Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że od dnia 03.09.2023 (niedziela), od godz. 3:00 w związku z realizacją kolejnego etapu przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, podjętej przez inwestora, spółkę PKP PLK S.A. i zamknięciem obydwu torów linii kolejowej WKD na odcinku Warszawa Śródmieście WKD – Warszawa Reduta Ordona oraz przebudową linii kolejowej WKD od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego zostanie wprowadzony nowy rozkład jazdy pociągów.

Tutaj znajduje się do pobrania rozkład jazdy pociągów WKD i ZKA (ZST) ważny od dnia 30.12.2023 do dnia 30.06.2024 - w dni powszednie (aktualizowany)

Tutaj znajduje się do pobrania rozkład jazdy pociągów WKD i ZKA (ZST) ważny od dnia 30.12.2023 do dnia 30.06.2024 - w soboty, niedziele, święta (aktualizowany)

Zastępcze środki transportu

Zobacz aktualny schemat organizacji ruchu na linii WKD oraz układ zastępczych środków transportu - PDF (stan na dzień 03.09.2023)

Rozkłady jazdy ZTM (WTP) - strona internetowa Warszawskiego Transportu Publicznego

Rozkłady jazdy KM - strona internetowa spółki "Koleje Mazowieckie - KM" Sp. z o.o.


ORGANIZACJA RUCHU NA LINII WKD

W ZWIĄZKU Z PRZEBUDOWĄ STACJI WARSZAWA ZACHODNIA:

  1. Do odwołania zostaje zamknięty tor nr 1 i nr 2 linii kolejowej nr 47 WKD na odcinku Warszawa Reduta Ordona – Warszawa Śródmieście WKD. Pociągi WKD będą kursowały w następujących relacjach:
    (a) Grodzisk Mazowiecki Radońska – Warszawa Reduta Ordona
    (b) Podkowa Leśna Główna – Warszawa Reduta Ordona
    z przesiadką dla podróżnych odbywających przejazd w relacji do Centrum i z powrotem, do środków transportu publicznego uruchamianych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie (w ramach Warszawskiego Transportu Publicznego – WTP) oraz pociągów spółki Koleje Mazowieckie, na przystanku osobowym „Warszawa Aleje Jerozolimskie”.
  2. Odcinek Warszawa Reduta Ordona – Warszawa Śródmieście WKD będzie całkowicie zamknięty dla ruchu pociągów.
  3. Na przystankach osobowych Warszawa Aleje Jerozolimskie i Warszawa Reduta Ordona zostaną zorganizowane punkty przesiadkowe pomiędzy pociągami WKD oraz pojazdami ZTM (WTP) i pociągami KM (uwaga: transport kolejowy - tylko "Warszawa Aleje Jerozolimskie"). Pojazdy ZTM (WTP) będą zatrzymywać się na przystankach autobusowych ZTM w zespole przystankowym pn. „PKP WKD Aleje Jerozolimskie” zlokalizowanych na wiadukcie w Alejach Jerozolimskich nad torami linii kolejowej WKD, na przystankach autobusowych ZTM w zespole przystankowym pn. „Śmigłowca” zlokalizowanych przy Alejach Jerozolimskich oraz na przystanku autobusowym ZTM w zespole przystankowym pn. „CH Reduta” zlokalizowanym przy ul. Kołomyjskiej (przystanek krańcowy – dotyczy linii 158).

ZASADY ZWROTU BILETÓW WKD

  1. W odstępstwie od terminów wskazanych w § 13 Regulaminu Przewozu Osób, Rzeczy i Zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO-WKD), podróżni, którzy zrezygnują z przejazdów pociągami WKD mogą dokonać zwrotu biletów okresowych odcinkowych: tygodniowych, dwutygodniowych, miesięcznych i kwartalnych zakupionych najpóźniej 02.09.2023 i ważnych na przejazdy w dniu 03.09.2023 i później:
    (a) całkowicie niewykorzystanych,
    (b) częściowo niewykorzystanych, proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych
    bez potrącania odstępnego.
  2. Zwrotu biletów okresowych całkowicie lub częściowo niewykorzystanych dokonuje:
    (a) kasa biletowa – w przypadku biletów zakupionych w kasach lub automatach biletowych;
    (b) Biuro Obsługi Klienta w Warszawie – Al. Jerozolimskie 181A, 02-222 Warszawa (w kompleksie biurowym Adgar Park West A - pierwsze piętro); czynne od pn. do pt. w godz. 9:00-17:00, tel. 801 789 405, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – w przypadku biletów zakupionych w automatach biletowych;
    (c) Centrum Obsługi Klienta, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ; tel. 22 437 92 85 (8h w dni robocze od poniedziałku do piątku) – w przypadku biletów zakupionych w automatach mobilnych);
    (d) w przypadku biletów zakupionych za pośrednictwem strony internetowej WKD należy złożyć pisemną reklamację na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ; w treści reklamacji należy podać m.in. dane osobowe, datę i numer zakupionego biletu, ewentualnie dołączyć zdjęcie/skan biletu w celu zablokowania biletu w systemie.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zwraca się z uprzejmą prośbą o szczegółowe zapoznanie się z organizacją ruchu na linii WKD w okresie ograniczeń, w tym: organizacją ruchu pociągów WKD, zastępczej komunikacji autobusowej WKD oraz zastępczych środków transportu w zamian za wycofane na określonym odcinku pociągi WKD, w celu zaplanowania dogodnej podróży.

Za wszelkie utrudnienia w podróżowaniu związane z wprowadzeniem nowej organizacji ruchu serdecznie przepraszamy.