Gmina Michałowice była gospodarzem konferencji prasowej, na której przekazano bardzo dobre informacje na temat przygotowywanego projektu budowy nowoczesnej infrastruktury parkingowej w systemie „Parkuj i Jedź”. Będzie ona wkrótce dostępna w sąsiedztwie przystanków w Komorowie i Pruszkowie dla zmotoryzowanych pasażerów okolic kolejki WKD, chcących kontynuować podróż pociągiem. W czerwcu br. Warszawska Kolej Dojazdowa zawarła umowy z Gminą Michałowice i Miastem Pruszków w sprawie udostępnienia terenu kolejowego pod realizację przebudowy dwóch parkingów, z których pierwszy zlokalizowany jest w Komorowie przy ul. Ceglanej, zaś drugi w Pruszkowie przy ul. Pawiej.

Realizacja odbędzie się z udziałem środków unijnych, których pozyskanie znacznie się przybliżyło. Parkingi zlokalizowane na terenie WKD stanowią część większego przedsięwzięcia, jakie Gmina Michałowice i Miasto Pruszków postanowiły realizować w partnerstwie z gminami: Grodzisk Mazowiecki, Milanówek, Sulejówek i Żyrardów w ramach projektu pn. „Poprawa jakości powietrza na terenie ZIT WOF poprzez budowę parkingów „Parkuj i Jedź” (ZIT WOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego). Projekt zajął pierwsze miejsce na liście rankingowej projektów złożonych w konkursie o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

Realizacja projektu będzie miała bezpośredni wpływ na polepszenie jakości powietrza mieszkańców zamieszkałych na terenie Gminy Michałowice i Miasta Pruszków oraz korzystanie przez nich z usług świadczonych przez WKD. Modernizacja parkingów pozwoli pasażerom WKD na pozostawienie samochodów w dogodnej lokalizacji i komfortowych warunkach oraz przesiadkę do nowoczesnych pociągów WKD. Poprawi się płynność ruchu oraz zmniejszy negatywny wpływ transportu indywidualnego na środowisko naturalne.

Od lat konsekwentnie rozwijamy ofertę przewozową dla mieszkańców osiedli wzdłuż linii WKD, której istotnym elementem jest budowa infrastruktury w systemie „Parkuj i Jedź”. Odpowiadając na rosnące potrzeby pasażerów z początkiem października kierujemy do ruchu dodatkowy, 14. obieg taboru. Celem jest zwiększenie częstotliwości kursowania w popołudniowym szczycie komunikacyjnym, podczas którego pociągi pojadą co 10 minut. Dodatkowe połączenia także w szczycie porannym zyska Milanówek. Nieco dalszy horyzont czasowy to projektowana obecnie budowa drugiego toru od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego, na którą również w ostatnim czasie pozyskaliśmy unijne dofinansowanie – powiedział Tomasz Tretter, Członek Zarządu WKD.

{gallery}2019-09-09 Konferencja Michalowice{/gallery}