Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pasażerów i nie pozostaje obojętna na potrzeby osób o szczególnych potrzebach. Realizacja umiejętnej pomocy możliwa jest tylko poprzez systematyczne podnoszenie kompetencji personelu, dlatego zrealizowane zostały kolejne szkolenia, tym razem na rzecz osób z niepełnosprawnościami słuchu.

Miesiąc maj WuKaDka zakończyła wyjątkowymi szkoleniami z zakresu obsługi osób z niepełnosprawnością słuchu. Szkolenia w formie warsztatów przeszli nasi kasjerzy oraz osoby związane z obsługą osób z niepełnosprawnościami. Na szkoleniach z pewnością nie było cicho, ale też nie za głośno – nasz prowadzący to osoba korzystająca na co dzień z aparatu słuchowego. Było ciekawie, interesująco … inaczej. Przełamywaliśmy stereotypy i mity związane z obsługą osób z niedosłuchem i osób niesłyszących. Na szkoleniach dowiedzieliśmy się m.in., że o osobie niesłyszącej nie powinniśmy mówić GŁUCHONIEMY, może być to obraźliwe, gdyż osoby niesłyszące zazwyczaj posługują się językiem – językiem migowym. W przypadku osób z niepełnosprawnością słuchu możemy używać określeń:

prawidłowe określenia używane w odniesieniu do osób niesłyszących

 

Podczas warsztatów Panie kasjerki sprawdzały swoje umiejętności z zakresu obsługi połączeń z tłumaczem on-line języka migowego. Od października 2023 r. bowiem nasi niesłyszący pasażerowie w kasach biletowych na linii WKD oraz w Kancelarii WKD mogą skorzystać z usług tłumacza on-line polskiego języka migowego.

Szkolenia zakończyliśmy „migająco” – prowadzący pokazał nam kilka podstawowych zwrotów w PJM. Nie jest to takie proste jakby mogło się wydawać :)

Szkolenia z zakresu obsługi osób niesłyszących i niedosłyszących przeprowadzone zostały przez Polski Związek Głuchych Oddział Mazowiecki.