Audyt nadzoru systemu zarządzania jakością WKD za 2021 rok
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że funkcjonujący w spółce system zarządzania jakością ISO 9001:2015, recertyfikowany w 2020 roku do obowiązujących wymagań określonych normą, został poddany audytowi nadzoru, który przeprowadzono na początku miesiąca grudnia 2021 roku. Audyt nadzoru został zrealizowany w ramach przyjętego programu utrzymania systemu, określonego w związku z odnowieniem certyfikatu dla spółki WKD z dniem 10.12.2020, zachowującego ważność do dnia 11.01.2024.
W trakcie audytu nie wykazano żadnych nieprawidłowości w dokumentacji systemowej obowiązującej w spółce, potwierdzono spełnienie wymagań normy oraz skuteczność funkcjonującego systemu zarządzania jakością. W związku z powyższym Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. została zarekomendowana Komitetowi Technicznemu CSQ do utrzymania certyfikatu zgodności z normą ISO 9001:2015 w ciągu kolejnego, 2022 roku.
Audyt nadzoru został przeprowadzony w dniach od 01-02.12.2021. Zakresem zarządzania jakością według wymagań normy ISO 9001:2015 objęto zagadnienie pn.: PLANOWANIE I REALIZACJA USŁUG PRZEWOZÓW PASAŻERSKICH AGLOMERACYJNYCH. Podstawowe cele, jakie zostały postawione do zrealizowania w ramach audytu obejmowały:
- Ocenę zgodności Systemu Zarządzania z wymaganiami normy, jak również zdolności do zapewnienia zgodności z wszelkimi dodatkowymi mającymi zastosowanie wymaganiami, zarówno obowiązkowymi, jak również wynikającymi z umów.
- Ocenę skuteczności Systemu Zarządzania, celem zapewnienia, że organizacja jest zdolna do osiągnięcia zdefiniowanych celów.
- Identyfikację potencjalnych obszarów do doskonalenia Systemu Zarządzania.
System zarządzania jakością zgodnie z normą ISO 9001:2015, do którego spółka WKD przywiązuje szczególną uwagę, pozwala w odpowiedni sposób docenić zaangażowanie i wkład pracy na rzecz rozwoju Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Wszystkie zadania realizowane są przy udziale doświadczonej, świadomej i odpowiednio umotywowanej kadry. Dzięki temu podróżni mogą przemieszczać się bezpiecznie, punktualnie i szybko w ramach oferowanej usługi przewozowej o najwyższej jakości. W celu dostarczenia usług spełniających wymogi klientów został zidentyfikowany i pozostaje na bieżąco utrzymywany proces dostosowania oferty przewozowej dla potrzeb klientów oraz proces planowania i realizacji usługi przewozowej.
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. dąży do utrzymania i wzmocnienia silnej pozycji w sektorze kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich w ramach ogółu przewozów środkami transportu zbiorowego południowo-zachodniego pasma osadniczego aglomeracji warszawskiej. Spółka uwzględniając dynamikę rozwoju sektora, w ramach którego prowadzi podstawową działalność bierze pod uwagę uwarunkowania konkurencyjne, demograficzne, zagospodarowania przestrzennego, marketingowe, czy monitorujące stopień satysfakcji. Spółka stawia na punktualność, niezawodność i bezpieczeństwo, które są jej podstawowymi atutami.
Mając na uwadze dążenie do zapewnienia jak najwyższej jakości świadczonych usług spółka WKD określiła rodzaje czynników zewnętrznych i wewnętrznych otoczenia, które uznaje się za szczególnie ważne i mające wpływ dla realizacji jej celów, strategii oraz osiągania zamierzonych efektów w systemie zarządzania jakością. Wyniki analizy otoczenia oraz szacowania ryzyka, zadowolenie klientów, satysfakcja pracowników, dostawców oraz zapewnienie bezpieczeństwa i przejrzystości działań są podstawą trwałego rozwoju Spółkiyznaczają kierunki działań doskonalących.
Chcąc zwiększyć swoją wiarygodność w kontaktach ze wszystkimi zidetyfikowanymi interesariuszami, tj. m.in. klientami, dostawcami, społecznościami lokalnymi, władzami samorządowymi szczebla lokalnego i regionalnego, kierownictwo spółki (Zarząd spółki) podejmuje decyzje w zakresie utrzymania, poprawy i doskonalenia systemu zarządzania jakością według wymagań normy ISO 9001:2015, spójne ze strategicznymi kierunkami Spółki. Monitorowanie i przegląd informacji dotyczących wpływu zewnętrznych i wewnętrznych czynników pozwala na obranie właściwego kierunku doskonalenia, przydatności, adekwatności i skuteczności systemu zarządzania jakością. W ciągu 2021 roku do aspektów wymagających szczególnego podejścia z uwagi na wywierany znaczący wpływ na wszystkie obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa, zaliczono uwarunkowania związane ze stanem epidemii COVID-19, utrzymującym się nieprzerwanie od początków 2020 roku.
Wszystkie decyzje i działania spółki WKD podejmowane od początku stanu zagrożenia epidemicznego pozostają ukierunkowane na prowadzenie przewozów pasażerskich o odpowiedniej intensywności i sprawności, a także o najwyższym komforcie i bezpieczeństwie. Szczególne znaczenie w tym względzie ma przede wszystkim ochrona zdrowia i życia podróżnych, jak również własnych pracowników, które stanowią podstawowy wyznacznik dla całokształtu podejmowanych przez spółkę WKD działań, aby uczynić podróż bezpieczną, komfortową i niezawodną – w codziennych dojazdach do tych wszystkich miejsc i w celach związanych z aktywnościami, które mogą systematycznie zwiększać swój udział w życiu społeczno-gospodarczym, w powiązaniu z działaniami na rzecz walki z epidemią COVID-19.
Wśród mocnych stron systemu zarządzania jakością w Warszawskiej Kolei Dojazdowej w ramach audytu zidentyfikowano m.in.:
- Elastyczne podejście do modyfikacji oferty przewozowej zależnie od potoków pasażerów.
- Szczegółowa analiza zadowolenia klienta.
- Wprowadzanie sprzedaży internetowej biletów.
- Opracowanie długoterminowej strategii.
- Zwracanie uwagi na oszczędność energii elektrycznej.
Zobacz również
W 2022 r. przypada 95. rocznica działalności Elektrycznych Kolei Dojazdowych (od 1951 r. Warszawska Kolej Dojazdowa),jednej z najstarszych kolei w Polsce. Warszawska Kolej Dojazdowa to kolej z historią sięgającą początków XX wieku, dbająca o...
Jak co roku WuKaDka włączyła się w zbiórkę organizowaną przez Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Do lokalnych sztabów w Grodzisku Mazowieckim, Podkowie Leśnej, Brwinowie, w Pruszkowie, Milanówku i Michałowicach przekazane zostały...
Z okazji jubileuszu 95-lecia działalności EKD/WKD oraz 20-lecia powołania Izby Tradycji EKD/WKD przypadających w 2022 r. Warszawska Kolej Dojazdowa przygotowała cykl pt. „ Do zobaczenia w Izbie Tradycji EKD/WKD”. Jedenastego dnia każdego miesiąca...