Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że funkcjonujący w spółce system zarządzania jakością ISO 9001:2015, recertyfikowany w grudniu 2023 roku do obowiązujących wymagań określonych normą, z końcem 2024 roku został poddany audytowi nadzoru, który przeprowadzono w dniach: 16-18.12.2024. Audyt nadzoru został zrealizowany w ramach przyjętego programu utrzymania systemu określonego w związku z odnowieniem certyfikatu dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej z dniem 29.12.2023, zachowującego ważność do dnia 11.01.2027.

W trakcie audytu nie wykazano żadnych nieprawidłowości w dokumentacji systemowej obowiązującej w spółce, potwierdzono spełnienie wymagań normy oraz potwierdzono skuteczność funkcjonującego systemu zarządzania jakością. W związku z powyższym Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. została zarekomendowana Komitetowi Technicznemu CSQ do utrzymania certyfikatu zgodności z normą ISO 9001:2015 w ciągu kolejnego, 2025 roku.

Audyt nadzoru przeprowadzony w ramach zakresu zarządzania jakością według wymagań normy ISO 9001:2015 objął zagadnienie pn.: „Planowanie i realizacja usług przewozów pasażerskich aglomeracyjnych”. Podstawowe cele, jakie zostały postawione do zrealizowania w ramach audytu obejmowały:

  1. Ocenę zgodności Systemu Zarządzania z wymaganiami normy, jak również zdolności do zapewnienia zgodności z wszelkimi dodatkowymi mającymi zastosowanie wymaganiami, zarówno obowiązkowymi, jak również wynikającymi z umów.
  2. Ocenę skuteczności Systemu Zarządzania, celem zapewnienia, że organizacja jest zdolna do osiągnięcia zdefiniowanych celów.
  3. Identyfikację potencjalnych obszarów do doskonalenia Systemu Zarządzania.

System zarządzania jakością zgodnie z normą ISO 9001:2015, do którego spółka WKD przywiązuje szczególną uwagę, pozwala
w odpowiedni sposób docenić zaangażowanie i wkład pracy na rzecz rozwoju Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Wszystkie zadania realizowane są przy udziale doświadczonej, świadomej i odpowiednio umotywowanej kadry. Dzięki temu podróżni mogą przemieszczać się bezpiecznie, punktualnie i szybko w ramach oferowanej usługi przewozowej o najwyższej jakości. W celu dostarczenia usług spełniających wymogi klientów został zidentyfikowany proces dostosowania oferty przewozowej dla potrzeb klientów oraz proces planowania i realizacji usługi przewozowej.

Mając na uwadze dążenie do zapewnienia jak najwyższej jakości świadczonych usług spółka WKD określiła rodzaje czynników zewnętrznych i wewnętrznych otoczenia, które uznaje się za szczególnie ważne i mające wpływ dla realizacji jej celów, strategii oraz osiągania zamierzonych efektów w systemie zarządzania jakością. Spółka stawia na punktualność, niezawodność i bezpieczeństwo, które są jej podstawowymi atutami. Wyniki analizy otoczenia i szacowania ryzyka, zadowolenie klientów, satysfakcja pracowników i dostawców wraz z zapewnieniem bezpieczeństwa i przejrzystości działań są podstawą trwałego rozwoju Spółki, yznaczając kierunki działań doskonalących.

Chcąc zwiększyć własną wiarygodność w kontaktach ze wszystkimi zidentyfikowanymi interesariuszami, w tym m.in. klientami, dostawcami, społecznościami lokalnymi, władzami samorządowymi szczebla lokalnego i regionalnego, kierownictwo spółki (Zarząd spółki) podejmuje decyzje w zakresie utrzymania, poprawy i doskonalenia systemu zarządzania jakością według wymagań normy ISO 9001:2015, spójne ze strategicznymi kierunkami Spółki. Monitorowanie i przegląd informacji dotyczących wpływu zewnętrznych i wewnętrznych czynników pozwala na obranie właściwego kierunku doskonalenia, przydatności, adekwatności i skuteczności systemu zarządzania jakością.

Wszystkie decyzje i realizowane przez spółkę WKD działania służą konsekwentnej budowie silnej marki i wizerunku Warszawskiej Kolei Dojazdowej w ramach świadczonych usług publicznego transportu zbiorowego w południowo-zachodniej części aglomeracji warszawskiej. Działania te pozostają niezmiennie ukierunkowane na organizację i prowadzenie przewozów pasażerskich o odpowiedniej intensywności
i sprawności, a także o najwyższym komforcie i bezpieczeństwie.

Wśród mocnych stron systemu zarządzania jakością w Warszawskiej Kolei Dojazdowej w ramach przeprowadzonego z końcem 2024 roku audytu nadzoru zidentyfikowano następujące obszary:

  1. Prowadzone analizy zadowolenia pasażerów.
  2. Skuteczna analiza reklamacji i skarg.