Koronawirus opanował cały świat, strach i niepewność dotknęły każdego. Jeszcze do niedawna żyliśmy ze świadomością, że problem COVID-19 dotyczy tylko Chin gdzie zidentyfikowano ognisko wirusa. Niestety w dobie swobodnego przemieszczania się ludzi wszyscy dziś musimy stawić czoła przeszkodzie jaką jest czas pandemii ogólnoświatowej ogłoszonej w dniu 11.03.2020 r. przez Światową Organizację Zdrowia (WHO).

Od momentu wprowadzenia obostrzeń związanych z obowiązującym stanem utrzymującej się epidemii Spółka podjęła wszelkie niezbędne działania, żeby podróż WuKaDką była bezpieczna. W pociągach WKD zastosowano wiele rozwiązań mających na celu zabezpieczenie zdrowia i życia naszych podróżnych, m.in. wprowadzono dodatkową dezynfekcję oraz ozonowanie pociągów, przywrócono pełny rozkład jazdy pociągów -dla bezpieczeństwa i wygody naszych pasażerów, zakryto przyciski systemu zamykania i otwierania drzwi w pociągach, aby w ten sposób ograniczyć możliwość rozprzestrzeniania się koronawirusa. Prowadzona jest również kampania „Kolej na odpowiedzialność”, która przypomina nieustanie o zasadach higienicznych, których powinniśmy wszyscy przestrzegać. Dodatkowo Spółka wprowadziła na okres 3 miesięcy pilotażową usługę bezgotówkowego zakupu biletu w biletomatach zamontowanych w pociągach kursujących na linii WKD. Tym samym pociągi WKD spełniają wszystkie normy bezpieczeństwa wymagane od przewoźników kolejowych, co zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo osobom korzystającym z naszych usług przewozowych a także pracownikom Spółki.

Po pierwszej fali zakażeń koronawirusem zaobserwowano powrót naszych podróżnych do WuKaDki. „Przywrócenie rozkładu jazdy sprzed ogłoszenia stanu pandemii to przede wszystkim odpowiedź na oczekiwania pasażerów. W związku z COVID-19 wprowadziliśmy dodatkowo wiele udogodnień zwiększających bezpieczeństwo pasażerów. Chcemy aby każdy podróżny czuł się komfortowo oraz bezpiecznie w pociągach WuKaDki. Już dziś wiemy, że liczba naszych podróżnych powoli wzrasta mimo epidemii, co bardzo cieszy.” – dodaje Tomasz Tretter, Dyrektor ds. handlowych WKD sp. z o.o.

Dzięki wprowadzonym zabezpieczeniom w pociągach WKD, przywróceniu pełnego rozkładu jazdy na liniach WKD i zaufaniu naszych pasażerów jakim nas obdarzyli, w czerwcu br. liczba podróżujących wzrosła do ponad 300 000 osób korzystających z naszych usług.