"Wukadka" ponownie liderem punktualności w przewozach pasażerskich!
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że zgodnie z danymi opublikowanymi przez Urząd Transportu Kolejowego, w IV kwartale 2017 r. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim w kraju, uzyskując bardzo wysoki wskaźnik punktualności na poziomie 99,77% (źródło: zobacz dane opublikowane przez Urząd Transportu Kolejowego). Szczegółowe dane zawarto w Tabeli nr 1.
Tabela 1: Punktualność przewozów pasażerskich w IV kwartale 2017 r.
Nazwa przewoźnika IV kwartał 1. Warszawska Kolej Dojazdowa 99,77% 2. PKP SKM w Trójmieście 97,90% 3. UBB GMBH 97,83% 4. Łódzka Kolej Aglomeracyjna 95,67% 5. Szybka Kolej Miejska w Warszawie 93,42% 6. Arriva RP 91,37% 7. Koleje Mazowieckie 90,64% 8. Koleje Wielkopolskie 86,12% 9. Przewozy Regionalne 85,91% 10. Koleje Śląskie 81,00% 11. Koleje Dolnośląskie 79,88% 12. PKP Intercity 69,04% 13. Koleje Małopolskie 68,19% OGÓŁEM 86,90%
Źródło: www.utk.gov.pl
Zobacz graficzne odwzorowanie punktualności przewozów pasażerskich w IV kwartale 2017 r.:
{gallery}2018-03-16 Wskaznik punktualnosci 2017-1{/gallery}
Wskaźnik osiągnięty przez WKD w ciągu IV kwartału 2017 r. były ponadto najwyższy w porównaniu z pozostałymi trzema kwartałami tego roku.
Rozpatrując uśredniony poziom wskaźnika punktualności w skali całego 2017 r. na podstawie danych dla poszczególnych kwartałów, Warszawska Kolej Dojazdowa również okazała się przewoźnikiem najpunktualniejszym w kraju, osiągając poziom 99,58%. Szczegółowe dane w tym zakresie zawarto w Tabeli nr 2.
Tabela 2: Punktualność przewozów pasażerskich w 2017 r.
Nazwa przewoźnika I kwartał II kwartał III kwartał IV kwartał 2017 rok 1. Warszawska Kolej Dojazdowa 99,61% 99,52% 99,41% 99,77% 99,58% 2. UBB GMBH 99,35% 98,89% 98,13% 97,83% 98,55% 3. PKP SKM w Trójmieście 98,56% 98,16% 97,60% 97,90% 98,06% 4. Łódzka Kolej Aglomeracyjna 95,48% 96,38% 95,48% 95,67% 95,75% 5. Szybka Kolej Miejska w Warszawie 94,23% 94,68% 94,49% 93,42% 94,21% 6. Arriva RP 94,54% 94,60% 91,53% 91,37% 93,01% 7. Koleje Mazowieckie 92,38% 92,88% 91,53% 90,64% 91,86% 8. Koleje Wielkopolskie 93,38% 92,72% 93,21% 86,12% 91,36% 9. Przewozy Regionalne 92,53% 92,40% 89,20% 85,91% 90,01% 10. Koleje Dolnośląskie 89,91% 89,97% 86,77% 79,88% 86,63% 11. Koleje Śląskie 90,13% 91,09% 83,11% 81,00% 86,33% 12. Koleje Małopolskie 89,47% 95,16% 87,24% 68,19% 85,02% 13. PKP Intercity 75,85% 76,64% 70,77% 69,04% 73,08% OGÓŁEM 92,10% 92,29% 89,43% 86,90% 90,18%
Źródło: opracowanie WKD na podstawie: www.utk.gov.pl
Zobacz graficzne odwzorowanie punktualności przewozów pasażerskich w 2017 r.:
{gallery}2018-03-16 Wskaznik punktualnosci 2017-2{/gallery}
Osiągnięty w ciągu IV kwartału 2017 r., jak również w ciągu całego 2017 r. bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów w ramach realizowanych usług przewozowych w porównaniu z innymi operatorami, Spółka mogła osiągnąć m.in. dzięki następującym uwarunkowaniom:
- Organizowanie i prowadzenie przewozów kolejowych na całkowicie wydzielonej linii kolejowej, niezależnej od innych operatorów oraz nie wykorzystywanej przez innych przewoźników.
- Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, skracające ścieżkę decyzyjną oraz działania interwencyjne w przypadku zaistnienia zdarzeń awaryjnych – zarówno po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej.
- Niska usterkowość eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów infrastruktury kolejowej.