Pierwsze miejsce dla WKD w zestawieniu punktualności w kolejowych przewozach pasażerskich w II kwartale 2019 roku
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że według najnowszych danych opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego, w II kwartale 2019 roku była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim w kraju, uzyskując bardzo wysoki wskaźnik punktualności na poziomie 99,68%. Na drugim miejscu uplasowała się spółka PKP SKM w Trójmieście z wynikiem 98,63%, natomiast na trzecim miejscu – przedsiębiorstwo Usedomer Baderbahn z wynikiem 97,27%. Szczegółowe dane zawarto w poniższej tabeli.
Tabela: Punktualność przewozów pasażerskich w II kwartale 2019 roku
Nazwa przewoźnika |
II kwartał 2019 |
|
1. |
Warszawska Kolej Dojazdowa |
99,68 % |
2. |
PKP SKM w Trójmieście |
98,63 % |
3. |
Usedomer Baderbahn |
97,27 % |
4. |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna |
96,30 % |
5. |
Arriva RP |
95,52 % |
6. |
Koleje Wielkopolskie |
95,15 % |
7. |
Koleje Małopolskie |
94,15 % |
8. |
Szybka Kolej Miejska w Warszawie |
93,70 % |
9. |
Koleje Dolnośląskie |
93,68 % |
10. |
Przewozy Regionalne |
93,09 % |
11. |
Koleje Mazowieckie |
92,32 % |
12. |
Koleje Śląskie |
91,83 % |
13. |
SKPL Cargo |
91,34 % |
14. |
Leo Express Global |
90,74 % |
15. |
PKP Intercity |
81,42 % |
OGÓŁEM |
93,65 % |
Źródło: www.utk.gov.pl
Zobacz graficzne odwzorowanie punktualności przewozów pasażerskich w II kwartale 2019 r.:
{gallery}2019-08-13 Punktualnosc 2019-2{/gallery}
Osiągnięty w ciągu II kwartału 2019 r. przez Spółkę WKD bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów w ramach realizowanych usług przewozowych, będący zarazem najlepszym wynikiem w porównaniu do innych operatorów, został wypracowany dzięki następującym uwarunkowaniom:
- Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, skracające ścieżkę decyzyjną oraz umożliwiające szybką reakcję i podjęcie działań interwencyjnych w przypadku zaistnienia zdarzeń awaryjnych i losowych – zarówno po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej.
- Niska usterkowość eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów infrastruktury kolejowej, za którymi stoi posiadanie własnych zapleczy utrzymaniowych, z odpowiednio wykwalifikowanym personelem oraz przy ograniczonym do minimum zlecaniu usług do realizacji przez podmioty zewnętrzne.
- Bardzo wysoka efektywność procesu zarządzania poszczególnymi elementami infrastruktury kolejowej, przy wykorzystaniu optymalnych zasobów materiałowych i kadrowych, na którą składają się:
- droga kolejowa i obiekty inżynieryjne;
- urządzenia zasilania elektroenergetycznego;
- sieć trakcyjna;
- urządzenia sterowania ruchem kolejowym;
- urządzenia zabezpieczenia przejazdów kolejowych;
- urządzenia telekomunikacji i systemów transmisji danych.
- Oferta przewozowa WKD skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny, co pozwala na zapewnienie niezbędnych rezerw oraz niską podatność na zakłócenia i opóźnienia.