Podróże „Wukadką” bezpieczne! Pasażerowie wracają do przejazdów koleją.
Kolej na odpowiedzialność – to hasło w tym trudnym dla nas wszystkich czasie, tak dla pasażerów, jak i personelu organizującego oraz realizującego przewozy w transporcie publicznym, stanowi wyznacznik dla wszelkich podejmowanych działań, aby uczynić podróż bezpieczną, komfortową i niezawodną. Warszawska Kolej Dojazdowa zachęca do korzystania z pociągów w codziennych dojazdach do wszystkich miejsc i w celach związanych z aktywnościami, które mogą systematycznie zwiększać swój udział w życiu społeczno-gospodarczym w ramach łagodzenia obostrzeń związanych ze stanem epidemii.
Od początku stanu zagrożenia epidemicznego podejmujemy wszelkie niezbędne decyzje i działania mające na względzie przede wszystkim ochronę zdrowia i życia podróżnych, jak również pracowników WKD. Dzięki wysokiej świadomości, odpowiedzialności i profesjonalizmowi personelu WKD udało się uniknąć negatywnych skutków związanych ze stanem epidemii.
Początkowy, a zarazem najtrudniejszy okres obowiązywania ograniczeń, wymagał rewizji istniejących dotychczas, jak również wdrożenia nowych procedur związanych z systemem reagowania w stanie zagrożenia epidemicznego. Drugim równie istotnym elementem była konieczność szybkiego i kompleksowego wyposażenia w niezbędny sprzęt i środki bezpieczeństwa osobistego dla personelu, środków transportu oraz wszystkich obiektów pracy służących również do obsługi klientów.
Szereg podjętych działań i inicjatyw umożliwił zapewnienie należytej dbałości o wysoki poziom bezpieczeństwa osobistego pasażerów i pracowników transportu kolejowego w ramach realizacji usługi przewozowej o określonej wydajności i niezawodności. Wszyscy pracownicy spółki, w tym personel związany bezpośrednio z obsługą podróżnych, zostali zaopatrzeni w środki ochrony osobistej, tj. płyny do dezynfekcji, maseczki, rękawiczki itp., natomiast personel pokładowy (pojedynczy maszynista w odgrodzonym pomieszczeniu kabiny maszynisty) zaopatrzono w skafandry ochronne, maseczki twarzowe i rękawiczki ochronne. Wszystkie pomieszczenia służbowe, łącznie z kasami biletowymi i poczekalniami, wyposażono w środki dezynfekujące; tabor kolejowy oraz pomieszczenia służbowe podlegają bieżącej dezynfekcji i odkażaniu z wykorzystaniem ozonatorów; wprowadzono przemywanie peronów stacji środkami dezynfekującymi w systemie półzamkniętym. Tabor kolejowy wyposażono w informacje plakatowe i komunikaty dźwiękowe na temat konieczności zachowania wymaganych środków ostrożności, jak również informacje na temat dostępnej aktualnej liczby miejsc wewnątrz pojazdu. Wprowadzono wreszcie ograniczenie dostępu do przycisków otwierania drzwi przez pasażerów, przy jednoczesnym otwieraniu i zamykaniu drzwi przez załogę pociągu.
Z uwagi na wprowadzone liczne restrykcje z tytułu stanu epidemii, w tym ograniczenia w przemieszczaniu się ludności z wykorzystaniem środków publicznego transportu zbiorowego, w miesiącach marcu i kwietniu nastąpił znaczny spadek liczby przewożonych pasażerów. W kolejnym miesiącu, maju, odnotowano znaczące odbicie. Do rzeczywistego zapotrzebowania dostosowywana jest na bieżąco oferta przewozowa. Po początkowym ograniczeniu liczby uruchamianych połączeń, podlegającym dwukrotnej modyfikacji: od 14 kwietnia i 4 maja, podjęta została decyzja o przywróceniu z dniem 18 maja podstawowej organizacji ruchu. Krok ten był wynikiem obserwowanego powrotu pasażerów w miarę stopniowego wycofywania obostrzeń w funkcjonowaniu poszczególnych sektorów gospodarki oraz dotyczących przemieszczania się.
Uważnie śledzimy rozwój sytuacji związanej ze stanem epidemii, w tym zachowania podróżnych w zakresie wyboru określonego środka transportu w dojazdach do pracy, usług czy innych codziennych lub okazjonalnych potrzeb. Ze swojej strony jesteśmy przygotowani do obsługi wzrastających potoków przewozowych, zarówno z organizacyjnego, jak i z techniczno-eksploatacyjnego punktu widzenia. Posiadamy odpowiednie zasoby kadrowe i techniczne. Gorąco zachęcamy pasażerów do powrotu i korzystania z usług WKD, podkreślając wysoki poziom bezpieczeństwa osobistego podróżnych, jak i personelu obsługującego. Liczymy, że w miarę dalszej sukcesywnej redukcji ograniczeń, w proporcjonalnym zakresie możliwy będzie powrót do popytu na przewozy.
{gallery}2020-06-22_Sytuacja COVID-19{/gallery}