Aktualne zasady i ograniczenia związane z koronawirusem (aktualizacja od 26 czerwca) - szczegóły w AKTUALNOŚCIACH.

Galeria

Najczęściej zadawane pytania

Czy na przystankach WKD obowiązuje zakaz palenia?

Zabrania się palenia tytoniu na terenie przystanków WKD, zgodnie z 1, ust. 12 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 listopada 2004r. w sprawie przepisów porządkowych obowiązujących na obszarze kolejowym, w pociągach i innych pojazdach kolejowych (Dz.U.2004r., nr 264, poz. 2637).

Nie miałam ważnego biletu okresowego na przejazd (zostawiłam w domu) i odebrałam Wezwanie do zapłaty w pociągu, co mam robić?

W przypadku otrzymania wezwania do zapłaty, ewentualne reklamacje w przedmiotowej sprawie prosimy składać w formie pisemnej (po powołaniu się na numer wezwania), dołączając kserokopię biletu okresowego oraz dowód wniesienia opłaty manipulacyjnej w kwocie 10,00 zł na wskazane w przekazie konto. Nie podlegają reklamacji wezwania sporządzone z powodu nie okazania w pociągu biletu odcinkowego bezimiennego.

Wezwania do zapłaty wystawione od dnia 01.06.2020 r. do chwili obecnej 

REWIZOR Sp. z o.o.

ul. Chwaszczyńska 49A/3
81-571 Gdynia
e-mail: wkd.reklamacje@rewizor.eu

Podróżni w sprawie odwołania osobiście przyjmowani są w poniedziałek w godzinach 12:00 - 18:00, w środę oraz w piątek  w godzinach 8:30 - 14:30 pod adresem:

Aleje Jerozolimskie 144; 02-305 Warszawa
budynek PKS Polonus, Dworzec Zachodni, 5 piętro, pokój 704

Do dnia 19 września 2021 roku Biuro będzie nieczynne dla osobistego stawiennictwa się podróżnych. 

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerem telefonu 578 000 736


Wezwania do zapłaty wystawione od dnia 01.08.2018 r. do dnia 31.05.2020 r.

 REWIZOR Sp. z o.o.

ul. Chwaszczyńska 49A/3
81-571 Gdynia
e-mail: wkd.reklamacje@rewizor.eu

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerem telefonu 531 921 777 od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-13:00


Wezwania do zapłaty wystawione w okresie od dnia 01.06.2015 r. do dnia 31.07.2018 r. przez:

1. Z.W. ''Renoma'' Sp. z o.o. ul. 3 Maja 67, 81-850 Sopot

2. REWIZOR Paweł Adamiak ul. Chwaszczyńska 49A/3, 81-571 Gdynia

prowadzone są bezpośrednio przez Warszawską Kolej Dojazdowa sp. z o.o. ul. Stefana Batorego 23, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, e-mail: wkd@wkd.com.pl


Wezwania do zapłaty wystawione do dnia 31.05.2015 r.

Biuro Windykacji Należności Przewozowych

POLREGIO sp. z o.o.
Poznań 60-715 ul. Kolejowa 5
e-mail: windykacja@p-r.com.pl fax: (61) 633-43-54

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerami telefonów: 

783-932-872 lub 783-933-066, 783-933-067, 783-933-069, 783-933-083 w dni robocze od godz. 7:15-14:45.
Interwencje osobiste w siedzibie Biura w dni robocze od godz. 9:00 - 13:00.

Dlaczego jest tak wysoka opłata dodatkowa za przejazd bez ważnego biletu?

"Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 stycznia 2005 r. w sprawie sposobu ustalania wysokości opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób, zabranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłaty manipulacyjnej"(Dz. U. z 2005 r. Nr 14 poz. 117) ustala wysokość opłat dodatkowych i opłaty manipulacyjnej.
Wysokość opłaty dodatkowej ustala się, biorąc za podstawę cenę najtańszego biletu jednorazowego w następujący sposób:

  1. za przejazd bez odpowiedniego dokumentu przewozu biletu, jako 50 krotność tej ceny, czyli 50 x 4,10 = 205,00 zł.,
  2. za przejazd bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do ulgowego przejazdu (brak w momencie kontroli biletów legitymacji szkolnej, studenckiej, brak przedłużenia terminu ważności legitymacji, brak stosownych zaświadczeń), jako 40 krotność tej ceny, czyli 40 x 4,10 = 164,00 zł.,
  3. za naruszenie przepisów o przewozie rzeczy i zwierząt, jako 20 krotność tej ceny, czyli 20 x 4,10 = 82,00 zł.,
  4. za spowodowanie przez podróżnego zatrzymania pociągu WKD bez uzasadnionej przyczyny (np. oczekiwanie na funkcjonariuszy Policji w celu ustalenia danych osobowych) jako 150 krotność tej ceny, czyli 150 x 4,10 = 615.00 zł.

Wysokość opłaty dodatkowej ulega zmniejszeniu jeżeli opłaty wnosi się w ciągu 7 lub 30 dni od otrzymania wezwania do zapłaty.

Jakie są opłaty za przewóz roweru i wózków dziecięcych?

Rower (wózek dziecięcy) powinien być przewożony pod nadzorem podróżnego. Rower (wózek dziecięcy) nie może przeszkadzać podróżnym i powodować uszkodzeń lub zanieczyszczeń wagonu.
Na przewóz roweru / wózka dziecięcego pod opieką podróżnego wydaje się:

  1. bilet jednorazowy wg taryfy normalnej na odpowiednią strefę czasową rozkładowego czasu przejazdu pociągu
  2. bilet miesięczny z ważnością na całą linię WKD, w cenie 51,50 zł

Nie dotyczy wózków dziecięcych potrzebnych w podróży dzieciom do 4 lat, przewożonych na podstawie biletów z ulgą ustawową 100%, które przewozi się bezpłatnie.

 

W weekendy (tj. soboty i niedziele) oraz święta (dni ustawowo wolne od pracy) pasażer posiadający ważny bilet na przejazd pociągiem WKD, może przewieźć jeden rower, bez konieczności zakupu biletu na przewóz roweru.

 

Nie miałem ważnej legitymacji uprawniającej do ulgi i odebrałem wezwanie do zapłaty w pociągu, co mam zrobić?

W przypadku otrzymania wezwania do zapłaty, ewentualne reklamacje w przedmiotowej sprawie prosimy składać w formie pisemnej (po powołaniu się na numer wezwania), dołączając uwierzytelnioną (w szkole, na uczelni) kserokopię dokumentu lub biletu oraz dowód wniesienia opłaty manipulacyjnej w kwocie 10,00 zł na wskazane w przekazie konto. Nie podlegają reklamacji wezwania sporządzone z powodu nie okazania w pociągu biletu odcinkowego bezimiennego.

Wezwania do zapłaty wystawione od dnia 01.06.2020 r. do chwili obecnej 

REWIZOR Sp. z o.o.

ul. Chwaszczyńska 49A/3
81-571 Gdynia
e-mail: wkd.reklamacje@rewizor.eu

Podróżni w sprawie odwołania osobiście przyjmowani są w poniedziałek w godzinach 12:00 - 18:00, w środę oraz w piątek  w godzinach 8:30 - 14:30 pod adresem:

Aleje Jerozolimskie 144; 02-305 Warszawa
budynek PKS Polonus, Dworzec Zachodni, 5 piętro, pokój 704

Do dnia 19 września 2021 roku Biuro będzie nieczynne dla osobistego stawiennictwa się podróżnych. 

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerem telefonu 578 000 736


Wezwania do zapłaty wystawione od dnia 01.08.2018 r. do dnia 31.05.2020 r.

 REWIZOR Sp. z o.o.

ul. Chwaszczyńska 49A/3
81-571 Gdynia
e-mail: wkd.reklamacje@rewizor.eu

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerem telefonu 531 921 777 od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-13:00


Wezwania do zapłaty wystawione w okresie od dnia 01.06.2015 r. do dnia 31.07.2018 r. przez:

1. Z.W. ''Renoma'' Sp. z o.o. ul. 3 Maja 67, 81-850 Sopot

2. REWIZOR Paweł Adamiak ul. Chwaszczyńska 49A/3, 81-571 Gdynia

prowadzone są bezpośrednio przez Warszawską Kolej Dojazdowa sp. z o.o. ul. Stefana Batorego 23, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, e-mail: wkd@wkd.com.pl


 Wezwania do zapłaty wystawione do dnia 31.05.2015 r.

Biuro Windykacji Należności Przewozowych

POLREGIO sp. z o.o.
Poznań 60-715 ul. Kolejowa 5
e-mail: windykacja@p-r.com.pl fax: (61) 633-43-54

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerami telefonów: 

783-932-872 lub 783-933-066, 783-933-067, 783-933-069, 783-933-083 w dni robocze od godz. 7:15-14:45.
Interwencje osobiste w siedzibie Biura w dni robocze od godz. 9:00 - 13:00.

Automat biletowy sprzedający bilety WKD, nie wydał mi biletu, wydał inny bilet niż chciałem, nie wydał reszty itp.

W w/w przypadkach należy złożyć reklamację w punkcie obsługi reklamacji biletów zakupionych w automatach sprzedających bilety WKD, który znajduje się w Warszawie na Stacji Metra Centrum lok. 2009C

tel . +48 801 789 405 - Infolinia
Mob. +48 661 010 874 - wsparcie techniczne
e-mail: bok@vectorsoftware.pl

Punkt czynny jest: od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-18:00

Jak postępować w przypadku, gdy kasownik w pociągu jest nieczynny?

W przypadku uszkodzenia kasownika elektronicznego w wagonie, podróżny zobowiązany jest skasować bilet w drugim kasowniku - umieszczonym w tym wagonie, gdyż bilet nie skasowany (pomimo istnienia takich możliwości) jest nieważny.

W odstępstwie od tej zasady, w razie uszkodzenia obydwu kasowników (i tylko w tym przypadku) dopuszcza się skasowanie biletu odręcznie przez podróżnego, - w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika - wpisując atramentem lub długopisem datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.

Na jakim odcinku obowiązują bilety ZTM?

W pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej, na odcinku Warszawa Śródmieście WKD - Opacz honorowane są następujące bilety ZTM:

 

  1. okresowe 30 i 90 dniowe zakodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, w tym Bilet Młodego Warszawiaka oraz Bilet Metropolitalny
  2. dobowe
  3. 3-dniowe
  4. weekendowe
  5. weekendowe grupowe
  6. bilet seniora
  7. dla dziecka z rodziny posiadającej troje dzieci

oraz uprawnienia do bezpłatnych i ulgowych przejazdów na podstawie stosownych Uchwał Rady Miasta Stołecznego Warszawy.

Uprawnienia do ulg w komunikacji miejskiej w Warszawie

UWAGA bilety ZTM jednorazowe 20-minutowe i jednorazowe przesiadkowe 75-minutowe na I strefę i 90-minutowe na I i II strefę nie są honorowane, tzn. nie uprawniają do przejazdów pociągami WKD.

Na odcinku linii WKD objętym ofertą obowiązuje wyłącznie 1 strefa biletowa.

Zobacz schemat

Osoby odbywające przejazdy na podstawie w/w biletów ZTM, do/z miejscowości położonych poza obszarem objętym umową, zobowiązane są do nabycia biletu WKD na przejazd pociągiem WKD poza obszarem objętym umową, zgodnie z zasadami obowiązującymi w WKD.

Kasowanie biletów

Bilety ZTM w ramach oferty „Wspólny bilet ZTM – KM – WKD” honorowane są w pociągach WKD pod warunkiem, że są ważne w chwili przejazdu, tj. zostały wcześniej aktywowane lub skasowane.

Aktywacja / skasowanie może nastąpić:

  • podczas wcześniejszego przejazdu pojazdem linii ZTM,
  • w kasowniku ZTM zamontowanym na wybranych stacjach kolejowych,
  • od dnia 15 maja 2021r. wprowadzona zostaje możliwość odręcznego kasowania honorowanych przez WKD biletów ZTM. Podróżny, który zamierza rozpocząć podróż pociągiem WKD na podstawie w/w biletów w formie papierowej zobowiązany jest do odręcznego skasowania biletu, wpisując na bilecie w sposób trwały datę i godzinę rozpoczęcia podróży (w miejscu przeznaczonym na nadruk kasownika).


Stacje i przystanki osobowe WKD, na których znajduje się kasownik ZTM aktywujący/kasujący bilety ZTM:

  1. Opacz - sklep przy ul. Ryżowej 83 – czynny całą dobę
  2. Warszawa Śródmieście WKD
  3. Warszawa Zachodnia - tunel przy wejściu na peron nr 2
  4. Warszawa Ochota - przy zejściu na peron kolei aglomeracyjnej.

Zakup biletu w aplikacjach mobilnych

Na obszarze obowiązywania oferty, istnieje możliwość przejazdów pociągami WKD, na podstawie honorowanych biletów ZTM zakupionych w aplikacjach mobilnych.

mPay - mPay płatności mobilne – Bilety komunikacyjne, parkingi, doładowania
SkyCash - Płatności mobilne - bilety i parkowanie telefonem | Skycash
moBILET- moBiLET | Twój bilet w komórce

Skasowanie biletu z aplikacji to zeskanowanie kodu QR. Kod QR umieszczony jest w górnej części pojazdu nad drzwiami, naklejka z kodem QR przypisana jest do konkretnego pojazdu. Skasowanie biletu zakupionego
w aplikacji mobilnej należy wykonać od razu po wejściu do pociągu.

Informacja o zasadach kupowania i kasowania biletów  zakupionych w aplikacjach

Windykacja należności

Windykacja należności za przejazd bez ważnego dokumentu lub biletu odbywa się według zasad obowiązujących w Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Nieokazanie w/w biletu podczas kontroli w pociągu WKD (skasowanego wcześniej w kasowniku ZTM lub odręcznie przez podróżnego w pociągu WKD) skutkować będzie wystawieniem wezwania do zapłaty.

Uwaga! Nie podlegają reklamacji wezwania sporządzone z powodu nieokazania w pociągu biletu bezimiennego.

Wszystko na temat oferty Wspólny bilet ZTM-KM-WKD