Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. w 2017r. przewiozła 7 748 508 pasażerów, czyli o 12,51% więcej niż w 2016r. W ten sposób Spółka odnotowała jeden z lepszych wyników przewozowych na przestrzeni kilku ostatnich lat – co przedstawia poniższy wykres.

LICZBA PRZEWIEZIONYCH PASAZERÓW NA LINII WKD W LATACH 2009 - 2017

liczba przwiezionych pasażerów

Poniżej zaprezentowane zostały dane przewozowe osiągnięte przez WKD w poszczególnych miesiącach 2017r. w stosunku do 2016r.

liczba przwiezionych pasażerów 2

W miesiącach styczeń – kwiecień 2017r. Spółka odnotowała spadek liczby przewiezionych pasażerów w stosunku do okresu analogicznego w 2016r. Zdaniem WKD prawdopodobną przyczyną powyższej tendencji spadkowej było skorzystanie części dotychczasowych pasażerów WKD z podróży środkami transportu publicznego innych przewoźników działającymi na tym samym obszarze, którzy zaoferowali wówczas większą częstotliwość przejazdów.

Jednak już od maja 2017 roku Spółka zaczęła odnotowywać wzrost przewiezionych pasażerów w stosunku do 2016r. Było to efektem wysokiej punktualności i niezawodności kursowania pociągów WKD.  Nie bez znaczenia była również właściwa polityka marketingowa Spółki oraz przedsięwzięcia inwestycyjne dotyczące taboru i zarządzanej infrastruktury, jak również stabilności oferty przewozowej.

 Dodatkowo w miesiącach lipiec – sierpień 2017 odnotowany został znaczny wzrost przewiezionych pasażerów w stosunku do miesięcy wakacyjnych 2016 roku, w którym prowadzone były remonty infrastruktury kolejowej na linii WKD.

 Natomiast od września 2017 roku wzrost pasażerów na linii WKD, związany był dodatkowo z prowadzonym przez PKP PLK remontem infrastruktury kolejowej na linii 447, podczas którego część pasażerów korzystających standardowo z przejazdów na w/w linii, przesiadło się do  pociągów WKD.