Zaproszenie do ankiety

Aktualne zasady i ograniczenia związane z koronawirusem (aktualizacja od 26 czerwca) - szczegóły w AKTUALNOŚCIACH.

Zawieszone funkcjonowanie kasy biletowej w Komorowie oraz na stacji Warszawa Ochota WKD

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż od dnia 1 kwietnia 2021 r. do odwołania zawieszone zostaje funkcjonowanie kasy biletowej w Komorowie oraz na stacji Warszawa Ochota WKD.

Bilety WKD można nabyć w automatach biletowych zainstalowanych w w/w lokalizacjach, za pośrednictwem aplikacji mobilnych mPay i SkyCash oraz w innych uprawnionych punktach zlokalizowanych na pozostałych stacjach/przystankach WKD lub w przedsprzedaży tj. „na zapas”.

Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy.

Zachęcamy do odwiedzania naszego kanału na Youtube

Warszawska Kolej Dojazdowa zachęca do odwiedzania naszego kanału na Youtube. W dniu dzisiejszym został zamieszczony filmik pt. “Jesteśmy dla Was 7 dni w tygodniu”. Na kanale mogą Państwo obejrzeć również inne, wcześniej zamieszczone materiały, niektóre z nich możecie Państwo zobaczyć na monitorach LCD w pociągach WKD. W maju br. na kanale zostanie umieszczony pierwszy z kilku filmików poświęconych wypadkom na przejazdach kolejowych.
Link do naszego kanału Youtube poniżej:
https://www.youtube.com/channel/UC6Ue3yBrCOnB1oyHMHUs_7w

Życzymy miłego ogladania!

Zachowujmy się odpowiedzialnie

Pandemia po raz kolejny przybrała na sile a jej dynamiczny przebieg motywuje większość z nas do przestrzegania zaleceń sanitarnych. Jednak w tym trudnym czasie wszyscy musimy zdawać sobie sprawę, że tylko od naszego odpowiedzialnego zachowania zależy, czy transmisja zakażeń koronawirusem straci na sile. Dlatego „zachowujmy się odpowiedzialnie”.

Drodzy pasażerowie, przypominamy, że w dalszym ciągu obowiązuje zasłanianie ust i nosa za pomocą maseczki - chusty, „kominy”, przyłbice i szalki nie są dozwolone, ponieważ nie spełniają swojej podstawowej funkcji, czyli nie chronią przed wirusem. Bardzo ważne są również częsta dezynfekcja rąk oraz zachowanie odpowiedniego dystansu społecznego w przestrzeni publicznej. Gorąco zachęcamy aby w pociągach, na przystankach, w kasach i innych wspólnie użytkowanych miejscach zasłaniać skutecznie drogi oddechowe. Pamiętajmy, że to nasze odpowiedzialne zachowanie wpływa na ograniczenie rozprzestrzeniania się epidemii oraz ryzyka zakażenia COVID-19.

W trosce o wspólne bezpieczeństwo, w celu ograniczenia kontaktu pasażerów z przyciskami otwierania drzwi w pociągach, Warszawska Kolej Dojazdowa przywróciła zasadę automatycznego ich otwierania przez maszynistę. Ponadto WKD przeciwdziałając rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19 nadal regularnie dezynfekuje i ozonuje pojazdy aby zminimalizować transmisję wirusa.

Aktualne informacje, nt. strategii walki z epidemią i profilaktyki zdrowotnej w walce z COVID-19 dostępne są na stronie www.gov.pl/web/koronawirus.

 

 

Zachowujmy się odpowiedzialnie, wspólnie zadbajmy o nasze bezpieczeństwo i zdrowie!




 

kolej  na odpowiedzialność ekran 1920x1080 04.03.2021 002

 

Podróżuj z nami na wiosnę

 

1 PLAKAT WIOSNA 5 na www

                        Czytaj więcej...                     Czytaj więcej...                     Czytaj więcej...                       Czytaj więcej...                     Czytaj więcej...

Od dnia 1 kwietnia 2021 r. wprowadzona zostaje nowa oferta przewozowa, tj.: Bilet miejski dla mieszkańców Gminy Grodzisk Mazowiecki

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż od dnia 1 kwietnia 2021 r. wprowadza nową ofertę przewozową, tj: BILET MIEJSKI dla mieszkańców Gminy Grodzisk Mazowiecki uprawniający do jednorazowego przejazdu linią WKD w tzw. „strefie miejskiej” ograniczonej przystankami Grodzisk Maz. Radońska – Grodzisk Maz. Jordanowice – Grodzisk Maz. Piaskowa - Grodzisk Mazowiecki Okrężna. Bilet może nabyć mieszkaniec Gminy Grodzisk Mazowiecki posiadający Grodziską Kartę Mieszkańca.

Sprzedaż biletu prowadzona będzie we wszystkich kasach biletowych, stacjonarnych automatach biletowych oraz po uruchomieniu nowej strony internetowej za pośrednictwem dostępnego Systemu internetowej sprzedaży biletów WKD.

Opłata za BILET MIEJSKI Gminy Grodzisk Mazowiecki wynosi 2,26 zł.

W związku z wprowadzeniem w/w oferty od 1 kwietnia 2021 r. zniesiona zostaje dotychczasowa oferta Bilet miejski obowiązująca wspólnie w obrębie miast Grodzisk Mazowiecki i Podkowa Leśna (o której mowa w zakładce Dla pasażerów/Oferty dla pasażerów/Bilety jednorazowe miejskie lub w §26 Taryfy osobowej i bagażowej WKD).

Mając na uwadze powyższe, zwroty biletów jednorazowych z ulgą handlową 45% z nieobowiązującej oferty, przyjmowane i rozpatrywane będą przez WKD. Wniosek o zwrot biletu można złożyć w dowolnej kasie biletowej WKD lub korespondencyjnie na adres Spółki na formularzu do zgłaszania reklamacji, skargi i wniosku. We wniosku należy podać dane osobowe, formę zwrotu należności – przelewem (numer rachunku bankowego), gotówką (odbiór należności w kasie w siedzibie WKD. Kasa czynna w poniedziałek, wtorek i czwartek w godz. 8:30-14:00. ), przekazem pocztowym (potrącona zostanie opłata za realizację przekazu) oraz dołączyć oryginały zwracanych biletów.

W załączeniu:
- Warunki taryfowe oferty Bilet Miejski dla mieszkańców Gminy Grodzisk Mazowiecki
- Formularz do zgłaszania reklamacji, skargi i wniosku

Badania marketingowe w dniach 01.03-31.03.2021 r.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w dniach 01.03. - 31.03.2021 r. przeprowadza wśród podróżnych badanie ankietowe dotyczące jakości usług świadczonych przez Spółkę w 2020 r. Przedmiotowa ankieta pozwoli dokonać oceny funkcjonowania Spółki oraz poznać Państwa uwagi i zastrzeżenia odnośnie oferowanych przez Spółkę usług. Państwa opinie i spostrzeżenia stanowią dla Spółki niezwykle cenne źródło informacji i pozwolą nam na dalsze doskonalenie się, aby jeszcze lepiej sprostać Państwa oczekiwaniom.

Ankieta zostanie zamieszczona na naszej stronie internetowej. Istnieje także możliwość wypełnienia ankiety w formie papierowej, którą będzie można pobrać oraz po wypełnieniu złożyć w kasach biletowych WKD.

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w badaniach.

WuKaDka w trosce o środowisko

Warszawska Kolej Dojazdowa to ekologiczna kolej, która nie emituje toksycznych substancji do atmosfery.
W trosce o środowisko naturalne WKD w coraz większym stopniu korzysta z rozwiązań i technologii opartych na odnawialnych źródłach energii oraz angażuje się w inicjatywy, które zwracają uwagę na potrzebę zmiany przyzwyczajeń i zachowań, żeby zahamować negatywne zmiany klimatyczne.

Eksploatowane przez WKD elektryczne zespoły trakcyjne serii EN95, EN97 i EN100 to nowoczesny, spełniający wszystkie normy tabor, który gwarantuje pasażerom najwyższy komfort podróżowania i w przeciwieństwie do transportu samochodowego jest ekologiczny. Negatywne oddziaływanie WuKaDki na środowisko naturalne sprowadza się głównie do emisji hałasu, drgań oraz zajmowania terenu.

Dzięki prowadzonym sukcesywnie na przestrzeni ostatnich lat działaniom na rzecz modernizacji infrastruktury i wymiany taboru, WKD rozwija się i tworzy bezpieczne oraz przyjazne środowisku naturalnemu warunki podróżowania. Jednym z takich realizowanych projektów jest budowa drugiego toru na odcinku od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego. Inwestycja ta wiąże się co prawda z wycinką drzew, ale jednocześnie przyczyni się do poprawy jakości powietrza dzięki rezygnacji części osób z transportu indywidualnego na rzecz przejazdów pociągami WKD. Kolejnym działaniem, które zachęci kierowców do przesiadki do pociągów jest budowana wspólnie z gminami sieć nowoczesnych parkingów P&R, które pozwalają na pozostawienie pojazdów w dogodnej lokalizacji i dalszą podróż ekologicznym środkiem transportu, jakim jest WuKaDka.

Podróżni WuKaDki dostrzegają zmiany klimatyczne w swoim najbliższym otoczeniu dlatego Spółka dba o zachowanie walorów krajobrazowych i przyrodniczych terenów przez które przebiega linia kolejowa WKD. Warszawska Kolej Dojazdowa inwestuje w technologie bardziej przyjazne środowisku naturalnemu, np. fotowoltaikę. W celu ograniczenia korzystania z dostaw energii elektrycznej wytwarzanej z węgla, podjęta została współpraca z dostawcami energii elektrycznej wytwarzanej z odnawialnych źródeł (słońce, wiatr). Ponadto w trosce o środowisko naturalne wymienione zostały automaty biletowe na takie, w których zastosowano technologie pozwalające na zmniejszenie zużycia energii. WuKaDka bierze również udział w wydarzeniach zwracających uwagę na kształtowanie proekologicznych postaw, np. „Dzień bez samochodu” czy „Światowy Dzień Ziemi”.

„Wukadka” na czele rankingu punktualności w kolejowych przewozach pasażerskich w IV kwartale 2020 roku oraz w całym 2020 roku

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że według najnowszych danych dotyczących punktualności przewozów pasażerskich, z wyszczególnieniem przewoźników kolejowych przy opóźnieniach powyżej 5 minut 59 sekund, opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego, w IV kwartale 2020 r. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim w kraju, uzyskując bardzo wysoki wskaźnik punktualności na poziomie 99,52%. Na drugim miejscu uplasowała się spółka PKP SKM w Trójmieście z wynikiem 98,77%, natomiast na trzecim miejscu przedsiębiorstwo Usedomer Baderbahn z wynikiem 98,28%. Szczegółowe dane zawarto w Tabeli nr 1.

Tabela 1: Punktualność kolejowych przewozów pasażerskich przy opóźnieniach powyżej 5 minut 59 sekund w podziale na poszczególnych przewoźników w IV kwartale 2020 roku

 

Nazwa przewoźnika

IV kwartał

1.

Warszawska Kolej Dojazdowa

99,52%

2.

PKP SKM w Trójmieście

98,77%

3.

Usedomer Baderbahn

98,28%

4.

Arriva RP

97,80%

5.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

97,09%

6.

Koleje Małopolskie

96,30%

7.

POLREGIO

94,00%

8.

Koleje Mazowieckie

93,94%

9.

SKM Warszawa

93,81%

10.

Koleje Wielkopolskie

93,67%

11.

Leo Express

93,48%

12.

Koleje Dolnośląskie

92,80%

13.

Koleje Śląskie

88,96%

14.

PKP Intercity

87,24%

 

OGÓŁEM

94,69%

Źródło: https://www.utk.gov.pl/pl/raporty-i-analizy/analizy-i-monitoring/statystyka-przewozow-pa/16658,Punktualnosc-przewozow-pasazerskich-w-IV-kwartale-2020-r.html

Zobacz grafikę: Zestawienie punktualności kolejowych przewozów pasażerskich przy opóźnieniach powyżej 5 minut 59 sekund w podziale na poszczególnych przewoźników w IV kwartale 2020 r. (kliknij na miniaturę aby powiększyć).

Analizując obliczony przez Urząd Transportu Kolejowego poziom wskaźnika punktualności dla całego 2020 r. (punktualność kolejowych przewozów pasażerskich przy opóźnieniach powyżej 5 minut 59 sekund), spółka Warszawska Kolej Dojazdowa również okazała się najpunktualniejszym przewoźnikiem w kraju, osiągając poziom 99,52%. Na drugim miejscu uplasowała się spółka PKP SKM w Trójmieście z wynikiem 99,05%, natomiast na trzecim przedsiębiorstwo Usedomer Baderbahn z wynikiem 98,10%. Szczegółowe dane w tym zakresie zawarto w Tabeli nr 2.

Tabela 2: Punktualność kolejowych przewozów pasażerskich przy opóźnieniach powyżej 5 minut 59 sekund w podziale na poszczególnych przewoźników w 2020 roku

 

Nazwa przewoźnika

I kwartał

II kwartał

III kwartał

IV kwartał

2020 rok

1.

Warszawska Kolej Dojazdowa

99,67%

99,27%

99,58%

99,52%

99,52%

2.

PKP SKM w Trójmieście

99,17%

99,24%

99,10%

98,77%

99,05%

3.

Usedomer Baderbahn

98,75%

98,76%

97,50%

98,28%

98,10%

4.

Arriva RP

97,72%

98,55%

98,27%

97,80%

98,06%

5.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

97,04%

95,63%

95,54%

97,09%

96,43%

6.

Koleje Małopolskie

94,64%

98,24%

95,66%

96,30%

96,14%

7.

SKM Warszawa

95,35%

97,22%

94,80%

93,81%

95,28%

8.

Koleje Mazowieckie

95,20%

96,97%

94,41%

93,94%

95,07%

9.

Koleje Wielkopolskie

95,60%

96,37%

94,22%

93,67%

94,97%

10.

POLREGIO

94,86%

96,68%

93,76%

94,00%

94,70%

11.

Koleje Dolnośląskie

94,71%

97,21%

94,83%

92,80%

94,57%

12.

Koleje Śląskie

92,45%

95,13%

91,36%

88,96%

91,74%

13.

Leo Express

96,91%

-

84,62%

93,48%

90,21%

14.

PKP Intercity

86,73%

91,59%

85,89%

87,24%

87,40%

 

OGÓŁEM

95,63%

96,99%

94,25%

94,69%

95,09%

Źródło: https://utk.gov.pl/pl/dokumenty-i-formularze/opracowania-urzedu-tran/16752,Punktualnosc-pociagow-pasazerskich-2020.html

Zobacz grafikę: Zestawienie punktualności kolejowych przewozów pasażerskich przy opóźnieniach powyżej 5 minut 59 sekund w podziale na poszczególnych przewoźników w 2020 r. (kliknij na miniaturę aby powiększyć).

Osiągnięty przez Warszawską Kolej Dojazdową w ciągu IV kwartału 2020 r., jak również w ciągu całego 2020 r. bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów w ramach realizowanych usług przewozowych, będący równocześnie w obydwu przypadkach najlepszym wynikiem w porównaniu do innych operatorów, został wypracowany dzięki uwarunkowaniom organizacyjno-eksploatacyjnym, jakie spółka jest w stanie wykorzystać za pośrednictwem wypełniania połączonych funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej. W pierwszej kolejności połączenie tych funkcji umożliwia skrócenie ścieżki decyzyjnej w perspektywie zapewnienia odpowiednio szybkiej reakcji i podjęcia działań interwencyjnych w przypadku wystąpienia zdarzeń awaryjnych, niebezpiecznych i losowych – zarówno po stronie eksploatowanego taboru kolejowego, jak i użytkowanej infrastruktury kolejowej.

Spośród istotnych czynników eksploatacyjnych należy zwrócić szczególną uwagę na optymalne zaplanowanie i realizację rocznego rozkładu jazdy pociągów WKD. Oferta przewozowa WKD w tym segmencie świadczonych usług pozostaje skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny – bez względu na porę dnia lub dzień tygodnia. Umożliwia to zapewnienie niezbędnych rezerw oraz niskiej podatności na ewentualne zakłócenia i opóźnienia.

Osiągane regularnie w kolejnych okresach rozliczeniowych wskaźniki punktualności przewyższające znacząco próg 99% plasują Warszawską Kolej Dojazdową na szczycie czołówki wśród europejskich przewoźników i operatorów pasażerskiego regionalnego transportu kolejowego. Na najbardziej zbliżonych do warunków polskich z punktu widzenia sposobu kalkulacji i monitorowania opóźnień połączeń regionalnych w krajach Europy Zachodniej, na sieciach kolei niemieckich i szwajcarskich wskaźniki punktualności nie przekraczają zakresu 97-98%.

Wysokie wskaźniki regularności i punktualności przewozów na linii WKD to również rezultat przyjętej od początku stanu epidemii COVID-19 strategii stawiającej na pierwszym miejscu bezpieczeństwo i odpowiedzialność. Stanowi ona wyznacznik dla całokształtu podejmowanych przez spółkę WKD działań, aby uczynić podróż bezpieczną, komfortową i niezawodną – w codziennych dojazdach do tych wszystkich miejsc i w celach związanych z aktywnościami, które mogą systematycznie zwiększać swój udział w życiu społeczno-gospodarczym w ramach łagodzenia istniejących obostrzeń.

Warszawska Kolej Dojazdowa od początku stanu zagrożenia epidemicznego podejmuje wszelkie niezbędne decyzje i działania mając na względzie przede wszystkim ochronę zdrowia i życia podróżnych, jak również własnych pracowników. W sytuacjach, w których jest to niezbędne, kierunkowe decyzje mogą ulegać stosownym korektom, w sposób operatywny do występujących okoliczności. Dzięki wysokiej świadomości, odpowiedzialności i profesjonalizmowi personelu WKD udało się dotychczas uniknąć negatywnych skutków związanych ze stanem epidemii, implikujących m.in. konieczność ograniczenia oferty przewozowej ze względu na braki kadrowe.

Szczególnego podkreślenia wymaga niezmiennie wysoki poziom bezpieczeństwa osobistego podróżnych, jak również personelu obsługującego przewozy. Spółka WKD oferuje obecnie standardową organizację przewozów, bez jakichkolwiek ograniczeń, tj. uruchomienie w dni powszednie 192 połączeń w ramach obowiązującego rocznego rozkładu jazdy pociągów. Warszawska Kolej Dojazdowa pozostaje równocześnie przygotowana do wszelkich modyfikacji w sposób elastyczny, dostosowany do aktualnego zapotrzebowania, które jest na bieżąco monitorowane i raportowane. W ciągu 2020 roku w ramach całorocznego planu eksploatacyjnego, kontynuowano obsługę linii kolejowej z równoczesnym udziałem 14 pojazdów w ruchu.

Podejmowane sukcesywnie działania wpisują się w dążenie spółki do zapewnienia jak najwyższej konkurencyjności w ramach prowadzonej działalności podstawowej obejmującej organizację i realizację kolejowych przewozów pasażerskich z najwyższą niezawodnością, bezpieczeństwie, komforcie oraz o odpowiedniej intensywności i sprawności. Znajduje to odzwierciedlenie w statystykach kwartalnych oraz rocznych podsumowaniach publikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego.

Pożegnanie Łukasza Derylaka

 

2021 02 17 003

W środę, 17 lutego br. pożegnaliśmy Pana Łukasza Derylaka – wielkiego pasjonata i miłośnika Kolei, człowieka o niezwykłej wrażliwości, empatii, optymiźmie, otwartego na potrzeby innych, zaangażowanego społecznie w liczne inicjatywy edukacyjne i propagujące niesienie pomocy innym. Pan Łukasz Derylak od ponad 20 lat był związany z historią i współczesną działalnością Warszawskiej Kolei Dojazdowej oraz poprzedzających jej Elektrycznych Kolei Dojazdowych.

Informację o niespodziewanej śmierci Pana Łukasza Derylaka otrzymaliśmy z głębokim żalem i niedowierzaniem na początku lutego. Odszedł od nas w wieku zaledwie 36 lat. Na gruncie zawodowym był związany ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Pełnił funkcję Przewodniczącego Związku Zawodowego Kolejarzy Okręgu Centralnego, Przewodniczącego Krajowej Rady Kolejarskich Klubów Honorowych Dawców Krwi Polskiego Czerwonego Krzyża. Był również członkiem powołanego w latach 90. XX w. Klubu Miłośników EKD/WKD, a ostatnio członkiem władz reaktywowanego jako jego kontyunuatora Stowarzyszenia Klub Miłośników EKD/WKD.

Przez wiele lat opiekował się społecznie wagonem salonowym Ashx 01 (tzw. „salonka Bieruta”), w okresie, w którym wagon znajdował się jeszcze na stacji postojowej Warszawa Szczęśliwice. Współpracował w ramach powyższego oraz przy różnych projektach edukacyjnych z Muzeum Kolejnictwa (obecnie Stacja Muzeum).

Ostatnie lata pracy zawodowej spędził w Centrali PKP PLK S.A. Wcześniej pracował w Centrum Diagnostyki PKP PLK S.A. w Warszawie. W Fundacji Grupy PKP jako wolontariusz i współpracownik dał się doskonale poznać w roli przewodnika turystycznego podczas wycieczek po dworcach kolejowych w kraju (np. Warszawa Centralna czy Łódź Fabryczna). Z kolei wieloletnia współpraca z Fundacją Era Parowozów zaowocowała uruchomienie pociągów retro, kursujących w okolicach Chabówki oraz Wolsztyna.

Będąc od 2012 roku Przewodniczącym Krajowej Rady Kolejarskich Klubów Honorowych Dawców Krwi Polskiego Czerwonego Krzyża, współpracował z Urzędem Transportu Kolejowego podczas realizacji akcji krwiodawstwa pn. „Kolejowa Kropla Krwi”. Za podejmowane inicjatywy i działania w przedmiotowym zakresie został pośmiertnie odznaczony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Pana Andrzeja Dudę, Srebrnym Krzyżem Zasługi.

Na torach i szlakach Warszawskiej Kolei Dojazdowej Pan Łukasz Derylak dał się poznać wszystkim pasjonatom i miłośnikom kolejnictwa, ale także okolicznym mieszkańcom i pasażerom jako konduktor w historycznym brązowym umundurowaniu kolejki EKD, zapraszając do przejazdów okolicznościowych zabytkową „babunią”, czyli angielskim wagonem silnikowym EN80. Można było go spotkać i zamienić parę słów podczas obchodów Nocy Muzeów czy Dni Transportu Publicznego w Grodzisku Mazowieckim. Swoim optymizmem i chęcią do działania pomagał w pogłębianiu aspektów bogatej historii EKD/WKD.

W ostatnią drogę Pan Łukasz Derylak wyruszył w dniu 17 lutego br. o godz. 12:00. Bliscy, przyjaciele i współpracownicy zgromadzili się na mszy w kościele św. Karola Boromeusza na Starych Powązkach w Warszawie, po której odbył się pochówek w grobie rodzinnym. Mamy pewność, że Pan Łukasz zostanie z nami duchem na stalowych szlakach WKD, Mazowsza, jak i całej Polski.

W imieniu Zarządu oraz pracowników Warszawskiej Kolei Dojazdowej, Rodzinie, Bliskim i Przyjaciołom Pana Łukasza Derylaka składamy głębokie wyrazy współczucia oraz najszczersze kondolencje. W naszej pamięci pozostaną optymizm i zaangażowanie Pana Łukasza, w tym szczególnie w tematyce związanej z historią kolejnictwa.