Warszawska Kolej Dojazdowa wsłuchuje się w potrzeby osób z niepełnosprawnościami oraz osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dotychczas Spółka podjęła już wiele inicjatyw i planuje kolejne działania, które mają za zadanie likwidację barier i zwiększenie komfortu podróży osobom z niepełnosprawnościami. Aby lepiej zrozumieć potrzeby osób z niepełnosprawnościami i ułatwić im podróż pracownicy WuKaDki wzięli udział w dwudniowym szkoleniu pt. „Różni podróżni” - obsługa bez barier! 

Warszawska Kolej Dojazdowa zdaje sobie sprawę jak ważna jest likwidacja barier, dostępność infrastruktury oraz pojazdów, tak żeby każdemu z nas podróżowało się komfortowo i bezpiecznie. Zależy nam również na tym by budować dobre relacje i kształtować postawy tolerancji, otwartości oraz szacunku wobec osób z niepełnosprawnościami i osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

- Tym razem przełamywaliśmy bariery - nie te architektoniczne - ale te w naszych głowach – po to, aby lepiej zrozumieć i umieć zachować się w sytuacjach wymagających naszego wsparcia. Wszystko to za sprawą szkolenia -„Różni podróżni” obsługa bez barier, które pracownikom WuKaDki pomogło lepiej zrozumieć problemy na jakie napotykają osoby z niepełnosprawnościami nie tyko w podróży, ale również w życiu codziennym.” – powiedział Tomasz Tretter, Członek Zarządu WKD.

Szkolenie zrealizowane zostało przez Polski Instytut Rozwoju na zlecenie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). Prowadzący w profesjonalny sposób wprowadzili i pokazali pracownikom WKD świat osób z niepełnosprawnościami z innej perspektywy. Osobom pełnosprawnym często trudno zrozumieć niektóre zachowania osób z niepełnosprawnościami, prawidłowo ocenić sytuację i adekwatnie do niej zareagować. Nieznajomość sytuacji i potrzeb czy brak codziennego przebywania z osobą potrzebującą wsparcia często sprawia, że ludzie wręcz boją się udzielać pomocy. Dlatego podczas szkolenia „Różni podróżni” - obsługa bez barier! pracownicy WuKaDki uczyli się jak zrozumieć i znaleźć odpowiednie ścieżki komunikacji z osobami z niepełnosprawnościami - rozpoczynając od części praktycznej, na teoretycznej kończąc.

Zdobyta wiedza pozwoli nam lepiej zrozumieć to, co dla nas nieoczywiste i będziemy dokładać jeszcze więcej starań, aby jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki i dbać o wysoki poziom obsługi podróżnych również tych, którzy potrzebują szczególnego wsparcia i atencji. Przełamujemy bariery w naszych głowach - rozumiejąc więcej łatwiej możemy pomóc!

rózni podróżni www 002