Kampania Alfabet dobrych manier - bądź życzliwy i kulturalny podróżując środkami transportu publicznego
W dniu 8 sierpnia WuKaDka rozpoczyna kampanię „Alfabet dobrych manier”, która będzie zwracać uwagę naszych pasażerów jak ważne jest życzliwe i kulturalne zachowanie wobec współpasażerów. Na podstawie wyników badań ankietowych zostały przygotowane plansze przedstawiające postawy, które nam przeszkadzają i sprawiają, że podróż staje się mniej komfortowa a często uciążliwa.
Podróże środkami transportu publicznego to nasza codzienność. Podróżujemy do pracy, do szkoły, na zakupy, rekreacyjnie. Jednak czy zwracamy uwagę na to, czy nasze zachowanie i przyzwyczajenia nie sprawiają, że wspólna podróż pociągiem staje się dla współpasażera uciążliwa? A przecież powinniśmy starać się, żeby podróż była przyjemna dla wszystkich, nie tylko dla nas samych. Dlatego też 8 sierpnia rozpoczynamy kampanię pn. „Alfabet dobrych manier”, która za pomocą plansz cyklicznie wyświetlanych na monitorach LCD w pociągach przybliży negatywne zachowania, których należy unikać, aby podróż WKD była komfortowa i przyjemna dla wszystkich.
„Podróż w komfortowych warunkach to nie tylko nowoczesne oraz wygodne pociągi, ale również właściwe i kulturalne zachowanie współpasażerów. Pomysł na kampanię poddali nam sami pasażerowie, zgłaszając przy różnych okazjach problemy z zachowaniami osób podróżujących naszą WuKaDką.” – powiedział Tomasz Tretter, Członek Zarządu WKD.
W okresie od 3 lutego do 31 marca WKD przeprowadziła badania ankietowe, aby poznać opinię naszych podróżnych, jakie zachowania współpasażerów uważają za najbardziej kłopotliwe podczas podróży WuKaDką. Nasi ankietowani najczęściej wskazywali m.in. na: głośne rozmowy, brak higieny osobistej, blokowanie drzwi, kładzenie nóg i bagażu na siedzeniu, spożywanie jedzenia i napojów czy niezakrywanie ust i nosa podczas kaszlu czy kichania. Na podstawie otrzymanych wyników zostało przygotowanych 14 plansz, które będą promować zasady prawidłowego i kulturalnego podróżowania. Cykliczna emisja prostego przekazu działającego na wyobraźnie zwróci uwagę na zachowanie, które nie powinno mieć miejsca w pociągu. Pozwoli również wpłynąć na zmianę postaw osób postępujących niewłaściwie podczas podróży środkami transportu publicznego.
Pamiętajmy, że WuKaDką nie podróżujemy sami, dlatego dbajmy o to by nasze zachowanie nie było uciążliwe dla współpasażerów. Podróż środkami transportu publicznego dla wszystkich powinna być przyjemna i komfortowa, postarajmy się o to wspólnie.
Zobacz również
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w związku z kolejnymi etapami robót budowlanych w zakresie budowy drugiego toru linii kolejowej nr 47 na szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska w dniach od 08.08.2022...
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w związku z kolejnym etapem robót budowlanych (dostawa i rozładunek szyn – etap II) w zakresie budowy drugiego toru linii kolejowej nr 47 na szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki...
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w związku z kolejnym etapem robót budowlanych w zakresie budowy drugiego toru linii kolejowej nr 47 na szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska w dniach od 19.07.2022 (wtorek)...