Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż wspólnie z partnerem Dnia Otwartego w WKD – Kolejami Mazowieckimi uruchomione zostaną przejazdy elektrycznym zespołem trakcyjnym EN57-1920 na odcinku Grodzisk Maz. Radońska – Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Maz. Radońska. Będą one bezpłatne i ogólnodostępne. Poniżej rozkład jazdy tych połączeń:

Lp.

Nr pociągu

Stacja początkowa

Godz. odjazdu

Stacja końcowa

Godz. przyjazdu

1

9002

Grodzisk Maz. Radońska

12:05

Podkowa Leśna Główna*

12:18

9003

Podkowa Leśna Główna

12:30

Grodzisk Maz. Radońska

12:43

*W stacji Podkowa Leśna Główna – postój w peronie, brak konieczności opuszczania składu przez pasażerów.

2

9004

Grodzisk Maz. Radońska

13:00

Podkowa Leśna Główna*

13:13

9005

Podkowa Leśna Główna

14:47

Grodzisk Maz. Radońska

15:00

*W stacji Podkowa Leśna Główna zjazd pociągu w tory postojowe, konieczność opuszczenia składu przez pasażerów.

3

9006

Grodzisk Maz. Radońska

15:20

Podkowa Leśna Główna*

15:33

9007

Podkowa Leśna Główna

15:57

Grodzisk Maz. Radońska

16:10

*W stacji Podkowa Leśna Główna zjazd pociągu w tory postojowe, konieczność opuszczenia składu przez pasażerów.

4

9008

Grodzisk Maz. Radońska

16:30

Podkowa Leśna Główna*

16:43

9009

Podkowa Leśna Główna

17:07

Grodzisk Maz. Radońska

17:20

*W stacji Podkowa Leśna Główna zjazd pociągu w tory postojowe, konieczność opuszczenia składu przez pasażerów.


EN57-1920 został wyprodukowany 31 sierpnia 1991 r. w PAFAWAG Wrocław. Jednostka początkowa trafiła do lokomotywowni Kraków Prokocim gdzie przebywała do 12 grudnia 2002 r. kiedy to została wpisana na stan Mazowieckiego Zakładu PKP Przewozy Regionalne. Od 1 stycznia 2005 r. jednostka weszła na stan Kolei Mazowieckich. Początkowo stacjonowała w Sekcji Warszawa Ochota, w międzyczasie była też przypisana do Sekcji Warszawa Grochów. Od marca 2023 r. znajduje się na stanie Sekcji Tłuszcz, gdzie obsługuje kursy pomiędzy Tłuszczem, a Ostrołęką. 31 maja 2005 r. jednostka przeszła naprawę główną    z modernizacją (G1) w ZNTK Mińsk Mazowiecki, w ramach której odświeżono wygląd wnętrza, wprowadzono tzw. „ciepłe guziki” dla otwierania drzwi przez pasażerów, a także zamontowano klimatyzację kabin maszynisty. Ostatnią naprawę okresową (1P4/4) zespół ukończył 29 kwietnia 2022 r. w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Kolei Mazowieckich w Sochaczewie. Obecnie jest to już jedyny, sprawny przedstawiciel serii EN57-19xx, z dzieloną szybą czołową na dwie części.


 plakat etm 2025