Najczęściej zadawane pytania
Dot. wezwań do zapłaty wystawionych od 01.06.2021r. do chwili obecnej
Punkt Obsługi Pasażera firmy REWIZOR Sp. z o.o.
Aleje Jerozolimskie 144;
02-305 Warszawa
budynek PKS Polonus, Dworzec Zachodni, 5 piętro, pokój 704
w następujących dniach roboczych:
poniedziałek, środa w godz. 10:00 - 18:00;
wtorek, czwartek, piątek w godz. 8:30 – 16:30;
wkd.reklamacje@rewizor.eu
oraz
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.
ul. Stefana Batorego 23
05-825 Grodzisk Mazowiecki
Kancelaria Główna
czynna poniedziałek – piątek w godz. 07:00 - 15:00;
wkd@wkd.com.pl
________________________________________
Dot. wezwań do zapłaty wystawionych od 01.06.2015 r.
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.
ul. Stefana Batorego 23
05-825 Grodzisk Mazowiecki
Kancelaria Główna
czynna poniedziałek – piątek w godz. 07:00 - 15:00;
wkd@wkd.com.pl
________________________________________
Dot. wezwań do zapłaty wystawionych do 31.05.2015 r.
Biuro Windykacji Należności Przewozowych
POLREGIO sp. z o.o.
Poznań 60-715 ul. Kolejowa 5
e-mail: windykacja@p-r.com.pl
tel.: 783 933 069, 783 933 067 , 783 933 070, 783 932 872, 783 927 497
faks: (61) 633 43 54.
Wysokość opłaty dodatkowej ustala się, biorąc za podstawę cenę najtańszego biletu jednorazowego w następujący sposób:
za przejazd bez odpowiedniego dokumentu przewozu biletu, jako 50 krotność tej ceny, czyli 50 x 4,10 = 205,00 zł.,
za przejazd bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do ulgowego przejazdu (brak w momencie kontroli biletów legitymacji szkolnej, studenckiej, brak przedłużenia terminu ważności legitymacji, brak stosownych zaświadczeń), jako 40 krotność tej ceny, czyli 40 x 4,10 = 164,00 zł.,
za naruszenie przepisów o przewozie rzeczy i zwierząt, jako 20 krotność tej ceny, czyli 20 x 4,10 = 82,00 zł.,
za spowodowanie przez podróżnego zatrzymania pociągu WKD bez uzasadnionej przyczyny (np. oczekiwanie na funkcjonariuszy Policji w celu ustalenia danych osobowych) jako 150 krotność tej ceny, czyli 150 x 4,10 = 615.00 zł.
Wysokość opłaty dodatkowej ulega zmniejszeniu jeżeli opłaty wnosi się w ciągu 7 lub 30 dni od otrzymania wezwania do zapłaty.
"Na linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej obowiązują bilety nabyte wyłącznie w kasach biletowych WKD, placówkach handlowych upoważnionych przez WKD, w automatach biletowych WKD oraz zakupione za pośrednictwem telefonu komórkowego.
Podróżny, który z jakichkolwiek przyczyn nie nabył biletu w kasie biletowej, placówce handlowej upoważnionej przez WKD, w automacie biletowycm WKD lub za pośrenictwem telefonu komórkowego:
może zakupić bilet w pociągu u maszynisty na odpowiednią strefę czasową (wyłącznie wg taryfy normalnej). Oprócz opłaty za przejazd, podróżny musi uiścić opłatę dodatkową za wydanie biletu przez maszynistę (określoną w Załączniku).
może zakupić bilet w pociągu u maszynisty na odpowiednią strefę czasową (wyłącznie wg taryfy normalnej) bez ponoszenia opłaty dodatkowej, jeżeli wsiadł na przystanku, na którym nie ma punktu sprzedaży biletów WKD.
może zakupić u maszynisty bilet ulgowy bez opłaty dodatkowej na odpowiednią strefę czasową, jeżeli posiada uprawnienie do ulgi ustawowej z tytułu inwalidztwa,
może nabyć bilet u maszynisty bez opłaty dodatkowej na odpowiednią strefę czasową (bilet maszynista wydaje bezpłatnie), jeżeli jest osobą uprawnioną do zniżki 100%. (dzieci w wieku do lat 4, umundurowani funkcjonariusze celni, Policji, Straży Granicznej, żołnierze Żandarmerii Wojskowej w czasie wykonywania obowiązków służbowych itp.)."
Bilety sprzedawane przez maszynistów | I strefa | II strefa | III strefa |
wg taryfy normalnej | 5,50 zł (4,10 zł + 1,40 zł) | 6,70 zł (5,50 zł + 1,20 zł ) | 9,00 zł (8,00 zł + 1,00 zł) |
z ulgą 100% | wydawane bezpłatnie | wydawane bezpłatnie | wydawane bezpłatnie |
taryfa ulgowa 37% | 2,58 zł | 3,47 zł | 5,04 zł |
taryfa ulgowa 49% | 2,09 zł | 2,81 zł | 4,08 zł |
taryfa ulgowa 78% | 0,90 zł | 1,21 zł | 1,76 zł |
taryfa ulgowa 93% | 0,29 zł | 0,39 zł | 0,56 zł |
Na przewóz roweru / wózka dziecięcego pod opieką podróżnego wydaje się:
bilet jednorazowy wg taryfy normalnej na odpowiednią strefę czasową rozkładowego czasu przejazdu pociągu
bilet miesięczny z ważnością na całą linię WKD, w cenie 51,50 zł
Nie dotyczy wózków dziecięcych potrzebnych w podróży dzieciom do 4 lat, przewożonych na podstawie biletów z ulgą ustawową 100%, które przewozi się bezpłatnie.
W weekendy (tj. soboty i niedziele) oraz święta (dni ustawowo wolne od pracy) pasażer posiadający ważny bilet na przejazd pociągiem WKD, może przewieźć jeden rower, bez konieczności zakupu biletu na przewóz roweru.
Adres:
Biuro Windykacji Należności Przewozowych
"Przewozy Regionalne" spółka z o.o.
Poznań 60-715, ul. Kolejowa 5, lub
e-mail: windykacja@p-r.com.pl, fax: (61) 633-43-54
Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerami telefonów: 783-933-066, 783-933-067, 783-933-069, 783-932-872, w dni robocze od godz. 7:15 - 14:45.
Interwencje osobiste w siedzibie Biura w dni robocze od godz. 9:00 - 13:00.
Dotyczy tylko wezwań do zapłaty wystawionych do dnia 31 maja 2015 r.
REWIZOR Paweł Adamiak
ul. Chwaszczyńska 49A/3
81-571 Gdynia
REWIZOR O/Warszawa
Al. Jerozolimskie 144
02-305 Warszawa (budynek PKS POLONUS, Dworzec Zachodni, II piętro, pokój 402)
e-mail: biuro.warszawa@rewizor.eu
Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerami telefonu: (58) 778 90 19 lub 531 921 777
Dotyczy wezwań do zapłaty wystawionych od dnia 1 czerwca 2015 r. do dnia 31.05.2016 r.
Z.W. "Renoma" Sp. z o.o.
ul. 3 Maja 67
81-850 Sopot
e-mail: kontakt.wkd@zwrenoma.pl
Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 629 39 67 w poniedziałki, środy, piątki w godz. 9:00 – 13:00.
Dotyczy wezwań do zapłaty wystawionych od dnia 1 czerwca 2016 r. do dnia 31.07.2018 r.
REWIZOR Sp. z o.o.
ul. Chwaszczyńska 49A/3
81-571 Gdynia
e-mail: wkd.reklamacje@rewizor.eu
Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerem telefonu 531 921 777 od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-13:00 Dotyczy wezwań do zapłaty wystawionych od dnia 01.08.2018 r.
Punkt czynny jest: od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-17:00.
Pomoc techniczna tel. 661 010 874
W odstępstwie od tej zasady, w razie uszkodzenia obydwu kasowników (i tylko w tym przypadku) dopuszcza się skasowanie biletu odręcznie przez podróżnego, - w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika - wpisując atramentem lub długopisem datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.
- okresowe 30 - i 90- dniowe zakodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej (oraz Elektronicznej Legitymacji Studenckiej),
- dobowe,
- weekendowe,
- weekendowe grupowe,
- Bilety seniora,
- dla dziecka z rodziny posiadającej troje dzieci.
W/w bilety ZTM honorowane są w pociągach WKD pod warunkiem, że są ważne w chwili przejazdu, tzn. zostały wcześniej aktywowane/skasowane.
W pociągach WKD nie ma możliwości skasowania / aktywowania biletów ZTM.
Osoby odbywające przejazdy na podstawie w/w biletów ZTM, do/z miejscowości położonych poza obszarem objętym umową, zobowiązane są do nabycia biletu WKD na dalszy przejazd pociągiem WKD, zgodnie z zasadami obowiązującymi w WKD.
Stacje i przystanki osobowe WKD, na których znajduje się kasownik ZTM aktywujący/kasujący bilety ZTM:
- Opacz - sklep przy ul. Ryżowej 83 – czynny całą dobę,
- Warszawa Śródmieście WKD
- Warszawa Zachodnia - tunel przy wejściu na peron nr 2
- Warszawa Ochota - przy zejściu na peron kolei aglomeracyjnej.
Na obszarze obowiązywania oferty, istnieje możliwość przejazdów pociągami WKD, na podstawie biletów zakupionych przez telefon komórkowy
- dobowego,
- trzydniowego
mPay - szczegóły zakupu przez mPay
SkyCash - szczegóły zakupu przez SkyCash
moBILET- szczegóły zakupu przez moBILET
Bilety ZTM:
jednorazowe
inne niż wyżej wymienione, nie są honorowane, tj. nie uprawniają do przejazdów pociągami WKD
Windykacja należności za przejazd bez ważnego dokumentu lub biletu odbywa się według zasad obowiązujących w Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
Trasa 1 Komorów – Warszawa Śródmieście WKD >>> (link do wykazu przystanków z mapkami)
Trasa 2 Podkowa Leśna Główna – Komorów - Pruszków >>> (link do wykazu przystanków z mapkami)
Trasa 3 Grodzisk Mazowiecki Radońska – Podkowa Leśna Główna >>> (link do wykazu przystanków z mapkami)
Trasa 4 Podkowa Leśna Główna – Milanówek Grudów >>> (link do wykazu przystanków z mapkami)
{loadmoduleid 118}
Zobacz również
Reklamacje Reklamacje dotyczące świadczonych usług przez WKD są przyjmowane, rozpatrywane i załatwiane na zasadach przewidzianych w przepisach: Rozporządzenia Nr 2021/782 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 29 kwietnia 2021 r. dotyczącego praw i...
Skargi i wnioski Podróżny może skierować do WKD skargę/wniosek dotyczącą: jakości świadczonych usług, zachowania pracowników WKD/podmiotu upoważnionego do kontroli, innej istotnej sprawy, związanej z działalnością WKD. Skargi/wnioski należy składać w terminie 3...