawy. W przypadku nie uregulowania w/w należności w terminie 7 dni, przejazd taki będzie traktowany jako przejazd bez biletu.